Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:07

Ik ben ook onwijs benieuwd Earth! Mag ik een PB?

Klinkt chique Selina!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 18:06

Geen nieuwe verbouwingen meer?

Hier nog erg blij met onze badkamer. Tijdens het gebruik komen we er dan nog wel achter dat een handhoekhaakje bij de ingang van de douche wel erg praktisch zou zijn, dus die komt er nog aan. De elektrische vloerverwarming is inmiddels geïnstalleerd (moest een paar weken liggen voordat die af kon) en de aankleding vordert ook langzaamaan. En er komt nog een waterontharder, want ik ben het nadrogen wel al zat, maar wil de badkamer wel graag mooi houden :P. Hieronder nog plaatje van de badkamerzaak.

Afbeelding

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:02

Wij hebben de offerte getekend en na de zomervakantie (september/oktober) gaan we aan de gang. Ik heb er zo veel zin in!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 07:38

Bij ons beginnen ze bijna, met 2 week ongeveer. Jullie badkamer is echt gaaf veerle!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:23

Ik zal nog even het eindresultaat delen van onze wc verbouwing! Ben heel blij met onze mooi tegels, en het feit dat er nu een wasbakje in onze wc zit. En we hebben alles zelf gedaan!

Voor
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:33

Netjes! Lijkt gelijk ook een stuk ruimer.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:59

Ohh wat mooi! Hier is mijn badkamer inmiddels ook klaar, vandaag alleen nog ff poetsen :D. Donderdag gaan we over (nieuwbouw)

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:04

ElSea, echt een prachtig toilet zo! En oogt inderdaad veel ruimer. Ik zie dat jullie alleen tegelplinten en stucwerk aan de zijkanten hebben, heb je daar nog iets speciaals mee gedaan? Glasvliesbehang en schrobvaste verf was ons idee. Tips zijn welkom!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:09

Heel mooi Elsea! En superknap dat jullie dat zelf kunnen!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:22

Mijn wc verbouwing is ook klaar

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:35

Thanks voor alle leuke berichtjes!

shirleyp schreef:
ElSea, echt een prachtig toilet zo! En oogt inderdaad veel ruimer. Ik zie dat jullie alleen tegelplinten en stucwerk aan de zijkanten hebben, heb je daar nog iets speciaals mee gedaan? Glasvliesbehang en schrobvaste verf was ons idee. Tips zijn welkom!

Wij hebben Sikkens Alpha Rezisto verf gebruikt. Dat vormt echt een laagje over de muur, want toen we een beetje stuc moesten weghakken merkte je echt dat het bleef hangen aan dat velletje. Gewoon lekker dik opgebracht en vooralsnog loopt het water er heel goed af.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:42

Bedankt voor je reactie! Dat is precies de verf die op mijn lijstje staat :D Goed om te horen dat het bevalt!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:15

Charaz schreef:
Mijn wc verbouwing is ook klaar

[ [url=m/5qJ0yL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van waar komt je toiletfontein, als ik vragen mag? :o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:52

Heb al een tijdje niet gereageerd, want we zijn eerst andere dingen gaan doen. Teveel twijfels over de badkamer en niet kunnen kiezen.

Maar het moet toch echt gebeuren........

Ik vraag me af hoe jullie dat doen qua sanitair en kleuren. Zie hierboven al de zwarte accenten en wel een witte wc pot bijv.

Nu is dat waar ik ook tegenaan loop. We nemen zo een complete platte anti slip douchebak of tegel. Dat kan in mooie kleuren, maar ik wil het ligbad en toilet gewoon wit houden. Wasbak dan waarschijnlijk ook, dus zal de douche dan ook maar wit houden?
Wordt het niet erg wit allemaal als de rest warme, matte tinten zijn? Zat in de groene tinten en of licht bruine.
Zwarte kranen en lijsten bij douche deur bijv vind ik mooi, maar lastig met schoonmaken.

Of toch gek doen en alles in 1 kleur? Dus bad, kranen, wc pot en wasbak?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:33

Ik zou niet snel alle sanitair in het zwart doen tenzij je ook een waterontharder neemt. Ik begreep van de badkamer man hier dat zij het afraden.

Bij ons wordt de smeervloer vandaag gelegd *\%/* volgende week de wanden en dan kunnen ze eindelijk gaan tegelen

De leidingen zitten er allemaal al wel in
Afbeelding

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:38

Bij ons zijn ze begonnen met tegelen. Wij hebben nu gekozen voor wit sanitair. Beneden hebben we zwart, maar zonder waterontharder, en tenzij je erg van poetsen en drogen houdt, zou ik het afraden..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 15:30

Wij willen eigenlijk een zwarte wc, maar wat bedoelen jullie met waterontharder? Hoe werkt dat dan? Want ik ben verder niet bekend met de nadelen :o
Een witte wc vond ik zo suf naast een zwarte douchecabine en (grijs) betonnen wasbak.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 15:37

Op zwart zie je kalkaanslag erg goed en dat hou je moeilijk schoon. Een zwarte wc kan heel erg 'op je af' komen, een witte blendt wat makkelijker weg misschien. En dan met een licht grijze bril?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 15:55

Dat poetsen is ook een nadeel.

Maar ik vind bij andere kleuren wit sanitair juist erg afsteken. En als ik het ene wit doe, dan het andere ook. Ga geen bad, douche en wasbak met kleur doen en dan de wc wit.

De andere zwarte details moeten natuurlijk ook wel gepoetst worden, dus heb nog steeds wel twijfels. Heb combinaties gezien, zelf een dingetje gemaakt, maar misschien valt het in het echt wel mee uiteindelijk als we het sanitair wit houden.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:01

snap ik superpony, alleen het toilet wit is dan misschien gek. Maar als je bad ook wit is, dan zou je alsnog de wasbak en douchebak een andere tint kunnen doen?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:50

Kan het bad ook in kleur dan?

Hier wasbak en bad wit, kranen gun metal zwart. WC ook wit, maar dat is een aparte ruimte.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:23

We hebben een wc in de badkamer en een apart toilet. Dus daar kan het anders.

Baden komen ook in kleuren. Maar wil speciaal een anti slip platte bak of tegel in 1 stuk en dan moet je alles maar weer bij elkaar vinden.
En we zouden een japans toilet nemen. Die zijn meestal nog wit. Kan evt ook via de bril, maar dan is die sws wit ook.

Ben zo bang dat het wit zo enorm gaat opvallen, terwijl ik het bij de foto's hier enorm vind meevallen en het me niet stoort.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:24

Ik zou het wit houden, tenzij je elke 3 dagen wil poetsen :') Als ik zie hoe het zwarte sanitair er bij de overburen uit ziet, is het een onder dat het spul nog verkocht wordt. Nu al slijtage door kalk en het poetsen daarvan := en dat na 8 maanden _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:25

Hier komt er geen zwart in, absoluut niet. Dan maar gewoon ‘saai’ wit. Ik zet wel zwarte accessories neer ofzo maar mijn sanitair is wit. Ik ken mezelf en ga me enorm ergeren aan een streepje of vlekje etc.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:57

Ik heb zwarte spoelbakken. Maak ze 1x per week met wat water schoon. Maar irriteer me ook niet snel.