Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:06

Bezichtigingen mogen vanuit de regels gewoon doorgaan.
Maar kan zijn dat hij zelf bijv in risicogroep zit (bijv astma) en niet meer wil. Zou het duidelijk bespreken wat de mogelijkheden zijn.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:08

Rivjenn schreef:
_mjwb schreef:
Liekec - Onze makelaar doet dat niet meer zegt hij en zonder hem kunnen we ook geen bezoeken meer hebben. Ik snap het ook niet zo goed eigenlijk...

Ik zag ook een makelaar die deed onlinebezichtigingen, hij ging dan live door het huis met een camera en zo konden er meerdere gegadigden tegelijk kijken en evt een bod uitbrengen.
Dit liep erg goed

Ja of zoiets inderdaad.. ik blijf er bij dat jullie moeten zoeken naar een oplossing met zijn allen, en niet zomaar een nee accepteren van hem. Vind het vanuit hem wel klantonvriendelijk dat hij zelf niet met oplossingen komt overigens, neem aan dat hij ook weet dat jullie al een ander huis op het oog hadden?

Nadir

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:10

Wat raar zeg, hier gaat het qua bezichtigingen ook gewoon door.

Wij krijgen pas in oktober de sleutel, dus we hebben iig nog tijd zat om werklui te regelen. En ons eigen huis te verkopen. :+

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 00:08

Gefeliciteerd Nadir.

Welkom mjwb balen hoor. Ik zou ook een stevig gesprekje met de makelaar aangaan dan. Er zijn best nog wel mogelijkheden bezichtigingen door te laten gaan. Zie bericht rivjenn. Ik vind em wel briljant goed gevonden.

Zoe ook al balen. Hoop voor jullie dat de notaris een oplossing weet te vinden.

Hier liggen alle papieren bij de notaris. We hebben even getwijfeld of we de datum naar voren halen, ook met oog op een evt. lockdown. Maar toch besloten het niet te doen. We willen wel kijken of we met de makelaar iets overeen kunnen komen dat we al eerder spullen kunnen overbrengen. We mogen in elk geval al bomen gaan zagen. Dr zijn een paar omgegaan met de afgelopen stormen, en een aantal moet eruit omdat ze slecht zijn (Berken). Weide klaarmaken, en de stallen klaarmaken kan ook al.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 00:13

Wij bieden ook digitaal bezichtigen, maar niemand wil het.
Zou zelf ook een huis echt wel willen zien eigenlijk. Vind gevoel bij een huis echt super belangrijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 07:05

Nadir, gefeliciteerd +:)+ Fijn dat het gelukt is.

Mwjb, beetje vreemd vd makelaar. Kun je niet een ander zoeken die wel gewoon verder gaat met bezichtigingen? Ik zou dit echt niet accepteren. In feite is het wanprestatie. Het is geen evenement wat tot 1 juni stil moet liggen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 07:59

Das enorm balen mwjb! Hier worden ook bezichtigingen gedaan, maar wel aangepast. Max 2 personen per bezichtiging en je moet als verkoper zorgen dat alle deuren open staan, gordijnen etc open, zodat ze vrijwel niks hoeven aan te raken. Zelf leg ik denk nog hygiënische doekjes en handgel neer voor wie dat prettig vindt.

Zoe, hopelijk is er nog een mouw aan te passen. Het duurt idd nog even, dus kan nog goed komen!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:06

Vraagje. Wij gaan bij een huis kijken, maar deze werd ons aangeboden door 2 makelaars? Is dat normaal? Eentje via Facebook, daar hebben we nu een afspraak mee. En een aanbod via de mail. Inmiddels staat hij op Funda onder de naam van degene die hem via Facebook heeft aangeboden.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:13

Fitzroy schreef:
Nadir, gefeliciteerd +:)+ Fijn dat het gelukt is.

Mwjb, beetje vreemd vd makelaar. Kun je niet een ander zoeken die wel gewoon verder gaat met bezichtigingen? Ik zou dit echt niet accepteren. In feite is het wanprestatie. Het is geen evenement wat tot 1 juni stil moet liggen.

