Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:16

lieke2 schreef:
Volgens mij valt bij mij op zaterdag de folder al in de bus, of is dat nou zondags? Nou ja, iig ook in het weekend. Zolang ze niet al te veel gaan verplaatsen kan ik mijn weg in de diverse winkels best redelijk vinden in een aardig tempo (gelukkig). Anders is die app wel handig geloof ik, die stuurt je dan meteen de makkellijkste route door?

Bij mij pas vanaf dinsdag meestal. Gebruik appie idd voor de aanbiedingen. Voor het lijstje gewoon een papiertje :=

annastasia

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:57

Vandaag een tegoedbon gehaald voor de kipfiletblokjes.
Die waren uitverkocht. Kan ik volgende week toch mooi van de aanbieding gebruik maken :-)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:16

Is die tegoedbon bij de AH? Ik dacht dat die aanbiedingen altijd op = op waren?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:50

ah daar kun je altijd ene bon halen bij de servicebalie als aanbiedingen uitverkocht zijn zodat je ze de week er na kunt ophalen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:24

lieke2 schreef:
Is die tegoedbon bij de AH? Ik dacht dat die aanbiedingen altijd op = op waren?

Nee, tenzij het er uitdrukkelijk bijvermeld staat.
Ze hadden een hele stapel bonnetjes al klaarliggen ;-)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:28

Je kan idd bon halen. Wel ff opletten of het product normaal in het assortiment zit. Bijv zo'n pak van 40 rollen page veelal niet, dus dan heb je niks aan zo'n bonnetje en zijn ze niet verplicht om dat in de week erna op voorraad te hebben.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:31

Een bespaartip voor brildragers :
Bij hans Anders spaar ik 2 jaar een paar euro per maand , na die 2 jaar krijg ik een voucher
ter waarde van 73 euro ,waar ik een nieuwe bril van kan aanschaffen , tevens geniet ik diverse voordelen zodat
ook ik met mijn slechte ogen voor die 73 euro klaar ben terwijl ik normaal tussen de 4 à 500 euro kwijt ben voor een bril.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:13

Hey dat van AH is wel een goeie ik dacht dat het niet eens kon. Ideaal ik kom er nog wel eens voor kleine dingen.

@Kaatje: dat vind ik wel een goeie ik ben zelf ook meestal rond de 6 a 700 euro kwijt.

Ik denk dat ik de AH ook even in de gaten ga houden staan soms best leuke dingen in. Zit bij mij eigenlijk om de hoek 2min lopen.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:30

Citaat:
@Kaatje: dat vind ik wel een goeie ik ben zelf ook meestal rond de 6 a 700 euro kwijt.

Ja, het is echt interessant om aan mee te doen , en als je dan tegelijkertijd de aanbiedingen in de gaten houdt........
Ik heb zo al een zonnebril op sterkte en nu een leesbril :o bij elkaar gespaard , ze hebben mijn gewone bril
gratis voor me opgelapt zodat die nog 2 jaar mee kan.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:37

Kaatje schreef:
Citaat:

Ja, het is echt interessant om aan mee te doen , en als je dan tegelijkertijd de aanbiedingen in de gaten houdt........
Ik heb zo al een zonnebril op sterkte en nu een leesbril :o bij elkaar gespaard , ze hebben mijn gewone bril
gratis voor me opgelapt zodat die nog 2 jaar mee kan.

Oh dat is wel een hele goeie spaar actie dan. Ik krijg de hans anders altijd over de mail zitten soms best wel leuke modellen tussen. Bedankt in ieder geval voor je tip.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:43

liesJ schreef:
hoi ik kom me ook melden..
wij gaan ook bezuinigen aangezien er een kleine op komst is, ik dag minder ga werken, en we over 2 jaar ander huis willen..
bij ons is het nadeel dat we niet veel lusten en weinig inspiratie hebben...
nu eten we vooral : pasta, rijst, specibonen, wortels andivie stamp en taco's en zuurkool
dus ben nu druk op zoek naar budget recepten die we wel lusten haha..

