[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:09

Ik kom even binnenvallen met een vraag over itunes. Dinsdag komt mijn iphone4 binnen. Zelf heb ik al een ipod touch hier in gebruik.

Nu heb ik dus al een itunes account en vroeg mij af of ik op 1 account 2 apparaten kan hebben en of dat wel ideaal is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:12

Ja hoor, kan prima. Er is geen reden om het niet te doen. Sterker nog, het is nogal omslachtig om op 1 computer 2 itunes accounts te gebruiken.

Je kunt geloof ik aan 1 account tot 8 apparaten (ipod, iphone, ipad etc) en daarnaast iets van 4 computers koppelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:33

Aahzoo dankje!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:44

Mag ik ook even binnenvallen?
Mijn ID is om een vage reden ineens vergrendeld, en wat ik ook doe het lukt mij niet om het te ontgrendelen. Erg irritant, want ik kan nu niks updaten of downloaden.
Heb mijn wachtwoord al aangepast en ook de betalingsgegevens veranderd van creditcard naar geen.
Betalingsachterstand lijkt me niet ( creditcard is van mijn vader :oo, en daar staat naar mijn weten voldoende op en heb geen rare aankopen gedaan de laatste tijd).
Wie o wie weet raad. Kan bij Apple aankloppen, maar daar moet ik 35 euro betalen voor support. Ze denken zeker dat ik een gaatje in mijn hoofd heb daar 8)7

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:05

Kan je niet via online support je probleem verhelpen? Wel vreemd dat ze meteen zo'n bedrag van je vragen :+

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:24

Mijn vraag valt blijkbaar niet binnen de standaard vragen en dan moeten ze nadenken :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:25

Heeft iemand misschien 3x (?) een verkeerde ID ingetypt en is het daarom vergrendeld???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:32

Ik heb weer eens een vraag. ik heb net sinds een half uurtje mijn iphone. nu wil ik whatsapp downloaden maar dat gaat niet zonder met de pinpas te betalen. Nu weet ik dat mijn vriend een half jaar geleden whatsapp heeft gedownload met een smsje. hij kreeg dan een smsje dat 89 cent koste.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:58

Mag ik ook even binnenvallen, aangezien hier vast wel ervaren-mensen-met-i-phone zitten (althans meer ervaren dan ik)
Ik heb alleen thuis Wifi, en daarbuiten dus 3G netwerk. Nu is mijn telefoon vandaag uit zichzelf begonnen met het updaten van facebook, terwijl ik dus niet thuis was. Dit heeft er dus in geresulteerd dat ik 'ineens' 150 mb armer was, iets waar ik dus totaal niet blij mee ben. Nu weet ik dat je via anroid kunt instellen dat het automatisch updaten alleen gebeurt als er een wifi verbinding is, of dat je het zelfs helemaal uit kunt zetten. Maar hoe kan ik dus met mijn Iphone ervoor zorgen dat dit niet meer gebeurt? Anders ben ik dus zo over m'n Mb's heen.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:15

_lauraaa_ schreef:
Ik heb weer eens een vraag. ik heb net sinds een half uurtje mijn iphone. nu wil ik whatsapp downloaden maar dat gaat niet zonder met de pinpas te betalen. Nu weet ik dat mijn vriend een half jaar geleden whatsapp heeft gedownload met een smsje. hij kreeg dan een smsje dat 89 cent koste.

Dat kan niet meer, ik heb toen voor alleen whatsapp een iTunes kaart van 15 euro gekocht, jawel 15 euro.. Verder kan het alleen met de creditcard hoever ik weet :)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:17

Marlou91 schreef:
Mag ik ook even binnenvallen, aangezien hier vast wel ervaren-mensen-met-i-phone zitten (althans meer ervaren dan ik)
Ik heb alleen thuis Wifi, en daarbuiten dus 3G netwerk. Nu is mijn telefoon vandaag uit zichzelf begonnen met het updaten van facebook, terwijl ik dus niet thuis was. Dit heeft er dus in geresulteerd dat ik 'ineens' 150 mb armer was, iets waar ik dus totaal niet blij mee ben. Nu weet ik dat je via anroid kunt instellen dat het automatisch updaten alleen gebeurt als er een wifi verbinding is, of dat je het zelfs helemaal uit kunt zetten. Maar hoe kan ik dus met mijn Iphone ervoor zorgen dat dit niet meer gebeurt? Anders ben ik dus zo over m'n Mb's heen.

Als je in je instellingen naar 'iTunes en App Store' gaat kan je een vinkje uitzetten bij 'Gebruik mobiele data' dan download hij alleen updates wanneer er wifi beschikbaar is :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:17

Ik heb het via bankoverschrijving gedaan, optie heet click and buy.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:18

Douraque schreef:
Ik heb het via bankoverschrijving gedaan, optie heet click and buy.

Dat wist ik niet :) Bij het aanmaken van mijn iTunes account kon ik alleen uit creditcard kiezen. Toen ik whatsapp wilde kopen hetzelfde liedje, dus heb toen maar een iTunes kaart gekocht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:34

click and buy kom ik niet wijs uit dus als iemand me zou kunnen helpen ? zou heel fijn zijn. :)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:35

Daar weer ik dan weer net niks van :+

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:37

Waar loop je tegenaan?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:38

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:40

Ik heb nooit problemen met click en buy, koop weliswaar niet vaak wat maar ze schrijven alleen af wat ik koop.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:41

totaal geen probleem mee gehad, als ik een hoog bedrag van mijn rekening zie gaan storneer ik dat bedrag (nog niet gebeurd gelukkig). Heb er enkel whatsapp voor 0,89 mee betaald

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:41

Denk dat je toch wat verkeerd doet als je iets van 80 cent koopt en 17 euro af moet rekenen :')

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:43

Ieder zijn eigen keuze, maar een paar vrienden van mij hebben dit ook al meegemaakt en op internet staat het vol met slechte verhalen. Ik zou er in ieder geval niet voor gaan.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:44

Ik hou het bij de gift cards :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:42

En ik heb totaal geen problemen met Click & Buy, gemakkelijk juist. :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:11

Ik heb twee vraagjes over apps die ik zoek. Ik heb er al een aantal gedownload, maar ze doen niet wat ik wil...

1. Een app waarbij ik tekst in een foto erbij kan zetten. Dus ik maak een screenshot van een tabel uit een boek, en dan wil ik graag zelf tekst in ed vakjes kunnen typen. Is daar een app voor? De foto-bewerk programma's die ik tot nu toe heb gevonden zijn echt voor foto-effecten en niet voor tekst toevoegen. Deze app moet voor de ipad zijn.

2. Een app waarbij ik een opgenomen geluidsfragment (opgenomen met iphone) op de ipad kan bewerken. Dus kan knippen en plakken en en zo losse nummers/ stukjes van maken die ik dan weer op mijn iphone kan zetten. Dit mag dus een app zijn voor Iphone of Ipad.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:19

Voor dat laatste heb je verschillende Apps. Ik heb zelf pocket wavepad op mijn ipad staan die dat volgens mij kan. Heb geen idee of het fijn werkt, heb er nog maar weinig mee gedaan.

En je hebt natuurlijk ook garageband, daar kun je ook nogal veel mee, ook op meerdere sporen geluid opnemen bijvoorbeeld. (Dus twee geluiden opnemen die dan tegelijk kunnen afspelen)