En anders kan de makelaar nog buiten wachten en alleen de mensen zelf laten kijken of anders zorgen voor gepaste afstand etc

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:18

Dat gebeurt wel eens vaker dat een huis te koop staat bij meerdere makelaars hoor.
Die werken dan samen, en de prijs is wel bij allebei dezelfde :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:32

liekec schreef:
Vraagje. Wij gaan bij een huis kijken, maar deze werd ons aangeboden door 2 makelaars? Is dat normaal? Eentje via Facebook, daar hebben we nu een afspraak mee. En een aanbod via de mail. Inmiddels staat hij op Funda onder de naam van degene die hem via Facebook heeft aangeboden.

Sta je bij die van de mail als zoeker ingeschreven?
Als de mail via het zoekers systeem komt staat daar namelijk altijd de verzendende makelaar bij en niet verkopend makelaar. Lijkt dan wel de verkopende makelaar.

Krijg regelmatig vragen over huizen dat ik denk "waar heb je het over". Blijken dan huizen uit zo'n automatische mailing te zijn.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:50

manzano schreef:
liekec schreef:

Als de mail via het zoekers systeem komt staat daar namelijk altijd de verzendende makelaar bij en niet verkopend makelaar. Lijkt dan wel de verkopende makelaar.

Krijg regelmatig vragen over huizen dat ik denk "waar heb je het over". Blijken dan huizen uit zo'n automatische mailing te zijn.

Aha, dus bij Funda mailing krijg je gewoon door wat er te koop is ongeacht makelaar, en bij een zoekprofiel mail bij 1 makelaar ook ongeacht de makelaar dus? Dat zou verklaren, want sta bij makelaar 2 idd als zoekprofiel te boek. Maar dat betekend dus dat het huis wel maar door 1 makelaar verkocht wordt als ik het goed begrijp.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:16

Maar dat kan toch echt ook hoor, meestal staat dan in de advertentie van het huis "collegiale verkoop" of" meerdere makelaars betrokken". Ze delen dan de courtage waarschijnlijk.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:20

Bedankt allemaal voor jullie berichten! Ik heb ze laten lezen aan mijn ouders en die hebben de makelaar een appje gestuurd om eventueel via FaceTime of Skype een gesprek te hebben over de bezichtigingen. Wij willen best ook zelf een tour van ons huis geven, alhoewel dat misschien niet fijn is voor de mensen die willen komen kijken. Ik ben benieuwd of hij gaat reageren!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:30

Je kunt mensen ook zelf door je huis laten lopen natuurlijk. Dan sta je niet met zn allen in een te kleine ruimte.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:38

Hobbyhorse schreef:
Maar dat kan toch echt ook hoor, meestal staat dan in de advertentie van het huis "collegiale verkoop" of" meerdere makelaars betrokken". Ze delen dan de courtage waarschijnlijk.

Het kan zeker bij 2 te koop staan, maar dan zet je hem ook allebei op Funda normaal.
Als je zoals hier gezegd bij de andere in de zoekers lijst staat ligt het 99% daar aan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:43

liekec schreef:
manzano schreef:

Aha, dus bij Funda mailing krijg je gewoon door wat er te koop is ongeacht makelaar, en bij een zoekprofiel mail bij 1 makelaar ook ongeacht de makelaar dus? Dat zou verklaren, want sta bij makelaar 2 idd als zoekprofiel te boek. Maar dat betekend dus dat het huis wel maar door 1 makelaar verkocht wordt als ik het goed begrijp.

Als wij een zoeker in het zoeksysteem zetten kan je kiezen tussen "eigen aanbod" (dus alleen onze huizen) of "al het aanbod" (dus alles wat wordt aangemeld voor Funda). Als je in zo'n mail een huis aanklikt om te bekijken staat er altijd de makelaar bij van wie je de mail hebt gekregen.
Dat is een technisch ding wat wij als makelaar niet kunnen aanpassen. Geloof dat het achterliggende idee is dat als een huis dan nog niet op funda staat (zit soms een dag tussen) de klant jou als verzendend makelaar moet bellen om te achterhalen wie de verkopend makelaar is en je je zo kan aanbieden als aankoopmakelaar. Is dus marketing.
Ik vind het wel eens verwarrend want mensen bellen wel eens "dat ze een huis op funda hebben gezien" (die halen de mail en funda dan door elkaar) met een adres waar ik nog nooit van heb gehoord en die blijven dan bij hoog en laag beweren dat wij het verkopen. Duurt soms echt even om helder te krijgen dat het om zo'n mail-aanbod gaat haha.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:08

manzano schreef:
Wij bieden ook digitaal bezichtigen, maar niemand wil het.
Zou zelf ook een huis echt wel willen zien eigenlijk. Vind gevoel bij een huis echt super belangrijk.