Als je sperziebonen lust en italiaans, dan lust je waarschijnlijk ook wel snijbonen.
Erg lekker als je ze stooft met een blikje tomatenblokjes, 2 theelepels italiaanse kruiden en een gefruit uitje er bij en in de diepvries goedkoop het hele jaar te krijgen, kant en klaar gesneden, dus snel klaar. Wil je vlees er bij in dan is stukjes kipfilet er door erg lekker, of wat pittiger voorgebakken (met de gefruite ui) magere spekblokjes.
Kan bijv. met rijst, of (mee)gebakken krieltjes/aardappeltjes of aardappelpuree.

welke groenten lusten jullie niet? Er zijn zoveel meer groenten dan die je noemt...
Kijk maar eens wat er door de roerbakmixen voor de rijst/nasigerechten voor groenten zitten. Soms is het voordeliger om die los te kopen en er zelf meerdere keren mee te koken, of een grotere portie te maken en die in te vriezen.

Als basis in plaats van aardappels heb je verschillende peulvruchten, die vaak ook lekker zijn bij mexicaanse gerechten. Op die manier kun je toch wat meer variëren. En met pasta als basis is er ook heel veel mogelijk door te varieren met saus op tomatenbasis of saus op kaas of room basis, vlees: ham/gehakt/spek/smack (zit in blikje) bereiding: kruiden, saus apart of er door of in de oven

Nog meer alternatieven voor aardappels?
Zelf vond ik couscous wel lekker, tarly vond ik ook goed te eten met de bijpassende kruidenmix, met aardappel(puree) kun je heerlijke goedkope ovengerechten maken en dat vind ik zelf veel beter te eten dan gekookte aardappel.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:52

C1000 heeft deze week een aantal goede euro aanbiedingen trouwens!
Ik kom er maar af en toe, maar nu is het wel weer de moeite waard...

Lenor wasverzachter van 3,55 voor €1,-
8 bekertjes Danone fruityoghurt voor €1,- (handig als meeneem portie)
pringles voor €1,-
Casa Fiesta tortilla's of wraps voor €1,-
2 pakken rijst voor €1,-
ananas vers, €1,-
yorkham voor op brood 100 gram €1,-
3 zakken aardappelschijfjes voorgekookt voor €1,-
dubbel doosje magere spekreepjes,
3 kipburgers, 250 gram verse worst,250 gram kipbraadsticks, 200 gram gehakt cordonblue, allemaal €1,-
en ook nog de coolbest literpakken voor €1,-

Dat zijn voor ons aantrekkelijke aanbiedingen met redelijk hoog kortingspercentage!
Ik ga maar even boodschappen doen ;) Dochter mocht (gratis!) langer bij de oppas blijven omdat ze zo leuk aan het spelen was met het andere oppaskindje en nog niet naar huis wilde :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:41

@Kaatje...Ik hoef gelukkig geen bril of lenzen meer te kopen . :)
9 Jaar geleden heb ik mijn ogen laten laseren ...had voorheen -8,25 .

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:32

Vandaag heerlijk gehamsterd, had niet zo veel geld mee maar had voor 12 euro een beste tas vol met o.a. shoarma, lipton thee, hak, snoepjes en maaltijdpakketten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:37

Sheran schreef:
Waarom zegt iedereen trouwens 'stamp' in plaats van stamppot? Dara krijg ik perspoonlijk kriebels van, ik zie dan altijd een dikke moeke voor me die dan 'koetjekoetjeaardappelstamp' ofzo maakt. Niets persoonlijks, afwijking van mij.

Haha, zo krijg ik de kriebels van het woord 'frietjes'. Brrrr.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:37

Tiggs schreef:
Sheran schreef:
Waarom zegt iedereen trouwens 'stamp' in plaats van stamppot? Dara krijg ik perspoonlijk kriebels van, ik zie dan altijd een dikke moeke voor me die dan 'koetjekoetjeaardappelstamp' ofzo maakt. Niets persoonlijks, afwijking van mij.

en ik van patat(jes) ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:41

lieke2 schreef:
Tiggs schreef:

en ik van patat(jes) ;)

Ik zeg patat. Patatjes kan ik ook niet aan :') .

