[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xStephanie

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:59

Ik ken wel een app waar je zelf tabellen mee kan maken, soort excel voor op je iphone en ipad enz..

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:06

eilleen333 schreef:
Ik heb twee vraagjes over apps die ik zoek. Ik heb er al een aantal gedownload, maar ze doen niet wat ik wil...

1. Een app waarbij ik tekst in een foto erbij kan zetten. Dus ik maak een screenshot van een tabel uit een boek, en dan wil ik graag zelf tekst in ed vakjes kunnen typen. Is daar een app voor? De foto-bewerk programma's die ik tot nu toe heb gevonden zijn echt voor foto-effecten en niet voor tekst toevoegen. Deze app moet voor de ipad zijn.

2. Een app waarbij ik een opgenomen geluidsfragment (opgenomen met iphone) op de ipad kan bewerken. Dus kan knippen en plakken en en zo losse nummers/ stukjes van maken die ik dan weer op mijn iphone kan zetten. Dit mag dus een app zijn voor Iphone of Ipad.

Pages kan wat je wil!! Het is denk ik niet precies wat je zoekt omdat jij alleen tekst op je fotos wil zetten en met Pages kan je hele documenten maken. Misschien anders PS Express? Al weet ik niet zeker of die dat kan
edit: even getest en PS Express kan dit niet ;)

En voor die 2e kan ik alleen Garageband bedenken, maar ben niet zo thuis in audiobewerking.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:18

Krijg net de update van 6.1.3 binnen, maar ik wil in de toekomst waarschijnlijk m'n iPhone (4s) jailbreaken, zal hier straks ook een jailbreak voor komen of hebben de mensen die hier iets van weten geen idee ? :)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:20

Als je m wil jailbreaken, NIET meer updaten. De nieuwe software word nog beter beveiligd.. Ik zou je iPhone gewoon binnenkort op 6.1.2 updaten..

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:21

Joanieke schreef:
Krijg net de update van 6.1.3 binnen, maar ik wil in de toekomst waarschijnlijk m'n iPhone (4s) jailbreaken, zal hier straks ook een jailbreak voor komen of hebben de mensen die hier iets van weten geen idee ? :)

Meestal duurt het wel even voor deze beschikbaar zijn, soms een paar dagen, maar soms ook langer. Als je hem voorlopig nog legit wil houden zou ik m lekker updaten dus :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:22

Nee, op Twitter stond dat als je jouw Iphone nog wil gaan jailbraiken je niet moet updaten naar 6.1.3. Was zelfs trending topic op Twitter

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:22

Ja ik zie net ook dat er voor ons niet zoveel veranderd, dus wilde net zeggen beter van niet haha

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:26

Ik heb net ook bijgewerkt naar 6.1.3.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:27

Er zit een betere beveiliging op. Dat jailbraiken zit Apple al jaren dwars, hun werken al jaren aan een update om het probleem op te lossen. Deze update hebben ze al een aantal maal getest en nu is het een echte update geworden. Deze kan volgens Apple niet gejailbraikt worden, maar je weet maar nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:31

Waar ik nu in huis zit heb ik geen WiFi, maar ik ga zo ook ff updaten naar 6.1.3

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:52

Geüpdate en mijn ma der iPhone ook direct :')

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:54

Owja dat ging ik doen :+

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:33

Hoi iedereen!
Ik heb helaas gister mijn Iphone laten vallen en je raadt het, hij is aan beide kanten helemaal gebroken.. :(
Het gaat om een 4s en ik heb al een beetje rondgekeken naar wat ik het beste kan doen. Nu zag ik dat je zelf een compleet scherm kan kopen en kan monteren, heeft iemand hier ervaring mee?
Anders kan ik voor 85 euro in Den haag beide kanten laten repareren, dat viel me nog iets mee gelukkig alleen is Denhaag voor mij niet echt om de hoed (regio utrechtse heuvelrug)
Dus als iemand tips voor mij heeft graaaaag! Mijn telefoon is nu niet bruikbaar helaas.. :(

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:57

Zo, dat is vervelend, kun je hem niet opsturen naar den haag?

Ik ben trouwens weer aan het tekenen geslagen in adobe ideas. Dit keer ben ik aan de slag met een paarden hoofd en het lukt nog best aardig. Ben nog even aan het wachten op toestemming van de eigenaar van de foto om een bokt topic te starten.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 00:10

Roverrr schreef:
Hoi iedereen!
Ik heb helaas gister mijn Iphone laten vallen en je raadt het, hij is aan beide kanten helemaal gebroken.. :(
Het gaat om een 4s en ik heb al een beetje rondgekeken naar wat ik het beste kan doen. Nu zag ik dat je zelf een compleet scherm kan kopen en kan monteren, heeft iemand hier ervaring mee?
Anders kan ik voor 85 euro in Den haag beide kanten laten repareren, dat viel me nog iets mee gelukkig alleen is Denhaag voor mij niet echt om de hoed (regio utrechtse heuvelrug)
Dus als iemand tips voor mij heeft graaaaag! Mijn telefoon is nu niet bruikbaar helaas.. :(

