Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nadia
Oppermuts

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:36

Lekker Anneert!!
Ik tel af tot vrijdag, dan mag ik ook weer na 3 weken.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:01

Super leuk allemaal! T kriebel ook verschrikkelijk met zulk mooi weer overdag!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:13

Succes allemaal, het is heerlijk!

Ik heb vandaag mijn 1e rondje alleen gereden, is ook fijn dat je niet continu rekening hoeft te houding met een ander ;)

Rijd alleen nog steeds zonder spiegels, blijkt dat je daar een fikse boete voor kan krijgen :=
Heb alleen nog steeds geen mooi gevonden!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:17

Ik heb highsider spiegels ReJo! Rizoma heeft ook mooie al zijn die wat duur. Zoveel mensen, zoveel wensen :p

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:17

Nou zeg dat wel Leprycorn, de lente (motor) kriebels beginnen toch steeds harder te kriebelen!

Ik kan niet wachten tot ik mijn rijbewijs heb! Gister de 3e les gehad, en voor het eerst de stad in geweest!
En het ging goed! Ik blij, instructeur blij... :D

Ben me al goed aan t verdiepen in de verschillende soorten motoren.. Mag je eigenlijk al een motor kopen en dus op je naam hebben staan als je je rijbewijs nog niet hebt? :) ik dacht ergens te lezen van wel namelijk. Maar ik ben er niet zeker van.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:26

Ja hoor dat mag gewoon! Je mag gewoon een motor kopen en op jou naam zetten. Je hebt daarbij geen rijbewijs nodig.
Je mag er alleen niet op :')
Dat is het ergste van alles.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:38

Mijn motor staat ook op mijn naam en heb ook geen rijbewijs :)

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:54

Aha! zie je wel! Dat maakt het al een stuk leuker!
Kan hij mooi alvast in de schuur staan en gepoetst worden. :')

Wat ik me nou ook afvraag, de motoren die je op internet ziet staan zijn allemaal zo oud.. :') maakt dat nou eigenlijk uit bij een motor? bij auto's is dat een ander verhaal natuurlijk. Een auto van 1994 roest soms bijna onder je reed vandaan. Maar is dat bij een motor het zelfde verhaal of zit dat toch weer anders.. Auto's zijn bij mij ook (nu nog) meer bekend dan motoren.. :7

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:10

Ik wacht bewust nog even, wil toch ook proefrijden :+ En als dat ding in de schuur staat wil ik er ook op kunnen rijden :P

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:56

Loretteeee schreef:

Wat ik me nou ook afvraag, de motoren die je op internet ziet staan zijn allemaal zo oud.. :') maakt dat nou eigenlijk uit bij een motor? bij auto's is dat een ander verhaal natuurlijk. Een auto van 1994 roest soms bijna onder je reed vandaan. Maar is dat bij een motor het zelfde verhaal of zit dat toch weer anders.. Auto's zijn bij mij ook (nu nog) meer bekend dan motoren.. :7

Mijn motor is uit 1991 en zit weinig roest op.. Dus zal ook nogal schelen wat voor een motor je koopt en hoe er mee omgegaan is?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:59

Loretteeee schreef:

Het ligt er een beetje aan.
Je zult toch vooral op de kilometerstand moeten letten.
over het algemeen kun je bij motors met meer als 60.000 km verwachten dat er onkosten komen aan het blok(dingen slijten nou eenmaal)
Verder ligt het er enorm aan hoe je er mee omgaat.
Ik heb een motor uit 2000, mijn broertje een uit 2004 echter mijn motor ziet er 100 keer beter uit.
mijne heeft altijd binnen gestaan en is enorm goed bijgehouden (ook niet mee gereden bij vorst en zout).
Mijn broertjes motor is een oude lesmotor dus altijd mee gereden, weer of geen weer.

Dus om een lang verhaal kort te maken.
Het ligt er enorm aan hoe er met een motor omgegaan is. ook doet de kilometerstand heel veel!!
(hou er wel rekening mee dat bij ingevoerde motors nogal eens de kilometerstand terug gedraaid word)
Ook zijn blokken van het ene merk sterker als van een ander merk.