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:42

ditano schreef:

Een bril kost inderdaad veel geld. Vooral als je de glazen dunner wil laten slijpen.
Ik had -14,5 en heb lenzen (thorische artiflex lenzen) laten implanteren. Nu ben ik niet bril/contactlensdragend meer :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:59

Ik heb een bril (voor college volgen, tv kijken, in de bioscoopzaal of ander moment dat ik wat goed wil zien) en daglenzen (voor uitgaan, vakantie, weekendcursus met paard). De bril was niet zo heel duur, onder de 200 euro en de daglenzen vallen ook mee, omdat ik ze natuurlijk niet elke dag in doe. Ik haal 1 a 2x per jaar nieuwe daglenzen (maandverpakking, die van 3 maanden is iets goedkoper, maar doe ik echt veel te lang mee) meestal maar 1x per jaar. En die bril heb ik nu sinds 2 jaar, was nog geen 200 euro en omdat ik die weinig gebruik kan die denk nog wel een tijd mee. Ogen gaan ook al sinds mijn 14e niet meer achteruit dus dat scheelt ook. Maar ik heb slechts -1,5 en -2,5 dus kan me zonder lenzen of bril prima redden.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:03

Citaat:

Dat moest je toen toch ook zelf betalen? Duurt wat jaartjes voor je dat
weer terug verdiend hebt omdat je geen bril meer hoeft te kopen.
Het lijkt me wel heerlijk hoor geen bril of lenzen meer, maar ik durfde ook niet goed ,
je hoorde af en toe van die horrorstory's dat het mislukt was.
Citaat:
Een bril kost inderdaad veel geld. Vooral als je de glazen dunner wil laten slijpen.
Ik had -14,5 en heb lenzen (thorische artiflex lenzen) laten implanteren. Nu ben ik niet bril/contactlensdragend meer

Oei ,-14,5 :oo heb jij daar een vergoeding voor gekregen ? mijn dochter heeft - 10 , nog wat.....
Geen problemen mee gehad?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:52

C1000 hier had de helft van de aanbiedingen weer eens niet op voorraad, is eigenlijk ook echt standaard ...

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:10

Kaatje schreef:
Citaat:

Dat moest je toen toch ook zelf betalen? Duurt wat jaartjes voor je dat
weer terug verdiend hebt omdat je geen bril meer hoeft te kopen.
Het lijkt me wel heerlijk hoor geen bril of lenzen meer, maar ik durfde ook niet goed ,
je hoorde af en toe van die horrorstory's dat het mislukt was.
Citaat:
Ik had -14,5 en heb lenzen (thorische artiflex lenzen) laten implanteren. Nu ben ik niet bril/contactlensdragend meer

Oei ,-14,5 :oo heb jij daar een vergoeding voor gekregen ? mijn dochter heeft - 10 , nog wat.....
Geen problemen mee gehad?

Ik heb geen problemen gehad met het implanteren van de lenzen. Het werd bij mij onder algehele narcose gedaan. Eerst werd mijn linkeroog gedaan en twee weken later mijn rechteroog. Kosten waren 5800 euro, maar ik kreeg 4900 euro vergoed van het ziekenfonds. Dus 900 euro moest ik zelf betalen. Dat vond ik erg meevallen. Als je nog meer vragen hebt, pb me dan maar even ;-)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:15

Ik had gisteren geen zin om de lasagne te maken die op t menu stond, heb van t gehakt gehaktballen gemaakt hihi. Eten van de week wel lasagne, vanavond bij m'n schoonouders eten :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:27

Even een vraagje.. zowel mijn vriend als ik zijn al een paar dagen goed ziek. Hoesten, koorts.. een bak ellende. Nu hebben we al soep gegeten.. hebben jullie ideeën voor eten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:37

Gewoon eten waar je zin in hebt, desnoods elke dag patat. Alles in je hoofd bij langsgaan wat je graag wil en dan datgene kiezen dat je naar binnen krijgt.