[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam79

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 07:59

Gefeliciteerd Jolien en Nelleke!

Leuk dat het hier ook lekker rommelt op de huizenmarkt. Dat geeft toch wel weer een beetje hoop. Vorige week via FB nog even mijn huis gepromoot bij een instructeur/jurylid bij ons uit de omgeving (best wel een grote naam hier). Hij was op zoek naar een huis en stallen. Helaas was dit voor hem niet wat hij zocht, maar hij wist misschien nog wel iemand die evt. ook intresse zou kunnen hebben. Je weet maar nooit... Altijd handig als iemand nog een beetje bekendheid aan je huis kan geven!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:19

Zo, inmiddels zijn we weer in dit kikkerlandje, vandaag maar eens achter notarissen aan en de makelaar. Vanuit China met maar half internet koopcontracten tekenen en dergelijke is toch niet echt makkelijk.

Voor wie nieuwsgierig is wat wij hebben gekocht: http://s258.photobucket.com/user/Bokt_f ... t=3&page=1. Dit zijn de foto's die op funda staan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:24

Wow! Erg mooi huis hebben jullie gekocht!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:27

Gefeliciteerd Joolien!! Mooi moment :D

Heerlijk plekje Neon <3

Hier druk aan het klussen, dus weinig bokttijd. Maar het wordt mooi en voelt al helemaal als thuis <3
Volgende week zaterdag verhuizen. En dan moet ik dit topic weer verlaten :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:50

Gefeliciteerd allen! Leuk huis Neon!!

Wij gaan nu offertes aanvragen bij bouwkundigen en dan als dat is wat wij verwachten een bod doen. Ik vind het zo spannend! Het huis is gekocht door 4 mensen en de makelaar liet zich ontvallen dat 2 mensen de lasten niet meer betalen en de andere 2 kunnen het niet betalen. Inmiddels is de vraagprijs lager dan de hypotheek en wij willen ook zeker de vraagprijs niet betalen gezien het vele werk dat nog moet gebeuren. De vraag is dus of men met een hoge restschuld wil achterblijven. Volgens ons rekensommetje zijn ze wel veel voordeliger uit met die restschuld dan dat ze daar nog langer blijven wonen, het is gewoon een duur huis.

Maar helaas merkte mijn papa wel op dat er heel stuk dak aan de zijkant van het huis is weggeslagen.. Mocht het hele dak vernieuwd moeten worden is een bod voor ons zinloos aangezien de mensen waarschijnlijk die kosten niet van de vraagprijs af willen halen.

Het blijft nog even spannend dus..

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:54

wat een prachtig huis Neonlight! heel smaakvol. en heerlijk zo'n tuin

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:55

Mooi huis Neon!

Bij mijn tante staat een zee container. al jaren toen onze oude draver met zijn vriendje kwam staan.
Zoiets zou je wel leuk kunnen pimpen al is een container box veel mooier.
De mensen die interesse hebben hebben volgens mij paarden.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:42

_MelloW_ schreef:
Verkocht ovb betekend dat de tegenpartij bezig is met de financiering. In principe zijn ze in onderhandeling. Dus kan nu niemand anders zich ermee "bemoeien".
Dan heb je nl. Als verkoper een boete te betalen aan de potentiele koper. Zou hij nu bijv. Met jou in zee gaan.

Bij ons staat nog steeds niet verkocht onder voorbehoud heel vreemd.

appiesjappie schreef:
Neonlight schreef:
Ons nieuwe huis kwam op internet als verkocht onder voorbehoud te staan toen het voorlopig koopcontract getekend was. Qua bord in de tuin, geen idee. Ons verkochte huis had nog geen bord toen het al verkocht was. Is een paar uur later in de tuin gekomen. Morgen hopelijk daar het verlopig koopcontract voor tekenen.

