[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:53

Je vraagt je toch af hoe het kan dat huizen al zolang staan, vele stormen overleven en mensen er gewoon in wonen.

Hier heeft het gisteravond en vannacht even geregend, maar niet bizar veel. Kon wel zien dat afvoer van nieuwe platte dak van aanbouw het doet. Vergeten dat daar nog iets aan moet :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:34

Jullie vullen de containertjes wel mooi op zo +:)+

Dat onderste hoekjes van een hooinet vastmaken aan isolatoren daar zijn wij juist weer mee gestopt naar de eerste paar jaar hooinetten. Het hangt wel steviger maar ze trekken het steeds weer kapot op die hoeken, tenzij je het echt heel goed verstevigd dat hooinet zodat niet alle trekkracht op 1-2 mazen komt zeg maar :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 16:41

Sodeletuut schreef:
Haha :) Ik heb een haflinger met houdini streken, maar nog nooit problemen hiermee gehad! We hebben overigens ook IBC vaten staan, maar dan net een slag hoger dan de meeste mensen, dus daar kunnen ze niet in stappen.

Denk dat het meestal ook wel goed zal gaan inderdaad. Maar leer mij mijn paarden kennen :+ :+

pol013 schreef:
pmarena schreef:
Oja inderdaad, het overal begraven puin niet vergeten _O-

Oh wacht! Dat inderdaad wel :Y)
Moesten de waterput vernieuwen. Nieuw gat gegraven, kom je er na 80% van het werk achter dat ze daar een trekkervelg in de grond gestopt hebben...... We zijn maar ergens anders opnieuw begonnen :+

Hahaha snap dat je daar geen trek in had om uit te graven :')

Hier valt het tot dusver nog redelijk mee wat we vinden aan ingegraven meuk. Wel overal stukjes oud servies ofzo. En ook echt over de hele wei en track vinden we dat terug bij palen plaatsen en soms komt het spontaan omhoog op de paden.

xXutopiaXx schreef:
Een stukje hout over aan het einde van de houtcontainer _O- Wat een puin joh :oo
En die bijkeuken! :oo :oo Bizar!!
Wel geluk met het weer :D Ik had 100% meer regen verwacht +:)+

Hahah ja, en dan is echt nog niet al het afvalhout weg :+ Ligt nog een mooie bult in de voortuin. De containers zijn in elk geval echt goed gebruikt zullen we maar zeggen :')

Qua weer hebben we inderdaad nog best mazzel! Gelukkig maar...

superpony schreef:
Je vraagt je toch af hoe het kan dat huizen al zolang staan, vele stormen overleven en mensen er gewoon in wonen.

Hier heeft het gisteravond en vannacht even geregend, maar niet bizar veel. Kon wel zien dat afvoer van nieuwe platte dak van aanbouw het doet. Vergeten dat daar nog iets aan moet :)

Het ging hier vannacht wel even even hard, maar gelukkig niet heel erg lang ook. Nou ja, het is wat het is... Klein beetje wat druppels hier en daar overleven we ook wel weer.

--

Groot deel van de zooi is inmiddels weg (nog lang niet alles, maar het is al niet meer zo'n puinzooi). Laatste stukje dak van de bijkeuken is er nu dus ook af en zit inmiddels ook vlies op.

En ze hebben een groot deel van de pannenlatten op de eerste dakhelft er op zitten. Ze zijn nog iets verder gekomen, maar heb geen zin om weer naar buiten te lopen voor een nieuwe foto :+ . Plan is dat morgen alle pannelatten er op zitten. De dakpannen zijn inmiddels ook geleverd, maar de nokvorsten vonden ze dat die prima 10 oktober wel pas vonden komen, sukkels :') . Aannemer heeft even een boos telefoontje gepleegd en contactpersoon vond het ook vrij belachelijk. Gelukkig hadden ze er nog staan in een filiaal ongeveer tussen aannemer en ons, dus die gaat hij dan nog ophalen en dan kunnen ze als het goed is maandag beginnen met daadwerkelijk de pannen er weer op :D

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:50

Ja, vannacht was even flink wat water in 1 keer.

Wij moesten dak aanbouw in huis laten vallen en dachten; dat doen we dan mooi in de zomer. Maar we hebben toen net even wat water gehad en de kamer waar we toen sliepen is water tussen de spouw gelopen. Dat ruik je wel.
Heel snel de nieuwe slaapkamer afgemaakt en dan kan die kamer gestript gelukkig.

