Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:12

Lidl heeft mijn voorkeur boven Aldi, groente en fruit is beter bij Lidl.

Ik ga ook regelmatig naar de Turkse winkel, daar had ik laatst zoete punt paprika's een hele zak, 8 stuks voor € 1,= Schoongemaakt in reepjes gesneden in de vriezer gedaan. Gaat prima als je ze bevroren in een gerecht/saus doet. Laat je ze eerst ontdooien wordt het erg slap.
Fruit per stuks, en veel soorten groente ook in hele kleine hoeveelheden. Zo gooi ik dus ook niks weg.
Erg handig als je alleen voor jezelf kookt, 3 champignons voor 5 cent :)

Verder heb ik een aantal porties verse boontjes, nu heel goedkoop, geblancheerd en in de vriezer gedaan, makkelijk als ik niet veel tijd heb om te koken.

Mootje

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:14

Pff, in mijn vriezer past echt niets meer erbij :=
Ik heb drie grote lades, maar dat is blijkbaar nog niet genoeg!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:19

Wij hebben 4 laden en nog 2 onder de koelkast. Het is vaak passen en meten, maar hoe voller de vriezer, hoe minder stroom hij verbruikt.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:42

Bij mensen met voorkeur voor lidl of aldi, zitten beide winkels ook echt bij jullie in de buurt en kwamen jullie veel bij beide winkels?
Mijn voorkeur voor de aldi is ook omdat die in mijn woonplaats zit en de lidl daar ben ik nog nooit geweest, die zit minimaal 15 km verderop :+

Vriezerruimte genoeg hier gelukkig! Al zit onze vriezer ook altijd redelijk vol :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:44

Aldi zit op 500m, lidl op 1km... Voorkeur gaat zeker uit naar de Aldi hier :j

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:47

Hier zitten zowel de Aldi als de Lidl in op een steenworp afstand van elkaar, maar ik ga liever naar de Lidl. In mijn beleving is de Lidl ook goedkoper dan de Aldi en ik vind de winkel "leuker" als ik eerlijk ben.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:50

Ik ben ook fan van de Lidl, daar kan ik eigenlijk alles vinden. Aldi vind ik minder, heeft verder niks met de afstand te maken.Groenten en fruit zijn goedkoop en vers, en ze hebben die Linera lijn voor als je een gezondere keuze wil maken. Het enige waar ik soms voor naar de AH ga zijn aanbiedingen van wasmiddel en kruiden. Vorige week vet boven mn budget heengegaan (ik probeer 60 euries pw voor gezin met 2 volwassenen en 2 ukkepukjes) maar vorige week schrok ik aan de kassa: 90 euro bij de Nettorama. Wij eten sinds een maand een stuk gezonder: 1 soort warme groente, 1 rauwkost-sla en een stukje vlees, vis of vegetarisch. Tot nu toe nog wel elke week wat over mn budget gegaan, moet deze keer echt even een nog strakkere planning maken.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:54

Nanne schreef:
Hier zitten zowel de Aldi als de Lidl in op een steenworp afstand van elkaar, maar ik ga liever naar de Lidl. In mijn beleving is de Lidl ook goedkoper dan de Aldi en ik vind de winkel "leuker" als ik eerlijk ben.

Hier hetzelfde, lidl vind ik een fijnere zaak. Aldi vind ik heel anders en soms nog duurder dan de lidl

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:09

Dichtsbijzijnde supermarkt zit op 3 km. Is een hele kleine waar ik lang niet alles kan halen.
De volgende supermartk zit op zo'n 7 km rijden (AH en Aldi naast elkaar).
Aantal jaar geleden kwam ik altijd bij de Aldi, nu ga ik altijd naar de AH.
Weet ik zeker dat alle producten er zijn en dat veel dingen die ik nodig heb goedkoper zijn bij de AH.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:14

De AH en C1000 zitten hier op 5 stappen afstand, Lidl en Aldi op fiets/auto afstand. Ik doe dus al mijn boodschappen bij de Ah en c1000 :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:17

Destino schreef:
Bij mensen met voorkeur voor lidl of aldi, zitten beide winkels ook echt bij jullie in de buurt en kwamen jullie veel bij beide winkels?
Mijn voorkeur voor de aldi is ook omdat die in mijn woonplaats zit en de lidl daar ben ik nog nooit geweest, die zit minimaal 15 km verderop :+

Vriezerruimte genoeg hier gelukkig! Al zit onze vriezer ook altijd redelijk vol :+

Bij ons zitten in nabije omgeving 3 Lidl en stuk of 5 Aldi's. En dan nog net zo dichtbij een AH, een Jumbo, een Emte, een plus :)! Tja ik woon midden in de stad :).
Ik vind de kwaliteit van Lidl toch wel beter als bij de Aldi van vooral groente en fruit. Maar voor andere zaken ga ik eens in zoveel tijd naar Aldi (philadelphia light en smeerkaas met name). Maar al met al vind ik Lidl toch echt wel stuk netter en prettiger winkelen dan Aldi.

