Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rivjenn schreef:_mjwb schreef:Liekec - Onze makelaar doet dat niet meer zegt hij en zonder hem kunnen we ook geen bezoeken meer hebben. Ik snap het ook niet zo goed eigenlijk...
Ik zag ook een makelaar die deed onlinebezichtigingen, hij ging dan live door het huis met een camera en zo konden er meerdere gegadigden tegelijk kijken en evt een bod uitbrengen.
Dit liep erg goed
Fitzroy schreef:Nadir, gefeliciteerdFijn dat het gelukt is.
Mwjb, beetje vreemd vd makelaar. Kun je niet een ander zoeken die wel gewoon verder gaat met bezichtigingen? Ik zou dit echt niet accepteren. In feite is het wanprestatie. Het is geen evenement wat tot 1 juni stil moet liggen.
liekec schreef:Vraagje. Wij gaan bij een huis kijken, maar deze werd ons aangeboden door 2 makelaars? Is dat normaal? Eentje via Facebook, daar hebben we nu een afspraak mee. En een aanbod via de mail. Inmiddels staat hij op Funda onder de naam van degene die hem via Facebook heeft aangeboden.
manzano schreef:liekec schreef:Vraagje. Wij gaan bij een huis kijken, maar deze werd ons aangeboden door 2 makelaars? Is dat normaal? Eentje via Facebook, daar hebben we nu een afspraak mee. En een aanbod via de mail. Inmiddels staat hij op Funda onder de naam van degene die hem via Facebook heeft aangeboden.
Sta je bij die van de mail als zoeker ingeschreven?
Als de mail via het zoekers systeem komt staat daar namelijk altijd de verzendende makelaar bij en niet verkopend makelaar. Lijkt dan wel de verkopende makelaar.
Krijg regelmatig vragen over huizen dat ik denk "waar heb je het over". Blijken dan huizen uit zo'n automatische mailing te zijn.
Hobbyhorse schreef:Maar dat kan toch echt ook hoor, meestal staat dan in de advertentie van het huis "collegiale verkoop" of" meerdere makelaars betrokken". Ze delen dan de courtage waarschijnlijk.
liekec schreef:manzano schreef:
Sta je bij die van de mail als zoeker ingeschreven?
Als de mail via het zoekers systeem komt staat daar namelijk altijd de verzendende makelaar bij en niet verkopend makelaar. Lijkt dan wel de verkopende makelaar.
Krijg regelmatig vragen over huizen dat ik denk "waar heb je het over". Blijken dan huizen uit zo'n automatische mailing te zijn.
Aha, dus bij Funda mailing krijg je gewoon door wat er te koop is ongeacht makelaar, en bij een zoekprofiel mail bij 1 makelaar ook ongeacht de makelaar dus? Dat zou verklaren, want sta bij makelaar 2 idd als zoekprofiel te boek. Maar dat betekend dus dat het huis wel maar door 1 makelaar verkocht wordt als ik het goed begrijp.
manzano schreef:Wij bieden ook digitaal bezichtigen, maar niemand wil het.
Zou zelf ook een huis echt wel willen zien eigenlijk. Vind gevoel bij een huis echt super belangrijk.
manzano schreef:liekec schreef:Aha, dus bij Funda mailing krijg je gewoon door wat er te koop is ongeacht makelaar, en bij een zoekprofiel mail bij 1 makelaar ook ongeacht de makelaar dus? Dat zou verklaren, want sta bij makelaar 2 idd als zoekprofiel te boek. Maar dat betekend dus dat het huis wel maar door 1 makelaar verkocht wordt als ik het goed begrijp.
Als wij een zoeker in het zoeksysteem zetten kan je kiezen tussen "eigen aanbod" (dus alleen onze huizen) of "al het aanbod" (dus alles wat wordt aangemeld voor Funda). Als je in zo'n mail een huis aanklikt om te bekijken staat er altijd de makelaar bij van wie je de mail hebt gekregen.
Dat is een technisch ding wat wij als makelaar niet kunnen aanpassen. Geloof dat het achterliggende idee is dat als een huis dan nog niet op funda staat (zit soms een dag tussen) de klant jou als verzendend makelaar moet bellen om te achterhalen wie de verkopend makelaar is en je je zo kan aanbieden als aankoopmakelaar. Is dus marketing.
Ik vind het wel eens verwarrend want mensen bellen wel eens "dat ze een huis op funda hebben gezien" (die halen de mail en funda dan door elkaar) met een adres waar ik nog nooit van heb gehoord en die blijven dan bij hoog en laag beweren dat wij het verkopen. Duurt soms echt even om helder te krijgen dat het om zo'n mail-aanbod gaat haha.
manzano schreef:Dat is een keuze van de makelaar natuurlijk. Sommigen splitsen dat wel. En je kan iig eerder bellen dus hebt eerste keuze voor een afspraak en bijv langer de tijd om wat te regelen met je werk.