Die gaan we dinsdag ondertekenen. Dus misschien komt het dan op funda te staan :P[

bruceandnoon schreef:
hier afgelopen vrijdag 2 kijkers. grappig genoeg was de 1e kijker ( waarvan onze makelaar dacht dat het niets zou worden) erg enthousiast. De 2e kijkers wilden een paar maanden geleden al komen maar waren toen verhinderd, ons huis was blijkbaar toch blijven hangen dus onze verwachtingen waren hooggespannen. Het eerste wat de vrouw zegt bij binnenkomst; ja we hebben 2 auto's dus we moeten hier ook kunnen parkeren. Hallo!!?? Waarom ga je dan in godsnaam kijken voor een huis midden in het centrum van Amsterdam waar de wachtlijsten voor een parkeervergunning 6 jaar duurt. Nu huren wij een garage maar dat wordt een lekker kostbaar grapje elke maand voor 2 auto's. Vervolgens liepen ze heel gehaast door het huis omdat de parkeermeter afliep. Rare mensen zijn er toch op deze wereld. We hebben wel vaker gehad hoor dat kijkers het erg bont maakte. 1 keer wilden mensen perse op zaterdagochtend 9.00 uur komen kijken. Wij dachten dat deze vast heel geinteresseerd zouden zijn. Wij dus er alles aan gedaan om zo vroeg zaterdagochtend het huis in tip top conditie achter te laten ( zelfs nog s morgens vroeg verse bloemen op de markt gehaald), om met klein kind gevoed en al klaar te staan. Komen ze binnen en het eerste wat ze zeggen is " Oja, nee we wilden eigenlijk alleen maar komen kijken om er zeker van te zijn dat dit inderdaad NIET het huis is wat we zoeken" Daar zakt je broek toch van af? Of mensen die komen kijken en dan gelijk beginnen over een 3e slaapkamer die ze perse willen ( hebben we niet en staat ook duidelijk in de advertentie) of dat een tuin toch echt eerste vereiste is ( lekker logisch dat je dan gaat kijken bij een woning 4 hoog..) Grrrr ons huis staat nu bijna 2 jaar te koop en ik ben er zo KLAAR mee!!! Ik wil het liefst morgen nog vertrekken. Daarom; iemand nog op zoek naar een geweldig Loft appartement in het centrum van Amsterdam ( 160m2) met lift? Of weet je iemand die in Amsterdam op zoek is? PB me maar voor funda link.
@ Nelleke; ik ken het probleem. om die reden orienteren wij ons nu ook op een huis met reeds aanwezige rijbak en een groot bijgebouw voor stallen/opslag/garage aangezien je daar tegenwoordig vaak geen vergunning meer voor krijgt. We hebben er momenteel een op het oog die dit alles heeft met 1,6 ha grond. Dat is bijna uniek te noemen in deze omgeving. Maar ja wij kunnen voorlopig toch niets haha maar dromen mag..

Hahah heeeeeel herkenbaar. We hebben in totaal denk ik 8 kijkers gehad. Waarvan 1 een zolder wilde! We hebben een plat dak dus geen zolder! Iemand wilde 6 slaapkamers! Wij hebben er 4! Mensen wilden garage tjah die staat er niet. Enzovoort! en je bent dan zo blij dat er iemand komt en dan krijg je dit grrrrr....

Joolien schreef:
Ons huis staat als ´verkocht onder voorbehoud´ <3

Jeeeejj!!! Ziet er vast goed uit!! wij wachten er nog op!!

_Nelleke_ schreef:
Ja snap ik, de makelaar komt hier vandeweek een sticker plakken. :+

Ik wil ook zo'n sticker!!!

We zijn druk aan de klus in het huis waar we straks gaan wonen! Morgen gaan we het voorlopig koopcotnract ondertekenen en 29 november is de sleutel overdracht. Spannend allemaal.
Laatst bijgewerkt door Coby op 15-10-13 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tig berichten aan elkaar geplakt, let erop dat je niet voor iedere quote een nieuw bericht plaatst. Om te voorkomen dat de hele pagina vol staat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:29

klussers klusze , voor de verkopende bokkers , ik hoop echt dat de huizen snel verkocht worden, voor de bokkers die verkocht hebben : gefeliciteerd
en voor degenen waar het wat minder soepel loopt :(:)

