Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:18

Je kan beter vallen met je lesmotor dan je eigen motor :j

Ik viel met parkeren om en zat klem onder de lesmotor. Dat is pas lomp :+

Goldie

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:21

Maar Anneert lest met der eigen motor toch :=

Haha strakke actie pluche_pluus :+

Pff vallen vlak voor je examen lijkt me echt killing, ik word dan echt meteen bang :=

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:44

O echt?! :x
Oja zij was ermee bezig om dat voor elkaar te krijgen.
Hoop voor je dat de schade meevalt!

Ik heb de lesmotor ook wel is laten vallen toen ik hem naar binnen moest brengen. Moest een hoogje op lopen en toen was het BAF! }:) Toen viel hij vol tegen de instructeur aan die niet aan het opletten was. Had gehoopt dat hij hem half tegen wilde houden/mij het extra zetje helpen geven naar boven, maar hij reageerde niet toen ik tegen hem wat zei :+

Maarja, dan had het geen lesmotor moeten worden. (Om die reden alleen al zou ik geen ex-lesmotor kopen.)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:47

Oh hilarisch, ik ben teveel een beelddenker en zie jullie allemaal stunten :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:50

Jammer weer Nadia :+

Haha nee leprycorn, hier hetzelfde idee, die lesmotors worden zwaar mishandeld :') Ik moet hem ook een keer de garage in rijden, kreeg hem niet over het randje en mijn instructeur maar lachen :+

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:54

Ze hebben echt een hard leven. Het is maar goed dat ze niet werkelijk leven haha!
Ze zijn ook veel te snel weer op. De lesmotor waar ik maandag op reed heeft 51.000 op de teller staan maar hij voelt ook gewoon op als je ermee rijdt. Het rijdt ook allemaal gewoon niet lekker.

Gelukkig straks gewoon genieten op mn eigen motor!

Herken het helemaal Goldie!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:56

De vorige lesmotor waar ik op reed was al een keer rond gegaan en dat in mijlen... Die had z'n kilometers echt wel gemaakt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:44

Breek even in hier, maar jullie zullen vast wel ervaringen hebben over helmen. Heb nu een Bayard en eigenlijk goed tevreden over, alleen helaas heel snel last van ruis en als dus met intercom rijden ben ik vanaf ongeveer 60-70 kmh per uur 'doof'.
Op de motorbeurs vanalles nagevraagd en de meesten raadden mij een schubert s2 aan, maar hadden mijn maat niet bij of in lelijke kleur, dus mocht via de site bestellen. Ondertussen binnen en zat al meteen niet echt lekker, en klein stukje gereden maar heb het idee dat net zoveel ruis heb als met vorige, en zit niet fijn, dus deze gaat terug.
Maar nu, wat is nog aan te raden? Sowieso binnenkort maar in winkels zelf gaan passen en proefrijden, want dat stil echt wel belangrijk anders houd ik gewoon mijn eigen helm.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:03

Ik zou oordoppen aanschaffen als je er echt last van hebt. Die filteren de ruis weg.
Die kan je op maat laten maken en die zijn eigenlijk gewoon het beste voor je om je oren te beschermen.

Natuurlijk zijn er ook helmen die minder ruis hebben dan anderen, maar daar weet ik niets verder vanaf. Maar het is nooit helemaal weg.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:43

Oordoppen :j ik ben van mening dat er geen stille helmen bestaan.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:53

er zit wel degelijk verschil in helmen.
Ik heb toen ik achterop meeging een helm van nog geen €100, - gekocht, prima helm voor een leuke prijs

later hebben mijn vriend en ik beide een schubert c3 aangeschaft, in Duitsland een aanbieding, was nog duur maar wel een heel stuk goedkoper dan de normale verkoopprijs.

Nou dat verschil merk je wel hoor, zowel in pasvorm als in geluidsreductie.
Toch hebben we op de motorbeurs oordopjes aangeschaft, een helm kan niet alle ruis weghalen, een oordopje biedt daar meer ondersteuning in.
Hoewel ik met de schubert c3 geen last heb met verstaanbaarheid van het communicatiesysteem als we 80/90 rijden kan ik als we autosnelweg rijden 120 of meer er geen biet meer van verstaan omdat je dan toch meer ruis binnenkrijgt met de wind die je vangt.
Geen idee of dit zal schelen met de oordoppen, op de motorbeurs gekocht maar nog niet in de praktijk gebruikt

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:41

Ik zeg ook oordoppen. Maatje van me had ook de schubert helm gekocht online maar die is ook weer terug. Het schijnt dat het piepschuim in de helm met 5/10% krimpt en dat de helm dus groter wordt in de eerste 20 uur dragen. Volgens de fabrikant dan :) Daarna pas zal hij goed zitten. Ik heb zelf een Arai en ik moet echt zeggen dat ik dat een tophelm vindt. Qua pasvorm en qua geluidsdemping. Ik heb zelf geen oordoppen maar wil ze wel graag hebben ivm mijn tinnitus en circuitambities :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:04

Hehe, ik weet dat ik me niet hoef te schamen, ben er nu wel een beetje beurs van.

