Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:32

Ik kijk stiekem in de mandjes en karren van anderen. Bij sommige mensen hoop ik maar dat ze groente en fruit bij de groenteboer halen :=
Mijn karretje is ook bijna elke week hetzelfde, maar dan met magere yoghurt, melk, groenten en fruit :+
Andere mensen zullen wel denken hoe ik stevig kan zijn (druk aan 't afvallen)!

Aan sommige mensen hun boodschappen kun je goed zien dat ze alleen maar het lekkers in de supermarkt halen en de rest bij de slager / poelier / groenteboer!

050206051012

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:34

Ik heb ook een heel saai karretje, met vrijwel altijd hetzelfde (paar dingen wijken uiteraard af), maar altijd groente, fruit, zuivel, brood, vlees, snoep, chips en frisdrank :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:35

Ik ben ook heel erg, tot op het enge af, gestructureerd qua inladen van het karretje, neerzetten op de band en inpakken :=
Ben benieuwd wat andere daarvan denken!

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:37

Grappig mijn standaard lijstje is ook: Groente, fruit, karnemelk, yoghurt, 2 waldkorn broden, muesli, vlees en chips en 1 fles frinkdrank. De rest is wisselend afhankelijk van wat we weten die week.

Ik ben niet heel extreem maar wel alle zware dingen eerst en dan de lichte of dringen die kunnen breken zoals chips en koekjes.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:11

wij kopen de lekkere dingen (koekjes/chips/nootjes/chocolade) ook altijd bij de Aldi, de andere boodschappen hebben we daarvoor al gekocht bij de Lidl.
Dan zie ik mensen ook weleens kijken :P

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:13

Ik kijk soms ook wel naar wat de mensen hebben gekocht, als ze alles aan de kassa uit de kar pakken. Meestal denk ik dan "dju, dat was ik nog vergeten" of " oh, hebben die dat hier ook?? Volgende keer eens zoeken" :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:20

Mareng schreef:
Het scheelt zoveel als je geen chips en fris enzo koopt... Ik zie soms gezinnen met liters frisdrank de supermarkt uitgaan en dat zijn vaak niet de dunste mensen..... Als ze dat gled nou opzij zouden zetten voor andere dingen.. Even weer ontopic: In de zomer als het heeeelllllll erg warm is maak ik zelf ijsthee. Gewoon thee zetten, af laten koelen en een ijsblokje en scheutje citroensap er doorheen!

mmm ik vind koude thee niet te zuipen, maar misschien maakt het scheutje citroensap verschil!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:28

ik vind ijsthee sowieso niet lekker, zelfgemaakt of uit pak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:29

vriendin van me is behoorlijk stevig, van het lekkere eten en dat maakt der echt niks uit ;)

ze is al jaren op dit gewicht en vind het wel prima. lekker een boodschappen kar vol lekkere dingen. Laat mensen maar kijken en roddelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:30

Oh over eetgewoonten.. Interessant om te lezen! Ik voel mezelf nou echt stom maar;

-Mijn vader drinkt elke dag alcohol, zijn vriendin vaak ook
-Het maakt niet uit wat we drinken, al drink ik 2.5 liter cola op een dag.. als ik er maar gelukkig van wordt
-Drinken bij het eten mag jezelf weten, ik drink altijd water. Maar in de zomer met het bbq-en ook alcohol en cola en zo.
-broodbeleg moet je ook zelf weten.. Ik heb hele periode's dat ik alleen hagelslag eet :o
-ieder schept voor zich op
-wat je overdag eet zoek je ook maar zelf uit (koek, snoep, brood, chips..)

In de zomer gaan er hier trouwens wel zo 3 pakken ijsthee per dag op.. :+

Chips, nootjes, koek, mag ook elke dag van de week. Wij zijn echt heel gemakkelijk daar in opgevoed en ik voel me als ik bij anderen eet dan ook altijd nogal ongemakkelijk haha. Vroeger had ik vriendinnetjes met de eerst hartig, dan zoet regel. Vond ik echt verschrikkelijk..

