[centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:45

x_Lys schreef:
Een tip!!! Voor mensen die een nieuwe iphone hebben of gaan kopen. Neem een ANWB verzekering erbij!!!! Ik heb jarenlang 7 euro in de MAAND aan verzekering betaald. Ik heb me verzekering altijd nodig gehad, dus ik ben altijd blij geweest hem te verzekeren. Bij de ANWB hebben ze nu een Iphone verzekering voor nog geen 20 euro in het JAAR!!!! Je bent tegen alles verzekerd, kapot scherm, diefstal, als die stuk is, zelfs WERELDWIJD! Je kan het zo gek niet bedenken. Dit scheelt mij dus gewoon dik 100 euro in een jaar!! Echt bizar hoe je dus genaaid wordt wat betreft verzekeringen. Ik ben dus helemaal gelukkig nu!!

Siper bedankt voor deze tip, ik had deze keer voor het eerst telefoon niet verzekerd omdat ik dus nog nooit iets gehad heb.... maarja, dan zul je net zien....
Hij is verzekerd nu +:)+

J0anieke

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:18

Nog even een update van hoe het is met m'n geld die ik zou moeten krijgen van een iTunes Card... Heb nu contact met een amerikaan of engelsman van de iTunes store en moest een kopie opsturen van m'n bon en van de kaart, er word nu naar gekeken... Ik ben helaas bang dat ik mijn geld niet terug krijg omdat ik 2 jaar geleden ofso met hetzelfde apple account m'n iPod heb gejailbreakt en betaalde appa gratis heb gedownload, verder zit hier het probleem niet maar wel op de aankoop lijst denk ik, daar staan namelijk alle apps die ik ooit gedownload heb, ook via jailbreak, ik ben nu van plan om een nieuw Apple account aan te maken voor m'n iPhone en een daarna ga ik nieuwe iTunes kaart kopen...

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:21

Sharitje schreef:
Hoi iedereen,

even een vraagje: ik ga zaterdag om mijn iphone *\o/* *\o/* *\o/* (eindelijk, na al dat sparen!! }> )
en ik wou even bij jullie informeren:
Het wordt de 4s maar ik weet niet goed wat ik zou nemen: 16gb of 32gb.

Liefst de 16 natuurlijk wegens het financiele maar wat is nu juist het verschil??

Voor wat ga ik de iphone gebruiken:
- bellen (duh)
- sms (niet zoveel...)
- foto's en video's (wegens gebrek aan een goed fototoestel zal de iphone even mijn nieuw fototoestel worden tot ik weer wat meer gespaard heb).
Heb wel een pc dus ik zal regelmatig de foto's overzetten hierop... (dit kan toch hé, op een gewone laptop (microsoft? :o? )
- apps
- games

wat raden jullie (ervaren gebruikers =:)) mij aan?

Groetjes!

Ik heb ruim genoeg aan 16 gig, maar heb er geen muziek op staan. Wel veel (iPhone) foto's (1500 ongeveer) maar geen grote foto's die bijv met mijn spiegelreflex zijn gemaakt. Verder heb ik apps, maar niet mega veel, ik denk rond de 30? (maargoed, enorm afhankelijk wat voor Apps, ik heb er van 10 mb tot 2500 mb (tomtom))
Ik heb nog 5 gig vrij

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:25

Ik heb ook gewoon 16 GB! Meer dan genoeg aan voor mij, luister toch voornamelijk naar de radio, dus veel muziek heb ik er ook niet op staan (;

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:34

IKbenEllen schreef:
x_Lys schreef:
Een tip!!! Voor mensen die een nieuwe iphone hebben of gaan kopen. Neem een ANWB verzekering erbij!!!! Ik heb jarenlang 7 euro in de MAAND aan verzekering betaald. Ik heb me verzekering altijd nodig gehad, dus ik ben altijd blij geweest hem te verzekeren. Bij de ANWB hebben ze nu een Iphone verzekering voor nog geen 20 euro in het JAAR!!!! Je bent tegen alles verzekerd, kapot scherm, diefstal, als die stuk is, zelfs WERELDWIJD! Je kan het zo gek niet bedenken. Dit scheelt mij dus gewoon dik 100 euro in een jaar!! Echt bizar hoe je dus genaaid wordt wat betreft verzekeringen. Ik ben dus helemaal gelukkig nu!!