Je moet vooral af en toe achterom kijken. Wij wonen de 30e hier een jaar en het gaat mij echt te langzaam. Maar veel werk zit toch in buiten en dingen die je niet ziet.

Qua puin baal ik wel soms. Heb ik palen uitgemeten, netjes op gelijke afstand en gelijk en dan krijg ik het de grond niet in. Mijn man heeft een paar keer zooi uitgeschept, omdat ik toch een paal erin wilde.

Maar de grondverzetters zeiden al; vrijwel alle huizen met grond en boerderijtjes hebben enorm veel zooi in de grond zitten. Alles afgraven en vullen is bijna voor niemand te doen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:03

Wij hebben hier idd ook een hoek waar van alles en nog wat gedumpt is, dat gaat van oud hooi tot een auto, stukken bed, asbest, oude boiler en ga zo maar door. Het simpelste blijft gewoon grond erover gooien maar dat moet ook weer ergens vandaan komen :+ en waarschijnlijk kom je het dan over een paar jaar weer tegen.

Daken zijn maar vervelende klusjes, heb er hier ook nog een paar om op te knappen. Al zullen we 1 wel laten doen want daarvan komt er steeds meer naar beneden zetten.

Bij jullie schiet het lekker op, hokje weg, erf weer glad, waterdicht dak +:)+

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:30

Wauw prachtig , heb het hele topic eens door gekeken wat leek het eerst een horror huisje :')

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 07:38

Hoe kan het toch dat zo'n dak het dan toch zo lang houdt x)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 07:47

palousa_boy schreef:
Wij hebben hier idd ook een hoek waar van alles en nog wat gedumpt is, dat gaat van oud hooi tot een auto, stukken bed, asbest, oude boiler en ga zo maar door. Het simpelste blijft gewoon grond erover gooien maar dat moet ook weer ergens vandaan komen :+ en waarschijnlijk kom je het dan over een paar jaar weer tegen.

Daken zijn maar vervelende klusjes, heb er hier ook nog een paar om op te knappen. Al zullen we 1 wel laten doen want daarvan komt er steeds meer naar beneden zetten.

Bij jullie schiet het lekker op, hokje weg, erf weer glad, waterdicht dak +:)+

Ja dat is dan weer het voordeel van wat minder gebouwen, ook minder daken haha! Had graag een grote loods oid gehad waar ik ook ruimte had gehad voor trekkertje/trailer etc. Maar straks hebben we nieuw dak op de stal en nieuw dak op het huis en dan is het belangrijkste weer allemaal goed :D Huidige carport willen we dan nog eens een keer volledig vervangen, maar straks eerst het huis maar eens.

Het schiet zo na lang wachten inderdaad wel even goed op zo :D Straks zal het wel weer een tijdje een stuk langzamer gaan. Eerst de financiële wonden weer even likken :')

Laylah2002 schreef:
Wauw prachtig , heb het hele topic eens door gekeken wat leek het eerst een horror huisje :')

Hahah, gelukkig waren wij er wel gelijk erg door gecharmeerd haha!

neile schreef:
Hoe kan het toch dat zo'n dak het dan toch zo lang houdt x)

Tja, houden is natuurlijk ook relatief... Echt volledig waterdicht was het ook niet meer te noemen :')

Ondertussen zijn ze hier al weer bezig, hopelijk komen ze vandaag een heel eind met die pannenlatten en worden de containers vandaag opgehaald.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 16:33

Voortgang :D :D
Afbeelding

Bijna alle pannenlatten zitten er ook op, alleen nog een klein stukje te gaan op de andere kant. Maandag weer verder :D . Even een weekend respijt van alle bouwgeluiden, erg fijn haha.

Aannemer verwacht dat dinsdag het grootste deel van de pannen er wel op zit :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:05

Best groot dak ook. Zullen wel wat pannen op gaan denk ik.

Hopelijk gaat de aankomende storm meevallen. Reed net langs wat huizen die allemaal met daken bezig zijn. Is denk ik de tijd ervoor, haha

Ik ben met plantjes bezig. Kan opeens overal wat weghalen :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 07:42

Ziet er goed uit!

En grond die vuiligheid omhoog werkt klinkt ook heel bekend... Wij hebben hier ook een stuk, gelukkig niet zo erg, maar toch al redelijk wat glas en asbest stukjes tegen gekomen en andere meuk. We laten daar de grond zoveel mogelijk met rust haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:21

Ik zie pànnen!! *\o/*

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:36

En volgens mij heb je ook mazzel qua storm. Ik weet niet wanneer die storm zou komen en waar, maar hier is die niet geweest. Vandaag zelfs wat zon uurtjes gehad buiten.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:08

Oh wauwwww ik moest even bijlezen maar wauw wat gaaf zeg!
Je krijgt echt een heel ander huis met de nieuwe pannen.

