Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jonur

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:48

Soep vooraf doe ik alleen als er veel gasten zijn en ik uitgebreid kook en verder eigenlijk nooit.

Vroeger kregen we nooit drinken tijdens het eten en als je dorst had mocht je alleen een glaasjes water. Chips en fris kregen we alleen op vrijdagavond tijdens het tv programma 'oppassen' en elke middag om half 4 als we uit school kwamen mochten we 1 snoepje uitkiezen voor bij de thee.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:04

haha, 1 snoepje. Wij mochten na school 2 snoepjes uitkiezen.. Waar we natuurlijk een uur over deden, want ja, je moest wel een goede keuze maken!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:17

Drinken tijdens het eten is slecht voor je tanden.
Continue de wisseling van warm/koud tast je tanden aan.
Zeggen ze? Wat er van waar is weet ik niet.

Vroeger dronken wij ook nooit bij het warme eten.
Nu nog steeds niet.
Van drinken bij je eten zit je ook sneller vol, vooral melkproducten bij de warme maaltijd vullen veel sneller.

Zo ken ik kinderen die nu juist willen drinken bij het eten, puur omdat ze dan sneller vol zitten en dus minder groenten kunnen eten.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:48

Ik drink altijd water bij het eten.. Van huis uit melk, maar dat doe ik niet meer.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:10

Hier ook geen soep, bij t eten wijn , maar niet altijd.

Biskwietje bij de thee na school.

Fris pas toen ik liep te mekkeren over" de anderen van school die t allemaal wel kregen"
chips nooit, alleen bij verjaardagen kwam er een tuccie en een pinda op tafel.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:12

dan moet je dus juist drinken bij het eten als je af wilt vallen :P
Wij dronken nooit tijdens het eten, nu pak ik er vaak wel wat bij, maar dan neem ik het vaak direct na de maaltijd. We mochten op vrijdag en zaterdagavond chips en frisdrank, doordeweeks aten we alleen fruit (of groente zoals komkommer) na het eten. Aten eigenlijk ook nooit toetjes, doe ik nu nog steeds niet.
Frisdrank neem ik nauwelijks meer sinds de Lidl de tonic niet meer in het assortiment heeft.

Net bij de Makro een paar flessen Hero fruitdrank/fruitontbijt gekocht voor E0.85, net zo duur als een pak sap maar dan wat lekkerder en wellicht gezonder?

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:14

Als toetje was er bij ons altijd alleen magere yoghurt zonder iets erin en dat moesten we eten vanwege calcium edg.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:45

Het scheelt zoveel als je geen chips en fris enzo koopt... Ik zie soms gezinnen met liters frisdrank de supermarkt uitgaan en dat zijn vaak niet de dunste mensen..... Als ze dat gled nou opzij zouden zetten voor andere dingen.. Even weer ontopic: In de zomer als het heeeelllllll erg warm is maak ik zelf ijsthee. Gewoon thee zetten, af laten koelen en een ijsblokje en scheutje citroensap er doorheen!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:48

_CS_ schreef:
Drinken tijdens het eten is slecht voor je tanden.
Continue de wisseling van warm/koud tast je tanden aan.
Zeggen ze? Wat er van waar is weet ik niet.

Vroeger dronken wij ook nooit bij het warme eten.
Nu nog steeds niet.
Van drinken bij je eten zit je ook sneller vol, vooral melkproducten bij de warme maaltijd vullen veel sneller.

Zo ken ik kinderen die nu juist willen drinken bij het eten, puur omdat ze dan sneller vol zitten en dus minder groenten kunnen eten.

ohw maar ik mocht pas van tafel als mijn bord leeg was hoor, inclusief de groenten die moesten juist op haha

ik drink ook graag zodat ik wat sneller vol zit, dan eet ik dus wat minder en dan groei ik hopelijk niet zo dicht ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:49

Mareng schreef:
Ik zie soms gezinnen met liters frisdrank de supermarkt uitgaan en dat zijn vaak niet de dunste mensen..... Als ze dat gled nou opzij zouden zetten voor andere dingen..

Vind je dat nou niet een beetje veroordelend? "Niet de dunste mensen", dus dan hoeven ze ook geen frisdrank te drinken?
Ik durf bijna geen chips meer te gaan halen, ik wist niet dat er mensen zijn die daadwerkelijk zo over anderen denken..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:51

Saskiaatje schreef:
Mareng schreef:
Ik zie soms gezinnen met liters frisdrank de supermarkt uitgaan en dat zijn vaak niet de dunste mensen..... Als ze dat gled nou opzij zouden zetten voor andere dingen..

Vind je dat nou niet een beetje veroordelend? "Niet de dunste mensen", dus dan hoeven ze ook geen frisdrank te drinken?
Ik durf bijna geen chips meer te gaan halen, ik wist niet dat er mensen zijn die daadwerkelijk zo over anderen denken..

