Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
leeslampje schreef:Wanneer verwacht je iets te horen Nadir?
Liekec, jammer dat het niets geworden is. Van een investeerder win je het niet snel. Hebben vaak meer middelen en bieden ook zonder voorbehoud van financiering (in deze regio in ieder geval). Op naar de volgende bezichtigingen.
Pantykous, balen zeg. Ik herken het van onze eigen zoektocht. Veel al weg voordat je gaat kijken. Is niets aan zo.
Nadir schreef:Wij hebben vorige week een gesprek gehad met een aankoopmakelaar. Zij wilden voor ons wel op zoek gaan naar een geschikte woning. Wel gaven ze aan dat veel verkopers de woning toch graag op Funda willen hebben om te zien wat het in de markt doet. Dus ik heb er echt mijn twijfels over of dit een meerwaarde is. Maar wellicht verschilt dit per regio.
Ik vond het overigens ook best een smak geld wat ze er voor vroegen
Citaat:* Het actief zoeken en aanbieden van woningen die op de markt komen (incl. de stille verkoop woningen)
* Meegaan met bezichtigingen, advisering van staat van onderhoud, omgeving (tweede keer gaan wij mee, u gaat zelf de eerste keer kijken)
* Nakijken bestemmingsplan en bodemloket
* Onderhandelen en bieden op de woning(en), advies over de prijs
* Regelen van een bouwkundige keuring (kosten worden wel apart doorberekend) en daarbij aanwezig zijn
* Aanleveren gegevens en beoordelen koopakte (wat willen wij er wel in hebben en wat niet), regelen dat de koopakte getekend gaat worden
* Opvragen offertes bij notaris indien jullie dit op prijs stellen (incl. voorwaarden beoordelen, zodat je geen onverwachte kosten krijgt)
* Regelen van de inspectie bij de oplevering en daarbij aanwezig zijn
* Beoordelen notarisstukken en meegaan naar de notaris
manzano schreef:@nadir het is dubbel. Ik zie best veel voor de markt uit verkocht worden via het netwerk zonder funda. Maar dan moet je wel een aankoopmakelaar hebben die echt goed netwerk heeft.