Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:43

Sterre ik ga eens even kijken of ik wat online kan bestellen en waar ik dan op uit kom. Wellicht ga ik een poging wagen als ik het wel in huis heb :P

Oeh ik heb vandaag toch gave lantaarns gezien!! Ze lijken heel erg op deze:
Afbeelding

En dan een grote van ik denk wel een cm of 50-60 (die was €30) en 1 van ca 30 cm die was €13. Die wil ik heel graag hebben en ik denk dat ik die kleine ga halen ook :P Wij hebben bij ons huisje een buitentrap en bij de voordeur wil ik een hoekkastje waar we de prullenbak in kunnen zetten (vriendlief gaat die waarschijnlijk maken van steigerhout <3 en dan wil ik zo'n lantaarn op dat kastje :D

Jullie hebben me aangestoken :P

denice

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:03

De oude bank was ook vanmorgen opgehaald. Het is wit leer, geen stof :)

We zijn teruggegaan naar de winkel, we worden gebeld, deze bank staat nu bij ons, we vinden hem nogsteeds super, maar niet wat we besteld hebben. Misschien kunnen we een fikse korting eruit slepen :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:09

korting is altijd goed :D
wel fijn dat de verkeerde bank even is blijven staan, heb je in elk geval iets om op te zitten!
is erg rot zonder bank hihi

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:10

Wat zonde denice, maar past deze verkeerde ook in jullie inrichting? :) (omdat je hem wel wil houden met korting?)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:13

We hebben net een nieuw huis gekocht met een gigantiche woonkamer, dus daar kan hij sowieso in, dat duurt alleen nog 3 maanden ofzo. Dus op zich geen probleem. Hij past nu ook wel in de woonkamer, maar we wilden graag de andere hoek hebben zodat de kamer op de nieuwe fotos voor funda, ruimer zou lijken. Nu is dat eerder andersom :+ Terwijl we hier ook een hele grote woonkamer hebben! Dus dat is wel jammer..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:14

Marley schreef:
korting is altijd goed :D
wel fijn dat de verkeerde bank even is blijven staan, heb je in elk geval iets om op te zitten!
is erg rot zonder bank hihi

Precies := dat lijkt me echt een lastig situatie :oo

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:15

je hebt een andere hoek besteld en dat is wat je moet krijgen :)

wij hebben de eerste weken zonder bank gezeten, hadden em zelf te laat besteld..... eigen schuld hihi en houten keukenstoelen zitten echt voor geen meter :')

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:21

Leuk topic! :D

Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht, en zijn het volledig aan het verbouwen! We laten niets meer zoals het is! :D
Was ook zeer hard nodig hoor! := ( een soort van 'Bouwval gezocht' )
We zijn nog wel ff aan het verbouwen, maar ben al wel aan het rondkijken voor ons interieur! Dus dit topic is super! :D

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:30

Zonder bank lijkt me inderdaad echt 1 groot drama. :\ Mooie lantaarns zie ik voorbij komen. Ik heb er ook 3, 1 enorm grote met daarin heleboel van die 'stomp' kaarsen, en daarbij staat een slagje kleiner (passen 3 van die kaarsen in) en daar weer naast een hele kleine waar er maar 1 in past. Grootste is wit, middelste donker grijs en kleinste licht grijs. Maak zodra ik thuis ben wel wat foto's. Is heel tof, vooral als ze aan staan. :+:

Gave bank Denice, wel zonde dat het de verkeerde is. :\

Elisah, mogen we geen 'voor' foto's zien? :D Juist dan is het verschil zo goed te zien. :))

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:35

Jazeker mag dat! :D
Ik zal even een selectie voor jullie maken!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:00

Wij kregen vandaag het nieuws dat de eerste 3 blokken vandaag een kijkdag hadden! Soort van vooroplevering. Ze worden in november opgeleverd. 2 maanden eerder dan de planning was. Dus ook ons huis gaat eerder opgeleverd worden, januari ipv eind februari waarschijnlijk. Tja nu komen de meubels toch echt pas in week 8 hahahaha Maar goed er kan nog van alles tegen gaan zitten dus we rekenen nog maar niet teveel op januari! Al zou ik echt niet meer bij komen als het wel zo is! Van begin af aan heb ik dat geroepen en iedereen vond me te optimistisch........

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:06

hihi ik zit nu ook zonder bank en ik zou prima kunnen wennen aan de extra ruimte :D

maar een lekkere bank is wel fijn hoor :D

zou mooi zijn als jullie een fikse korting kunnen krijgen denice :j

dat zou fijn zijn lillytjuh :j en erg leuk natuurlijk als je gelijk krijgt :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:08

Dan krijg ik een taart en schilderhulp haha zou wel mooi zijn!

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:52

Hier een aantal foto's, de rest zijn te zien op mijn hyves:
http://elisah-staps.hyves.nl/

Onze trots! :D (tijdens de bezichtiging)
Afbeelding

2 van de 3 slaapkamers, waar we de 'muur' (viel bijna uit elkaar :+ ) tussenuit hebben gesloopt, om later weer degelijk op te bouwen.
Afbeelding

En dan kijk je ineens tegen de dak aan!
Afbeelding

Toog boven de trap
Afbeelding

Vanuit de hal de woonkamer in.. (beetje vaag :o )
Afbeelding

En Fire komt ff de bijkeuken bekijken! :+:
Afbeelding

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:53

gaaf! van wat ik er van kan beoordelen :D
ben benieuwd hoe het straks is!

