[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Deco_

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:20

Dat is vervelend Annemiek. Hopelijk krijgen jullie gewoon de vergunningen die jullie nodig hebben en heb je nooit meer met dat mens te maken :D Je hoort het wel vaker he dat het zo lastig is om vergunningen te krijgen.

Mistral: Dat is eventueel ook nog een optie. Maar dat moeten we aanvragen bij de hypotheekverstrekker en of hij nou toe zal stemmen? Maar we hebben het liever gewoon kwijt, al zullen we met verhuur waarschijnlijk zelfs nog wat geld overhouden.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:26

MISTRAL94 schreef:
Goedemorgen dames!
Spannend Pebblesesther succes vanmiddag! maar overweeg goed of je dan werkelijk naar Assen wilt verhuizen als je in Groningen werkt qua reistijd en files wat tegenwoordig richting Groningen standaard is ;)
Ja dat is waar. Maar ik kom nu vanaf de richting drachten en daar staat soms ook wel file maar meestal niet langer dan 5 min. Het voordeel is wel dat ik om 7.30 begin dus dan kom ik rond 7.00 uur over het Julianaplein en dan is het nog rustiger :)

8nnemiek: wat stom zeg dat de omheining niet hoger mag dan 1 meter. Wat is dat nou weer voor domme regel :s Een beetje springpaard neemt een aanloop en springt er zo overheen :=

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:48

Springpaard? Dat redt onze dikke haflinger nog wel....:+.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:49

jeetje mag niet hoger als 1 meter? daar komt onze shet nog overheen :+

Globaal bijgelezen, erg druk weekend achter de rug en helaas nog geen vorderingen met het huis |(

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:52

veerledec schreef:
Springpaard? Dat redt onze dikke haflinger nog wel....:+.
Ja maar ik denk niet dat iedere pony zomaar over een hek van 1 meter springt. Het is natuurlijk niet super hoog maar ik denk dat een springpaard daar eerder over heen springt uit zichzelf dan een dressuurpaard of een pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:07

Pashon, nog steeds ongeduldig zie ik? :P

Ik heb het laatst met de makelaar ook over verhuren gehad.. Gezegd dat ik het liever niet wou, maar hij zou het in het achterhoofd houden als klanten van hun een overbrugging nodig hebben tot een nieuw huis.. Dan vind ik het wel goed, die mensen gaan er toch wel weer uit dan :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:03

Vandaag financieel adviseur gebeld, moet nog 1 salarisstrook opsturen en dan zou hij een offerte laten opmaken zodat we daarna de starterslening kunnen krijgen! Kan niet wachten hoop echt dat we over een maandje erin kunnen of misschien eerder!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:45

_Deco_ schreef:
Dat is vervelend Annemiek. Hopelijk krijgen jullie gewoon de vergunningen die jullie nodig hebben en heb je nooit meer met dat mens te maken :D Je hoort het wel vaker he dat het zo lastig is om vergunningen te krijgen.

Mistral: Dat is eventueel ook nog een optie. Maar dat moeten we aanvragen bij de hypotheekverstrekker en of hij nou toe zal stemmen? Maar we hebben het liever gewoon kwijt, al zullen we met verhuur waarschijnlijk zelfs nog wat geld overhouden.

Voorheen wilde een hypotheekverstrekker dit niet, maar in deze huidige tijd zijn ze er ook achter gekomen dat het soms niet anders kan. Het is zeker het mooiste als je verkopen kunt, maar op deze manier zou je dit ook als een soort van belegging kunnen zien? Al moet je wel een nieuwe hypotheek kunnen krijgen voor je andere woning natuurlijk.

Fjordjes: Een starterslening? Bestaat dat nog?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:46

Annemiek, ja gemeente je beste vriend, om moe van te worden, hoop dat alles nu verder beetje makkelijk gaat verlopen voor jullie!
Is niet leuk als je iedere keer weer zo tegenpraat krijgt!

