liesJ schreef:hoi ik kom me ook melden..
wij gaan ook bezuinigen aangezien er een kleine op komst is, ik dag minder ga werken, en we over 2 jaar ander huis willen..
bij ons is het nadeel dat we niet veel lusten en weinig inspiratie hebben...
nu eten we vooral : pasta, rijst, specibonen, wortels andivie stamp en taco's en zuurkool
dus ben nu druk op zoek naar budget recepten die we wel lusten haha..
Als je sperziebonen lust en italiaans, dan lust je waarschijnlijk ook wel snijbonen.
Erg lekker als je ze stooft met een blikje tomatenblokjes, 2 theelepels italiaanse kruiden en een gefruit uitje er bij en in de diepvries goedkoop het hele jaar te krijgen, kant en klaar gesneden, dus snel klaar. Wil je vlees er bij in dan is stukjes kipfilet er door erg lekker, of wat pittiger voorgebakken (met de gefruite ui) magere spekblokjes.
Kan bijv. met rijst, of (mee)gebakken krieltjes/aardappeltjes of aardappelpuree.
welke groenten lusten jullie niet? Er zijn zoveel meer groenten dan die je noemt...
Kijk maar eens wat er door de roerbakmixen voor de rijst/nasigerechten voor groenten zitten. Soms is het voordeliger om die los te kopen en er zelf meerdere keren mee te koken, of een grotere portie te maken en die in te vriezen.
Als basis in plaats van aardappels heb je verschillende peulvruchten, die vaak ook lekker zijn bij mexicaanse gerechten. Op die manier kun je toch wat meer variëren. En met pasta als basis is er ook heel veel mogelijk door te varieren met saus op tomatenbasis of saus op kaas of room basis, vlees: ham/gehakt/spek/smack (zit in blikje) bereiding: kruiden, saus apart of er door of in de oven
Nog meer alternatieven voor aardappels?
Zelf vond ik couscous wel lekker, tarly vond ik ook goed te eten met de bijpassende kruidenmix, met aardappel(puree) kun je heerlijke goedkope ovengerechten maken en dat vind ik zelf veel beter te eten dan gekookte aardappel.