Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:06

Dat naar binnen kijken doe ik ook altijd :D Als mensen niet begluurd willen worden doen ze de gordijnen wel dicht :P Lekker mensen kijken, heerlijk, net als op een terrasje mensen kijken, wat je dan allemaal voorbij ziet lopen :D Maar ja, dat is een beetje offtopic :o

paix

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:10

Ik vind het ook altijd leuk raden wat het gaat kosten.
Toen ik achter de kassa zat deed ik dat veel (je moet toch wat als je 3 uur op je kont zit).
Nu doen mijn vriend en ik het ook wel, al is het veel makkelijker omdat je weet wat de dingen kosten die je koopt (zit er vaak maar 1 euro boven of onder)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:31

Raden hoe hoog de kassarekening is vind ik ook leuk, alleen met de zelfscanner werkt dat bij de ah niet meer. Bij de lidl denk ik altijd nou zul je zien dat die hele volle kar maar iets van 30-40 euro kost (afhankelijk van hoe vol hij is/dure producten) en dat klopt dan altijd aardig.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:49

oomens schreef:
Ik heb een keer in de rij gestaan achter een vrouw die alleen een fles Coeberg, een stuk melkchocolade en een pakje ibuprofen had. Kan dat nog iets anders betekenen?
Heb mijn huisgenoten een keer aangekeken en kreeg van iedereen dezelfde blik terug.

Ik drink geen coebergh maar het zou mij kunnen zijn die een fles wijn, een zak snoep en een pak paracetamol bij de Lidl ga halen (de rest heb ik al in huis, dit was ik vergeten & is goedkoop bij de lidl & lidl= om de hoek)
Ik doe ook nooit in 1 winkel al mijn boodschappen en vergeet weleens wat dus ik kan met rare dingen aan komen zetten wat lijkt alsof het mijn avondeten is. Nu niet meer, maar eerst was ik nog dun ook. Zie je mij naar huis gaan met een zakje sla en een banaan :+ alsof ik alleen dat ga eten :x

Maar eerlijk is eerlijk, sommige mensen bevestigen het 'vooroordeel' wel.
De 'tokkie types' die alleen maar frikandellen en kroketten en chips inladen, de geitenwollensokkentypes die Puur & eerlijk inladen, de haastige, drukke werkenden en die kant en klaar en pizza inladen, degene die dit weekend overduidelijk een BBQ hebben, de mensen die zo gezond mogelijk en toch lekker willen doen maar niet zoveel fantasie hebben, en alleen maar merkartikelen inladen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:52

Haha, ik kijk altijd bij knappe mannen of ze voor 1 persoon boodschappen doen O:)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:55

Haha Moo dat herken ik wel :)) al heb ik er nu weinig aan

wat trouwens nog wel weer met besparen te maken heeft :+ bij de hema hebben ze heerlijke paprika chips (mijn favoriet) en die is maar 50 cent voor een zak :D

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:14

Klinkt goed die chips, vind dat zo duur geworden bij de ah de laatste tijd. Bij de Lidl is het ook veel goedkoper. Mensen zullen trouwens ook wel wat van ons denken, vriend en ik doen meestal samen boodschappen en staan regelmatig te discussiëren over dat ik scharrel/bio wil en hij dat onzin vind. Een van de weinige dingen waarmee we maar niet op één lijn komen. Zeker met spekjes (ruim 3 euro ipv 1 euro) en met eieren (waarom vrije uitloop/bio, die andere zijn ook al scharrel) staan we regelmatig te kibbelen. Mijn vriend gooit ook weleens 'stiekem' goedkope spekjes in de kar (nadat ik drie weken heb gezegd "geen bio spekjes dan geen spekjes" en hij toch echt spekjes wil), als ik dat ontdek haal ik ze eruit om te wisselen haha. Thuis hebben we denk ik minder discussie dan in de supermarkt :o .

