Nelleke, als het zo droog is als afgelopen periode is het volgens mij sowieso goed om te sproeien. Er was in die 2 warme weken bij ons bijna geen regen/onweer en ze hebben wel water nodig..
Ik geef bij droog weer de bakken wel water en de nieuwe planten in de tuin maar de oude redden het prima hoor zonder. Tenzij het echt natuurlijk een week zeer warm is met een windje, want dan gaat het hard.
Wat jammer van die regen nu, ik wil ik wil ik wil gewoon lekker in de tuin rommelen en zitten.
hier hetzelfde: nieuwe planten krijgen water, de rest red zichzelf maar. Alleen plantjes als de vlijtige liesjes geef ik wel steeds wat extra ookal staan ze dr nu een maand, want die hebben dusdanig veel water nodig dat ze anders wel heel slap gaan hangen.
Als het erg lang droog is sproeien wij het gras en de planten ook wel ja Maar bij een week droog weer kan je je nieuwe planten beter ook sproeien? Want al onze planten zijn nog jong.
Onze planten waren bijv nieuw jong, die stonden er pas een paar dagen in toen het zo droog werd.. Die van jullie staan al een paar maanden dus zijn al beter aangeslagen denk ik?
Maar zoals afgelopen week voor pinksteren was het imo echt extreem warm..
Planten die je pas in je tuin hebt gezet,jong of ouder,moet je elke avond water geven met droogte. Na een paar weken hoeft dat niet meer,dan staan ze vast in de grond.
Je moet het ook zo maar zien, als ze gaan hangen en bruin worden ben je te laat. Ik heb een paar oudere planten die nauwelijks water hoeven en een paar ouderen die ik bij zonnig weer elke avond wat moet geven.
Dat is ook zo! Ik heb in ieder geval wel gezien dat onze planten er aardig van opgeknapt zijn, want ze zijn echt allemaal minstens 2 x zo groot geworden in 2 weken
Nic
Geplaatst: 04-06-12 11:04
Mootje had natuurlijk ook nog allemaal planten in potten geloof ik, en die moet je echt vaak water geven....
Goed onthouden Nicolle Gisteren de overleden planten in vuilniszakken gestopt. Op een plant na waren ze al volledig geworteld in de potgrond, terwijl ik redelijk grote potten had gebruikt voor alle planten.
Het aanzicht is nu een beetje triest van de week maar eens kijken of ik tijd heb voor een rondje tuincentrum!
Normaal krijgt hier alles een slok water op een droge dag... Mijn oleander heeft ondanks het gebrek aan water 3 nieuwe takjes gefabriceerd.
Bij ons waren ze ook met Hemelvaartsdag de tuin ingegaan, die heb ik ook goed water gegeven. Vooral de roos was zielig, die liet steeds z'n bloemetjes slap hangen, daar staat de gieter gewoon naast te wachten.
Maar goed, elk nadeel heeft z'n voordeel, met dit rotweer hoeven we niet te sproeien .
Nic
Geplaatst: 04-06-12 11:39
Wat ik soms doe is ogenschijnlijk dode planten helemaal afknippen en in een pot in de hoek van de tuin gooien en soms gaan ze het ineens weer doen. Of laatst had ik er gewoon nieuwe plantjes (viooltjes) omheen gezet en nu gaat het middelste bloempje het toch weer doen:
Het is toch niet heel duidelijk, maar daar onder zitten nog de verdroogde en bevroren strootjes) (die viooltjes hebben inmiddels ook wat last gehad van mijn vakantie denk ik)
Als je tuin groot genoeg is, is het wel een goed idee! Op mijn terras zou het een zielige boel worden
Nic
Geplaatst: 04-06-12 14:16
Ik deed het op mijn balkon ook al... Maargoed, daar had ik meestal ongeveer nu de hoop al opgegeven omdat het met die warme lentes meestal toch verdroogd was na 1 weekendje weg of een paar dagen vergeten water te geven
Ik doe ook de jonge planten niet, als ze droog staan worden ze veel sterker, gaan ze dieper wortelen om water te zoeken. Bakken kosten idd veel werk, daarom heb ik dat afgezien van de hangbakken opgegeven hahaha.