Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:34

ja het is het meest gangbare en anders wordt het wellicht zo'n pijpela... ik vind dit soort dingen alleen extra lastig omdat opnieuw tegelen niet zo eenvoudig is als een ander kleurtje verven :') ... keuzes keuzes...

En ach, het was pas mn derde lekkage in dit huis waarvan dit de minst ingrijpende :')
bij de eerste stond de gang onder water, bij de tweede mn hele huis.... (lekkages van de bovenburen)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:36

We zijn alweer een stapje verder... Vandaag een keuken besteld. Na verschillende keukenbedrijven gehad te hebben zijn we voor een ikea keuken gegaan. Veel meer mogelijkheden en super service.

Het is al met al best nog een dure keuken geworden, maar dat komt grotendeels door de dure werkbladen. (en dan moeten we nog een fornuis...)

Het wordt een open keuken met een eiland waar geen water of gas in komt. Er wordt een raam gemaakt welke er nu niet is.

Alle kastjes worden mat wit behalve de 3 deurtjes onder de bar, die worden hoogglans grijs. Aan het lange gedeelte komt een betonnen werkblad. Op het eiland een marmeren blad en het extra smalle blad is dan weer beton.

Oude situatie... (wordt al ziek als ik er naar kijk, we doen er niets behalve afwassen. We ontbijten thuis en de rest op werk/school of bij familie)
Afbeelding

Zicht vanuit de eethoek
Afbeelding
Afbeelding

zicht vanuit muur waar een raam komt
Afbeelding

Dit is het barretje zoals we hem bij ikea gezien hebben.
Afbeelding

De kastjes zijn 37cm diep. Dat klinkt echt heel weinig maar dat valt echt alles mee
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:44

Mooi !, klein maar fijn keukentje :j .

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:46

Vind je hem zo klein ja? Hij is 3,90 breed en het eiland is 1,5 bij 1,5.

Volgens mij niet bijzonder klein.

Het zal veel poetsen zijn maar dat vind ik niet erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:49

Hij oogt klein als ik zo het huidige beeld zie :o , maar dat kan vertekenen want dat is een prima maat . Mijn keuken is mini maar kwa foto kwam dat overeen maar met maten echt niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:52

Hij komt inderdaad op de foto niet al te groot over!

Ik heb de foto's van de computer gemaakt, dat zal ook wel wat vertekenen.

Nu is het grote wachten begonnen...

Eerst op naar week 14 dat ze hier beginnen met verbouwen. Kan niet wachten!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:06

ik vind m wel groot :j ben heel benieuwd hoe dat er straks uit gaat zien!!
Wel goed de voor en na foto's maken he!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:07

Zeker! ik heb al veel foto's van dit verschrikkelijke hol haha.

Het is schoon, maar het is zo oud.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:50

Ook benieuwd naar de voor en na foto's, dat is altijd erg leuk om te zien. Wij hebben helaas niet veel foto's gemaakt, achteraf wel jammer.

Heb wel een foto van onze garderobekast, moet er alleen nog haken op maken. En in de vakken komen manden te staan.
Afbeelding

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 07:37

Moooi! Heb je die zelf gemaakt?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 07:47

De keuken hierboven mist een oven/magnetron of zit dat in een kastje? En een kleinere la voor bestek? En waar ik zelf spijt van heb is dat ik niet echt na had gedacht over een prullenbak. We moeten scheiden dus nu heb ik weet 3 staan. Van die prullenbakken met scheidingsvakken zijn hartstikke duur en qua ruimte scheelt het ook niet heel veel. Wel lekker dat je zo nog extra snijruimte hebt met het eiland :)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:32

Ja zelf gemaakt Spekkie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:49

Samo schreef:
Ook benieuwd naar de voor en na foto's, dat is altijd erg leuk om te zien. Wij hebben helaas niet veel foto's gemaakt, achteraf wel jammer.

Heb wel een foto van onze garderobekast, moet er alleen nog haken op maken. En in de vakken komen manden te staan.
[ [url=m/G79FcQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk! Daar is helaas mijn hal te smal voor...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:54

Mooie keuken vonneke, het barretje vind ik ook leuk, wel handig juist niet te groot maar juist dat eiland met barretje, want dat krijg je toch? Dan heb je een grotere keuken eigenlijk die minder ruimte in beslag neemt.