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:21

Sjonge, dat jullie zo opletten wat iedereen koopt in de supermarkt...ik heb geen idee, houd me daar totaal niet mee bezig. Ik doe mijn eigen boodschappen en ben dan zsm weer weg! Wat andere mensen kopen en welke combinaties, dat moeten ze lekker zelf weten.

Heb wel een keer hard gelachen toen het wc-papier in de aanbieding was. Zo'n megapack, maar wel een A-merk. Dus m'n lief en ik stonden daar hardop uit te rekenen hoeveel de verschillende soorten per rol kostten en of het nou echt goedkoop was, dat megapack. Er stond een mevrouw naast ons en die had het hele relaas gevolgd, die kon haar lachen echt niet inhouden.... :') wat ik me best kon voorstellen.
Maar ja je wilt besparen of niet toch! :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:23

Rhys schreef:
Heb wel een keer hard gelachen toen het wc-papier in de aanbieding was. Zo'n megapack, maar wel een A-merk. Dus m'n lief en ik stonden daar hardop uit te rekenen hoeveel de verschillende soorten per rol kostten en of het nou echt goedkoop was, dat megapack. Er stond een mevrouw naast ons en die had het hele relaas gevolgd, die kon haar lachen echt niet inhouden.... :') wat ik me best kon voorstellen.
Maar ja je wilt besparen of niet toch! :P

Zo sta ik het ook altijd uit te rekenen voor luiers als ze in de aanbieding zijn :j

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:47

Marley schreef:
Haha Moo dat herken ik wel :)) al heb ik er nu weinig aan

wat trouwens nog wel weer met besparen te maken heeft :+ bij de hema hebben ze heerlijke paprika chips (mijn favoriet) en die is maar 50 cent voor een zak :D

Die haal je zelfs hier in Parijs bij de Hema!! Ben de hele winkel door gestuiterd. Echte lekkere chips voor 50 cent, mergpijpjes voor 1 euro , een pak fairtrade thee voor 1 euro en de shampoo ook allemaal voor 1,50 of 2 euro! dat is hier in Parijs echt wel bezuinigen en nog leuk en lekker ook!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:37

:D Ik vind die bordjes waar de prijs per kg op staat altijd heel grappig. Zo zag ik laatst dat de voordeelverpakking WC papier duurder is dat twee kleine pakken. Was dus voordeel voor de fabrikant.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:52

Komt inderdaad regelmatig voor dat de voordeel of familie pakken duurder zijn.
Twix is hier in de supermarkt bijvoorbeeld per 12 duurder per kilo dan per 6. En zo was er laatst een actie op wasmiddel, de grote fles was per liter duurder dan twee kleintjes die niet in de aanbieding waren.

Edit: Hier staan verplicht de kilo en liter prijzen aangegeven (en vaak ook de prijs per wc rol :P )

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:54

Ja ik kijk ook altijd naar de kiloprijs als ik iets koop en twijfel wat nou duurder is en wat niet. Ben wel heel erg van de aanbiedingen en dat snapt mijn vriend nooit. Dan hebben we 1 pak nodig van iets maar is het 1+1 dan kijkt hij verbaasd dat ik met 2 thuis kom. Ja ik ga toch geen gratis iets lagen liggen? Als mijn merk deo in de aanbieding is of de zijne dan neem ik dat ook altijd mee. Hij heeft zoiets van ja dat kopen we wel als het nodig is. Nou onze kast is groot genoeg dus ik neem wel wat voorraad ;).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:31

pluisje88 schreef:
Ja vraag ik me ook af. Ik zit zelf achter de kassa maar krijg nou niet echt het idee dat ik iets moet denken als iemand een fles drank, chocola en een pakje ibuproven haalt. ;)

Ik dacht dat als iemand zo overduidelijk alleen vrouwendrank, vrouwen-(want melk-)troostchocolade en pijnstillers haalt, dat het dan bijna zeker haar maandelijkse vrouwenfeestje moet zijn.
Saffier schreef:
Hier staan verplicht de kilo en liter prijzen aangegeven (en vaak ook de prijs per wc rol :P )

Hier als het goed is ook, in ieder geval in de supermarkt.
Staan er bij jullie ook nog steeds de prijzen in francs bij? Dat was twee jaar geleden in ieder geval nog wel zo.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:53

oomens schreef:
Ik dacht dat als iemand zo overduidelijk alleen vrouwendrank, vrouwen-(want melk-)troostchocolade en pijnstillers haalt, dat het dan bijna zeker haar maandelijkse vrouwenfeestje moet zijn.

