Mijn slaapkamer is eindelijk klaar qua geverfde muren! De kamer is nu sfeerloos maar er staat nog een queen ann nachtkastje en een prachtige buffetkast/dressoir om wit geschilderd te worden. Er moeten nog leuke tafellampjes bij en een mooie lampetkan / brocante vaas met bloemen oid. Er moeten nog planken opgehangen worden evenals foto's etc. Misschien nog een spiegel / schilderij of een foto op doek. De wens is er nog om het bed in amerikaanse stijl op te maken dus met kussens, sprei etc, (mooie plafondlijsten ). En..... ik wil heel graag zo'n schapenkleed van riviera maison. Nouja... er is nog genoeg te doen.
Deze kleur blauw
Over de hele lange muur en in de nis.... hier al een stuk geschilderd in lichtgrijs om de kleur te neutraliseren
Iemand nog leuke ideeën voor een lamp boven de eettafel? Ik vind dat best lastig, heb eerlijk gezegd nog nooit een betaalbare lamp gezien die ik mooi vond
karin1985
Geplaatst: 19-01-13 20:57
_Noah schreef:
Iemand nog leuke ideeën voor een lamp boven de eettafel? Ik vind dat best lastig, heb eerlijk gezegd nog nooit een betaalbare lamp gezien die ik mooi vond
Beetje vage foto: Het zijn dus 5 Lampenkapjes van wit glas naast elkaar, aan een aluminium vierkante staaf.
_Noah
Geplaatst: 19-01-13 21:47
Dank je voor de foto! Degene die ik nu heb lijkt daar best veel op, wil nu eigenlijk daarom 1 lamp. Er hangt nu al een lamp trouwens in het nieuwe huis. Ook zon lange balk, maar dan met soort ijsblokjes lampen eraan.. Hoe leg ik dat uit
Gaaf effect met dat behang! Vind het idee van kentaro ook goed, tenzij er toch iets voor komt te staan natuurlijk.
Hier zijn we vandaag voor het eerst aan het klussen geweest met de nieuwe kozijnen & deuren. En de hele bovenverdieping zit er al in! Overal is wel sprake van een wit laagje ivm het zagen van een paar gipswandjes . Maar wat knapt dat op zeg en dan zit mijn nieuwe vloer er nog niet eens in.
We zijn van aluminium kozijnen en grijze deuren gegaan naar standaard bouwdeuren (paps is bouwvakker ) dus reinwitte kozijnen en deuren. Het maakt alles zoveel lichter naast het feit dat ik voor het eerst in 5 jaar weer alle deuren dicht kan doen (we hadden alleen de douchdeur nog werkzaam :S)
Kentaro
Geplaatst: 19-01-13 23:58
Klinkt zeker heerlijk!! Allemaal dichte deuren of ook nog met ramen?
karin1985
Geplaatst: 20-01-13 00:04
Bovenlicht van ongeveer 25 cm nog, dus het licht kan zich nog verspreiden. Ik kan ook niet wachten tot de nieuwe vloer licht. Licht eiken dus ik verwacht dat het daardoor nog veel ruimer gaat ogen en dat er hopelijk ook wat licht overblijft voor de overloop
Doe raampjes komen uit de oude deuren en moeten nog ingekort (was ongeveer 40 cm), om het nog maar niet over het schoonmaken ervan te hebben
Kentaro
Geplaatst: 20-01-13 00:06
Dat is wel lekker! Scheelt echt een hoop aan licht! En als de vloer ligt, scheelt ook weer een hoop aan stof
karin1985
Geplaatst: 20-01-13 00:13
Zeker, hoogpolig tapijt is echt hopeloos wat dat betreft. Vooral met 2 katten die gewoon het hele jaar in de rui lijken te zijn . We hebben nog wel wat werk te doen qua muurreparaties. Onder de oude kozijnen zaten plaatjes die met spijkers vast zaten. Sommige spijkers waren gaan roesten en namen hele stukken van de muur mee. Meeste verdwijnt gelukkig achter de nieuwe kozijnen.
Alleen in de douche is er een leuk stukje weg, maar die staat toch nog op het verlanglijstje .
Kentaro
Geplaatst: 20-01-13 00:21
Dat is vaak zo balen, als je met het een begint, komt er steeds weer wat anders boven water Maar goed, jullie hebben straks wel eer van jullie werk
Dit staat nog op mijn verlanglijstje, maar helaas is m'n vriend hier nog niet voor te porren We hebben geen grote hal en dit lijkt me echt ideaal om de schoenen in op te bergen!!
karin1985
Geplaatst: 20-01-13 00:47
stoer! Op welke.nl stond ook zoiets, maar dan echt alle kanten op en alle maten. En ook een waar ze allemaal kasten uit de zijkant van een rechte trap trokken.
Ik ging net even douchen en wou de deur dicht doen. Dus ik draai me om en toen sloeg de deur al dicht... Oops. Moet nog even wennen aan hoe soepel dat loopt : lompe
Ik heb nog steeds de bonnen van de c100 dus ik denk dat ik deze week toch maar eens de spiegel van de karwei ga ophalen. Deze is voor op de schouw.
Met de kat gaat het goed! Ben zo blij dat ie wel wat mag lopen. Waar hij last van heeft is het verband wat vastgeplakt zit op zijn vacht! Daar is hij ook al heel veel haar verloren. Morgen mag hij weer heen en ik ben er gewoon wat zenuwachtig voor. Ik hoop zo dat het nu alsnog meevalt en ze verder geen breuken meer zien, die ze eerder niet konden zien door de zwelling! En ik vind het gewoon echt heel zielig dat hij nu weer heen moet........
Esther, mooie kleuren en gave lamp! De aankleding komt vanzelf Lotte, je kunt voor een habbekrats ook zwarte stopcontactdingen kopen. Verf wordt denk ik niet mooi op dat plastic.
Gisteren een feestje gehad en ze hadden daar geweldige tegels in de toiletten. Een lichtgrijze 30 bij 60 tegel met een blauwmatte gloed erover