[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:36

Pashon schreef:
calice jullie hebben er toch vanaf gezien omdat ze moeilijk deden over de vertrek datum?

wij hebben nog niks gehad, huis staat vandaag een week op funda

dat speelde inderdaad ook mee, er waren te veel zaken waar we niet uit konden komen.

Pashon

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:57

oke ik begreep uit je eerdere posts dat je afzag omdat ze niet eerder het huis uit wouden.

dat het een koophuis is in grotendeels huurwijk zegt helemaal niks over de waarde hoor, dus dat snap ik niet helemaal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:12

Vervelend Calice, misschien hebben ze en goede reden?? Anders lig je toch niet dwars als je wil verkopen?
Mijn oom en tante zette ooit hun huis te koop en konden voor de vr pr het meteen kwijt. wel met de voorwaarde dat de nieuwe mensen echt binnen 2 maanden erin konden want die zaten zelf met hoge nood. Mijn oom en tante hebben toen deze hele zomer doorgebracht op de camping. Zij kochten een nieuw vrijstaand huis, dus was nog even wachten. Maar voor vr ps laat je het niet lopen........bijvoorbeeld.

Pashon, ze fietsen flink, maar hij moet echt een stuk wat heel kaal is eerst naar verzamelpunt. Heb daar zelf wel gefietst, maar kom je amper vooruit met de wind. daarnaast zijn ze met een groep en wachten ze dus op elkaar bij punten.
Daarnaast is het gewoon echt heel intensief naast dat niveau voetbal, trainen op school en hou je te weinig tijd voor huiswerk. Ik vind het knap dat ie zulke goede cijfers heeft gehaald. Dat is veelaal leren in de auto geweest naar training toe bijv.

We nemen iig geen hypotheek bij ING. Had er goede dingen over gelezen en gehoord, maar ik vind het een rare gang van zaken. Kon geen nummer vinden van een kantoor, dus ding ingevuld dat ik gebeld wil worden voor afspraak. belt iemand mij. Die wil dus aan de tel al van alles weten zoals inkomen etc. Zij doen dat orienterend gesprek en voor degene die een hypotheek zouden kunnen krijgen komt er iemand langs. Dit om te filteren en geen onnodige tijd te verspillen aan mensen die het toch niet kunnen krijgen.
Nou, nee, ik geef absoluut geen gegevens via de tel, dus dan maar niet. Heb dus hartelijk bedankt en meneer vond het vreemd geloof ik. Maar ik doe dat niet en vind dat geen manier van doen. Ik begrijp heel erg goed dat er teveel mensen denken een hypotheek te kunnen krijgen en dat het zonde tijd is, maar zulke gegeven via de tel????? Ben ik nou raar???

Gaan we binnenkort terug naar Hypotheker of andere bank. Ik zit bij 2 banken en mijn vriend bij ING.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 05:09

dat is inderdaad een beetje vreemd, maar kan het me heel goed voorstellen dat ze eerst de nodige info over de telefoon willen. Ik had het zelf dan ook gedaan maar dat is persoons verschillend.

wij zitten nu bij Florius, was erg fijn "zaken" doen en waren destijds de goedkoopste qua rente. Straks gaan we over naar een andere omdat Florius geen huizen in het buitenland financierd. Maar wij laten een financieel adviseur alles voor ons regelen, het enige wat we moe(s)ten doen is de nodige stukken aanleveren en ons akkoord geven.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:27

@superpony, dat is inderdaad wel vreemd dat je alle gegevens via de telefoon moet door geven. Je mag normaal toch gewoon vrijblijvend langskomen voor advies.
Mijn moeder had ook zo'n raar iets. Zij wist niet zeker of ze een hypotheek kon krijgen, omdat haar vriend door zijn ex in de schuldsanering had gezeten. Toen hadden ze een hypotheekadviseur gevonden die dat voor hun kon regelen, maar dan moesten ze nog voordat hij iets gedaan had 3000 euro betalen. Terwijl bij de hypotheekadviseur waar ik nu zit, die heeft alles geregeld en zijn kosten zitten gewoon in mijn kk.
Ik heb mijn hypotheek bij reaal. Dat heeft mijn hypotheekadviseur gekozen, want ik weet toch niet hoe dat zit met de banken.
Mijn hypotheek is trouwens rond en over een paar dagen krijg ik de sleutel (woensdag). Ik heb er echt zin in en heb gelijk de rest van de week vrij genomen om te kunnen klussen.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:34