Siper bedankt voor deze tip, ik had deze keer voor het eerst telefoon niet verzekerd omdat ik dus nog nooit iets gehad heb.... maarja, dan zul je net zien....
Hij is verzekerd nu +:)+

Hihi! En voor dat geld, vind ik inderdaad dat je het dan wel kan doen :)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:44

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:49

Sorry, ik heb 'm al besteld!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:00

Heb net een nieuwe iTunes card gekocht, gelukkig doet die het wel :)
Welke betaalde apps raden jullie absoluut aan om te kopen?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:33

Draw Something en Wordfeud. :)

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:45

Saskiaatje schreef:

ja die zijn leuk, Draw something heb ik onlangs gedownload.
:D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:52

Ik zit even te kijken naar die verzekering,maar ik denk dat ik hem niet neem. Enkel schade van buitenaf wordt verzekerd. Ik ga eens kijken bij de verzekering van mijn dslr, daar zit valschade enz ook bij.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:58

Nee hoor alles is vergoed bij die verzekering van de ANWB! Ook diefstal, als die stuk is, als het glas van je scherm stuk is of weet ik het wat :). En dit alles zelfs wereldwijd! Je kan het zo na vragen bij de ANWB :). De site omschrijft het een beetje slecht vind ik :p

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:02

Dekking iPhone verzekering
Met de iPhone verzekering heeft u dekking voor verlies, diefstal of beschadiging als gevolg van brand, neerslag of storm. Ook schade door enig ander plotseling van buitenkomend onheil.
Als uw iPhone gestolen of beschadigd is, hebben we hier bewijs van nodig. Zoals een afschrift van een procesverbaal of bewijs van aangifte, nota’s of andere bewijsmiddelen met betrekking tot de omvang van de schade of de schadeoorzaak.

Geen dekking iPhone verzekering
Uw iPhone is niet verzekerd voor beschadigingen als slijtage, krassen, schrammen, deuken en soortgelijke oorzaken door dagelijks gebruik.
Indien u bij diefstal, vermissing of verduistering niet kunt bewijzen dat voldoende zorg is betracht met betrekking tot het beheer van de iPhone is er geen dekking.
Lees de voorwaarden voor meer informatie.

Valt laten vallen onder oorzaken van buitenaf dan? Lijkt me stug dat ze voor 20 euro alles verzekering. Of mss heb ik de verkeerde voor me?

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:14

[/quote]

Ik heb ruim genoeg aan 16 gig, maar heb er geen muziek op staan. Wel veel (iPhone) foto's (1500 ongeveer) maar geen grote foto's die bijv met mijn spiegelreflex zijn gemaakt. Verder heb ik apps, maar niet mega veel, ik denk rond de 30? (maargoed, enorm afhankelijk wat voor Apps, ik heb er van 10 mb tot 2500 mb (tomtom))
Ik heb nog 5 gig vrij[/quote]

thanks voor de reacties!
Het is nu niet dat ik geld teveel heb hoor dus ik ga voor de 16gb gaan denk ik, die 100 euro extra kan ik dan wel voor iets anders gebruiken (coole apps en bumper bv :+ ).
Muziek ben ik ook niet van plan om er op te zetten, zoals iemand hier al vermeld, ik zou vooral naar de radio luisteren dan denk ik. Of zo eens een super goed liedje maar dat zegt me niet zoveel.

T zou vooral voor apps (ook niet teveel hoor, paar toffe) en foto's/korte video's zijn (bv mijn vriend speelt horseball, zo wat van de match filmen ofzo) Wat zijn spiegelreflex foto's? of wat is het verschil?

Ik ben echt een leek hoor! maar wel een heel blije leek!

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:15

Een vraag: we hebben Draw geinstalleerd, ipad geeft ook aan dat het geinstalleerd is, echter... We kunnen de app met geen mogelijkheid vinden op de ipad.