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:54

@ lillytjuh: Wat leuk dat jullie woning misschien eerder opgeleverd wordt! De inrichting al helemaal bedacht? :)

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:55

Marley schreef:
gaaf! van wat ik er van kan beoordelen :D
ben benieuwd hoe het straks is!

Hihi dankje! :D
We zijn inmiddels al een stuk verder hoor!
Gister is de stucadoor bezig geweest, en heeft nu bijna 2 kamers af!
Jeetje wat een verschil zeg! := :)) Nu worden het pas 'echt' kamers!

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:09

Afbeelding

Ons leven met paarden aan de muur in onze woonkamer.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:21

Ik meld me ook weer even. Lees altijd wel mee, maar reageer te weinig! Zie wel leuke ideeën voorbij komen! Ik wil straks ook twee grote lantaarns voor in het raamkozijn! Zag laatst bij de Tuinland bij ons hele leuke, kan alleen zo geen foto vinden! Ik vind die ronde lantaarns ook leuk, van hout zijn die.. Iemand die zo snapt welke ik bedoel? :P

Ik ben begonnen met de trap in ons huis. Heb de lijmverwijderaar van HG gekocht en deze werkt echt super! Heb de bovenkanten zo goed als klaar en de randen aan de voorkant ook. Nu de onderkanten en de randen aan de achterkant nog.. Onderkant is echt het minste werk..

Elisah: Wat leuk om te zien zo! Wij zitten ongeveer in dezelfde fase! Muur bij ons beneden is er ook uit, blijft er ook uit en daar staan nu ook nog eerst stempels. Daar komt van het weekend een balk in. Dan moeten alle leidingen en elektra gefreest (?) worden en dan kan de stucadoor komen. We hebben uiteindelijk gekozen voor fijn schuurwerk op de muren en plafond.

Ik zal binnenkort ook eens foto's neerzetten van ons "bouwval"!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:58

heel gaaf Elisah!
Ben heel benieuwd naar nieuwe foto's als jullie straks wat verder zijn!
Wat een prachtig huis krijgen jullie straks!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:13

Elisah1989 schreef:
@ lillytjuh: Wat leuk dat jullie woning misschien eerder opgeleverd wordt! De inrichting al helemaal bedacht? :)

Afgelopen weekend hebben we de meubels besteld. Hadden een jaar geleden iets overgekocht van vrienden, maar wilden toch iets anders haha
Ik zal binnenkort ff foto's plaatsen van wat we hebben uitgezocht, zoek nog een mooie kleur voor op de muur namelijk!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:07

wow jullie zijn flink aan het klussen hierboven zeg!

Hebben jullie nog leuke ideeen voor deze lack wandplank?
Vond hem wel leuk om in de kamer te hangen maar dan een beetje gek, dus schuin of juist rechtop ipv in de 'w-vorm' zeg maar.

Dan wel de zwarte uitvoering (we blijven zwart/wit lovers :P ) maar wel met de bedoeling er een knalkleurige vaas oid oip te zetten :)

Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:15

Ja grappig ding is dat wandplankje he? :D

Schuin is grappig als boeken op zet, voor planten zou ik hem 'rechtop' hangen, zodat je gewoon rechte plankjes heb, dat de pot dus niet gaat schuiven.

:)* Of toch een tikje schuin en dan 4kante bloempotten erop die ongeveer zo groot zijn als het plankje waar ze op staan, dan ziet het er niet raar uit als ze 'leunen' zeg maar. :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:26

Jullie hadden nog foto's tegoed van mijn 'project boekenkast'. :D

Zo was het eerst. Let vooral op de enorme bult boeken die rechts naast het dressoir op de grond ligt (al 1,5 jaar...), om nog maar te zwijgen over de dozen die niet eens uitgepakt zijn.
Afbeelding

En zo is het nu. Ik moet er nog aan wennen, het is ineens erg strak in vergelijking met hoe het was. Maar heerlijk om alles kwijt te kunnen en nog ruimte over te hebben ook. Het ladenkastje dat ik ERG leuk vind staat nu tijdelijk tegen de andere muur. Ik moet nog bedenken of ik het daar laat staan of dat ik het terug geef aan degene van wie ik het geleend heb. Kleur van het kastje is zoals op deze foto en niet zo vies als op de eerste. :+ Bij de eettafel komen fel gekleurde stoelen, roze, groen, rood en wit oid.
Afbeelding

En een foto vanuit de keuken genomen. Aan de muur rechts zie je mijn tijdelijke actie, 2 dezelfde printen van een boedha. Je ziet een half gezicht en de ene hangt op z'n kop, dat maakt het net ff grappig.
Afbeelding

Er moet nog teveel gebeuren in huis om jullie echt leuke foto's te laten zien. Maar de slaapkamer is wel zo goed als af hier, er staat nu een ander kastje (wel koloniaal) naast mijn bed.
Afbeelding

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 00:31

Hoi,
Wat een geweldig topic, lees heel vaak mee..maar kom me nu maar even melden :D
Ik heb hier de decoratiesticker voorbij zien komen, en heb die ook besteld..Ga ik mijn pasgeverfde kamertje mee versieren, en wellicht ook nog die saaie muren op onze zolder..
Er komt binnen kort ook nog een andere eettafel en salontafel aan..en volg topic met veel plezier...ik ben niet zo crea..maar hier word ik wel crea van (en beter goed gejat dan slecht verzonnen toch :P ?)
Als ik erachter kom hoe ik foto's plaats zal ik dat tzt wel doen om resultaat met jullie te delen.
Echt leuk topic..