Die mensen zijn er... ik doe het zelf ook, daarom durfde ik ook amper nog boodschappen te doen toen ik zo bol was geworden door ziekte en medicijngebruik.
Maar ja... ik woon niet alleen en vriendlief is MAGER en lust wel wat chippies met een glas 7Up en IK haal dat dan in de supermarkt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:52

Bovendien weet je niet of die mensen die liters frisdrank kopen, het wel nodig vinden om te bezuinigen op hun boodschappen.
Iedereen stelt nu eenmaal andere prioriteiten.

Ik vind aanmaaklimo zelden echt lekker, ik drink of water, of frisdrank (tonic of bitterlemon). Kan limo wel veel goedkoper zijn, maar als ik het niet lekker vind en het dan dus niet opdrink, is het alsnog weggegooid geld.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:55

Marije_jiplover schreef:
Bovendien weet je niet of die mensen die liters frisdrank kopen, het wel nodig vinden om te bezuinigen op hun boodschappen.
Iedereen stelt nu eenmaal andere prioriteiten.

Ik vind aanmaaklimo zelden echt lekker, ik drink of water, of frisdrank (tonic of bitterlemon). Kan limo wel veel goedkoper zijn, maar als ik het niet lekker vind en het dan dus niet opdrink, is het alsnog weggegooid geld.

Karvan Cevitam is echt wel heel goed te drinken, wel redelijk prijzig, maar vaak in de aanbieding en je doet er lang mee!
Ik maak het ongeveer 1/13 ipv de 1/7 die op de fles staat.

Quellian schreef:
Saskiaatje schreef:

Die mensen zijn er... ik doe het zelf ook, daarom durfde ik ook amper nog boodschappen te doen toen ik zo bol was geworden door ziekte en medicijngebruik.
Maar ja... ik woon niet alleen en vriendlief is MAGER en lust wel wat chippies met een glas 7Up en IK haal dat dan in de supermarkt.

Goh, dat wist ik echt niet.
Ik hou me écht niet bezig met andermans boodschappen. :\

En dan ben jij het perfecte voorbeeld, wat aan de maat door ziekte en medicijngebruik (!), wie zijn zij dan om te oordelen?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:56

als je mij boodschappen ziet doen voor een verjaardag :') dan kun je er heel veel van denken bwhahahaha
terwijl ik normaal toch best netjes boodschappen doe....
bovendien weet je ook niet waar iemand dik van geworden is, inderdaad medicijnen kunnen ook een oorzaak zijn :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:57

Wij drinken enkel frisdrank 's avonds (cola, sinas, 7Up, IceTea), ik de light/zero variant en mijn vriend de gewone variant. Ik hou niet van aanmaak (ook veel suikers en de light is echt TE vies) en in sap zitten teveel suikers, dus daar begin ik niet aan.

Saskiaatje, ik hou me ook niet bezig met andermans boodschappen hoor :D Maar soms zie je weleens iemand dat je denkt 'goh' :+
Maar ik werd ook aangeSTAARD in de rij bij de supermarkt, zeer onprettig moet ik je zeggen. Ik ging na maanden ziekte weer beginnen met een uurtje per dag werken en ging koeken halen voor de collega's (ik at het zelf niet ivm diabetes door medicijnen), maar werd nog net niet met open mond aangestaard.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:59

Quellian schreef:
Wij drinken enkel frisdrank 's avonds (cola, sinas, 7Up, IceTea), ik de light/zero variant en mijn vriend de gewone variant. Ik hou niet van aanmaak (ook veel suikers en de light is echt TE vies) en in sap zitten teveel suikers, dus daar begin ik niet aan.

Saskiaatje, ik hou me ook niet bezig met andermans boodschappen hoor :D Maar soms zie je weleens iemand dat je denkt 'goh' :+
Maar ik werd ook aangeSTAARD in de rij bij de supermarkt, zeer onprettig moet ik je zeggen.

Dat bedoel ik dus, wat asociaal! Daar had ik echt wel wat van gezegd. :o
Ik heb wel een keer meegemaakt dat ik dingen ging halen met m'n ex-vriendin (zij had trek én was ongesteld) en dat was dus een zak chips, een zak snoepjes en een fles frisdrank ofzo en toen zei de cassiere "Zooo, hebben jullie een feestje vanavond?"

Ehh, nee. }:0

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:01

Saskiaatje schreef:
toen zei de cassiere "Zooo, hebben jullie een feestje vanavond?

Die vraag heb ik een keer bij de C1000 gehad van een mede-klant toen ik de dikste winterpenen stond uit te zoeken voor paardlief _O-
Ik was zo overdonderd dat ik hem alleen maar stond aan te kijken. Mijn vriend vond het wel grappig!

