Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luxorvalkje schreef:Ik vraag me ook af hoe vaak het voorkomt dat een taxateur tot een veel lagere waarde komt. En dat mensen bijvoorbeeld geen hypotheek kunnen krijgen.
Luxorvalkje schreef:Voor mij maakt het niet zoveel uit. Ze zijn me 10% schuldig als ze het huis toch niet nemen. Maar wel balen als alles weer aan kant zou moeten voor bezichtigingen.
Maar omdat ik zo vaak hoor dat het bedrag van de taxatie hetzelfde is als de hypotheek (of er heel dicht bij ligt) vroeg ik het mezelf af.
HorsePassion schreef:Wat leuk Listiglistje. Wil je foto's met ons delen?
Debbie schreef:Wij adverteerde 5 jaar geleden al met gratis waardebepalingen! Dat is de manier om nieuwe verkopen binnen te halen.. wil de betreffende persoon nu niet verhuizen dan wellicht over een aantal jaar en dan kennen ze jouw gezicht als makelaar alvast maar
Luxorvalkje schreef:Hier kreeg ik regelmatig flyers in de bus voor een gratis waardebepaling.
Vooral als het even geleden was en in de nabije omtrek een huis te koop stond van de betreffende makelaar.
Ik dacht altijd dat ze dat vooral deden voor zichzelf. Dat ze dan meer vergelijkingsmateriaal hebben.
c_alsemgeest schreef:Luxorvalkje schreef:Hier kreeg ik regelmatig flyers in de bus voor een gratis waardebepaling.
Vooral als het even geleden was en in de nabije omtrek een huis te koop stond van de betreffende makelaar.
Ik dacht altijd dat ze dat vooral deden voor zichzelf. Dat ze dan meer vergelijkingsmateriaal hebben.
Denk dat dat inderdaad ook mee speelt.
Bij ons huis was we net gekocht hadden was dat namelijk best een groot probleem... vergelijkbare panden in de regio vinden die verkocht of getaxeerd waren