Wie o wie kan ons helpen, bvd.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:23

Sharitje schreef:

Ik heb nog 5 gig vrij[/quote]

thanks voor de reacties!
Het is nu niet dat ik geld teveel heb hoor dus ik ga voor de 16gb gaan denk ik, die 100 euro extra kan ik dan wel voor iets anders gebruiken (coole apps en bumper bv :+ ).
Muziek ben ik ook niet van plan om er op te zetten, zoals iemand hier al vermeld, ik zou vooral naar de radio luisteren dan denk ik. Of zo eens een super goed liedje maar dat zegt me niet zoveel.

T zou vooral voor apps (ook niet teveel hoor, paar toffe) en foto's/korte video's zijn (bv mijn vriend speelt horseball, zo wat van de match filmen ofzo) Wat zijn spiegelreflex foto's? of wat is het verschil?

Ik ben echt een leek hoor! maar wel een heel blije leek![/quote]

weet je wel dat je internet moet gebruiken wil je via de radio muziek luisteren? :)
Ik wist het dus ook niet, maar toen ik mijn iphone ging halen bij the phonehouse is mij dat wel op het hart gedrukt, en dat het nog aardig wat mb kost ook...
aangezien mijn itunes en iphone oorlog met me gaan voeren zodra ik muziek van mn itunes op mn iphone wil zetten, heb ik ook geen muziek erop.. gek word ik ervan maargoed.
wilde het even melden.

Hoe zit het nu precies met die iphone verzekering van de ANWB?
Als ik hem buiten laat vallen en hij ligt in 10000 stukjes, dan krijg ik dat gewoon vergoed?
of toch niet?
lijkt me erg sterk voor 20 euro per jaar eigenlijk :')
(bij mn provider ging het me 35 euro per 3 maanden kosten)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:25

Zoals ik het lees wordt schade dus alleen vergoed bij brand, storm of neerslag en andere oorzaken van buiten. Dus als je hem zelf laat vallen lijkt me dat niet. Gebruiksschade wordt ook niet vergoed zoals ik het lees.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:49

ja dan snap ik wel waarom die verzekering zoveel goedkoper is dan elders..
voor dat bedrag bij mijn provider was hij wel tegen valschade e.d. verzekerd.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:59

Saskiaatje schreef:

Die heb ik al, deze kun je gewoon gratis downloaden, ik vroeg om betaalde apps.. :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:02

Ik heb die kaart gebruikt voor whatsapp, angrybirds en shazam geloof ik. Bij mijn andere telefoon had ik die gewoon gratis trouwens,beetje jammer :') Oh enne sleep cycle alarm clock

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:05

Haha hier hetzelfde, alleen heb ik Soundhound gewoon gratis gedownload ipv shazam, zelfde idee, alleen heb ik wel t gevoel dat shazam (gebruikte ik op mijn oude mobiel) beter werkt dan soundhound..

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:21

aha, interessant om te weten! thanks Nikilover!

En de andere apps, hoe zit dit juist? bv games of "draw something", heb je daarvoor je internet nodig? Of moet je daarvoor iets bijbetalen?

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:42

capopjekop schreef:
Zoals ik het lees wordt schade dus alleen vergoed bij brand, storm of neerslag en andere oorzaken van buiten. Dus als je hem zelf laat vallen lijkt me dat niet. Gebruiksschade wordt ook niet vergoed zoals ik het lees.

Dat dacht uk dus ook, maar dit is echt niet zo!!! Bel zelf de ANWB! En je weet dag die echt tegen alles verzekerd is!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:12

Krijg je dat ook zwart op wit dan? Heb jij iets ondertekend waar het duidelijk op staat dat alles verzekerd is?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:37

Sharitje schreef:
thanks voor de reacties!

Ik ben echt een leek hoor! maar wel een heel blije leek!

Spiegelreflex fotos zijn veeeeeeel groter, alsin, veel meer mb. Hoesje, bestel hem via ebay (duurt wel ongeveer maandje, dus beter nu al snel bestellen), kan je heel veel geld schelen. En screenprotectors (ook via ebay) zijn ook erg handig :)