Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manfredie

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:58

van de week eens even neuzen...kan ik aan die stoel beginnen ...
bedankt weer he :D

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:25

zie hier het project tafeltje :D

Afbeelding

Afbeelding

het tafeltje was eerst houtkleurig en nu heeft het een witte poot en het tafelblad is kleur leisteen van flexa.
de grijze stoel heb ik van de week gekocht bij de gamma van 129 voor 50 euro. en heb er wat accessoires bijgezet voor de sfeerfoto.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 19:17

+:)+

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:39

Leuk tafeltje! Ziet er erg gezellig uit op je foto's! Heb je het vogelhuisje zelf gemaakt?

Ik ben mezelf nogsteeds aan het verdiepen in de verf van annie sloan. Weet nog niet welke kleuren, en moet zeggen, vind het ook vrij prijzig. Helemaal omdat hier geen verkooppunt in de buurt zit.

Denk zelf aan provxence en een wit tint die bij 9010 in de buurt komt, moeilijk moeilijk. Mijn project staat uiteraard nogsteeds stil. :')

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 23:01

Voor diegene die schuimrubber nodig hebben..... Zoek gewoon eens een matras of een topping bij de kringloop :j Al had ik mijn schuinrubber voor mijn loungeset bij die website vandaan moeten halen, ahd ik dik 200 euro kwijt geweest :n Nu voor 25 euro 2 matrassen :=

Het is makkelijk te snijden, eventueel zelfs te lijmen en je hebt gelijk een voorraad. Hier zijn de matrassen zo'n 10 à 15 euro bij de kringloop.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 01:15

Ja dat vogelhuisje heb ik als kind gemaakt. Ik ben gewoon nieuwe meubels aan het verzamelen voor mn huisje. En het is een begin

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:19

+:)+ leuk zeg dat tafeltje

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 10:29

Nou eindelijk weer eens een bod op mn kast-die-niet-door-het-trapgat-paste :')

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:36

ik heb bij de Ikea het kastje Isala gekocht. de deurknopjes die erbij zaten waren wit en heb ik maar meteen een kleurtje gegeven zodat het toch weer iets persoonlijker wordt. de voorkant is dezelfde kleur blauw als mijn stoelen en de rest van de deurknop is grijs en ik heb er 2 dingetjes opgeplakt, vind het best gelukt en mocht ik er op uitgekeken raken een deurknop is zo vervangen.\

Afbeelding

Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:08

Ik heb weer een meubel voor mijn woonkamer op de kop getikt. Een leuke buffetkast die mooi past bij de stijl van mijn andere meubels.

Het gaat om deze kast:

Afbeelding

Hieronder linkjes naar mijn andere meubels in woonkamer die af zijn, het is dus de bedoeling dat ik hem ga verven in dezelfde stijl. Maar nu twijfel ik, ik ga sowieso het bovenblad van het onderkastje donkergrijs doen, maar nu twijfel ik of ik de bovenrand ook donkergrijs zal doen of dat ik die wit zal laten, wat denken jullie?

http://i741.photobucket.com/albums/xx57 ... lwmvlk.jpg

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3722_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1357_n.jpg

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 21:19

Ik zou alleen dat bovenblad van het onderste meubel doen :j

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:57

ziet er allemaal heel netjes uit shiloh...en die poten van die eettafel...vindt ik echt wel mooi

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:10

Dat is een salon tafel! Gaaf he, hij is ook helemaal uniek. Die tafel heeft mijn opa namelijk ontworpen en laten maken.

Inmiddels staat het bovendeel van de buffet kast in de eerste laag old white krijtverf.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:46

dacht een eettafel :o maar ondanks dat nog mega apart...doet me een beetje denken aan een kloostertafel...heel mooi

jij bent goed bezig ;-)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:12

Ja, die sfeer heeft hij inderdaad ook wel een beetje. Hij is dus echt al een jaar of 40 oud, altijd bij mijn opa op de werkkamer gestaan, toen zowel opa als oma overleden is de tafel bij mijn zus terecht gekomen die hem dus als salon tafel heeft gebruikt. Nu ze verhuisde wilde ze hem niet meer en zou hij naar de stort gaan. Gelukkig heb ik hem daarvan kunnen redden en met een likje verf een tweede leven kan geven.

Het ging lekker inderdaad. alleen nu is mijn verf op... althans, ik heb nog wel wat, maar waarschijnlijk niet meer genoeg voor een hele tweede laag.

Dat wordt morgen even nieuwe bestellen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:28

Stille meelezer:
Ik heb een aantal dingen die ik een (nieuwe) laag verf wil geven. Maar nu zag ik in de winkel zo ontzettend veel soorten.... Het moet spierwitte verf zijn, en dan mag er best wat glans opzitten. Maar je hebt op waterbasis (lijkt me wel handig met uitspoelen van kwasten etc), maar ook op anders basissen. Heb er echt geen verstand van. Mn tafel is wit, maar zitten wat vlekken op dus moet nieuw laagje. Mn salontafel is off-white met druipers :') en die wil ik graag echt wit. En nog een stoel, klein ladekastje en krukje die nu gewoon houtkleur zijn die wit moeten. Liefst allemaal met 1 soort verf. Is wel een groot project, I know, maar mag in fases :P.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:58

Krijtverf van Annie Sloan is handig omdat je daarbij niet hoeft te schuren of grondverven. Maar het geeft wel een beetje een ruw effect, en niet een super strak gelakt effect.

