Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:24

Zijn er hier mensen die ervaring met tele 2 hebben?

c_esther

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:26

Ja! verschrikkelijk! wij hebben een aantal jaar geleden rechtszaak gehad met tele2, omdat ze zomaar kosten gingen regelen (90 euro per maand).. Uiteindelijk hebben ze toegegeven.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:00

Ik zit te denken aan een simyo abonnement.
Dochterbwdrijf van kpn maar niet zo duur.

En dan de lg Nexus 4 (alleen in Duitsland verkrijgbaar niet in nl)

Los ben ik goedkoper uit dan een s4 en s3. Vriendlief zegt dat ie beter is en op Android is.
Overigs een google telefoon, uitgebracht door lg (om Android bekender en betaalbaarder te maken voor een leuke prijs en geen Apple prijs)
Vriend wil deze ook maar kan pas in sept over. Hij wil dan deze ook of de 5 als die uit is.

Iemand simyo ervaring of Nexus? Vriendlief werkt met Android en is software engeneeir ofzo, ik ben benieuwd naar niet c'computer gerelateerde ideeën)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:03

Hij bedoeld dat Nexus Android draait zoals Google het bedoeld, dus zonder aanpassingen van de fabrikanten.
Het voordeel is dat je als eerste een nieuwe Android versie op je toestel krijgt wanneer Google het uit brengt.

Ook de beste telefoon van LG tot dusver :)

Heb verder geen ervaring met Simyo helaas, dus daar moet je even voor afwachten op andere ervaringen.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:09

Ik ga ook overstappen naar simyo, vanaf 17 juni gaat mn sim only in!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 06:54

c_esther schreef:
Ja! verschrikkelijk! wij hebben een aantal jaar geleden rechtszaak gehad met tele2, omdat ze zomaar kosten gingen regelen (90 euro per maand).. Uiteindelijk hebben ze toegegeven.

Oh dat klinkt niet best :\
Is ongeveer de enige provider waar mijn eisen in mn ouders budget passen. Heel lastig dat ze niet meer als 25 euro per maand willen betalen..

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 06:56

En simyo? Ben ? Zoiets dan ? Is dat niks ?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:34

c_esther schreef:
En simyo? Ben ? Zoiets dan ? Is dat niks ?

Bij Ben zit ik al maar ik wil gewoon liever een abonnement dat je zegmaar naar de winkel toe kan gaan als er iets is. En mn ouders hebben dat liever ook, maar ze snappen niet dat ze daar meer voor moeten betalen..

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:13

Tja dat is het net, in de winkel zijn meer kosten dan alleen via internet verkopen. Meestal meer en betere service en daar betaal je voor :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:14

Komt een nieuwe provider Robin oid heet het verder gaat die eind mei draaien geloof ik.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:16

Quad schreef:
Nee, dat is dan pech hebben idd.
Telefoon kon niet RMA gestuurd worden?

Je hoeft de telefoon niet via Telfort te kopen, meestal zijn ze daar veel te duur. Via een andere webshop is het vaak voordeliger en ook nog eens simlock vrij.

Ik zag het, dat ga ik ook zeker doen :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:44

M'n S3 Mini is vandaag binnen gekomen! :D
Ben echt te spreken over belsimpel, keurig netjes zoals beloofd binnen 24 uur geleverd en hij zat goed ingepakt in een neutraal doosje met van die luchtzakjes er omheen. :j
Ook goed op de hoogte gehouden van de bestelstatus, heb wel 5 mails gehad geloof ik. :')

En hij is zo mooi. <3
Moet helaas nog even wachten tot m'n bestelde hoesje, memory card en screenprotectors binnen komen voor ik 'm echt kan gaan gebruiken. -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:06

Ja dat verliep hier ook uitstekend +:)+

Bij de meeste reacties van klanten zie ik wel dat mensen heel positief zijn over het afhandelen van hun bestelling, maar dat er behoorlijk wat klachten zijn over het omgaan met problemen / garanties.... dat ze dan ineens een stuk minder klantvriendelijk zijn :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:11

Je kunt voor garantie ook de fabrikant zelf aanschrijven hè... Bol.com raadt dat zelfs aan, omdat het sneller is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:12

Ben benieuwd Konstatine !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:14

Omdat dat sneller is of omdat Bol.com er dan minder werk aan heeft :=

Op zich ligt de verantwoordelijkheid voor het oplossen van problemen bij je verkoper, niet bij de fabrikant...

Maar het is natuurlijk wel fijn als je altijd nog direct bij de fabrikant terecht kunt, ik vraag me alleen wel af of alle fabrikanten dat accepteren als je als eindklant bij hun aanspraak op garantie maakt...?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:38

Je telefoon komt nooit meer bij de fabrikant terecht maar bij een repaircentrum die door de fabrikant is goedgekeurd.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:41

Vage shizzle. :')
Mijn iPod ging toen wel naar Apple zelf begreep ik van de jongen bij BCC, maar goed, dat duurde dan ook 6 weken. :=

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:20

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 07:20

Waar zie je dat staan ? Bij mij staat er 299 ?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 09:02

Al weer aangepast inmiddels ;)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:29

Sorry als jullie genoeg van mijn vragen krijgen, dit is echt de laatste keer :P Ik heb mijn keuze nu weten terug te brengen naar twee toestellen: de HTC Desire X (210,-) en Sony Xperia L (250,-). De HTC heeft bij mij een streepje voor qua design: kleiner, dunner, lichter en het witte randje vind ik leuk. Ook las ik dat de batterijduur 2 dagen mee gaat wanneer je geen zware apps gebruikt. Het grote nadeel (volgens internet) is dat er 'maar' 4 GB geheugen opzit, waardoor je al snel een extra geheugenkaart nodig hebt. Dit zou niet het geval zijn bij Sony met 8 GB geheugen. Een ander voordeel van de Sony is de frontcamera en betere filmkwaliteit.

Maar heb je voor die 40 euro extra nou echt een veel beter toestel? En zo ja, waar zit dat 'm dan in? Naar mijn idee is er niet veel verschil in beeldkwaliteit, assortiment apps en snelheid (of wel?). En ik weet dat dit lastig te zeggen is, maar welk toestel is meer aan te raden? Kan de een meer dan de ander? En blijven ze allebei relatief even goed na verloop van tijd?

Dus voor de laatste keer: iemand ervaring met de desire x of xperia L? :D

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:55

Simyo hier, goede ervaringen, ik gebruik het op mijn iPhone 4s. Heb 100 sms/bel en 500 mb voor 10,50 per maand. En dan haal ik het ook nog niet eens := Ik heb eigenlijk altijd bereik :j

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 11:58

De Xperia L heeft 1GB werkgeheugen tov 768MB van de HTC Desire X, heeft een nieuwere type processor die ook in de Galaxy S3 mini zit.

Voor de rest iets meer megapixels (8MP tov 5MP) en een frontcamera.

Hij is gewoon iets nieuwer als de HTC Desire X.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:30

Nou ik heb net een rondje zitten rekenen, en uiteindelijk ben ik bij VF met verlenging volgens mij het voordeligst en handigst uit.. ga ik toch op naar de appeltjestelefoon :-)