Begrijpelijk indd. Ik zou ook niet een huis over het internet zo willen kopen. Vrijdag gaan we wel via FB een live bezichtiging bijwonen. Maar als het dan nog wat lijkt te zijn gaan we kijken hoe we kunnen bezichtigen.
Morgenochtend gaat onze makelaar bijv ook alleen (krijgt de sleutel) bij een huis kijken. Als zij het dan nog wat vindt gaan wij pas kijken.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:14

manzano schreef:
liekec schreef:

Als wij een zoeker in het zoeksysteem zetten kan je kiezen tussen "eigen aanbod" (dus alleen onze huizen) of "al het aanbod" (dus alles wat wordt aangemeld voor Funda). Als je in zo'n mail een huis aanklikt om te bekijken staat er altijd de makelaar bij van wie je de mail hebt gekregen.
Dat is een technisch ding wat wij als makelaar niet kunnen aanpassen. Geloof dat het achterliggende idee is dat als een huis dan nog niet op funda staat (zit soms een dag tussen) de klant jou als verzendend makelaar moet bellen om te achterhalen wie de verkopend makelaar is en je je zo kan aanbieden als aankoopmakelaar. Is dus marketing.
Ik vind het wel eens verwarrend want mensen bellen wel eens "dat ze een huis op funda hebben gezien" (die halen de mail en funda dan door elkaar) met een adres waar ik nog nooit van heb gehoord en die blijven dan bij hoog en laag beweren dat wij het verkopen. Duurt soms echt even om helder te krijgen dat het om zo'n mail-aanbod gaat haha.

Aha! Dankje.

Maar opzich wel vreemd, want het stond idd later pas op Funda maar de bezichtigingen vinden pas vrijdag plaats. Dus dan heb je geen voordeel ten opzichte van de mensen op Funda toch?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:27

Dat is een keuze van de makelaar natuurlijk. Sommigen splitsen dat wel. En je kan iig eerder bellen dus hebt eerste keuze voor een afspraak en bijv langer de tijd om wat te regelen met je werk.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:48

manzano schreef:
Dat is een keuze van de makelaar natuurlijk. Sommigen splitsen dat wel. En je kan iig eerder bellen dus hebt eerste keuze voor een afspraak en bijv langer de tijd om wat te regelen met je werk.

Laat ik het dan zo stellen: wij hebben in deze tijd geen voordeel :+ zitten toch allebei thuis.

We gaan morgen bij een kanshebber kijken! Wel eentje waar veel moet gebeuren, onder andere idealiter de badkamer naar een verdieping hoger.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 10:02

Ondanks een ding dat niet gelukt is op tijd. Maar wie weet nog keer wel *\%/*
Hoe het nu verder opgelost kan worden zonder fysiek te kunnen tekenen voorlopig geen idee :+ .
Gister nog contact gehad met de bank en de zwartste scenarios nog eens doorgesproken. Fiat was er toen al. Ook de wat als. Gaat krap worden over aantal jaren maar haalbaar. Hopen dat dat laatste ook nog doorgaat. Dan meer lucht later.

Maar _/-\o_ voor de bank en zijn flexibiliteit. Ik heb gewoon een eigen stekje. :oo

Nu eerst verder uitzieken, kan nog niks. Als tekenen op de officiele datum kan ivm mijn klachten en overheid. Is het tekenen, sleutel. Grondig schoonmaken mussenhotel, nestkastje en insectenhotel ophangen en de vloermannen hun werk laten doen en dan niks mogelijk :+ ivm te weinig energie. Scheelt dat de vloer minstens een week kost om weer te drogen daarna.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:21

Yeahhh gefeliciteerd Karuna *\%/* Tis even balen dat je datum achteruit moet, maar toch je hebt een nieuw stekkie.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:33

Ja geweldig Karuna!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:22

Gefeliciteerd Karuna!