Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:30

smurffie schreef:
Menino ik weet niet hoe de indeling nu is, maar is het geen optie om de eettafel en woonkamer om te draaien?

Er is geen indeling :D Qua muurtjes doorbreken etc. hadden we geen plannen want we zijn al teveel geld kwijt aan kozijnen, evt. een dakkapel, en verduurzamen. De huidige meubels zijn al weggehaald want het huis is verkocht als een erfenis, en de inboedel was al verdeeld zegmaar. Dus geen idee wat de oude bewoners er mee gedaan hebben qua indeling.

Wat je zegt kan, maar dan zit de eettafel bij de tuin ipv. de keuken. En dan zit je met een TV zithoek met 5 meter tot de TV. Zou met een grote hoekbank misschien wel in verhouding staan. Alleen lijkt het me ook erg leeg. We kunnen ook geen salontafels neerzetten doen om het op te vullen omdat mijn Duitse herder een ongekend talent heeft alles van tafeltjes af te schuiven met zijn staart :')

We willen ook het liefst een heel grote eettafel. We hebben de afgelopen 3 jaar helemaal geen eettafel gehad en alleen op de bank gegeten. Dus gevoelsmatig hebben we iets in te halen :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:31

Bielsje schreef:
Ik zou die deur wel zwart verven, of dat heb ik al gedaan :')
Bij metaal even een multiprimer erover en bij kunstof ook. Onze meterkastdeur is kunstof, best normaal tegenwoordig schijnbaar...

[ [url=m/aeODcj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Let niet op de afwezigheid van de plinten :')

Vergeten hoe dat ookal weer heet, maar als het zo doorloopt op die panelen vind ik het wel erg chique!
Heel mooi gelukt! Gaaf.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:31

@menino: zet de bank eens op het brede open stuk en de eethoek meer richting de keuken. In het stuk waar nu de bank staat zou je dan een kleine thuiswerk/hobbyplek kunnen maken, of een TV-hoek of misschien ooit een kinderspeelhoek ??

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:50

Menino schreef:
Bielsje schreef:
Ik zou die deur wel zwart verven, of dat heb ik al gedaan :')
Bij metaal even een multiprimer erover en bij kunstof ook. Onze meterkastdeur is kunstof, best normaal tegenwoordig schijnbaar...

[ [url=m/aeODcj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Let niet op de afwezigheid van de plinten :')

Vergeten hoe dat ookal weer heet, maar als het zo doorloopt op die panelen vind ik het wel erg chique!
Heel mooi gelukt! Gaaf.

Lambrisering! Het is erg mooi geworden maar het idee is alleen ontstaan door 3 kwijlende honden :')

Hebben ook een stukje in de keuken gedaan, ben ik nog blijer mee!

Afbeelding
Valt me nu wel op dat, hoewel de dit allemaal niet lang geleden is aangepast, ik schijnbaar nooit foto's heb gemaakt van het echte eindresultaat... Ach ja, binnenkort foto's voor de verkoop _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:18

Citaat:
Bielsje schreef:
Heel mooi gelukt! Gaaf.

Lambrisering! Het is erg mooi geworden maar het idee is alleen ontstaan door 3 kwijlende honden :')

Hebben ook een stukje in de keuken gedaan, ben ik nog blijer mee!

[ [url=m/szcwfv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Valt me nu wel op dat, hoewel de dit allemaal niet lang geleden is aangepast, ik schijnbaar nooit foto's heb gemaakt van het echte eindresultaat... Ach ja, binnenkort foto's voor de verkoop _O-

Dat woord zocht ik idd!

Achja. Honden., Ze houden je creatief. Erg mooi geworden. Ook meet die ronde foto's.

Verder, top die feedback: Ik denk dat jullie toch gelijk hebben

Afbeelding

Afbeelding

dit is beter hè ? De schommelstoel is niet onderhandelbaar met vriendje en de bank is qua look en afmetingen wat we nu hebben, dus die houden we ook graag :') Al zou een hoekbank wat beter tot zijn recht komen in deze ruimte denk ik. Heb nog steeds niet het idee dat dit optimaal is. Maar mss wel met de meubels die wij nu hebben ? :D

SdaphneS

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:32

Heeft iemand nog tips waar je een bankstel kunt kopen?
Ik google er wat op los, maar kan eigenlijk weinig naar smaak vinden.
Ik zoek een driezits bank met losse voetenbank/hocker in een lichte kleur met het liefst houten poten of in ieder geval een lichte kleur poot.
Iemand tips? :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:51

Sofa company? Daar komt onze bank vandaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 06:12

SdaphneS schreef:
Ik zoek een driezits bank met losse voetenbank/hocker in een lichte kleur met het liefst houten poten of in ieder geval een lichte kleur poot.

Gewoon een woonboulevard misschien? Wij zijn bij van Donzel in Uden geweest, volgens mij hadden ze daar ook wat jij beschrijft.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 07:51

SdaphneS schreef:

Die staan overal, ook online

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 09:09

Wehkamp heeft ook altijd wel fijne aanbiedingen qua banken. Goede prijs/kwaliteit heb ik gehoord, maar even uittesten is toch wel fijn bij een bank.