Meiden sorry niet gepost of gelezen, druk bij de bouw met schildeen bijbouw en verder vervelende dingen gehad als boktor, CV ketel ernstig overleden en verzakkingen :( maar allemaal opgelost.. Vakantie bijna voorbij en dus niet echt op schema qua klussen maar ja we wonen er niet dus niet erg! En nog 3 x kijkers gehad maar geen reacties verder..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 02:22

@Josefien, wel balen. Ben bij oude huizen ook wel bang voor dat soort gebreken, maar als je het kon inschatten van tevoren scheelt het vast wel.

Huis wat wij hebben gezien moet een nieuwe cv, of is althans handiger dat nu meteen te doen, hij doet het nog wel. Ik zou ook liever nieuwe meterkast willen en buitenkant kozijnen geschilderd willen. Valt dus erg mee.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:58

Superpony, wij wilden ook de oude cv meteen vernieuwen (uit 94), maar hebben besloten het toch maar niet te doen, hij ziet er nog goed uit en wie weet gaat ie nog wel 5 jaar mee...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:50

denz schreef:
Superpony, wij wilden ook de oude cv meteen vernieuwen (uit 94), maar hebben besloten het toch maar niet te doen, hij ziet er nog goed uit en wie weet gaat ie nog wel 5 jaar mee...

De buitenkant van een CV ketel zegt niets ;)

Huis wat ik op het oog heb heeft ook een oude CV ketel (uit 96) mocht dit door gaan wordt deze wel vervangen. Ten eerste wil ik niet straks in de winter zitten dat de ketel het toch begeeft ten 2e zijn die oude ketels verschrikkelijk duur het zijn tenslotte geen HR of VR ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:38

Dat is inderdaad waar, 'ziet er nog goed uit' zegt natuurlijk niets.

Nu zou ik ook niet gelijk een nieuwe erin hangen, maar ik zou hem wél door een erkend installateur laten nakijken/schoonmaken. Die 90,- doet het hem dan ook niet meer. Dan weet je tenminste echt waar je staat.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:37

Maarre ... 1996 geen HR-ketel? Die van ons wel hoor.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:41

Ik doelde meer op diegene boven mij, maar een HR uit 94/96 of 2010 zit natuurlijk ook weer een flink verschil in :j De teckniek blijft tenslotte niet stil staan.

Edit: Eerlijk gezegd weet ik niet wat voor ketel er in dat huis zit wat ik op het oog heb. Wat ik wel zie is dat het een hele oude ketel is en dat dit dus 1 van de eerste dingen is die ik zou vervangen :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:49

Pashon schreef:
pebblesther waarom ga je niet eerst huren?
voor hetzelfde geld werkt het niet als jullie samen wonen en zitten jullie met een woning (iets te vaak meegemaakt met vrienden en daarom zelf wat huiverig voor)
Meerdere redenen. We zijn nu 5.5 jaar samen dus het zit wel goed tussen ons. Natuurlijk kan ik niet in de toekomst kijken, wie weet gaan we wel ooit uit elkaar. Maar nu denk ik er gewoon over dat ik voor de rest van mijn leven bij mijn vriend wil blijven. we hebben trouwens al een keer 2 maanden in het huis van mijn buren gewoond (die waren op wereldreis) en al heel vaak dat mijn ouders op vakantie waren dat we in ons huis woonden. Ging allemaal goed :)
Verder staan we ook niet ingeschreven bij de gemeente voor een huurhuis dus dan zouden we nog een aantal jaar moeten wachten voordat we een huis te huur aangeboden krijgen. En we willen nu echt wel een keer samenwonen.

Morgen is het in Assen bij veel huizen open huis dus we gaan morgen 2 huizen bezoeken :D hebben eentje op het oog waar we wel heel enthousiast over zijn.