Hmmm ik haalde eruit "Oh, alcoholist, alvast ibru voor de kater en als avondeten een reep chocola want d'r geld is vast op aan alcohol"
:=

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:08

Denk je dat echt? :=

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:19

Citaat:
"Oh, alcoholist, alvast ibru voor de kater en als avondeten een reep chocola want d'r geld is vast op aan alcohol"

Mwah , daar zit weinig positiefs in :P

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:22

Everytime schreef:
Denk je dat echt? :=

Nee ik dacht dat Oomens dat dacht :o ivm de 'blikken' die ze met huisgenoten wierp :o
Ongesteldheid kwam echt totaaaal niet in me op....

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:08

Saffier schreef:
Komt inderdaad regelmatig voor dat de voordeel of familie pakken duurder zijn.
Twix is hier in de supermarkt bijvoorbeeld per 12 duurder per kilo dan per 6. En zo was er laatst een actie op wasmiddel, de grote fles was per liter duurder dan twee kleintjes die niet in de aanbieding waren.

Edit: Hier staan verplicht de kilo en liter prijzen aangegeven (en vaak ook de prijs per wc rol :P )

Dat is inderdaad super super handig!
Zolang het voor houdbaar is kijk ik daar ook altijd naar.
Altijd het goedkoopste in huis.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:31

Rebeccaa schreef:
Overigens, toen we klein waren mochten we geen cola hoor! Hooguit kindercola. Toen dronk ik altijd dubbel friss of appelsap of aanmaak limonade.

In de zomer gaan er hier trouwens wel zo 3 pakken ijsthee per dag op.. :+

for the record: ijsthee en dubbel friss is ongeveer net zo ongezond als frisdrank omdat het ongeveer evenveel suikers bevat.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:16

oomens schreef:
Staan er bij jullie ook nog steeds de prijzen in francs bij? Dat was twee jaar geleden in ieder geval nog wel zo.

Die staan er nog steeds bij ja :')

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:48

Nicolletje schreef:
oomens schreef:

Hmmm ik haalde eruit "Oh, alcoholist, alvast ibru voor de kater en als avondeten een reep chocola want d'r geld is vast op aan alcohol"
:=

ik dacht aan liefdes verdriet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:53

Toad schreef:
Rebeccaa schreef:
Overigens, toen we klein waren mochten we geen cola hoor! Hooguit kindercola. Toen dronk ik altijd dubbel friss of appelsap of aanmaak limonade.

In de zomer gaan er hier trouwens wel zo 3 pakken ijsthee per dag op.. :+

for the record: ijsthee en dubbel friss is ongeveer net zo ongezond als frisdrank omdat het ongeveer evenveel suikers bevat.

Idd! Zo was er laatst op tv de vergelijking tussen een broodje kaas en een broodje kroket, wat is gezonder? ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:10

Nicolletje schreef:
Nee ik dacht dat Oomens dat dacht :o ivm de 'blikken' die ze met huisgenoten wierp :o

'Ze' is een hij, dus het kan zijn dat ik er gewoon niet zo veel verstand van heb ;)
Een van de huisgenoten in kwestie is dan weer wel een vrouw, dus blijkbaar heeft zij er dan net zo veel verstand van.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:11

Haha ja en een broodje gezond is vaak meer vet/calorieën dan een snack ofzo :+

Weet iemand of de Lidl ook een beetje biologisch spul verkoopt? En dan bedoel ik ei en melk, vlees eet ik niet :) kwam er laatst en misschien is dat die lange reis toch wel waard.. (met gratis ov :D )