Overigens, toen we klein waren mochten we geen cola hoor! Hooguit kindercola. Toen dronk ik altijd dubbel friss of appelsap of aanmaak limonade.

Ondanks dat alles hier dus eigenlijk wel mag en kan, eet ik juist altijd heel netjes en gezond. Ik snoep met 'tommies' of met fruit en soms wat lekkers en het enige wat ik drink eigenlijk is water, thee en latte macchiato. Mijn broertje eet wel heel erg slecht.. alleen koek, chips en frisdrank eigenlijk. Eet ook nooit fruit (of er moeten mango's liggen) en bijna geen groenten.

Wij halen op zaterdag bij de AH ook alleen maar lekkere dingen en groenten en zo meestal op de markt.. Dan worden we soms ook aangestaard van :wow: Maar ja, dan denk ik kijk maar lekker, onze hele koelkast ligt vol groenten + onze fruitschaal ligt helemaal vol dus het maakt me niks uit haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:43

vonneke schreef:
vriendin van me is behoorlijk stevig, van het lekkere eten en dat maakt der echt niks uit ;)

ze is al jaren op dit gewicht en vind het wel prima. lekker een boodschappen kar vol lekkere dingen. Laat mensen maar kijken en roddelen

Vind ik ook hoor, ik vidn niet dat je kan oordelen over iemand zijn boodschappen, of diegene nu dik of dus is :n Het zegt helemaal niets.

Wij hebben sinds kort zelfscan in de winkel, alleen de winkel is niet logisch ingedeeld.. De pakken drinken staan aan het eind van de route, terwijl je door het zelfscannen juist meteen je tas in kan pakken. Als ik veel drinken moet hebben, loop ik dus eerst naar het eind en ga dan terug voor de rest. Dan heb ik de pakken drinken in ieder geval onderin de tas en niet bovenop de groenten en het fruit liggen ;)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:12

Ik kijk ook vaak in karren van andere mensen in de supermarkt, maar nooit om te kijken wat iemand allemaal koopt, maar puur om voor mezelf te kijken of ik niet iets vergeten ben :D Gebeurd me namelijk zoooo vaak!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:31

Saskiaatje schreef:
toen zei de cassiere "Zooo, hebben jullie een feestje vanavond?

Soms is het ook heel moeilijk om niet gelijk een oordeel over iemands boodschappen te hebben.

Ik heb een keer in de rij gestaan achter een vrouw die alleen een fles Coeberg, een stuk melkchocolade en een pakje ibuprofen had. Kan dat nog iets anders betekenen?
Heb mijn huisgenoten een keer aangekeken en kreeg van iedereen dezelfde blik terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:34

oomens schreef:
Saskiaatje schreef:
toen zei de cassiere "Zooo, hebben jullie een feestje vanavond?

Soms is het ook heel moeilijk om niet gelijk een oordeel over iemands boodschappen te hebben.

Ik heb een keer in de rij gestaan achter een vrouw die alleen een fles Coeberg, een stuk melkchocolade en een pakje ibuprofen had. Kan dat nog iets anders betekenen?
Heb mijn huisgenoten een keer aangekeken en kreeg van iedereen dezelfde blik terug.

Wat zou dat betekenen dan..?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:34

Vind het ook leuk om bij andere in hun karretje te kijken. En ben er soms weleens verbaasd over, toen ik nog studeerde, midden in het centrum woonde en dagelijks boodschappen deed stonden best vaak mensen in de rij met een blik knakworsten en een krat of tray van het goedkoopste bier. Soms zelfs om 8 uur 's ochtends, en dan shag erbij vragen, tja dan ga ik er ook wat van denken hoor.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:36

Relaxed schreef:
oomens schreef:

Ik denk alleen maar: lekker avondje met wat alcohol en een stuk chocolade, misschien nog een leuke film erbij en de avond is goed :D
de pijnstillers vanwege de menstruatiepijn hihi, of omdat ze nou eenmaal op waren

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:36

Relaxed schreef:
oomens schreef:

Ja vraag ik me ook af. Ik zit zelf achter de kassa maar krijg nou niet echt het idee dat ik iets moet denken als iemand een fles drank, chocola en een pakje ibuproven haalt. ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:37

Fleurtje100 schreef:
Vind het ook leuk om bij andere in hun karretje te kijken. En ben er soms weleens verbaasd over, toen ik nog studeerde, midden in het centrum woonde en dagelijks boodschappen deed stonden best vaak mensen in de rij met een blik knakworsten en een krat of tray van het goedkoopste bier. Soms zelfs om 8 uur 's ochtends, en dan shag erbij vragen, tja dan ga ik er ook wat van denken hoor.

maar waarom?
ik doe ook weleens 's ochtends boodschappen voor de rest van de week, wat ik 's ochtends haal gaat niet direct op :n

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:42

Die vrouw had ik trouwens ook kunnen zijn in mijn studententijd, hahaha. Kater van de avond ervoor, zin in chocolade en voor de borrel van vanavond alvast een fles drank. Al had er dan waarschijnlijk wel een fruitsapje bij gezet. Omdat ik tegenover een supermarkt woonde deed ik soms wel 3 keer op een dag boodschappen, dus dan krijg je vanzelf wat gekkere combinaties in je mandje. Ben er nooit raar op aangekeken want het stikte daar van de studenten met gekke combi's
Maar om 8 uur 's ochtends in slobberbroek het goedkoopste bier halen en een blik knakworsten, dan denk ik eigenlijk wel van die is vast alcoholist. Goedkoopste bier is imo vaak al een teken dat je het niet voor de lekker drinkt, en dan dan verder er geen andere echte boodschappen bij en die slobberbroek geeft ook aan dat je nergens heen moet. Nouja het ligt gewoon ook erg aan de verschijning van iemand, meestal zie en ruik je wel of iemand zo zijn bed uit bier is gaan halen.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:22

Vandaag weer boodschappen gedaan had nu ook alleen maar lekkere dingen en drinken, had nog groente van vorige week liggen dus hoefde niet veel te hebben.
Was maar 20 euro kwijt, ik kijk ook altijd in andermans karretje gewoon om ideeen op te doen en uit nieuwsgierigheid :')

In het weekend haal ik ook wel eens een fles drank en vreeterij in huis laatst kreeg ik een opmerking van de kassiere of ik een feestje had en of hij ook mocht komen :P heb maar geantwoord dat het helaas voor hem een meidenavond was.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:48

Heb ook achter de kassa gewerkt en alcoholist ruik je wel hoor :). Hoeven ze nog niet eens goedkoop bier en een slobberbroek voor aan te hebben. Vaak als het druk was rook ik al 3 klanten er voor dat er eentje in de rij stond.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:51

Paix, inderdaad... Ik had 2x in de week dezelfde klant met twee trays export bier :')
Alhoewel, dat zegt ook niet alles, want ik kocht ze voor mijn paard (maar die waren niet zo snel weer leeg)!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:53

Ik kijk ook altijd wat andere mensen voor boodschappen op de band leggen. En als ik vrij vooraan bij de kassa sta, ga ik altijd op het scherm meekijken wat het allemaal kost en dan zelf eerst raden. :+ Moet iets doen als je staat te wachten.
Maar ik kijk ook bij alle huizen binnen waar ik langst loop/fiets. Kan er niks aan doen, gaat vanzelf.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:56

Haha, ik heb bijna 8 jaar als hoofdcassiere bij een grote kledingwinkel in Amsterdam geewerkt en ik deed al het wisselgeld, geldlades, afromingen en kleding van klanten optellen uit mijn hoofd... Dan is het niet zo geestdodend :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:58

Toeniknognietopdieetwas haale ik ook weleens een bak Ben & Jerry's, een zak chips en een grooooot blik RedBull, filmpje erbij, kerel naar het voetbal en pootjes op de bank :D
Overigens was dit ook het recept op de avond voor ik begon met diëten (en stopte met roken).