Als je gewone lak wilt, zou ik persoonlijk altijd kiezen voor waterbasis. Het is gezonder voor je en het geeft niet de vreselijke troep van kwasten moeten schoonmaken in terpetine. Het enige nadeel is dat je dat soort lak vaak niet in grotere potten dan 750/1 liter kan kopen. Zorg dan dus wel dat je je meubels goed opschuurt, zeker als ze al een laag glanslak oid. erop hebben zitten.

Sommig hout kan gaan logen als je water gedragen verf gebruikt, ik dacht dat dat Eiken hout was, maar dat weet ik niet zeker. Een laagje primer kan dat verhelpen.

Oh en vergeet niet je meubels ook goed te ontvetten. Dat kan gewoon door schoon te maken met water met een beetje ammonia.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:21

Dankje Shiloh! Wil graag een strak effect en juist niet het Annie Sloan idee wat hier steeds gebruikt wordt. Volgens mij ben ik daar één van de weinige in :'). Op zich zijn kleinere potjes niet erg, dan kan ik het mooi per potje/project aanpakken :). Verwacht ook niet mégaveel nodig te hebben oid.

Wat is 'logen'?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:36

Dan slaat je verf geel uit, doordat er vanuit het hout een soort geel kleurstof zich gaat vermengen met je verf. Dan krijg je dus gele vlekken.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:10

ja dat heb ik dus met een project ...het is alleen aan de binnenkant niemand die het ziet maar toch...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 11:21

Whoehahahahhaa :')

Iemand van MP schreef:
heb je de kast nog te koop?
Is hij zo zwaar dat je m niet naar boven krijgt? Of gewoon een smalle trap?
Bij mij zou hij ook naar boven moeten namelijk.

Ik wil er niet de hoofdprijs voor betalen, maar voor 60 euro zou ik wel willen komen kijken,

Nou, blijf dan maar thuis _O-

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:31

Nou dit was de eerste en laatste keer dat ik mijn annie sloan verf bij puur brocant bestel.

Ik had speciaal gebeld, omdat je bij PostNL ook kan aangeven dat het pakket rechtstreeks naar het postkantoor gaat, en je hem daar zelf kan afhalen. Ik wil dit graag omdat ik overdag nooit thuis ben en geen zin heb in zoek acties bij buren. Nou, dat moest ik dan bij de opmerkingen aangeven.

Dus ik dat gedaan, mijn adres ingevuld en vervolgens bij opmerkingen het verzoek geplaatst het pakket rechtstreeks naar het postkantoor te laten sturen en aangegeven welk postkantoor.

Krijg ik vervolgens een mail dat het naar mijn adres is gestuurd (zonder track & trace overigens), maar ik dacht, wellicht automatisch gegenereerde email en er een mail achteraan gestuurd waar het nou naartoe gestuurd was, naar mij, of naar het postkantoor.

Maandag besteld, maandag late middag dat mailtje terug gestuurd, de hele dinsdag niks terug gehoord, bij het postkantoor gevraagd niks en ook bij mij op de mat geen afleverpoging briefje. Het kan natuurlijk dat dat een dag langer duurt, maar ik heb dus geen idee waar ik dat pakket moet verwachten en ik heb ook geen track &trace!

Vannochtend weer een mail gestuurd, met de vraag of ze mijn mail konden beantwoorden en met het nadrukkelijke verzoek om de track & trace code. Blijkt dat ze het gewoon naar mijn adres hebben verstuurd en mijn opmerking niet hebben gezien. Hallo! Je hebt de optie voor opmerkingen niet voor niets, lees dat dan ook! Track & trace gaan ze vanmiddag sturen. Ik vind het alles bij elkaar maar slordig.

Sorry voor de uitgebreidde post, maar ik moest even mijn frustratie kwijt. Wat mij betreft is puur brocante dus geen aanrader.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:40

nou mamamiesje was dat voor een druif zeg ....

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 14:45

Ja precies, dr zit alleen al voor meer dan €60,- aan materiaal in, laat staan het werk wat ik ermee gehad heb |o
Ik vind mijn prijs helemaal zo gek nog niet.

Shiloh wat balen zeg.
Die ervaring heb ik niet met hen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:49

er is vast wel een liefhebber die er wel de waarde van inziet...
het lijkt wel of mensen steeds vaker voor een grijpstuiver de spullen willen hebben
ik ben overigens bezig met een lampenvoet...
hebben ze alleen oud willen doen lijken en bewerkt met een ketting denk ik...
hoop dat ik het toch nog mooi krijg