Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 14:28

Niemand tips voor een warme neus? -O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 14:57

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 14:58

Mondkapje, is best wat keuze :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:09

MarijeR schreef:
Mondkapje, is best wat keuze :D

Volgens mij heb ik ze zelfs wel eens van merinowol gezien :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:25

elnienjo schreef:
fohadie schreef:

https://images.app.goo.gl/HTaSNGFiNg29WfQq8
:D

Oeh, deze vind ik leuk!

Mondkapje kan ik niet verdragen. Heb dan ook een uitzondering dat ik die dingen niet hoef te dragen mocht het weer verplicht worden. (Formulier)

pmarena

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:56

Ik zit nu met mijn weledele bipsje op de grootste maat Stoov teddy versie. Het is wel lekker warm hoor op zich. Rug is lekker warm nu op standje 3 maar van mij zou het billen-deel dan wel een standje minder mogen want ik heb niet zo'n behoefte aan een warme kont eigenlijk....zou die warmte dan liever bij mijn schouders erbij willen.

Ik ga deze bestellen, misschien bevalt dat beter: https://www.bol.com/nl/nl/p/anpan-infra ... oductTitle

Daarvan zit de verwarming door het hele dekentje heen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:18

Ik heb een muts en sjaal in 1 met beren-oren :')

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 17:28

Karin schreef:
MarijeR schreef:
Ik ben nog op zoek naar een oplossing voor mijn badkamer.
Het is geen grote ruimte maar wel snel erg koud. Gisterenavond merkte ik het voor het eerst weer na het douchen, mijn spieren verkrampen direct weer zodra ik onder de douche vandaan stap de koude ruimte in.

CV staat nog op 14 graden en slaat dus niet aan (wil ik ook niet hoger dan 18 proberen te zetten deze winter) en hoewel ik het met dekentjes en verwarming met de airco prima houdbaar kan krijgen in de woonkamer, blijft de badkamer echt een struikelblok...
Heb ook alleen een stopcontact in het kastje boven de wastafel dus een elektrisch kacheltje is niet echt praktisch.
Kan eventueel bij een stopcontact in mijn 'washok' naast de badkamer maar dan moet die deur op een kier en daar is het niet geïsoleerd en echt een koud en tochtig hok (boerderij uit 1830).

Zou het iig een beetje helpen als je direct een dikke badjas aantrekt, eentje die tot aan de grond komt? Dan kun je jezelf laten opdrogen in die badjas.

Dit en een lekker wollige badmat om op te staan.
Evt je handdoek in een andere ruimte over de kachel hangen om alvast voor te verwarmen voordat je onder de douche stapt?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 18:28

fohadie schreef:

Heb je al eens naar een buff sjaal gekeken? Maar misschien dat dat ook juist niks is omdat je ook geen mondkapjes verdraagt. Ik heb zelf een paar hele dunne modellen daarvan, je kan ze ook een paar keer dubbelvouwen tot een hoofdband (als je de term buff sjaal even door google haalt zie je voorbeelden van wat je er allemaal mee kan, manieren hoe je ze kan dragen). Misschien dat zoiets dan ook alleen om je neus zou passen als je hem een paar keer dubbelvouwt, zodat het niet ook je mond erbij bedekt?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 18:56

Telpeva schreef:
fohadie schreef:

Heb je al eens naar een buff sjaal gekeken? Maar misschien dat dat ook juist niks is omdat je ook geen mondkapjes verdraagt. Ik heb zelf een paar hele dunne modellen daarvan, je kan ze ook een paar keer dubbelvouwen tot een hoofdband (als je de term buff sjaal even door google haalt zie je voorbeelden van wat je er allemaal mee kan, manieren hoe je ze kan dragen). Misschien dat zoiets dan ook alleen om je neus zou passen als je hem een paar keer dubbelvouwt, zodat het niet ook je mond erbij bedekt?

Dank voor de tip. Naar aanleiding van andere tips in dit topic ben ik van plan om van de herbruikbare mondkapjes die mijn man gebruikte een neuswarmer te maken. Hij had hele leuke en als ik die nu verknip dat ze alleen over mijn neus passen, is het probleem volgens mij opgelost. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb...

Al blijft het risico dat ik niet kan ademenen, dan maar door mijn mond. Of toch een koude neus... Ik ga het sowieso uitproberen!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:41

idinn schreef:
GamblersCup, hoe laat ga je dan normaal naar bed? Als je de verwarming tot middernacht aan laat?

