Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:20

na mijn werk even naar de appie geweest
-spruiten
-boerenkool
- 2 x italiaanse roerbakgroente
-erwtensoep pakket
-2 ribkarbonades 35%sticker
-droge erwten
-bosvruchten yoghurt
-verse peterselie 35% sticker
-rode pepers
-gelderse rookworst
alles was uit de bonus : E 11,92 ipv 17,64

was een extra rondje trouwens...

eind van de week haal ik vast nog eens spruiten :+
vanmiddag eerst even in de tuin klussen en dan ga ik alles kasten na om te kijken wat er exact in huis is en dat ook opschrijven en netjes afstrepen bij gebruik , moet echt dat overzicht voor mezelf maken en bewaren want volgens mij zou ik zo 2 a 3 weken kunnen eten met wat we in huis hebben (avond eten dna he )

_bloempje_

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:52

Ja het is echt belangrijk dat je kijkt wat je hebt, eerst had ik dat ook altijd.

Maar nu koop ik per week en dat raakt eigenlijk ook op, dus iedere week boodschappen doen is eigenlijk wel noodzakelijk.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:55

Veel bruikbare dingen in de bonus zie ik!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:56

ik raak het overzicht gewoon heel makkelijk kwijt, het erge is, ik kan zo uit mijn hoofd zo 14 avondmaaltijden verzinnen met wat we in huis hebben zonder dat ik in de kast, koelkast of vriezer hoef te kijken :+
maar als ik dan daadwerkelijk een boodschappenlijstje aan het maken ben

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:05

pimmetje222 schreef:
@Deedee - Wat een prachtige lijst zeg. Zijn de vleesvervangers van Jumbo lekker? Manlief eet geen vlees, nu haal ik dat meestal bij AH.

Het assortiment is niet zo ruim daar. Ze hebben hier Vivera, Valless en een klein beetje quorn en tofu.
Ik vind die van AH wel lekkerder (ik ben vega, manlief niet.)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:09

Jaa ik heb dat ook en mijn menu veranderd ook vaak als ik door de supermarkt loop.
Ik check gewoon altijd mijn wagentje heb ik voor de hele week savonds iets.

Wel fijn kun je altijd wat eten, het heeft ook zijn voordelen!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:15

Sonja daar heb ik ook last van ! Als me nu iets invalt voor volgende week probeer ik het meteen op te schrijven.
Net boodschappen gedaan
Aldi 14euro en plus 22euro en een beetje. Alleen nog wat verse groenten halen deze week voor mijzelf en nog tartaartjes oid die was ik vergeten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:48

Ik kom net tot de conclusie dat ik deze week eigenlijk niet naar de supermarkt hoef *\o/* Dat is even fijn :D

Op het menu deze week:
stukje vlees, aardappelpuree, broccoli
Rijst, sate, wokgroenten
Pasta met gehakt, champignons, tomaat etc
aardappeltjes met stukje vlees, groenten

Rest even verder bedenken, heb in ieder geval nog genoeg drinken, ontbijt etc. Ben best wel blij :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:50

Vleesvervangers van de Jumbo zijn niet veel soeps :n Tivall heet het merk van de Ap, die hebben echt heerlijk spul. De frittata pasta-pesto, de spinazie-kaas rondo en de Toscaanse carré zijn favoriet bij mij, jammie :Y)

Misschien dat ik vandaag ook maar even boodschappen ga doen. Ik ben van plan een receptenboek(je) aan te leggen die ik mee kan nemen in m'n tas, inclusief boodschappenlijstjes, lekker makkelijk bij het boodschappen doen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:08

ik kan jullie echt niet bijhouden hihi

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:16

@Pimmetje: ik vind alle vleesvervangers van Vivera heeeeerlijk! Ik ben dus zelf ook wel zeer te spreken over de Jumbo. Echt lekkerder dan Tivall.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:54

Ok, smaken verschillen dus! :P
Dank voor jullie reacties. Als ik bij Jumbo ben zal ik eens kijken. Hier in Duitsland kun je heel soms wel eens vleesvervangers ergens krijgen, maar dat is altijd maar voor korte tijd en erg duur. Het is een echt vleesland, mensen vinden het maar raar als je geen vlees eet.....

Uit mijn voorraad kan ik ook altijd wel een aantal maaltijden op tafel zetten gelukkig.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:57

Wij hoeven deze week weinig boodschappen te doen, enkel wat kleinigheidjes om een gerecht af te maken :)

wel ga ik naar de AH om in te slaan, die hebben veel groente in de aanbieding, kan ik mooi volgende week dan weer de hele week van eten :) aardappels en vlees heb ik nog evenals rijst enzo dus komt mooi uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:07

Dag dames!

Ik wil morgen wraps met gyros gaan eten, en dan overmorgen ook iets met wraps bedenken. Want anders gooi ik steeds de helft van de wraps weg. Maar hoe kan ik die nou het beste bewaren?

Weeklijst:
Maandag: vlees van de aanbieding, mexicomix en aardappelpuree.
Morgen en woensdag dan waarschijnlijk wraps met gyros.
Donderdag ga ik denk ik pasta maken. Denk gevulde pasta met tomatensaus. Dan hoef ik er ook niet meer los vlees bij te doen.
Vrijdag en zondag moet ik nog even kijken.
Zaterdag eet ik met mama, dus die zal wel wat leuks bedenken :)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:08

Ik vries de wraps altijd in en de week erna zijn ze ontdooid nog lekker! Zo doe ik twee weken met een pak wraps!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:08

In vershoudfolie in de koelkast, doen wij :)
Voor 1 dag gaat dat bij ons altijd wel goed. Veel langer dan dat bewaren zij ze niet.