Wij hebben al een keuken in opslag, is oud maar wij vinden hem mooi, is een woonkeuken, u vorm. Met alleen onderkasten en 2 kasten die groot zijn o.a 1 met de koelkast. Dat vond ik altijd al leuk, maar nooit eerder kunnen hebben, en nu is het uit de mode maar dat maakt me niet zo uit het gaat om ons.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:16

Er komen weer prachtige dingen voorbij.
Gelukkig hadden wij wel gedacht aan afvalscheiden en heb een complete kast daarvoor. Ideaal, geen losse prullenbakken meer. Oud papier, plastic, rest, glas en een los bakje voor groen op het aanrecht dat we dagelijks even legen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:40

moonsparkle schreef:
De keuken hierboven mist een oven/magnetron of zit dat in een kastje? En een kleinere la voor bestek? En waar ik zelf spijt van heb is dat ik niet echt na had gedacht over een prullenbak. We moeten scheiden dus nu heb ik weet 3 staan. Van die prullenbakken met scheidingsvakken zijn hartstikke duur en qua ruimte scheelt het ook niet heel veel. Wel lekker dat je zo nog extra snijruimte hebt met het eiland :)

De oven zit onder het fornuis. Dat wordt een los staand fornuis van Smeg. Magnetron staat in de kelder. Die wordt maar een paar keer per jaar gebruikt.

Lade voor bestek zit verwerkt in een andere lade. 2 stuks zelfs.
Afbeelding

Aan de afvalbakken is ook gedacht.
Onder de wasbak komen 4 afvalbakken. Rest, papier, gft en plastic/blik.
Die wil ik inderdaad ook niet los hebben staan.
Afbeelding

Overal aan gedacht en weggewerkt.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:04

Mooie keuken!
En die halbank, superleuk. Ik heb ook best veel Kallaxkasten van de Ikea in huis. Ik vind ze ideaal. Echt mooi? Mwa nee dus als ik nog eens de geest krijg, weet ik nu wat ik ermee kan doen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:48

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:21

Erg mooie keuken gaat dat worden Vonneke! Wauw! Mooie oplossing ook voor de afvalbakken, handig!

Samo wat gaaf! Zoiets zou ik ook willen voor in het nieuwe huis!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:39

MamaMiesje schreef:
Ik heb zo'n buitenkleed besteld; mooi turqoise, passend bij mijn "luik" straks. :D
Leuk en wel nodig, want ik ging gisteren toch op mn plaat zeg, op die gladde vlonderplanken :oo %) :x

Oh, wat leuk! Ik wil ook graag een buitenkleed.

Heb je een foto van de jouwe?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:53

Jeetje jullie gaan snel :D.

@ Robbie, ik vind jullie vloer echt prachtig, hele warme kleur!

@ Mamamiesje, wat een gave foto. Ben erg benieuwd hoe de poster uiteindelijk op jullie schuur staat.

@ Knabbelgirl, gefeliciteerd met je huis, de voorpret voor het inrichten kan beginnen *\o/*

@ saga. jouw vloer is ook erg mooi. Ik had bij Loods 5 een heel stoer kleed gezien, past helaas niet in ons interieur maar anders...(hij is wel erg prijzig, maar dan heb je wel iets erg originieels):
Het is een kleed gemaakt van leer met de labels van alle beroemde jeansmerken, zoals op dit kussen:

http://www.vintagecarpet.nl/veer-carpet ... abels.html
Dit is het kleed, het is wel erg druk maar daarmee een echte eyecatcher:
http://www.loods5.nl/karpet-check-royal-labels

@ Vonneke, gaaf dat eiland in jullie nieuwe keuken! Hebben jullie een dichte of een open keuken?

Ik heb jullie advies opgevolgd en heb nu louvreschermen neergezet in de vensterbank tegen de inkijk. De raamfolie is weg en de vasen met bloemen ook (teveel roze).

Voor:

Afbeelding

Na (vasen zet ik denk ik te koop):

Afbeelding

We zitten aan een weg en ik moet zeggen dat de schermen een hoop rust (en privacy) bieden zo. We hebben aan de zijkant nog een klein raam en nog een heel groot raam dus er komt veel licht binnen.

Wil alleen nog iets meer aankleden, iets van kandelaars ervoor?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:28

Ziet er leuk uit Laetitia! Wat vind je van die hoge kandelaars? Laag zou ik zelf spannend vinden met dat hout en hoog komt er bovenuit
En dank je wel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:01

Mooi letitia!

We krijgen overigens een open keuken.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:42

Kan je het meest rechtse gordijn los maken laetitia? Dat je het in de hoek hangt ipv tegen de bank? Zo jammer dat het zo in een boogje hangt. Zijn meteen ook de stopcontacten weg gewerkt en heb je meer licht op de bank.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:22

laetitia, erg leuk zo met die schermpjes!
Zelf zou ik er wat lage plantjes voorzetten. Vind groen in een interieur sowieso erg gezellig staan!