hier een besluit genomen, we gaan geen bod doen...
ja we willen ene klushuis, ja er mag best een hoop aan moeten gebeuren, maar dit huis heeft, ondanks dat de indeling voor ons erg okay is en er voldoende ruimte in en om huis is etc , gewoon te veel minpunten.
vooral de externe factoren , oftewel, die straatrenovatie die tot sterkere trillingen naar de huizen toe heeft geleid waardoor het afwachten is of en wanneer er beweging komt in de bodem en hoe veel dat dat dan is , en hoe er dan onderheid zou moeten worden... met een beetje geluk kost dat 10duizend, met wat pech minimaal het dubbele...
het huis zou dan zo ongeveer een 25 duizend minimaal! meer gaan kosten na opknappen als dat het ooit waard zal zijn door die trilling situatie en de drukte van de weg voor langs.
nu koop je natuurlijk geen huis om het te verkopen... maar in je achterhoofd houden dta je het ooit wil of moet verkopen is geen slecht idee ...

dalijk even de makelaar bellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:39

Wauw wat een mooi huis Neon!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:19

Wederom EGO:

Huis verhuurd *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
per 1-11 ga ik officieel samenwonen :D

Anoniem

Gefeliciteerd :D

Daihyo

Gefeliciteerd!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:00

gefeliciteerd!!

Wij wachten nog altijd op het voorlopige koopcontract..
makelaar schiet niet echt op...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:03

Gefeliciteerd, Fiebie!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:11

gefeliciteerd Fiebie,

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:30

Gefeliciteerd!!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:38

Thanks allemaal! :D

Sonja :\ Denk wel dat het een wijs besluit is als ik het zo lees.....

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:41

Neonlight schreef:
Zo, inmiddels zijn we weer in dit kikkerlandje, vandaag maar eens achter notarissen aan en de makelaar. Vanuit China met maar half internet koopcontracten tekenen en dergelijke is toch niet echt makkelijk.

Voor wie nieuwsgierig is wat wij hebben gekocht: http://s258.photobucket.com/user/Bokt_f ... t=3&page=1. Dit zijn de foto's die op funda staan.

Wauw wat gaaf zeg!!!! :):) :):) *\o/* Gefeliciteerd!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:10

Fiebie, voordeel is, tis vast niet het laatste huis wat er te koop komt :)
next ;)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:58

Joehoe!

Wooow NEOn wat een jaloersmakend prachtig huis! Mag ik vragen waar het is? Ik neem aan in Zuid-Oost-Brabant gezien je profiel. Maar ben benieuwd waar ergens.

Fiebie, oeehhh wat fijn!

Sonja, wel jammer, maar lijkt me wel verstandig als ik alles zo terug lees.

Jolien, bij jullie ook fijn! Echt mijlpaaltje als da top funda staat. Alles loopt dus lekker? Al een idee van wanner de overdracht is? Gaan jullie nog veel klussen?

Zo wij hebben inmiddels heel wat huizen bekeken. Maar nog niks waar we echt warm voor lopen. Vanochtend hadden we ook een bezichtingsafspraak, kwam de makelaar niet opdagen, dat was behoorlijk jammer. Maargoed was een vergissing/miscommunicatie, kan gebeuren. Wle balen, want broer ook opgetrommeld omdat het een klushuis is.

Maargoed nieuwe afspraak maken en vrijdag nog een klushuis bekijken!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:05

@Fiebie: fijn, gefeliciteerd *\o/* en nu lekker samen wonen *\o/* <3

@Neon: heel mooi en fijn huis lijkt me :j , nogmaals gefeliciteerd!

@Sonja: idd er is geen handvol, maar een land vol ;)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:47

Onze kijkers van de Open Huizen dag zijn helaas niet verder geinteresseerd, echt balen. Het wil nog niet echt vlotten. Ben het na ruim 3 jaar echt spuugzat.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:01

Georgette, wat balen zeg!

Fiebie: gefeliciteerd. Leuk!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:04

Fiebie, gefeliciteerd!!! *\o/*

Loesss, inderdaad in zuid-oost brabant. :j Mijn paard staat er tegenover, dus in de buurt van waar ik nu woon. Vanwege privacy en het niet te veel op internet zetten zet ik hier ook niet waar het om gaat, anders is mijn toekomstige adres traceerbaar. :) Daarom had ik ook geen link naar funda geplaatst maar de foto's zo geplaatst. ;)