@ pluus, ik les met mijn eigen motor inderdaad, maar die is wel voorzien van mooie valbeugeltjes dus niets aan de hand.

Vandaag les 2 gehad. En, niet gevallen! Heb eerst een rondje stoppen en aanrijden gedaan, hierna de rondweg van ons dorp een aantal keer gehad, opgeschakeld tot de 6 en 80 km/u gereden. Ging niet slecht, volgens mij :)

(maar ik moet niet mn vizier open laten staan bij 80.. waha)

Ik les ook met een cheape helm, was iets van €50. Ik ga waarschijnlijk wel een Shubert C3 Pro (of hoe heet zo'n ding) aanschaffen, maar ik val liever met deze goedkope helm, daarom les ik ermee. Had hem i.e.i gekocht om bij mn vriend achterop te gaan.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:13

Komt goed anneert! Vind je het wel leuk? :P

Ik ben ook 1x gevallen, bij wegrijden uit parkeervak, net voor mijn avb examen -O- En rara welke oefening krijg ik bij het examen?

Ik ben nog steeds op zoek naar een leren motorpak, het liefst zwart-wit in maat 36/38. En ik moet hem kunnen passen! Dus in de buurt van Eindhoven.. als iemand iets weet? :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:17

Wauw wat goed Anneert :Y) Gaat lekker zo!
Tot 6 heb ik nog niet geschakeld, verder dan 5 gaat ie niet :')

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:07

Ik heb ook 6 versnellingen *\o/*

"That feeling when you discover that you have one more gear"

Vooral als je op de snelweg rijdt :x

Ja we moeten echt een keertje met zn allen gaan rijden als de meesten hier hun rijbewijs hebben!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:22

12 April pre-meet en later in het najaar de officiële?

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:25

In het najaar ben ik hopelijk in het bezit van mn rijbewijs, dan wil ik wel mee! :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:26

Pre-meet :') Hahah ja! Alleen ben ik er in april dan niet bij. In het najaar wel gewoon!

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:15

Ik kom vanuit woerden dus heel dichtbij. Ik weet alleen niet precies wat mijn tante allemaal gepland heeft die dag. Ik hoop aan te kunnen haken na de lunch.

Najaarsmeeting als iedereen zijn rijbewijs heeft lijkt me top.

Het race seizoen gaat bijna beginnen. Als er iemand nieuwsgierig is en een dagje mee wil kijken bij de amateurs kan dat :) Ik race zelf helaas (nog) niet, dus je staat niet alleen dan.

Bijna iedereen valt Anneert. Ik ben met motor en al omgekukeld bij mijn proef les. Ik zat er nog niet eens op. Hij gaf het stuur over en daar ging ik. En natuurlijk de langzame slalom ook. Komt goed. ;)

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:18

Oordoppen!! Bij hoge snelheden gaat het windgeruis (soms ongemerkt) echt hard, ook bij de zgn windstille helmen als de C3. Ik rij nog wel eens met de radio aan en heb gemerkt hoe hard het moet staan om op de snelweg boven het windgeruis te horen te zijn. Ik schrok erg toen ik dat volume aan had in stilstand, dus zonder windgeruis.... erg hard! Het (windgeruis dus, maar ook een te harde radio :+ ) kan echt leiden tot blijvend gehoorverlies!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:16

Oh damn Liza :):) Ik baal als een stekker dat ik nu in Denemarken zit zeg ^) Had graag een dagje mee willen kijken!

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:52

Enthousiaste mensen, leuk! Ik vind het altijd ontzettend leuk, al ben ik wel een van de weinige meisjes daar. Gelukkig gaat mijn vriend ook heel graag mee. Ik stuur je de nu bekende data wel per pb. Als er nog meer mensen mee willen een keer kunnen we er een mini meet van maken?

Ik ga zelf waarschijnlijk niet op de motor omdat ik de auto met caravan rijd. (Zo nemen we de racemotor mee) Aan de andere kant, als er meer mensen zijn kan mijn vader zichzelf ook prima rijden. Heeft hij pech haha.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:04

Welk circuit?
Ik wil ooit zelf nog een keer het circuit op, maar het is zo duur -O-

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:09

Mijn vader zoekt altijd zo veel mogelijk verschillende circuits uit, maar de meeste wedstrijden zijn toch op Assen.