Zit daar 'n verwarming achter? Wat mooi! Slim gedaan zeg!!
Anoniem
Geplaatst: 19-10-12 23:43
Misschien wel eens leuk om te laten zien, het is iets wat vrijwel niemand heeft. Ik heb me suf gezocht naar leuke badkamer wandtegels en vloertegels voor in ons nieuwe huis wat nu bijna af is maar ik kon niks vinden.... tot ik flagstones en Geopietra stenen tegenkwam. Toen kreeg ik het idee om de badkamervloer en douchecabine van flagstones te maken en de rest van de wanden van Geopietra stenen en hout. Het heeft me heel wat overredingskracht gekost om mijn man duidelijk te maken dat dit geweldig mooi zou worden maar nu het bijna klaar is is hij ook blij dat we het anders dan normaal hebben gemaakt
Er ligt nog stucloop op de vloer over de flagstones en het bad ligt nog vol beschermend plastic en schuim omdat ze er nog in moetsen gaan zitten om het af te werken. Anders zouden er krassen in komen. Maar dit is dus ons idee van een gezellige warme badkamer waar je 's morgens graag voor op wilt staan. Onze toiletwanden zien er ook zo uit
Die home dingen zijn gewoon houten blokjes hihi! Achter het hout zit inderdaad een iniminie verwarming en daar heb ik dit op bedacht en mijn paps heeft het gemaakt
Het schoon houden van zo'n badkamer lijkt me ook niets vind mijn badkamertje al een rotwerk!
Ja hij is wit gespoten Moo, hij past nu beter bij de rest. Hij was eerst zilver
Anoniem
Geplaatst: 20-10-12 09:35
MamaMiesje schreef:
Maar...wat ik me nou afvraag.. -niet dat ik zo'n poetser ben, in tegendeel zelfs Hou houden die muren zich qua vocht/schimmel en hoe poets je dat?
Het huis is nieuw gebouwd en op zo'n manier dat er op de muren en plafonds geen schimmel kan ontstaan. Bij het huis dat we net hebben verkocht kan dat ook niet (dus geen last meer van zwarte plafionds en muren en iedere 2 jaar sausen). In het nieuwe huis zit een ontkankingsinstallatie dus ik kan er nooit kalkaanslag krijgen, ook niet in de wcpot of keuken. Voor de douchecabine komt nog een doorzichtige glazen deur... die hoef ik alleen maar af te spoelen en met een trekker droog te trekken. De Geopietra muurstenen zijn eigenlijk buitenmuurstrips dus die kunnen wel tegen een stootje, die maak je schoon door er met een stoffer, statische plumeau over te gaan of met het borstelzuigje van de stofzuiger. http://www.natuursteenstrips.nl/assorti ... trips.html Ook zou je ze af kunnen nemen als dat echt nodig zou zijn. De douchecabine van flagstones kun je normaal schoonmaken als iedere douchecabine. http://www.flagstones.nl/assortiment/fl ... eding.html Het hout ook met een statische plumeau of stoffer of luiwagen (voor spinnenwebben) en platte houten vlakken met het borstelzuigje van de stogzuiger. De vloer kan je gewoon dweilen. De tv is een waterdichte badkamertv op 12 volt. Het bad is een zelfreinigende whirlpool waar het water in blijft zitten. De ouderwetse radiator is eigenlijk het meeste werk, verder is deze badkamer veel minder werk dan een normale. Ik heb ee hekel aan schoonmaken maar het moet bij mij wel altijd netjes en schoon zijn.
Zo! Ze zijn net weg met de tweede boedelbak! Nog eentje en dan staat alles er wel in denk ik! Toch wel raar hoor!! Kon alleen m'n lader van m'n laptop niet vinden dus hoop dat ik die al erges ingepakt heb. Andes kan ik straks nog niet gezellig meedoen hier
Wij hebben er naar gekeken, zo'n ontkalkingssysteem, maar uiteindelijk niet gedaan. Wie weet komt het er ooit nog, want vriendlief wil het nog wel hahaha. Maar elke 2 jaar sauzen??? Dan heb je toch een structureel probleem lijkt me. Das echt niet normaal.
manzano
Geplaatst: 20-10-12 22:34
We hebben vandaag deel van de wc getegeld. Opstarten duurt ff, maar wel opgeschoten. Wordt mooi!!
Ik heb vroeger in huurhuizen gewoond.... brrrrrr.... als ik nog aan die douches denk. Die kon je niet goed genoeg ventileren, waren midden in de woning gesitueerd zonder raam, en al had je de hele dag de deur openstaan dan werd na een jaar de boel toch weer zwart, bah! En dan viel steeds weer de saus van het plafond tot je het eraf moest steken en het plafond gatenkaas werd en de woningstichting dan eindelijk er een gipsplafonnetje in ging zetten waardoor het probleem dan voor minstens 4 jaar was opgelost.
Moeten jullie echt doen zo'n ontkalkingsinstallatie! Wordt je was ook zachter van en je haar en huid ook Je machines gaan veel langer mee en het scheelt zoveel schoonmaakwerk!!
Wij hebben een koophuis, maar ook een inpandige badkamer zonder raam en een afzuigsysteem...Nah..t mag het woord niet hebben Dus we zijn veelvuldig gebruiker van HG Schimmelspray en ik denkkkk dat we binnenkort wel weer een keer moet sausen...