E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:52

Zo ik heb hem, nu even lezen hoe het allemaal werkt, ben echt een uberkneus soms :P

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:19

Volgens mij kun je bij de hema zelfs zon ding voor in het stopcontact kopen voor 5 euro. Mijn moeder gebruikt die.ook en die heeft dezelfde reader als ik :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:22

Pff ik ben echt aan het stunten, heb er nog geen 1 boek opgekregen. Snap er geen jota van, waar is die man in huis als je hem nodig hebt :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:06

Calibre installeren. En dan geeft hij het ofwel direct aan boven in het scherm dat hij je reder heeft gevonden of je moet hem als extern schijf zelf zoeken, ook een eitje. Dan je boeken in caliblre stoppen (eitje!) en kopieren. Moet lukken.

Als je op een stap vastloopt moet je hier maar even stap vor rstap neerzetten wat je doet en wat er verkeerd gaat, ik wil je er best doorheen coachen :-))

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:09

%##$@*&%#@# Mag ik even gal spuien... heb ik echt net (sinds vrijdag) mijn laptop (kreeg binnen de garantieperiode ernstige kuren, harde schijf overleden) terug van de BCC, wil -sinds een paar minuten- mijn ereader niet meer aan @*#@%%@(* . Er zit nog 2 maanden garantie op, dus de ereader moet ook maar terug, wat een ellende... Ik lees echt overal en nergens en ieder moment dat ik ook maar een minuutje kan vinden, ik zou niet weten wat ik zonder mijn ereader moet... :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:24

Oké ga ik dat proberen troi. Ik had überhaupt geen programma :P vandaag les dus wordt morgen pas weer dat ik tijd heb..

Vikki dat is echt waardeloos... Sterkte. Wel echt raar..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:30

Ja zonder programma wordt het idd lastig, sommige readers kun je als externe schijf openen en er zo boeken op mikken maar vaak ook niet. Bovendien kun je via een programma ook een veel handigere indeling maken. Krijg je veel profijt van.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:59

ik gooui tegenwoordig gewoon alle boeken op een SD kaartje. Gaat een stuk sneller en de indeling is dan al gemaakt.
En heel raar... Ik haalde het SD kaartje laatst eruit (waar dus 3/4 van de boeken op staan) en alle boeken stonden op de harde schijf van mijn ereader.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:06

vikki schreef:
%##$@*&%#@# Mag ik even gal spuien... heb ik echt net (sinds vrijdag) mijn laptop (kreeg binnen de garantieperiode ernstige kuren, harde schijf overleden) terug van de BCC, wil -sinds een paar minuten- mijn ereader niet meer aan @*#@%%@(* . Er zit nog 2 maanden garantie op, dus de ereader moet ook maar terug, wat een ellende... Ik lees echt overal en nergens en ieder moment dat ik ook maar een minuutje kan vinden, ik zou niet weten wat ik zonder mijn ereader moet... :=

Misschien een domme vraag maar is niet gewoon de batterij op en doet je lader het niet? :+

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:26

Vikki, ik heb met je te doen, echt waar... Soms is er toch wel wat te zeggen over gewoon een papieren boek zonder softwaregeklooi 8-) .

Wat ik vreselijk onhandig vind is dat je (zo ver ik weet, althans :+ ) niet gewoon bijv. Windows Verkenner kunt openen en zo je e-books simpel op je reader kunt schuiven. Die programma's werken dan net weer even anders dan je (ik 8-) ) verwacht, het is gewoon een onnodige tussenstap in mijn ogen. Ik heb het dan over de Sony PRS-T1.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:28

Ik kan met mijn Kindle wel gewoon in Verkenner boeken heen en weer slepen. (Maar zet zelf vaak ook gewoon via Calibre de boeken erop , en sleep dan met de Kindle Collection Manager alles naar de goede categorie)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:40

Ik kan dat ook met mijn pocketbook :j

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:02

Hm, misschien kan dat bij mij dan toch ook gewoon... Zal het vandeweek eens proberen :j .

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:00

Ik gebruik voor alles total commander, maar dat werkt in principe hetzelfde als windows verkenner. Ik kan mijn BeBook gewoon als externe harde schijf gebruiken, wel zo makkelijk. Anders had ik Adobe Digital Editions moeten gebruiken en ik vind dat een rot programma. :=

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:31

Gwen schreef:
Hm, misschien kan dat bij mij dan toch ook gewoon... Zal het vandeweek eens proberen :j .

Bij mijn sony T1 kan dat gewoon via de verkenner ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:27

Gwen schreef:
Vikki, ik heb met je te doen, echt waar... Soms is er toch wel wat te zeggen over gewoon een papieren boek zonder softwaregeklooi 8-) .

Wat ik vreselijk onhandig vind is dat je (zo ver ik weet, althans :+ ) niet gewoon bijv. Windows Verkenner kunt openen en zo je e-books simpel op je reader kunt schuiven. Die programma's werken dan net weer even anders dan je (ik 8-) ) verwacht, het is gewoon een onnodige tussenstap in mijn ogen. Ik heb het dan over de Sony PRS-T1.

Kan ik wel :j

Maar doe het alsnog met Calibre meestal. Dan weet ik wat er al op staat. En via Verkenner maak ik dan mijn indeling. :)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:54

Hij doet het weer ! Batterij was niet leeg Cayenne, ik (en met ik bedoel ik iemand die er meer verstand van heeft dan ik :D ) denk dat de batterij het gewoon niet meer trok omdat de aluminium behuizing zo koud was (fijn dat koude weer...) geworden := .
Laatst bijgewerkt door vikki op 17-01-12 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:13

Had iemand anders dat ook niet gehad? Of was jij dat toen ook :+ ?

Dat Calibre ga ik ook maar eens downloaden, ik gebruik nu dat irritante Abobe-programma. Hm, eerst de tig andere dingen doen die op mijn lijstje staan, als ik eenmaal met de reader en mijn boeken bezig ben denk ik echt niet meer aan wassen, strijken en opruimen :D .

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:03

Ik doe ook alles via de verkenner (Bebook) maar ik vind de boeken wel lastig te vinden. Er staat maar een klein lees-stukje op, de rest valt weg.....
Misschien eens opnieuw doen via Calibre......

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:18

Is heel simpel hoor, Calibre downloaden en dan kan je alles zo van verkenner er naartoe verslepen, die programma's werken prima samen, hahha.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:43

Moet je het ook op de reader installeren of is het alleen voor je PC? *BlonT*

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:44

Alleen op je pc. Verder wijst het voorzich, werkt zelfde als verkenner. Bedoel hiermee, dat je vanuit Calibre gewoon kunt verslepen naar je externe schijf/usb/geheugen kaart net als verkenner.
Ga ook jij kunnen Gwen, echt waar ;).

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:47

Oké, jij kent me een beetje, dus ik ben geneigd je te geloven :D .

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:51

Hahahhaa, je weet ook dat je mij niet al te hard moet geloven he, ben ook nogal blondtdttd, hihi.
Maar ik heb alle vertrouwen in jouw kunnen wat dit betreft.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:55

Simpeler dan met Calibre kan het echt niet dames, het ultieme bewijs is wel dat ik binnen enkele seconden wegwijs was met Calibre... :D En dat zegt wat, want ik ben bepaald geen technisch wonder... :')