DUS neem altijd iemand met verstand van motors mee om te gaan kijken en proef te rijden.
(ook om te voelen of de motor niet krom is)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:28

Mijn honda'tje uit '95 ziet eruit om door een ringetje te halen :+: Hij staat geloof ik ergens een tiental pagina's terug. Hij heeft ook nog nooit vorst en pekel gezien, behalve bij mij en is nog echt in topconditie! Nu heeft ie dan wel meer gelopen dan 60.000, maar dat heb ik er zelf opgereden in twee jaar tijd. Ik kocht hem met 45.000. Tuurlijk komt er wat onderhoud aan, maar niets wat ik niet zelf doen kan. Ik zie het als een uitdaging :D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:40

Let er gewoon goed op hoeveel roest erop zit en hoe hij eruit ziet.
Leeftijd zegt niet altijd alles.
En inderdaad! KM stand zegt eigenlijk het meeste, samen met hoe hij de winter doorgekomen is en met welk weer er gereden wordt.
Mensen zijn niet altijd eerlijk met verkopen, dus je moet meer naar je ogen luisteren dan naar hun verkooppraatje :+

Neem iemand mee die wat verstand heeft van motoren, als je er zelf iets minder verstand van heb.

Mij kunnen ze namelijk alles wijs maken over het technische gedeelte.

pluche_pluusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 18:29

Oei meiden....

-O-

12 April is er ook een andere rit via MF met alleen V twin motoren...
-O-

Dat lijkt me ook erg leuk!!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:47

pluche_pluus schreef:
Oei meiden....

-O-

-O-

Hee kom nou. Ik zit ook op mf en heb ook een vtje...

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 01:02

Sorriso schreef:
pluche_pluus schreef:
Oei meiden....

-O-

-O-

Ik heb geen V-twin -O-
Hoe laat is de rit eigenlijk? Ik heb gisteren gehoord dat we 12 april een steen gaan plaatsen op het graf van mijn oma, dus ik zou misschien later aan kunnen sluiten?

Wat betreft leeftijd van de motor, mijn vaders motor (waar ik op rij) is van 1997, en dat zou je hem niet geven. Fireblade van 15 pagina's terug, fluor helm. Veel belangrijker is of ze binnen gestaan hebben waar het droog is. Een vochtige schuur is niet top natuurlijk. Hoeveel kilometer ze gemaakt hebben, en wat voor een type rijder er mee reed. Dus weer en wind of alleen als het zonnetje schijnt en geen zout op de weg.
Wat ik zelf wel een puntje vind bij oudere motoren is dat de banden vaak dunner zijn dan de hedendaagse slofjes. Minder band is minder grip en daardoor iets minder veilig.

Ik ben zelf ook een beetje aan het window shoppen. Yamaha XJ6 diversion of de FZ1 Grand tour lijken me wel wat, maar studeren en geld overhebben gaat niet echt samen. Tussen halfjaartje tussen bachelor en master wordt nu een stuk aantrekkelijker :j

pluche_pluusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:08

Sorriso schreef:
pluche_pluus schreef:
Oei meiden....

-O-

-O-

Maar jullie gaan voor *\o/*

@plieza, waar kom je vandaan? Wilde rond 11 a 12uur verzamelen. Dan stukje rijden, lunchen eventueel nog stukje binnendoor.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:19

Ik heb gisteren mijn eerste les gehad. Haha, ik bak er niks van.
De eerste 5 minuten al meteen gevallen, toen had ik er al helemaal geen vertrouwen meer in. Maar toen ik de motor eenmaal aan het rollen had ging het eigenlijk best goed. Alsnog 2 keer hierna gevallen, maar dat kwam omdat ik hem niet kon houden, mn pootjes zijn nog steeds best klein ook al issie verlaagd.

Vanmiddag les 2 :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:20

Er moet dit jaar wel nog een rit gepland worden hoor ~~}>

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:24

Komt allemaal nog wel Anneert! Ik ben ook gevallen een paar keer. Voornamelijk met de halve draai en het 8'je. Dan ging ik te langzaam en klapte ik om omdat ik m niet meer houden kon :p Hoe vaker je lest, hoe sneller je het leert :D You can do this, denk maar aan die leuke ritjes in het verschiet met die leuke motorminnies van bokt :D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:42

Ik herken het. Hoef je echt niet voor te schamen hoor!
Heb zelf ook in het begin genoeg gelegen met de langzame slalom en 8-je.

Komt allemaal vanzelf! Gewoon oefenen!!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:47

Ik ben 1 keer bijna gevallen, maar dat ging nog net goed doordat ik gas gaf en niet remde. Maar verder nooit gevallen :o

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:54

Ooh had je berichtje helemaal niet gezien anneert. Maar idd het hoort erbij, ik ben ook 2x gevallen.. En 1x alleen de motor, toen stond ik er heel verdwaasd naast :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:56

Ik ben gelukkig nooit gevallen. Wel één keer de motor om laten donderen met parkeren, uitgerekend tijdens mijn AVB examen :')

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:00

Ik ben ook 2x gevallen waarvan 1x tijdens het uurtje lessen voor mijn avb tijdens het achtje