Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 05:55

Sharani schreef:
Telpeva: dat zullen vast fijne polswarmers worden. En inderdaad herkenbaar van de pijn door kou, dat is ook de reden dat ik zo goed op de hoogte ben over merino wol. Het helpt mij echt.

Boeflover: bedankt voor de tip, zal het eens bij mijn schoonmoeder checken. Ze heeft ook geen slimme meter volgens mij en het zou me verbazen als ze de meterstanden doorgeeft.

Top! Een beetje elkaar helpen idd. Veel mensen negeren moeilijk geschreven brieven of bij de vraag om actie een “doe ik morgen wel”, en laat overheid- en dit soort brieven nu vaak in die categorieën vallen.. en soms kan iets enkel online en dan gaan digibeten ook in error en vragen dan niet altijd om hulp van iemand anders.

pmarena

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 09:46

Nou hier de Stoov Big Hug binnengekregen. Ben nog niet echt onder de indruk van de kwaliteit eigenlijk.... maargoed hij is nu aan het opladen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 09:50

Pmarena: geef je nog even een update over hoe je de Stoov vind, twijfel er namelijk al een poosje over.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 09:56

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 09:56

Nou, éindelijk doet mijn termijnadviesbedrag het op Mijn Vattenfall. Ik hoef gelukkig niet op te hogen en krijg zelfs geld terug waarschijnlijk. Hele opluchting. Overigens ga ik niet verlagen, maar laat ik het mooi zo staan.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:32

pmarena schreef:
Nou hier de Stoov Big Hug binnengekregen. Ben nog niet echt onder de indruk van de kwaliteit eigenlijk.... maargoed hij is nu aan het opladen.
ben benieuwd hoe je hem vind! Welk stofje had jij gekozen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:48

Ik ben gegaan voor die Woolly Big Hug. Voor over de bureaustoel van mijn man. Waar ik ook op zit als die lekker naar kantoor gewieberd is :D Op de foto zie je zo'n heerlijk ruim ding maar het is maar smal eigenlijk natuurlijk met die 45 cm. Komt een beetje flut over. Ik vind het een smak geld voor wat het is...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:31

Ik vind het kussen van Stoov wel fijn. Maar volgens mij hebben die dekens van hun maar een klein deel dat echt verwarmt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:38

Westhof schreef:
Nou, éindelijk doet mijn termijnadviesbedrag het op Mijn Vattenfall. Ik hoef gelukkig niet op te hogen en krijg zelfs geld terug waarschijnlijk. Hele opluchting. Overigens ga ik niet verlagen, maar laat ik het mooi zo staan.

Ik zit er al een paar dagen op te wachten. Ik verwacht eigenlijk dat ik ook goed zit en niet op hoef te hogen.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:58

mijn vader heeft net advies gegeven om hun termijnbedrag te verlagen :wow:
dit is wel gebaseerd op de oude bewoners van hun adres, die slechts 580m3 gas hebben verbruikt in een heel jaar.
op de mijne moet ik nog even wachten, op mijn adres woonden de afgelopen jaren 2 ouderen (leeftijdscategorie bejaard) :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:02

Ik moet hem verhogen, wel minder als gedacht. Maar vind het vrij vervelend dat ze alleen kunnen roepen dat je een groot bedrag moet bijbetalen, hoger dan 250 euro. Ik wil graag weten of dat dan 500 of 1500 euro is, want verhogen kan niet :+

Nu baseren ze het natuurlijk wel op vorige jaren en dat hoop ik nu dus niet te halen door minder warm water en niet meer naar 19 graden, maar op 15 houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:31

Die big hugs zijn fijn! Hier zit een restaurant die ze buiten heeft ipv terrasverwarmers. Vind ik echt fijn zitten :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:37

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:43

Ik ben nog op zoek naar een oplossing voor mijn badkamer.
Het is geen grote ruimte maar wel snel erg koud. Gisterenavond merkte ik het voor het eerst weer na het douchen, mijn spieren verkrampen direct weer zodra ik onder de douche vandaan stap de koude ruimte in.