De goedkoopste optie is zeker om te kijken of je zelf kan repareren. Je hebt ook winkeltjes die dat doen. Als je maar zoekt naar iemand die het met losse onderdelen doet. Als je het via Apple zelf doet kost het je 199 voor een vervangend toestel, zij repareren niet nl. Houdt er wel rekening mee dat je je eventuele garantie kwijt bent als hij opengemaakt wordt door een niet geauthoriseerde reparateur.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 07:54

Ik heb hem al ruim een jaar dus Apple geeft sowieso geen garantie meer..
Ik heb besloten het niet zelf te doen, ik zie teveel mensen waar het dan alsnog fout gaar haha, we rijden dit weekend naar Den haag :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:07

Jawel hoor,Apple garantie is 2 jaar. Niet op dit natuurlijk, maar voor de toekomst.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:38

F.
O.
U.
T.

Apple garantie is één jaar. De provider waar je je iPhone hebt gekocht (of de winkel als je hem niet via een provider hebt) regelt voor jou het tweede jaar garantie. En als het toestel door een iPhone reparateur geopend is en het moederbordje er uit gelicht om de voorkant te vervangen ben je je garantie volledig kwijt. Ook op andere zaken. Zegel is dan verbroken :)

De Europese garantierichtlijn is niet meer dan dat, een richtlijn. Je kan wel garantie claimen bij Apple in het tweede jaar, maar dan moet je aannemelijk maken dat het defect ook al in het eerste jaar aanwezig was (dus conform die richtlijn). En da's bijzonder lastig.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:57

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:03

Ik had idd laatst ook al ergens gelezen dat Apple boetes kreeg vanwege die foutieve melding van 1 jaar garantie. :')

Het is inderdaad Europees wettelijk vastgelegd dat er twee jaar garantie verleend moet worden. HP doet hetzelfde grapje en roept ook maar 1 jaar garantie te hebben terwijl je recht hebt op 2 jaar.
Hoeveel mensen wel niet een nieuw toestel kopen aan de kassa, praatje maken met kassière over hoe hun oude mobiel stuk ging na 14 maanden en dat er toch geen garantie meer opzit. := Wij melden altijd netjes dat ze toch even met mobiel en aankoopbon terug moeten kopen daar er 2 jaar garantie opzit. :')
Heel veel mensen weten dat niet eens.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:23

Ook op mijn iPhone 5 zit 2 jaar garantie van Apple... Onzin dus :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:44

Jullie hebben het allemaal over de zogenaamde wetgeving. Die zegt inderdaad dat je twee jaar garantie hebt. Maar (en dat is ook de reden waarom ik zo uit de hoek kwam, wat jullie zeggen is namelijk niet waar):

In Nederland hebben we in de wet het zogenaamde conformiteitsbeginsel. Die wet zegt dat je zo lang als een product mee hoort te gaan recht hebt op gedeeltelijke vergoeding vanuit de verkoper. Als een product 5 jaar hoort mee te gaan en hij gaat na 3 jaar stuk moet de verkoper 2/5e deel meebetalen aan de reparatie.

Apple biedt maar 1 jaar garantie aan op zijn producten. De reden dat ze op hun flikker kregen was dat AppleCare bijgekocht kon worden voor een termijn waarvoor je volgens de regelgeving nog garantie zou moeten hebben. En dat is tegen de wet, want Apple verkocht zelf producten in de EU.

Het verhaal is nu zo:

Heb je je iPhone via Apple.nl of via de Apple Store Amsterdam gekocht? Dan heb je recht op 2 jaar garantie van Apple zelf. In het tweede jaar is het wel zo dat je aannemelijk moet maken dat het product gedurende de initiële garantietermijn (dus het eerste jaar) hetzelfde gebrek ook al vertoonde.

Heb je je iPhone NIET bij Apple gekocht maar bij een provider of bij een winkel? Dan geeft Apple je maar 1 jaar garantie als service naar jou toe (dus dat je zo een nieuwe mee krijgt bij de Apple Store of als je hem opstuurt). Dit hoeven ze niet te doen, want zij zijn niet het verkooppunt. De verkoper is echter verplicht jou 2 jaar garantie te geven.

Zelfde verhaal met die HP hierboven: Als jij direct bij HP koopt heb je daar 2 jaar garantie, als je bij een winkel koopt heb je bij HP maar 1 jaar garantie. Daarom ook altijd terug naar het verkooppunt bij problemen en niet naar de fabrikant, tenzij je nog in je initiële garantietermijn zit.

Je kan dus wel degelijk 2 jaar garantie hebben bij Apple, maar alleen als je bij Apple zelf dat ding gekocht hebt. De meesten zullen hem hebben gekregen bij hun abbo, die moeten voor garantie dan ook naar hun provider toe in het tweede jaar, niet naar Apple.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:52

Maar die garantie telt alleen op sogtware fouten neem ik aan?
Ik kan hem best in de winkel laten maken alleen dan ben ik 4x zo veel kwijt en zo lang hoef ik niet meer met deze telefoon.. Wat zouden jullie in mijn geval doen dan?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:54

Als jouw telefoon nu geen mankementen heeft gaat ie die ook niet meer krijgen, tenzij slijtage.

Zou m naar een goedkope reparateur brengen :)

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:21

|o die eeuwige garantie discussie 8)7