Hier heeft het gisteravond en vannacht even geregend, maar niet bizar veel. Kon wel zien dat afvoer van nieuwe platte dak van aanbouw het doet. Vergeten dat daar nog iets aan moet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sodeletuut schreef:HahaIk heb een haflinger met houdini streken, maar nog nooit problemen hiermee gehad! We hebben overigens ook IBC vaten staan, maar dan net een slag hoger dan de meeste mensen, dus daar kunnen ze niet in stappen.
pol013 schreef:pmarena schreef:Oja inderdaad, het overal begraven puin niet vergeten
Oh wacht! Dat inderdaad wel![]()
Moesten de waterput vernieuwen. Nieuw gat gegraven, kom je er na 80% van het werk achter dat ze daar een trekkervelg in de grond gestopt hebben...... We zijn maar ergens anders opnieuw begonnen
xXutopiaXx schreef:Een stukje hout over aan het einde van de houtcontainerWat een puin joh
En die bijkeuken!![]()
Bizar!!
Wel geluk met het weerIk had 100% meer regen verwacht
superpony schreef:Je vraagt je toch af hoe het kan dat huizen al zolang staan, vele stormen overleven en mensen er gewoon in wonen.
Hier heeft het gisteravond en vannacht even geregend, maar niet bizar veel. Kon wel zien dat afvoer van nieuwe platte dak van aanbouw het doet. Vergeten dat daar nog iets aan moet
palousa_boy schreef:Wij hebben hier idd ook een hoek waar van alles en nog wat gedumpt is, dat gaat van oud hooi tot een auto, stukken bed, asbest, oude boiler en ga zo maar door. Het simpelste blijft gewoon grond erover gooien maar dat moet ook weer ergens vandaan komenen waarschijnlijk kom je het dan over een paar jaar weer tegen.
Daken zijn maar vervelende klusjes, heb er hier ook nog een paar om op te knappen. Al zullen we 1 wel laten doen want daarvan komt er steeds meer naar beneden zetten.
Bij jullie schiet het lekker op, hokje weg, erf weer glad, waterdicht dak
Laylah2002 schreef:Wauw prachtig , heb het hele topic eens door gekeken wat leek het eerst een horror huisje
neile schreef:Hoe kan het toch dat zo'n dak het dan toch zo lang houdt x)
superpony schreef:Best groot dak ook. Zullen wel wat pannen op gaan denk ik.
Hopelijk gaat de aankomende storm meevallen. Reed net langs wat huizen die allemaal met daken bezig zijn. Is denk ik de tijd ervoor, haha
Ik ben met plantjes bezig. Kan opeens overal wat weghalen
Prairy schreef:Ziet er goed uit!
En grond die vuiligheid omhoog werkt klinkt ook heel bekend... Wij hebben hier ook een stuk, gelukkig niet zo erg, maar toch al redelijk wat glas en asbest stukjes tegen gekomen en andere meuk. We laten daar de grond zoveel mogelijk met rust haha
pmarena schreef:Ik zie pànnen!!
Olympia96 schreef:Oh wauwwww ik moest even bijlezen maar wauw wat gaaf zeg!
Je krijgt echt een heel ander huis met de nieuwe pannen.
Wij zaten vorig jaar in hetzelfde schuitje (lees: troep). Waar ik erg van schrok was dat het huis (de muren/gipsplaten binnen) begonnen te scheuren toen de oude sneldekkers eraf gingen. Alsof de boerderij een zucht van verlichting slaakte toen al die kilo’s eraf gingen.
Schijnt normaal te zijn, maar vond het wel een beetje oliebol zeg maar.
Hadden jullie dat ook?
Enne hoest met je Bokashi?
Maflinger_S schreef:Jakkes, in de vijver in het laatste waterlaagje met drab glijden. Dat klinkt echt niet fijn.
Verder gaat het best goed zo te lezen, en krijgt alles meer vorm.
ikke schreef:Die pannen is dfan wel een opstekertje bij alle ellende.
Doe Marcel de groeten, mocht je hem spreken
Hilary schreef:Beton onder de vijver, neeee joh! Wat wilde je oorspronkelijk met de vijver? Zou het helpen om door het beton te boren en het dan zo te laten?
Hopelijk is het niet te dik gestort...
Dat overal opduikende spul uit de bodem herken ik ook. Op een zijde van onze track zijn waarschijnlijk ooit oud servies en bakstenen begraven. Die vissen we nu dus met enige regelmaat van het pad af. We frezen daar jaarlijks, de eerste twee jaar waren het ergst, want je kon geen 4 meter lopen met je frees of je ving weer een baksteen. Altijd met twee personen daar dus, eentje met de frees en eentje ernaast om de bakstenen op te graven en weg te brengen.
Vjestagirl schreef:Ja maar dat herken ik in mijn stadstuin al. Ik haal hier serviesdelen naar boven, ladingen kleine plastic poppetjes, bergen puin en steen, knikkers, tennisballen... Ik kan me alleen maar voorstellen hoe erg dat is als mensen bewust geprobeerd hebben hun troep te verstoppen.
xXutopiaXx schreef:Hier ook veel servies en glasWat is dat voor iets?
Waarom begraven mensen dat haha
Wat heerlijk dat je zo in de vijver bent gevallen![]()
![]()
![]()
En wat een hoop pannen!! En mooi doolhofzolder![]()
Te leuk!
pmarena schreef:Gàt-ver-dem-me.....je voel het bijna slijmen als je dat leest van die vijver....brrrrrr.
Hier hebben ze heel veel dakpannen kapot geslagen om soortemet van paadjes te verharden
En er komen veel tegeltjes omhoog van de (bij)keuken van vroeger.
Mer1980 schreef:Beetje jammer dat je dan geen foto hebt van je vijver avontuur
superpony schreef:Ik ben ook zo blij dat we nog niet overal camera's hebben :p
Onder de garage lag hier een betonplaat. We hebben hem weggesloopt en in container afgevoerd, maar hadden het beter kunnen laten. Zonde van het werk geweest.
Hier worden ook overal landpaden verhard met dakpannen. Maar goed, daar rijden ze met trekkers erover, dus dat is wel anders dan prive gebruik.
Op onze huurplek hadden we een bak waar glas naar boven bleef komen. Ik deed een rondje, alles er echt uit en volgende dag kwamen er weer hele stukken naar boven. En daar lag geen los zand meer op.
Hier grond laten keren en zand laten mengen met ander, schoon zand. Vond ik vd week toch een mega lange geroestte spijker.
De stenen in de grond laten we soms maar. Het is met palen draaien echt vervelend, maar er is geen beginnen aan. Hier ligt al een laag op de weilanden, dus bovenlaag is schoon.
Hopelijk komen ze vandaag weer verder. Alleen zaterdag avond hier wat regen gehad. Overdag was het nog mooi. Gister ook enkele zonuurtjes nog.
Als dak erop ligt de drone weer de lucht in