Mijn vriezer is nu ook compleet stuffed. Dus eerst even vriezer leegeten. Dat bespaart weer mooi!

Ingedebruijn, ik eet ook altijd veel fruit, maar bij de Lidl haal ik het dan nog makkelijk met 50 euro all in in de week.

Nu moet ik wel bekennen dat ik/wij zeer weinig vlees eten en ik daardoor ook wel goedkoper uit ben....

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:34

Ik was net bij de AH, maar die Bonusboontjes zijn echt om te huilen..

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:45

Mag ik ook mee kletsen? :o

Ik probeer ook voor € 50 per week rond te komen, mijn vriend en ik zijn nu nog met zijn 2-tjes, maar er is gezinsuitbreiding op komst ;) . Wij hebben een kleine schuld op de auto van mijn vriend en ik wil schoon schip maken, voordat de kleine zich aandient in april. Ik heb een financieel schema gemaakt en met € 50 boodschappen en slim cadeautjes kopen, abonnementen stopzetten, moeten we eind zijn in april.
Ik ben al een tijdje aan het testen of we het redden met de € 50 per week, als mijn vriend niet mee gaat boodschappen doen, dan lukt dat! :=

Ik ben niet zo'n fan van de Lidl/aldi, dit is mede doordat ze in de verkeerde wijken zitten hier en slecht te bereiken zijn, eigenlijk zou ik daar toch wel heen moeten. Ik doe meestal boodschappen bij AH, omdat het lekker in de buurt is en doe idd boodschappen voor de hele week. Hopelijk kan ik jullie mijn tips geven en ik van jullie leren.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:52

Hier ligt de lidl helaas ook niet in de buurt. De aldi wel de jumbo op loopafstand (letterlijk naast de deur) en de plus op fietsafstand. Jumbo vind ik maar een bagger winkel, ik ga liever naar de plus, maar als ik iets vergeten ben is het wel makkelijk gehaald.
Bij aldi haal ik alle normale dingen, zoals brood, melk, pasta yoghurt en groenten die ik meteen gebruik, vlees, beleg, kaas enz. bij plus de wat aparte dingen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:52

Fanneke gefeliciteerd met jullie zwangerschap !

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:56

Fanneke, De Aldi in Noord is is toch wel een OK wijk en goed bereikbaar :? Of woon je aan de waterkant?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:05

Ik grijp bij de Aldi ook vaak mis met producten en ik vind het personeel ook niet bepaald vriendelijk :=

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:06

Is dat die bij Bachplein in de buurt, waar de Bas zat? Ik was die eigenlijk vergeten :+ Ben er wel een paar keer geweest in het begin dat ze open waren, ik moest daar veel geduld hebben, de rij stond tot achterin de winkel. :=
Ik woon idd in Noord.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:07

Ja, bij de stomerij en de groenteboer op het pleintje :j Ik vind het er eigenlijk altijd megarustig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:10

Ik vind de Aldi een nog grotere zooi dan de Lidl!

Hier zijn ze de C1000 compleet leeg aan het rammen. Zijn vanmorgen blijkbaar om 0630 al begonnen. Over 2 weken moet er een super grote en uitgebreide Jumbo te zitten. Ben bijzonder benieuwd!

Was trouwens hilarisch, was in de AH en allemaal piepende mensen dat ze niets konden vinden hihihihi
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-12 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:11

vonneke schreef:
Ik vind de Aldi een nog grotere zooi dan de Aldi!

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:14

Whihi moest Lidl zijn ;)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:17

Wij gaan thuis altijd naar de Lidl en Jumbo, zitten naast elkaar. Grote boodschappen doen we bij Lidl alleen wat specifieke producten bij Jumbo. Zoals bier, boter, ontbijtkoek, glutenvrije dingen, verse vleeswaren zoals rosbief en sinas/cola (Bij Lidl heb je alleen 2 literflessen passen niet in de koelkast :').. )

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:18

Ik vind het juist lekker ook eens naar een onbekende super te gaan. Kom je nog eens wat nieuws tegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:20

Ik ook!