Wij zaten vorig jaar in hetzelfde schuitje (lees: troep). Waar ik erg van schrok was dat het huis (de muren/gipsplaten binnen) begonnen te scheuren toen de oude sneldekkers eraf gingen. Alsof de boerderij een zucht van verlichting slaakte toen al die kilo’s eraf gingen.
Schijnt normaal te zijn, maar vond het wel een beetje oliebol zeg maar.

Hadden jullie dat ook?

Enne hoest met je Bokashi?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 20:07

Mag ik even bij jullie komen uithuilen? ;( :')

Vandaag met mijn goede gedrag begonnen die grote vijver in de voortuin leeg te pompen en alle meuk er uit te scheppen. Al uren bezig. Samen besloten om het plastic vast wat kapot te snijden zodat het water zo ook weg kan en hij niet meer (zo) vol loopt met regenbuien. Ik steek mijn mes er in. *Ploink*.
Ploink?!? Het zal toch niet hè.....

JAWEL. Er zit nog een hele laag beton onder de hele vijver :+ Zó jammer. Nouuuuu goed. Wordt het net wat minder simpel van :+

Oh en om het af te maken gleed ik natuurlijk uit met het weer uit de vijver stappen, zo vol die drap en laatste waterlaag in. Ook al zo jammer :') . KROOS. OVER. AL. :')

Verder zijn we vandaag wezen puzzelen met pallets op zolder om te kijken hoe we het precies willen gaan doen straks/uiteindelijk. Net of wel een doolhofzolder hebben :D
Afbeelding

superpony schreef:
Best groot dak ook. Zullen wel wat pannen op gaan denk ik.

Hopelijk gaat de aankomende storm meevallen. Reed net langs wat huizen die allemaal met daken bezig zijn. Is denk ik de tijd ervoor, haha

Ik ben met plantjes bezig. Kan opeens overal wat weghalen :)

Oh haha, wat grappig! Had het liever twee weken eerder gehad qua weer :+ . Maar goed, het is wat het is. Gelukkig zit het doek er al op. 100% waterdicht is het niet, maar het scheelt niet veel. Qua wind/storm valt het hier gelukkig erg mee! Er is dan weer wel aardig wat water gevallen. Maar ja, het is wat het is.

Het zijn inderdaad een goed aantal pannen haha
Afbeelding

Prairy schreef:
Ziet er goed uit!

En grond die vuiligheid omhoog werkt klinkt ook heel bekend... Wij hebben hier ook een stuk, gelukkig niet zo erg, maar toch al redelijk wat glas en asbest stukjes tegen gekomen en andere meuk. We laten daar de grond zoveel mogelijk met rust haha

Haha groot gelijk! Hier is ook zo'n hoek in de track waar hun ook veel zooi hadden verzameld (o/a die paar honderd kilo kuilplastic :+ ). Daar blijft ook maar zooi omhoog komen, vreselijk. Heb er een bak staan net naast de omheining en raak dan regelmatig het ergste weer even op. En dan eens in de zoveel tijd bak op de kruiwagen weer mee naar voren om hem weer leeg te kiepen. Maar denk dat ik de komende 20 jaar daar nog wel mee door kan gaan :+

pmarena schreef:
Ik zie pànnen!! *\o/*

Ja zo leuk al :D :D Geeft toch een mini beetje een eerste idee! Morgen gaan ze er weer mee verder.
Denk dat ik heel blij er mee ga worden!

Olympia96 schreef:
Oh wauwwww ik moest even bijlezen maar wauw wat gaaf zeg!
Je krijgt echt een heel ander huis met de nieuwe pannen.

Wij zaten vorig jaar in hetzelfde schuitje (lees: troep). Waar ik erg van schrok was dat het huis (de muren/gipsplaten binnen) begonnen te scheuren toen de oude sneldekkers eraf gingen. Alsof de boerderij een zucht van verlichting slaakte toen al die kilo’s eraf gingen.
Schijnt normaal te zijn, maar vond het wel een beetje oliebol zeg maar.

Hadden jullie dat ook?

Enne hoest met je Bokashi?

Ja het toont straks zó anders *\o/*

Wat schikken bij jullie met die scheuren joh! Dat hebben wij hier dan gelukkig niet... Snap dat je daar wel van baalt -O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:26

Jakkes, in de vijver in het laatste waterlaagje met drab glijden. Dat klinkt echt niet fijn.