Woensdag gaan we naar een bijeenkomst van een nieuwbouwproject. Ze gaan eind dit jaar huizen bouwen in een nieuwe wijk in onze prijsklasse en dat lijkt ons ook wel leuk. Dan kunnen we er natuurlijk past eind volgend jaar of 2012 pas in, das wel wat minder.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:14

Pebblesesther: Grappig dat je in Assen gaat kijken, ben wel erg benieuwd welke woning je op het oog hebt? Zijn jullie specifiek op zoek in Assen of kijk je wat er aan aanbod is?

Edit: Ergens in het leven moet je een gok nemen, als je al zo'n tijd samen bent en al kort samen in een huis gezeten hebt ken je elkaars eigenaardigheden.

Huren vind ik altijd zonde van het geld (mits je huurt ter overbrugging dan is het natuurlijk een ander verhaal) Als je kunt kopen en je relatie is nu stabiel zou ik de gok gewoon nemen. Maar goed dat is natuurlijk ook ieder voor zich.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:45

De CV is meen ik van 1997, amar nooit onderhouden, dus werd aangeraden. We houden dus rekening met die kosten, maar wie weet kan een beurtje voldoende zijn.

Mistral, huren is wel zonde, maar het is natuurlijk soms moeilijker om te kopen. Zeker als je vaker verhuisd bv. Huren heeft wel voordelen ook qua onderhoud en makkelijk weg kunnen. Als ik hier zie hoelang huizen te koop staan, dan wil ik nu liever 1 huis voor de rest van ons leven. Ik zie onszelf over 5 jaar als 40+ers niet weer iets kopen, nieuwe hypotheek krijgen etc.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:54

Mistral: daar heb je helemaal gelijk in :j Dat is ook een beetje de reden dat we nu gaan kopen.

We hebben niet echt een voorkeur voor woonplaats. Ik werk in Groningen en mijn vriend in Wolgeva (friesland) maar die is op zoek naar iets anders, ook omg. Groningen.
Assen lijkt ons wel leuk :) Ik woon nu in Tolbert (bij Leek) dus in die omgeving willen we ook wel wonen.
We hebben 2 huizen op het oog in de wijk Peelo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:17

Superpony: is de ketel dan nooit onderhouden? :oo dat is wel schrikken dan. Wij hebben ook een (HR-)ketel uit 1997 maar deze is elke 2 jaar onderhouden, en nu wij erin zijn gegaan ook. Hij ziet er nog prima uit zei de monteur, nu hopen dat hij gelijk heeft :+

Josefien, je hebt wel pech gehad, gelukkig is het nu opgelost. Ga je wel nu werken vanuit je nieuwe huis?

Mistral: huren is inderdaad zonde maar als je in de situatie zit dat je niet anders kan, moet je wel. Zo hebben mijn vriend en ik in onze studietijd samengewoond in een huurflat, daar hebben we al met al bijna 4 jaar gezeten. Dit was goedkoper dan 2 studentenflats huren (best erg eigenlijk gezien de ruimte 3 x zo groot was). En kopen konden we nog niet...

Succes verder voor alle (ver)kopers hier!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:29

Hey goede morgen allemaal,

Nog geen bijzondere vorderingen hier?

Nou die ketels, wat knap dat sommigen van jullie precies weten hoe of wat.. foe
Held hier heeft niet zoveel verstand, gelukkig heb ik een paar mensen die mij helpen die er wel verstand van hebben.
Vind doods eng.

Ja dat huren heeft zo zijn voordelen, maar een eigen huisje als je de mogelijkheid en het haalbaar is… moet je de gok wagen… Dat zeiden ze ook tegen mij.. whahhaaaa en nu ben ik al wezen kijken en een afspraak met de hypotheker…

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:32

koop dan wel iets waarvan je zeker weet dat je er over 30 jaar nog steeds wilt wonen, want de eerste jaaaaaaaaaaaren is verkopen waarschijnlijk niet aan de orde wegens restschuld.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:37

Goedemorgen dames!

