Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fohadie schreef:Niemand tips voor een warme neus?
Karin schreef:MarijeR schreef:Ik ben nog op zoek naar een oplossing voor mijn badkamer.
Het is geen grote ruimte maar wel snel erg koud. Gisterenavond merkte ik het voor het eerst weer na het douchen, mijn spieren verkrampen direct weer zodra ik onder de douche vandaan stap de koude ruimte in.
CV staat nog op 14 graden en slaat dus niet aan (wil ik ook niet hoger dan 18 proberen te zetten deze winter) en hoewel ik het met dekentjes en verwarming met de airco prima houdbaar kan krijgen in de woonkamer, blijft de badkamer echt een struikelblok...
Heb ook alleen een stopcontact in het kastje boven de wastafel dus een elektrisch kacheltje is niet echt praktisch.
Kan eventueel bij een stopcontact in mijn 'washok' naast de badkamer maar dan moet die deur op een kier en daar is het niet geïsoleerd en echt een koud en tochtig hok (boerderij uit 1830).
Zou het iig een beetje helpen als je direct een dikke badjas aantrekt, eentje die tot aan de grond komt? Dan kun je jezelf laten opdrogen in die badjas.
fohadie schreef:Niemand tips voor een warme neus?
Telpeva schreef:fohadie schreef:Niemand tips voor een warme neus?
Heb je al eens naar een buff sjaal gekeken? Maar misschien dat dat ook juist niks is omdat je ook geen mondkapjes verdraagt. Ik heb zelf een paar hele dunne modellen daarvan, je kan ze ook een paar keer dubbelvouwen tot een hoofdband (als je de term buff sjaal even door google haalt zie je voorbeelden van wat je er allemaal mee kan, manieren hoe je ze kan dragen). Misschien dat zoiets dan ook alleen om je neus zou passen als je hem een paar keer dubbelvouwt, zodat het niet ook je mond erbij bedekt?
GamblersCup schreef:Ik heb nog een rigoureuze optie: ik ga volgende week kijken bij een huis dat te koop staat die voor en achter op het dak, op het schuurdak én nog op de grond in de tuin allemaal panelen heeft staan. Er zit geen gasinstallatie of olietank meer in het huis (Duitsland, op olie stoken is nog heel normaal), alles gaat op stroom wat zelf gegenereerd wordt. Zelfs zoveel, dat de huidige eigenaar ook nog gratis de auto oplaadt.
Of het wat wordt, weet ik niet, maar het is het bekijken waard...
elnienjo schreef:Ik las vandaag een bericht op Twitter van iemand die schreef in een heel energiezuinig appartement te wonen met heel laag contract en hij was bereid met iemand te ruilen die in een groot huis met duur contract. Vond ik wel creatief bedacht als je op zoek bent naar een nieuwe grotere woning.
verootjoo schreef:Mijn app van Eneco is ook helemaal op hol. Rare bedragen en idd geen termijn tarief en sta nu heel erg dik in de min maar kan niet kloppen want teruglevertarief is ook verlaagd.
Wat ik overigens mega-asociaal vind; energieprijzen staan keihoog, dan moet je het toch ook voor hoog tarief kopen van mensen met zonnepanelen