Verder gaat het best goed zo te lezen, en krijgt alles meer vorm.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:37

Die pannen is dfan wel een opstekertje bij alle ellende.
Doe Marcel de groeten, mocht je hem spreken :))

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:59

Beton onder de vijver, neeee joh! Wat wilde je oorspronkelijk met de vijver? Zou het helpen om door het beton te boren en het dan zo te laten?
Hopelijk is het niet te dik gestort...

Dat overal opduikende spul uit de bodem herken ik ook. Op een zijde van onze track zijn waarschijnlijk ooit oud servies en bakstenen begraven. Die vissen we nu dus met enige regelmaat van het pad af. We frezen daar jaarlijks, de eerste twee jaar waren het ergst, want je kon geen 4 meter lopen met je frees of je ving weer een baksteen. Altijd met twee personen daar dus, eentje met de frees en eentje ernaast om de bakstenen op te graven en weg te brengen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:14

Ja maar dat herken ik in mijn stadstuin al. Ik haal hier serviesdelen naar boven, ladingen kleine plastic poppetjes, bergen puin en steen, knikkers, tennisballen... Ik kan me alleen maar voorstellen hoe erg dat is als mensen bewust geprobeerd hebben hun troep te verstoppen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 23:05

Hier ook veel servies en glas :? Wat is dat voor iets? :') Waarom begraven mensen dat haha _O-

Wat heerlijk dat je zo in de vijver bent gevallen _O- :') :oo
En wat een hoop pannen!! En mooi doolhofzolder _O- :D Te leuk! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 06:31

Gàt-ver-dem-me.....je voel het bijna slijmen als je dat leest van die vijver....brrrrrr.

Hier hebben ze heel veel dakpannen kapot geslagen om soortemet van paadjes te verharden :)

En er komen veel tegeltjes omhoog van de (bij)keuken van vroeger.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:49

Beetje jammer dat je dan geen foto hebt van je vijver avontuur :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:08

Mer1980 schreef:

Haha ja, een beetje leedvermaak moet kunnen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:27

Ik ben ook zo blij dat we nog niet overal camera's hebben :p

Onder de garage lag hier een betonplaat. We hebben hem weggesloopt en in container afgevoerd, maar hadden het beter kunnen laten. Zonde van het werk geweest.

Hier worden ook overal landpaden verhard met dakpannen. Maar goed, daar rijden ze met trekkers erover, dus dat is wel anders dan prive gebruik.

Op onze huurplek hadden we een bak waar glas naar boven bleef komen. Ik deed een rondje, alles er echt uit en volgende dag kwamen er weer hele stukken naar boven. En daar lag geen los zand meer op.

Hier grond laten keren en zand laten mengen met ander, schoon zand. Vond ik vd week toch een mega lange geroestte spijker.

De stenen in de grond laten we soms maar. Het is met palen draaien echt vervelend, maar er is geen beginnen aan. Hier ligt al een laag op de weilanden, dus bovenlaag is schoon.

Hopelijk komen ze vandaag weer verder. Alleen zaterdag avond hier wat regen gehad. Overdag was het nog mooi. Gister ook enkele zonuurtjes nog.

Als dak erop ligt de drone weer de lucht in :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 21:12

Maflinger_S schreef:
Jakkes, in de vijver in het laatste waterlaagje met drab glijden. Dat klinkt echt niet fijn.

Verder gaat het best goed zo te lezen, en krijgt alles meer vorm.

Ja, het was echt briljant. Lekker stinken ook natuurlijk :+

ikke schreef:
Die pannen is dfan wel een opstekertje bij alle ellende.
Doe Marcel de groeten, mocht je hem spreken :))

Die is van het dakpannenbedrijf? :D Die heb ik niet gesproken haha

Hilary schreef:
Beton onder de vijver, neeee joh! Wat wilde je oorspronkelijk met de vijver? Zou het helpen om door het beton te boren en het dan zo te laten?
Hopelijk is het niet te dik gestort...

Dat overal opduikende spul uit de bodem herken ik ook. Op een zijde van onze track zijn waarschijnlijk ooit oud servies en bakstenen begraven. Die vissen we nu dus met enige regelmaat van het pad af. We frezen daar jaarlijks, de eerste twee jaar waren het ergst, want je kon geen 4 meter lopen met je frees of je ving weer een baksteen. Altijd met twee personen daar dus, eentje met de frees en eentje ernaast om de bakstenen op te graven en weg te brengen.