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:01

Ohh serieus wat stom? Ik kijk wel eens verbaasd in andermans kar maar dan vooral bij de Aldi. Laatst een gezin met flinke omvang en allemaal in joggingpak. Moeder met 3 kinderen waarvan de oudste (17 ofzo)hoogzwanger was. Kar helemaal vol met allemaal chips, fris, snoepjes, koekjes en o'ja her en der een stukje groente en vlees. Ze vroegen zich serieus of of dat genoeg zou zijn voor de hele week. Nou het leek mij genoeg voor de heel maand! Overigens zag ik ze bijna elke week met z'n kar vol dus de kwestie van de omvang was niet geheel onduidelijk.

Mijn zusje is lange tijd vanwege medicatie heel dik geweest en ik kon me er vreselijk aan ergeren dat mensen dat zo keken als ze een keer een patatje at. Ik kijk dus ook nooit zomaar naar iemands gewicht.

Ik ben 1.70 en 61 kilo maar als ik voor verjaardag ga dan vragen mensen me wel eens waar ik al dat eten denk te laten. Nou meneer in de maag van mijn bezoek want ik ben bijna jarig.
Laatst bijgewerkt door jonur op 05-03-12 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:03

ik hou me ook niet bezig met wat andere mensen kopen, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik in de mandjes kijk van de mensen die "apartere" dingen kopen. Dan ben ik benieuwd hoe ze het combineren.
En als iemand er dan uitziet alsof hij/zij geen haast heeft, dan vraag ik het gewoon :o
"Goh, ik zie dat u **** in uw mandje heeft zitten. Ik weet nooit hoe ik dat klaar moet maken, dus ik koop het nooit. Heeft u misschien tips voor me?".

Mijn ervaring is dat mensen in eerste instantie je raar aan kijken, want wat moet ik met hun mandje :+ maar daarna heel positief en een heel verhaal + recept.

Er is 1 iemand die mij wel opvalt in de supermarkt. Deze vrouw kom ik minimaal 3 keer in de week tegen (ja, ik ga te vaak naar de supermarkt :o ) en altijd koopt ze het zelfde. 2,5 kilo aardappels, Komkommer, tomaat, ijsbergsla, spekvet, jongekaas, doosje eieren (6 stuks), kipfilet of gehakt (kilo verpakking) 2 pakken yoghurt/vla, 1 brood en nog wat dingen als drinken etc.

Omdat ik dr altijd tegen kom groet ik dr, en daarom viel het me na een tijdje op dat ze altijd het zelfde haalt.
Maar 18 eieren in de week...., 7,5 kilo aardappels.... 3kilo vlees en 6 pakken joghurt....
Dat moet een groot gezin zijn.

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:04

Nou zeg dat wel! Of misschien kookt ze voor een schoolklas of met een schoolklas?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:05

wellicht haalt ze ook voor iemand anders boodschappen? :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:08

Zou ook nog kunnen.
Het viel me gewoon op dat het elke keer het zelfde is :)

ach, ieder zo zn boodschappen!

ik kwam er net achter dat wij het met 1,5 brood in de week zouden moeten redden.
Vriendlief neemt er 4 per dag mee naar werk, das 20 per week. Brood heeft 26 sneetjes, waarvan 2 korsten.
Dus moet makkelijk lukken!
vriendlief heeft nu geluk, die hoeft de komende week zn brood niet te smeren. Het ligt al gesmeerd in de vriezer :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:20

Citaat:
Karvan Cevitam is echt wel heel goed te drinken, wel redelijk prijzig, maar vaak in de aanbieding en je doet er lang mee!
Ik maak het ongeveer 1/13 ipv de 1/7 die op de fles staat.

Ik vind het niet lekker, maakt niet uit welke smaak.
Ik drink dan liever tonic of bitterlemon. Iets wat daar naar smaakt heb ik nog niet in limonadesiroop gevonden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:28

Mocht je van sap houden:
Het valt me op dat een pak appel-peer van Appelsientje, goedkoper is dan de pakken sap van het eigen merk in veel supermakrten. Geloof dat Appel-peer (1,5l) 1,29 is. De mix-sapjes van bijv. Boni eigen winkelmerk 1,39.. vond het verbazend!

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:30

Heel veel mensen kijken in de kar van anderen hoor, en dan denken ze daar wat van.. Het is mijn hobby als ik in de rij moet wachten, je moet toch wat. En omdat ik een analyserend persoontje ben, trek ik mijn conclusies... En dik door medicijnen zijn er maar weinig... Kijk maar naar help mijn kind is te dik, allemaal dik door liters frisdrank, snoep, koek en snacks... En van wie hebben ze het? Van papa en mama...