CV staat nog op 14 graden en slaat dus niet aan (wil ik ook niet hoger dan 18 proberen te zetten deze winter) en hoewel ik het met dekentjes en verwarming met de airco prima houdbaar kan krijgen in de woonkamer, blijft de badkamer echt een struikelblok...
Heb ook alleen een stopcontact in het kastje boven de wastafel dus een elektrisch kacheltje is niet echt praktisch.
Kan eventueel bij een stopcontact in mijn 'washok' naast de badkamer maar dan moet die deur op een kier en daar is het niet geïsoleerd en echt een koud en tochtig hok (boerderij uit 1830).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:44

Ja badkamers zijn vaak snel koud. Mijn moeder heeft een badkamer kacheltje gekocht. Die heeft het binnen 5 minuten warm!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:56

Daarom hebben wij een IR paneel aan het plafond op de badkamer.
Hier is ook de CV nog uit.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:58

Marije: is een IR paneel aan het plafond geen oplossing voor je. Die warmte voelt echt fijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:12

Badkamer heb ik ook een infrarood paneel en dat is erg fijn. Fijne warmte straling op je spieren als je eronder gaat staan.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:19

nieky1993 schreef:
Ik kom even binnenvallen. Wij wonen in belgie en hebben nog tem december 2023 een vast contract dus voorlopig nog safe ( zolang de maatschappij het contract niet zelf opzegt want dat kunnen ze blijkbaar -O-) . Maar ik maak mij toch zorgen voor wat gaat komen en wil deze winter al kijken waarop we kunnen besparen en verminderen. Ikzelf heb fybro en ben een enorme kou kleum. Als ik koud heb verkrampen mijn spieren ook en dan heb ik meer pijn. Dus warm houden is de boodschap. Ik zie hier veel langskomen over elektrische fleece dekens enz. Maar hoe doen jullie dat met huisdieren en fleece :') Als ik een fleece deken op de bank heb en de hond komt 1x bij mij liggen dan heb ik een witte deken erna :+. En een elektrische fleecedeken kun je niet zo gauw uitwassen lijkt mij? Iemand tips voor goeie elektrische dekens zonder kabel liefst die je goed rond je kunt slaan ? Want met kabel struikelt wss de hond erover haha.

Wij hebben overigens al zonnepanelen. Maar zonder terug draaiende teller. Dus alleen als we opwekken kunnen we profiteren van de zonnepanelen. Wat in de winter amper lukt want overdag zijn we werken en savonds wekken we niks op dus. We stellen wel de machines zo in dat ze overdag draaien maar toch is dat flink balen. Daardoor vallen IR panelen bv al af als extra warmte bron want dat kost weer giga veel stroom savonds. Ons huis is godzijdank wel goed geisoleerd.
Maar nogmaals ik heb eigenlijk nog niks te klagen. Vooral als ik sommige dingen hier lees -O-

Electrische fleece deken kan je vaak wel wassen. En anders een lekker dik dekbed met leuke hoes op je bank? Hoes kan je wassen.

En IR panelen kosten helemaal niet veel stroom. Hoe kom je daarbij?
35 cent per uur wanneer hij VOLLUIT staat. Maar dat staat hij niet continu.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:22

MarijeR schreef:
Het is geen grote ruimte maar wel snel erg koud. Gisterenavond merkte ik het voor het eerst weer na het douchen, mijn spieren verkrampen direct weer zodra ik onder de douche vandaan stap de koude ruimte in.

CV staat nog op 14 graden en slaat dus niet aan (wil ik ook niet hoger dan 18 proberen te zetten deze winter) en hoewel ik het met dekentjes en verwarming met de airco prima houdbaar kan krijgen in de woonkamer, blijft de badkamer echt een struikelblok...
Heb ook alleen een stopcontact in het kastje boven de wastafel dus een elektrisch kacheltje is niet echt praktisch.
Kan eventueel bij een stopcontact in mijn 'washok' naast de badkamer maar dan moet die deur op een kier en daar is het niet geïsoleerd en echt een koud en tochtig hok (boerderij uit 1830).