Fjordjes, nou wie weet schiet het dan op, snel je dingen opsturen en dan gaat het balletje rollen

Ik wou dak al zo ver was whiiihiii

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:02

@ Mistral94, ja in de gemeente horst aan de maas wel :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:37

relaxed, ben nog steeds erg ongeduldig. Voor mijn gevoel staat het ook al een paar maand te koop i.p.v. een paar week :o

Patricia hoe vergaat het jou met je eigen plekkie?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:38

Komt even brutaal binnenvallen :o

Sinds april ingetrokken in een huurhok, maar besoten dat ik het toch wel heel erg zonde vind van het geld.
Dus besloten me te begeven op de huizenmarkt, maar men wat een ellende en wat een hoop verotte zooi voor de hoofdprijs staat er te koop.
Als je dan ook nog in je eentje bent en dus financieel niet uiterst veel te besteden heb ik het nog een hele opgaaf om iets fatsoenlijks te vinden.
Ga van de week dan bij een woning kijken die me qua foto's wel aanspraak dus ben erg benieuwd :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:43

Succes, zoek je in Noordwijk eo?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:45

besef wel dat huren ook veel voordelen kent

je draait niet op voor dingen die kapot gaan
je bent vaak wat goedkoper uit doordat je allerlei belastingen en verzekeringen niet hoeft te hebben

als je alleen bent en je kiest voor een voordelige hypotheek, dan zit je vaak aan een hoog percentage aflossingsvrij, dat is ook een verkapte 'huur' want aan eind van het ritje heb je niets aan je hypotheek afbetaald.

kopen heeft ook voordelen natuurlijk, daar niet van. maar staar je er niet blind op.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:15

Pashon schreef:
relaxed, ben nog steeds erg ongeduldig. Voor mijn gevoel staat het ook al een paar maand te koop i.p.v. een paar week :o

Probeer het toch een beetje van je af te zetten. De huizenmarkt is erg traag op dit moment en veel huizen staan een behoorlijke tijd te koop. Ik was in het begin ook heel ongeduldig, maar werd daar stapelgek van. Nu heb ik gewoon een veel rustiger gevoel en we zien het wel.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:28

MoniqueT schreef:
Pashon schreef:

Probeer het toch een beetje van je af te zetten. De huizenmarkt is erg traag op dit moment en veel huizen staan een behoorlijke tijd te koop. Ik was in het begin ook heel ongeduldig, maar werd daar stapelgek van. Nu heb ik gewoon een veel rustiger gevoel en we zien het wel.

Ja ik probeer het ook, ben er al wel stukken minder mee bezig als vorige week althans bewust onbewust ben ik er nog heel erg mee bezig. moet de boel spik en span houden, moet gras maaien staat een mm te hoog en dat soort dingen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:58

Ik hou de boel ook wel netjes hoor, maar dat doe ik eigenlijk altijd wel. Als de makelaar belt voor een bezichting vraag ik wel even een dag of twee tijd, dan kan je altijd nog ramen zemen, gras maaien en andere dingen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:59

Nou dat netjes houden lukte me ook welgeteld 1 week :+ Ik had daarna zoiets van als ze bellen, ga ik er wel als een tornado door ;)

Nu is het wel netjes omdat ik er niet meer woon.. Binnenkort wel ff weer een keer stofzuigen en doekje rond :j

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:08

het is bij ons ook altijd netjes, maar voor de kijkers gaat er wat speelgoed enzo naar zolder en de ramen enzo.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:05

Ha, zo gaat het hier ook. Kamers van de kinderen (pff, 18 en 20) moeten altijd even gecheckt worden en wat losse dingen inderdaad in de kasten. Het ergste vind ik de tuin nu, het onkruid groeit waar je bij staat.

Wij hebben twee weken geleden de hele zolder leeggehaald en daar komt echt niks meer op. Wij hebben een groot huis en die zolder zat zó vol! Alles is nu gesorteerd, staat veel klaar voor de rommelmarkt, deel is al weggegooid en een deel ingepakt voor ons nieuwe huis in Spanje.

Wij hebben drie paardenboxen leeg en schoon en dat is hele makkelijke ruimte om nu spullen netjes weg te zetten.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:36

hihi dat is pas een leuke leeftijd van de kinderen, die van mijn zijn 2,5 en ruim 8 mnd nog niet zo oud maar rommel voor 10!