Spannend Pebblesesther succes vanmiddag! maar overweeg goed of je dan werkelijk naar Assen wilt verhuizen als je in Groningen werkt qua reistijd en files wat tegenwoordig richting Groningen standaard is ;)

Ffortuna: Dat schreef ik ook, als je de mogelijkheid hebt ;)

Pilipa: Komt wel goed, als je de juiste mensen om je heen hebt die zullen je overal mee helpen, ook hier kun je met vragen terecht natuurlijk!

Abeltje: Restschuld gaat natuurlijk niet in alle gevallen op, ik heb een fikse overwaarde op de woning 8 jaar later)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:46

Mistral , je bent men held hier hahah

Nou ik weet denk ik wel zeker dat ik daar wil wonen en wel een tijdje, heb dit huisje al een hele tijd op het hoog,.. en nu zou het kunnen is een beetje men kleine droomhuisje :D

Pebble vanaf hier ook succes, hoop dat het positief is.
En indd, jullie zijn al een tijd samen , gevoel is goed!! Waarom ook niet!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:55

Nou Pilipa dan gaat het helemaal goed komen. Geloof in jezelf, straks woon jij in je droomhuisje! Als dat geen lekker vooruitzicht is :D

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:57

Zo, ik meld me hier ook maar weer even, is al weer een tijd geleden. Leuk om al die ontwikkelingen te lezen!

Wij zijn ook op zoek naar een huis. Heb nu een gigantisch leuk huis op het oog, hopelijk kunnen we deze week nog een bezichtiging plannen. Waar we wel mee zitten is dat we dit appartement nog moeten verkopen.. Er staan er hier in de straat nog een stuk of 15 te koop, al zit er in die van ons een redelijk mooie badkamer en keuken. Het staat nog niet te koop..

Ik heb gezien dat er verschillende regelingen zijn, zoals overbruggingsgarantie en of andere verzekering bij bepaalde nieuwbouwprojecten dat ze je oude huis 2 maanden na de oplevering van je nieuwe huis opkopen.. Maar ja, dat is natuurlijk net niet het geval bij de huizen die ik op het oog heb ;)

Het voordeel is gelukkig wel dat de maandlasten van dit appartement errug weinig zijn. Pff lastig..
Aan de ene kant kunnen we wachten tot de markt weer aantrekt. Maar dan zullen de prijzen weer stijgen. Dit appartement moeten we toch met verlies verkopen, en zal ook weinig meer stijgen in prijs. Dus misschien dat het voor ons wel net zo handig is om nu een nieuw huis te kopen het het appartement hier behoorlijk leeg te ruimen en ruimtelijk te laten lijken. Dat is natuurlijk makkelijker als het onbewoond is..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:58

Deco: Is het geen optie om het appartement te verhuren?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:01

Ik duim ook mee! Succes :D

Heey allemaal!
Ik kom ook weer eens binnenvallen na 3 weken vakantie :D
Wij krijgen volgende week eindelijk de sleutel van ons nieuwe huisje. En dan kan de verbouwing beginnen!
Maar wat een gedoe met al die vergunningen zeg! Eerst een vergunning voor bomen te mogen kappen. Heel gedoe.. Uiteindelijk is er iemand komen kijken, vergunning bleek toch niet nodig omdat het bijna allemaal dennebomen waren *zucht*
Toen de vergunning voor de stal, oke, logisch dat je daar n vergunning voor nodig hebt.. Maar niet dat ze die gewoon aanvragen. Nee, moeten we eerst een plattegrond van het woonhuis laten tekenen en opsturen.. :?
En toen begon die mevrouw te zeuren waar de rijbak zou komen.. We hoeven helemaal geen rijbak! Heel vervelend mens daar bij de gemeente! Die probeert echt alles eraan te doen om het iedereen maar zo moeilijk mogelijk te maken. Heb al meerdere mensen gesproken die dat mens kennen. Onze smid had een erg leuke naam voor dr :')
Maar blijkbaar mogen de omheiningen niet hoger dan 1 meter :? Dus daar zal mevrouw ons ook wel mee willen pakken. Vraag me af of ze dan elke dag onze paarden komt vangen als ze er weer overheen zijn gehupst :7