Zou het iig een beetje helpen als je direct een dikke badjas aantrekt, eentje die tot aan de grond komt? Dan kun je jezelf laten opdrogen in die badjas.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:24

MarijeR schreef:

Wij zijn aan het kijken nu naar een badkamerspiegels met ingebouwde infrarood. Dan heb je ook niet iets extra hangen, je spiegel beslaat niet en straalt heerlijke warmte af. Vriendinnetje van mij heeft zo’n ding ook nog met radio en weer erin. Is echt geniaal :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:26

IR paneel heb ik ook aan gedacht maar dan is alsnog mijn wc heel koud dus ik wil graag de hele ruimte verwarmen (erge koukleum :o ).

De badjas hangt idd ook al schoongewassen klaar :j
Dat zal ook wel weer schelen.

Denk dat ik eerst eens bij mijn vader op zolder ga kijken of daar nog iets van een kacheltje staat en dan toch maar een deur op een kier.
Als dat niet werkt, verder kijken voor een IR paneel.
Dat is ook best een uitgave zag ik.

Net wel een dekbed op de bank gelegd voor vanavond. Nu al zin in om er lekker onder te kruipen haha.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:28

Tieme schreef:
nieky1993 schreef:
Ik kom even binnenvallen. Wij wonen in belgie en hebben nog tem december 2023 een vast contract dus voorlopig nog safe ( zolang de maatschappij het contract niet zelf opzegt want dat kunnen ze blijkbaar -O-) . Maar ik maak mij toch zorgen voor wat gaat komen en wil deze winter al kijken waarop we kunnen besparen en verminderen. Ikzelf heb fybro en ben een enorme kou kleum. Als ik koud heb verkrampen mijn spieren ook en dan heb ik meer pijn. Dus warm houden is de boodschap. Ik zie hier veel langskomen over elektrische fleece dekens enz. Maar hoe doen jullie dat met huisdieren en fleece :') Als ik een fleece deken op de bank heb en de hond komt 1x bij mij liggen dan heb ik een witte deken erna :+. En een elektrische fleecedeken kun je niet zo gauw uitwassen lijkt mij? Iemand tips voor goeie elektrische dekens zonder kabel liefst die je goed rond je kunt slaan ? Want met kabel struikelt wss de hond erover haha.

Wij hebben overigens al zonnepanelen. Maar zonder terug draaiende teller. Dus alleen als we opwekken kunnen we profiteren van de zonnepanelen. Wat in de winter amper lukt want overdag zijn we werken en savonds wekken we niks op dus. We stellen wel de machines zo in dat ze overdag draaien maar toch is dat flink balen. Daardoor vallen IR panelen bv al af als extra warmte bron want dat kost weer giga veel stroom savonds. Ons huis is godzijdank wel goed geisoleerd.
Maar nogmaals ik heb eigenlijk nog niks te klagen. Vooral als ik sommige dingen hier lees -O-

Electrische fleece deken kan je vaak wel wassen. En anders een lekker dik dekbed met leuke hoes op je bank? Hoes kan je wassen.

En IR panelen kosten helemaal niet veel stroom. Hoe kom je daarbij?
35 cent per uur wanneer hij VOLLUIT staat. Maar dat staat hij niet continu.

En hoeveel kwh verbruikt dat ding dan?
Vergelijken qua centjes is lastig met al die verschillende tarieven. Daarnaast hangt het er nogal van af wat je energiebron is, gewoon het stroomnet of bv eigen zonnepanelen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:40

Ik las dat een IR paneel van 700 watt , 0,7 kwh per uur gebruikt.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 14:11

tamary schreef:
En hoeveel kwh verbruikt dat ding dan?
Vergelijken qua centjes is lastig met al die verschillende tarieven. Daarnaast hangt het er nogal van af wat je energiebron is, gewoon het stroomnet of bv eigen zonnepanelen.

Ik heb een paneel van 700 watt en die verbruikt, wanneer hij op vol vermogen zou staan, 0.7 kwh.

Ik heb ook een electrische kachel waarvan iedereen denkt dat die veel verbruiken. Kost me 40 cent per uur. Ook aleen weer wanneer hij voluit zou staan. Alleen tijdens de eerste 20 min opwarming dus. Daarna slaat hij af en springt hij af en toe op zeer laag vermogen weer aan.
Heb zo echt op gas bespaard.
Altijd nog stukken goedkoper dan verademing dmv gas.