Onkruid gaat echt ongelooflijk hard, daar kan je niet tegen wieden.

Ik had altijd 2 maal per week de giga grote schoonmaak (keukenkastjes soppen alles van de kant af enzo) dat doe ik nu om de dag want je weet maar nooit.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 07:10

Nou, om de dag doe ik dat echt niet hoor. Een keer per week en ik denk dat de meesten dat nog niet doen ;-)

Laat jezelf niet te gek maken, je kan met de makelaar ook afspreken dat er altijd minimaal twee dagen tijd is voor mensen komen als ze vragen om een bezichtiging. Dit kan nog lang duren en dat houd je niet vol.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:00

Goede morgen

Nou ik vind ook als er mensen komen kijken , dan geven ze het maar op tijd aan en dan kan je daarna het huis nog even aan kant maken,
Je hebt ook je ritme en je dag indeling, hele dagen poetsen is indd beetje teveel van het goede!

Nogo, heel veel succes van de week, wie weet ….

Pashon komt wel goed gewoon geduld hebben, staat er indd nog niet zo lang op , maar snap je frustratie.

Die mensen van wie het huis is waar ik mee bezig ben , wachten al bijna 1,5 jaar hahaha, nou de gek is gevonden hoor “its me”

Zit me ook te bedenken, ik had eigenlijk afgelopen vrijdag een afspraak , maar die heb ik verzet en erbij gezegd dat ik naar de hypotheker ga en dus dan wel even laat weten voor een nieuwe afspraak, alleen hoop ik niet dat zich een andere gek meldt voor dat huis!
Trouwens als ik nou na vrijdag hoor wat ik kan enz… en ik doe uiteindelijk een bod dan zit ik toch nog nergens verder aan vast toch? Oh man vind eng

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:45

Pebblesther schreef:
MISTRAL94 schreef:
Goedemorgen dames!
Spannend Pebblesesther succes vanmiddag! maar overweeg goed of je dan werkelijk naar Assen wilt verhuizen als je in Groningen werkt qua reistijd en files wat tegenwoordig richting Groningen standaard is ;)
Ja dat is waar. Maar ik kom nu vanaf de richting drachten en daar staat soms ook wel file maar meestal niet langer dan 5 min. Het voordeel is wel dat ik om 7.30 begin dus dan kom ik rond 7.00 uur over het Julianaplein en dan is het nog rustiger :)

8nnemiek: wat stom zeg dat de omheining niet hoger mag dan 1 meter. Wat is dat nou weer voor domme regel :s Een beetje springpaard neemt een aanloop en springt er zo overheen :=

Dat scheelt idd je bent voor de grootste drukte aan. De file van Assen naar Groningen zijn vaak wel wat langer (spreek uit ervaring)

Pilipa" Je kunt een bod uitbrengen onder voorbehoud van financiering, al schijnt het dat je het tegenwoordig er niet eens specifiek bij hoeft te zeggen omdat het toch standaard is dat je nergens aan vast zit zo lang de financiering niet geregeld is.

Ik had ook met de makelaar afgesproken dat hij ruim van te voren bezichtigingen inpland. In het begin deden ze het weleens de volgende dag oid. Ten eerste heb ik dan niet mijn huis bezichtigingsklaar. Ten 2e zat ik met de honden waar je ook weer tijdelijk een ander adres voor hebben moet. Ik ben zo blij dat ik hier vanaf ben. De woning is ook van Funda af gehaald dus het lijkt er nu echt op dat hij definitief verkocht is (al geloof ik het pas als ik het geld op de rekening heb staan :Y) )

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:54

moniqeu ik doe altijd standaard 2 maal per week de giga schoonmaak, maar nu om er op voorbereid te zijn doe ik het om de dag maar dat houd ik inderdaad niet zo nog een jaar vol.

als je een bod uitbrengt altijd onder voorbehoud van financiering doen, als je het er niet bij zegt zit je er wel aan vast!