Ja het idee is eigenlijk om hem gewoon helemaal weg te halen (we hebben de natuurpoel al en deze vijver ligt compleet onhandig (mij te dicht bij het huis en onder die enorme eik is het sowieso kansloos). Het zou een goede plek zijn voor tzt het kippenhok. Wil nog even kijken of de aannemer hem wellicht met de Shovel kapot wil drukken zo... Maar weg zou nog beter zijn.

Met frezen wel handig als er niet teveel stenen enzo zijn ja :')

Vjestagirl schreef:
Ja maar dat herken ik in mijn stadstuin al. Ik haal hier serviesdelen naar boven, ladingen kleine plastic poppetjes, bergen puin en steen, knikkers, tennisballen... Ik kan me alleen maar voorstellen hoe erg dat is als mensen bewust geprobeerd hebben hun troep te verstoppen.

Ja precies, moet je nagaan.
En geloof dat het op veel boerderijen echt nog wel een stuk erger is dan hier als ik het allemaal zo lees :o

xXutopiaXx schreef:
Hier ook veel servies en glas :? Wat is dat voor iets? :') Waarom begraven mensen dat haha _O-

Wat heerlijk dat je zo in de vijver bent gevallen _O- :') :oo
En wat een hoop pannen!! En mooi doolhofzolder _O- :D Te leuk! :D

Ja maf he! Hier is het dan gelukkig ook vooral servies in plaats van glas...
Ja die duik in de vijver... gevalletje niet voor herhaling vatbaar :')
En flink wat pannen ja whaha!

pmarena schreef:
Gàt-ver-dem-me.....je voel het bijna slijmen als je dat leest van die vijver....brrrrrr.

Hier hebben ze heel veel dakpannen kapot geslagen om soortemet van paadjes te verharden :)

En er komen veel tegeltjes omhoog van de (bij)keuken van vroeger.

Hahaha ja precies dat ja :')

Ohja, kapotte dakpannen als semi-verharding... Tja, puin aanvoeren kost geld, puin afvoeren ook. Ze zullen wel gedacht hebben, dubbel winst :')

Mer1980 schreef:

Hahah was vast grappig geweest ja :') En heb genoeg zelfspot dat ik die dan ook gerust gedeeld zou hebben, maar helaas :+

superpony schreef:
Ik ben ook zo blij dat we nog niet overal camera's hebben :p

Onder de garage lag hier een betonplaat. We hebben hem weggesloopt en in container afgevoerd, maar hadden het beter kunnen laten. Zonde van het werk geweest.

Hier worden ook overal landpaden verhard met dakpannen. Maar goed, daar rijden ze met trekkers erover, dus dat is wel anders dan prive gebruik.

Op onze huurplek hadden we een bak waar glas naar boven bleef komen. Ik deed een rondje, alles er echt uit en volgende dag kwamen er weer hele stukken naar boven. En daar lag geen los zand meer op.

Hier grond laten keren en zand laten mengen met ander, schoon zand. Vond ik vd week toch een mega lange geroestte spijker.

De stenen in de grond laten we soms maar. Het is met palen draaien echt vervelend, maar er is geen beginnen aan. Hier ligt al een laag op de weilanden, dus bovenlaag is schoon.

Hopelijk komen ze vandaag weer verder. Alleen zaterdag avond hier wat regen gehad. Overdag was het nog mooi. Gister ook enkele zonuurtjes nog.

Als dak erop ligt de drone weer de lucht in :)

Haha ik zou dan wel weer heel graag overal op de track camera's willen. Maar beelden met mezelf erin wis ik dan wel gewoon :')

Hier ging het zaterdagavond wel behoorlijk los qua regen, ook wel wat lekplekken op zolder gevonden. Maar het gaat nu hard met de pannen, en als het goed is liggen morgen de pannen er in principe wel op :D

Daarna natuurlijk nog de afwerkingen ala gootjes en windveren enzo. Als het 'klaar' is ga ik zeker ook een "nafoto" maken :D :D

------

We hebben iets van een nok en de grootste hoeveelheid aan de eerste kant ligt er op :D
100% recht is het allemaal niet te krijgen (aldus aannemer; dan kan je beter de meubels naar buiten zetten en de shovel door het huis halen :') ), maar met wat wiggen en opzetjes heeft de aannemer het nog wel een heel stuk (optisch) rechter kunnen krijgen :D :D. De nok golfde bijvoorbeeld ook best behoorlijk en dat lijkt nu heel aardig recht.

Afbeelding