Ik heb tijdje terug kipfilet in kruidenpaneer gemaakt en die met sla en knoflooksausje in een wrap gegeten :9

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:10

pimmetje222 schreef:
Dank voor jullie reacties. Als ik bij Jumbo ben zal ik eens kijken. Hier in Duitsland kun je heel soms wel eens vleesvervangers ergens krijgen, maar dat is altijd maar voor korte tijd en erg duur. Het is een echt vleesland, mensen vinden het maar raar als je geen vlees eet.....

Uit mijn voorraad kan ik ook altijd wel een aantal maaltijden op tafel zetten gelukkig.

ik bestel juist een paar keer per jaar een grote doos vega dingen uit duitsland, omdat het aanbod daar veel groter is :+

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:31

Sonja_vR schreef:
pimmetje222 schreef:

ik bestel juist een paar keer per jaar een grote doos vega dingen uit duitsland, omdat het aanbod daar veel groter is :+

Dat is grappig - in de supermarkt kun je het hier echt vrijwel niet kopen.
Misschien wil je mij doorgeven van welke leverancier je het hebt?

Wraps die over zijn vries ik ook in, smaken als je ze ontdooit nog gewoon hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:32

Voor een dag vries ik ze liever niet in.
Dan doe ik ze gewoon even in folie in de koelkast :)

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:34

Ja voor een dag is dat natuurlijk niet nodig, maar als je ze langer wilt bewaren is invriezen goed te doen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:37

Wraps gewoon weer afgedekt terug in de koelkast, die blijven echt wel even goed hoor :j

Hier ook bij de AH geweest, euroshoppermerk is toch wel prettig. Ook even wat groente gehaald inderdaad.

Vanavond rodekool ovenschotel
Morgen hete bliksem prutje met hamburgertje
Overmorgen macaroni in tomatensaus en restje paprika uit de oven
Dag daarop aardappel, vlees en restje rode kool
Vrijdag pizza van wrap, tomatensaus, prei, salami en kaas (hoop dat het wat is, vrijdag pizzadag hier maar heb dan van lunchen nog wat wraps over die op kunnen ;) )

Voor deze week voor 21.- klaar, viel me niks tegen. Heb namelijk ook snoeptomaatjes, sla, brood enzo gekocht :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:38

pimmetje222 schreef:
Sonja_vR schreef:

Dat is grappig - in de supermarkt kun je het hier echt vrijwel niet kopen.
Misschien wil je mij doorgeven van welke leverancier je het hebt?

Wraps die over zijn vries ik ook in, smaken als je ze ontdooit nog gewoon hetzelfde.

ik ga je straks even pb sturen :j
moet even de links opzoeken (sinds laatste keer bestellen en nu zit een onvrijwillige laptopwissel )

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:22

Grappig hoe iedereen toch zijn eigen smaak heeft. Hier eten we parttime vegetarisch, zo'n 3 tot 4 keer per week. Hier zijn de ah huismerk en Tivall producten favoriet, en Valess! Wij waren voor 41 euro aan boodschappen klaar. Alleen hadden we weer luiers nodig, dus we kwamen alsnog op 70 euro. Beetje jammer ;)

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:32

Hallo,

Ik lees al een tijdje mee, en nu ik op me zelf wil gaan wonen heb ik een aantal vragen.

1- Kopen jullie het (af)wasmiddel ook gewoon bij de goedkopere winkels? dus de aldi/lidl of nemen jullie het duurdere merk zoals persil/omo enz..
2- Wat kun je allemaal invriezen. en dan bedoel ik zoals stampotten/bami (zelf gemaakt/chinees?)/ macaroni enz...
3- Als er bij 3 verschillende winkels verschillende aanbiedingen zijn gaan jullie dan ook naar alle 3 de winnkels?? (Dus bv. bij de C1000 vlees bij de Jumbo groenten en bij de Lidl weer wat anders)
4- Ik ga dan op zaterdag voor 1 week boodschappen doen, maar kan ik dan bv. gehakt in de vriezer doen, woensdag bv. macaroni maken en wat overblijft kan dat dan weer in de vriezer? (dus wel gehakt wat gebraden is met de macaroni) of kan ik dan beter zaterdag met verse gehakt macaroni maken en dan invriezen?

En wat zijn de 1persoons huishoudens ongeveer in de week kwijt aan boodschappen??

Ik hoop dat jullie er wijs uit kunnen worden, en er antwoorden op willen geven.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:36

1. wasmiddel bij de Hema, vaatwasmiddel bij C1000/AH/Kruidvat/Blokker als het in de aanbieding is
2. ik heb geen hele lijst van wat er in de vriezer kan, google vast wel :)
3. ik heb de C1000 en AH heel dichtbij zitten en dat zijn de enige 2 supermarkten waar ik kom. Ook zit de kruidvat, Hema en Blokker hier op het plein dus daar haal ik ook wat in de aanbieding is.
4. Ik zou gehakt in porties invriezen, doe ik ook. Boterhamzakjes met gehakt in porties in de vriezer en dan haal ik 1zakje eruit als ik het nodig heb. Invriezen, ontdooien dan weer invriezen en weer ontdooien lijkt mij niet goed.