Ik heb alles zgan van MP gehaald

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 09:22

Wehkamp idd. Of Ikea?
Ik heb een Ikea bank waar ik nog steeds blij mee ben.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:16

@Menino, ik zie niets raars in je eerst ontwerp? Maar misschien komt dat omdat ik nu ook klein en hokkerig woon en ik continu moet opletten nergens tegen aan te lopen/stoten. En ik woon gelukkig alleen, want passeren is her en der echt onmogelijk. Het lijkt me juist heerlijk om open ruimtes te hebben!
Dus ik zou gewoon eerst lekker gaan wonen en dan merk je aan hoe je loopt en de lichtval in huis vanzelf wat je ideale indeling is.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:33

@menino: zo op het oog lijkt het me lastig om even een drankje te pakken als je op de bank zat. Misschien kan de eettafel iets meer richting muur en dan ipv stoelen een fijn bankje? Dan heb je meer loopruimte. Je tweede tekening zou wel mijn voorkeur hebben boven de eerste! En dan in dat hoekje bij de schuifpui (gok ik) een fijne losse stoel en misschien de honden maand, als leeshoekje? Hier hebben wij ook een eettafel, een zithoek en nog een losse stoel met poef. Die laatste gebruiken we heel veel, al is het maar om op je vrije ochtend lekker in het zonnetje te zitten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:22

Eindelijk hebben we een datum waarop de verbouwing start.
Vrijdag de planning binnen gekregen.
74 dagen zou het af moeten zijn.
7 juni beginnen ze met de maatvoering en het uitzetten.
5 augustus is het af tot en met het stucwerk, bouwvakvakantie en 3 weken droogtijd.
22 augustus vloer leggen, verven, behangen
7 september stalen pui plaatsen in huis en dan moet het 8 september opgeleverd worden...

Ik ben bijzonder benieuwd of dit precies zo gaat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:39

PSvanLot schreef:
5 augustus is het af tot en met het stucwerk, bouwvakvakantie en 3 weken droogtijd.
7 september stalen pui plaatsen in huis en dan moet het 8 september opgeleverd worden...

Spannend hoor. Lijkt me moeilijk wachten tot het resultaat er eindelijk is :D Wonen jullie nog in een ander huis, of gaan jullie tijdelijk huren?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:35

Tijdje geleden mede gedeeld dat we de gang gingen verbouwen. En eindelijk is het einde in zicht. Zoals te zien deuren en stijlen moeten nog in de grondverf/ gewit worden.helemaal blij met de kleur
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:45

Menino schreef:
PSvanLot schreef:

Spannend hoor. Lijkt me moeilijk wachten tot het resultaat er eindelijk is :D Wonen jullie nog in een ander huis, of gaan jullie tijdelijk huren?

We wonen al 3 jaar in het huis en hebben mondjesmaat alles verbouwd. Dit is nu het laatste grote project. Straks enkel nog 2 slaapkamers opnieuw stucken en dan is het echt helemaal nieuw.

We blijven wonen. Gaan boven wonen de weken dat het beneden echt niet anders kan, maar dat is maar een korte tijd. We hebben alle meubels nieuw gekocht behalve de eetkamerset. Die gaat naar de opslag. De bank, tv, tvmeubel kunnen heel lang blijven staan, dus ik denk dat het wel lukt.
Veel ouders en vrienden in de buurt, dus we gaan vaak ergens eten/koken haha.

Drie jaar geleden ongeveer hetzelfde gezeten dus we hebben ervaring.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:45

StalNollie schreef:
Tijdje geleden mede gedeeld dat we de gang gingen verbouwen. En eindelijk is het einde in zicht. Zoals te zien deuren en stijlen moeten nog in de grondverf/ gewit worden.helemaal blij met de kleur
[ [url=m/ZHMLGr.jpg]Afbeelding[/url] ]

O wauw wat een enorm mooie kleur op de muren!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:33

Zeker een mooie kleur op die muur.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:02

Onze verbouwing zit er bijna op. Het inrichten kan al bijna beginnen. Ik zoek nog iets van een grote poef, maar diegene die ik vind zijn me echt te duur :+ of iets anders waardoor we een extra hoekje kunnen creëren in het huis. Iemand ideeën?

We hadden een mega strakke planning en gelukkig weinig gekke dingen meegemaakt.
Wel heel vaak dat we Savonds in het huis kwamen en er dingen anders waren dan op de tekening maar omdat we elke dag er waren was het vrij snel gefikst.

We hebben 4 bij 6,5 M achter ons huis en 7,5 bij 3,5 M naast ons huis erbij gekregen. 1,5 M van de woning nog bij de aanbouw getrokken waardoor we een grote woonkeuken hebben.

Afbeelding

Even wat foto’s van het proces.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De vloer komt volgende week

Afbeelding

En de keuken de week daarop.

Kleuren op de muren:

Wit en

Afbeelding

Afbeelding

Aan de lange wand in de kamer komt aan de voorkant de bank met tv en bij de schuifpui komt een kastenwand van 5,3 M en daarvoor een kookeiland. En daarvoor komt weer een eettafel met stoelen.

Dan zit ik met een gat vanaf de eettafel naar de bank, zo’n 7 meter waar ik iets mee moet :+ dus, iemand een idee? Wat zal ik met dat stukje doen?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:19

Mooie sidetabel met decoratie en spiegel erboven?
Ziet er al heel mooi uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:08

Afbeelding

Of zoiets

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 09:15

Wat leuk om al jullie foto's te zien!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:26

StalNollie schreef:
[ [url=m/ZHMLGr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel erg mooi <3
Mag ik vragen welke kleur dit is?

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:40

Ik heb besloten dat er een grote, ronde bank/poef komt. Nu opzoek naar zoiets :+