Ik ga altijd rond een uur of 1 's nachts naar bed :-) je voelt het dan ook ineens flink afkoelen na middernacht :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:43

Ik heb nog een rigoureuze optie: ik ga volgende week kijken bij een huis dat te koop staat die voor en achter op het dak, op het schuurdak én nog op de grond in de tuin allemaal panelen heeft staan. Er zit geen gasinstallatie of olietank meer in het huis (Duitsland, op olie stoken is nog heel normaal), alles gaat op stroom wat zelf gegenereerd wordt. Zelfs zoveel, dat de huidige eigenaar ook nog gratis de auto oplaadt.
Of het wat wordt, weet ik niet, maar het is het bekijken waard...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 20:11

Dat is idd behoorlijk rigoreus :') Maar hey, als het wat is ben je wel gelijk van wat kopzorgen af.

Mij geeft het moed dat er ook verschillenden zijn die niet hoeven te verhogen, of zelfs kunnen verlagen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 20:14

Ik las vandaag een bericht op Twitter van iemand die schreef in een heel energiezuinig appartement te wonen met heel laag contract en hij was bereid met iemand te ruilen die in een groot huis met duur contract. Vond ik wel creatief bedacht als je op zoek bent naar een nieuwe grotere woning.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 21:16

GamblersCup schreef:
Ik heb nog een rigoureuze optie: ik ga volgende week kijken bij een huis dat te koop staat die voor en achter op het dak, op het schuurdak én nog op de grond in de tuin allemaal panelen heeft staan. Er zit geen gasinstallatie of olietank meer in het huis (Duitsland, op olie stoken is nog heel normaal), alles gaat op stroom wat zelf gegenereerd wordt. Zelfs zoveel, dat de huidige eigenaar ook nog gratis de auto oplaadt.
Of het wat wordt, weet ik niet, maar het is het bekijken waard...

Mijn buren hebben veertig zonnepanelen op hun dak en verwarmen daar niet mee maar hebben wel een groot huis met allerlei extra's als infraroodcabine, filmzaaltje en twee elektrische auto's. Zij redden het daarmee.

shanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 21:56

elnienjo schreef:
Ik las vandaag een bericht op Twitter van iemand die schreef in een heel energiezuinig appartement te wonen met heel laag contract en hij was bereid met iemand te ruilen die in een groot huis met duur contract. Vond ik wel creatief bedacht als je op zoek bent naar een nieuwe grotere woning.

Goed bedacht, maar neem aan dat dat niet zal lukken, want een contract is persoonsgebonden niet adresgebonden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 08:18

Ik ben in november verhuisd naar een appartement en kon mijn oude contract meenemen tegen een veel lager maandbedrag.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 08:35

Precies, dat is persoonsgebonden. Dus nu zit ie in een groot huis met goedkoop contract en de ander in een energiezuinig appartement maar met duur contract..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 08:37

Aan dat contract heb je niks mee. Maar van een groot huis verhuizen naar een energiezuinig huisje zal wel schelen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 11:08

Even van mij af klagen... Per 15 september zou bij mij een duurder energietarief in gaan, maar ik kan al meer als een week gewoon niet aanvragen wat dan mijn maandbedrag moet worden. Dit geeft heel veel stress, ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Ik wil gaan berekenen of ik dan misschien in aanmerking kom voor de voedselbank maar ik kan geen kant op zo als ze bij Oxxio hun werk niet doen 8)7

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 11:14

Jeetje Telpeva wat rot!
Hoop voor jou dat er snel duidelijkheid komt :(:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 13:01

Mijn app van Eneco is ook helemaal op hol. Rare bedragen en idd geen termijn tarief en sta nu heel erg dik in de min maar kan niet kloppen want teruglevertarief is ook verlaagd.

Wat ik overigens mega-asociaal vind; energieprijzen staan keihoog, dan moet je het toch ook voor hoog tarief kopen van mensen met zonnepanelen :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 13:08

Is de Eneco app met de Toon?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 13:09

verootjoo schreef:
Mijn app van Eneco is ook helemaal op hol. Rare bedragen en idd geen termijn tarief en sta nu heel erg dik in de min maar kan niet kloppen want teruglevertarief is ook verlaagd.

Wat ik overigens mega-asociaal vind; energieprijzen staan keihoog, dan moet je het toch ook voor hoog tarief kopen van mensen met zonnepanelen :=

Prijzen worden bepaald door vraag van het moment en dat is duurder als de zon niet schijnt, dan heb je iets als gas nodig en dat is nu eenmaal kostbaarder dan zon of wind.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 13:11

Maar dat is met alle duurzame energie zo. Die moet gewoon losgekoppeld worden van de gasprijs, zodat het wel iets rendabeler is dan niet-duurzame electriciteit, maar niet deze absurde winst.