Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:30

Citaat:
Nu hebben we al soep gegeten.. hebben jullie ideeën voor eten?

Dat is jammer , want kippensoep is toch wel erg goed en werkt genezend , zelfs die uit blik.

Sammyy

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:34

Ik eet wanneer ik ziek ben ook alles waar ik maar zin in heb :')
Vooral als ik veel moet spugen, dan eet ik liever dingen waar ik van geniet, als beschuit oid (daar gruwelijk ik toch al van). Gelukkig heb ik daar *klopt af* vrijwel nooit last van.

Ik ben even wat stiller, maar lees wel nog telkens trouw mee :j

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:44

Ik ken het ik had dat ook. Alleen bij kwam het door de operatie. Ik eet dan inderdaad net waar ik zin in heb had 3 dagen verschillende soep.

Soep met brood erin dopen of beschuit kapot maken en in de soep doen (wel opje bord of kom) en dat eten is lekker en dan heb je toch iets meer binnen. Kleine lichte maaltijden wilt ook wel eens gaan beetje rijst met groente.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:46

We hebben nog soep staan dus dan zal het daar wel op neer komen of een tosti oid.. vind het zo zonde om veel te koken en dat hij dan helemaal niks ervan eet.. bedankt voor het meedenken!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:03

Kan me voorstellen dat je van vette zooi juist gaat spugen. Dan liever licht en neutraal in de hoop dat dat wel binnen blijft.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:05

Volgens mij ga je het minst spugen van de dingen waar je op dat moment zin in hebt, omdat je lichaam daar blijkbaar om vraagt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:11

Dat is echt onzin. Zin in ongezonde dingen zit tussen je oren. Je lichaam vraagt echt niet om milkshakes of bigmacs ofzo :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:14

Zei ik dan dat ik zin had in een milkshake als ik ziek was? :P

Zin in chips en patat is trouwens niet vreemd, zin in vet ook niet. Zout, en calorieen zijn dingen die je lijf best kan gebruiken als het wat ziekig is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:17

Ja in zout ja. Maar patat is ook vet. Vet is juist wat je dan slecht kan verdragen. Zeker als je al paar dagen weinig tot niets hebt gegeten. Kippensoep is zout en rijst bevat veel koolhydraten. Die dingen worden niet voor niets aangeraden natuurlijk.

Het was een voorbeeld dat als je ergens zin in hebt dat het niet goed hoeft te zijn.

Maar goed, beetje offtopic dit allemaal.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:20

Haha, ja, wel een beetje. Maar het komt bij mij vaak voor dat lichte dingen als rijst slecht vallen en vette dingen niet. Misschien hangt het van je soort ziekte en misselijkheid af :). Ik wil ook niet zeggen dat het gezond is hoor, alleen dat het natuurlijk ook geen kwaad kan om het te eten, als je daar wel zin in hebt en in andere dingen niet :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:27

als ik rijst ga eten als ik ziek ben weet ik zeker dat ik over mn nek ga :=
Kippensoep eet ik wel als ik ziek ben, maar rijst? :n mij niet gezien.

Als ik ziek ben heb ik geen trek in dropjes en snoepjes etc.
Eerder in een beschuitje met suiker en kaneel, stukje ontbijtkoek, droge boterham, appel, cers geperst sinasappelsap, vanille vla en hele slappe limonade.
Als ik ziek ben (in de zin van overgeven, buikkrampen etc) dan eet ik ook alleen maar waar ik op dat moment behoefte/trek in heb.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:28

Bepaalde mate van vet kan ook goed zijn idd. Ligt er idd aan waar het probleem zit.
Net als dat cola goed helpt bij maagklachten. Dat vond ik in het begin zo raar hahahaha.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:30

Ja, raar is dat he? Maar wel lekker :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:32

als ik met vriendlief op vakantie ga (backpacken) en een van ons is aan de dunne dan komt de ORS tevoorschijn. Zij het niet dat ik daar echt gigantisch van over mn nek ga. Smerig spul!
Wat ik dan wel binnen kan houden is cola met zout (zelfde effect als ORS door de toevoeging van het zout).

En op vakantie is cola over het algemeen wel goed tegen allerlei kwaaltjes :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:33

Ors heb ik nog nooit op. Moet ik wel kopen voor de vakantie idd.
Handig dat het ook met cola en zout kan. Hoeveel zout doe je er dan bij?? Gewoon "tafelzout"?

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:39

Ik at deerste 2 weken dat ik thuis was alleen rijst/nasi droge witte hoef ik nou ook weer niet maar wat er ook wel goed ging was chinese tomaten soep erg lekker. Maar tegen woordig ben ik verslaafd aan boulion tijdens de lunch. erg lekker en werkt goed.

Misschien stomme vraag maar wat is ORS? nooit van gehoord eigenlijk. Ik eet op vakantie's veel fruit stimuleerd ook goed en thuis sinds kort ook lekker en niet duur.

Zout in de cola? Gaat dat wel samen? Klinkt raar.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:41

ORS staat voor Oral Rehydration Solution, dit betekent ¨vochtaanvulling, via de mond te nemen¨. ORS is een mengsel van zout en suiker en wordt verkocht in kleine zakjes. De inhoud kun je oplossen in water.

En zout in cola, niet lekker maar wel effectief als je kans loopt op uitdroging door bv diaree in een tropisch land ;)

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:02

Weer wat geleerd :)

Oke maar doe je daar gewoon keukenzout in? ik ken wel water met suiker maar dit eh.. nee.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:03

Als je zelf al een tijdje last hebt van diarree en slecht vocht binnen houdt, kun je ook kleine slokjes Aqarius nemen. Dat heeft (ongeveer) de zelfde samenstelling als de ORS. Die tip kregen wij van de kinderarts toen Amber tegen uitdrogen aan liep en absoluut niet wilde drinken. Omdat daar een smaakje aan zit, kreeg ze toch de juiste stofjes binnen :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:04

esmespitfire schreef:
Weer wat geleerd :)

Oke maar doe je daar gewoon keukenzout in? ik ken wel water met suiker maar dit eh.. nee.

Dat is denk ik ook eerder om een beetje op krachten te blijven dmv je suikerspiegel op te krikken?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:10

Sammyy schreef:
Als je zelf al een tijdje last hebt van diarree en slecht vocht binnen houdt, kun je ook kleine slokjes Aqarius nemen. Dat heeft (ongeveer) de zelfde samenstelling als de ORS. Die tip kregen wij van de kinderarts toen Amber tegen uitdrogen aan liep en absoluut niet wilde drinken. Omdat daar een smaakje aan zit, kreeg ze toch de juiste stofjes binnen :D

Op de plekken waar ik heen ga op vakantie kan je geen aquarius krijgen :=
We hebben zelfs gehad dat er gewoon niks was (op zelf gestookte rum na...).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:20

Was je in India ? :P

Om even ontopic te blijven: ik heb gisteren 2 chocoladerepen voor de prijs van 1 gehaald en daar word ik altijd zo misselijk van dat ik maar 1 blokje neem en de rest van de weg geen honger meer heb :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:33

ik twijfel of ik nog even naar de c1000 rij in de hoop dat ze die aanbiedingen nu wle hebben...

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:38

Ik probeer het niet eens meer bij de c1000 moet er 20minuten voor fietsen. . En dan hebben ze vaak de aanbiedingen waar ik voor kom niet meer. .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:42

dat was dus hier gister, de lenor en de sorbo, ops