Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:38

Oh dat ziet er netjes uit Cer!

Hier is gisteren niemand geweest :(.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:29

Cer schreef:
Gouden kranen.. I love it :) Ben benieuwd hoe t wordt Selina

[ [url=m/A3o6mk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat ze bij mij bijna klaar zijn..

Dat je die blauwe wasbak(?) niet gehouden hebt joh. Wat mensen soms uitkiezen voor badkamer := Ziet er mooi uit zo

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:34

Cer, zie ik het nou goed dat je douchebak in de oude situatie direct achter de deur lag en dan daarachter de wastafel? := In ieder geval een grote verbetering, gaaf hoor!

Hier zijn ze do en vrijdag aan de slag gegaan! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

We trekken er een vierkante meter gang bij, dat wordt de douche :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:40

Nee zo raar was t nou ook weer niet :')
Dat witte was linoleum met de wastafel en daarachter zo’n granito douchebak

Oh heerlijk, een raam in je badkamer :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 10:20

Slim Corelli, dan heb je ineens een stuk meer ruimte.

Selina onderhandelen zou ik zeker doen ja. En zoeken voor een aannemer in de buurt en het niet via een zaak doen. Dan ben je altijd duurder uit.

Wij hebben ook gouden kranen van blaufoss. Ik heb me blauw gezocht en deze had de beste prijs-kwaliteit verhouding. Grohe was wat duurder maar daar vind ik de kranen gewoon heel lelijk van :')
Ik heb overigens het een en ander besteld bij voordeligSanitair, en hun service is echt top.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:37

Ik was vandaag weer even wezen kijken, en ik zag dat ik in t badkamerkastje (spiegelkast) een stopcontact én een usb aansluiting heb...
iemand enig idee wat je met een usb aansluiting in je badkamer kan? (ik heb het er in de winkel niet over gehad, en ik heb ook geen flauw idee welk ding in de badkamer een USB aansluiting nodig heeft.. :') )

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:40

Ik heb wel eens bikinitrimmers of epilady's en dat soort apparaatjes gehad die een usb aansluiting hadden. Misschien voor zoiets?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 15:46

Ik ga de offerte erop terugkijken, maar ik meen dat ik 2x een stopcontact heb gevraagd (wat mij ook logisch lijkt) .. ik weet alleen niet of zij dat nog kunnen wisselen..
Fohn, tandenborstel.. verder kom ik niet, en die hebben een stekker.. :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:15

Telefoon opladen? :j :P

Bij ons beginnen ze trouwens woensdag, we dachten vandaag maar ze hadden ons een weeknummer meegegeven en geen datum :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:26

Ja in een bad'kamer' kan ik het me voorstellen, waar je kan zitten of waar je ook echt een bad hebt... :')
Ik heb alleen een douche en wastafel... Plus mijn appartement is 70m2.. als ik struikel ben ik bij mn opladers... :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:33

Cer schreef:
Ik ga de offerte erop terugkijken, maar ik meen dat ik 2x een stopcontact heb gevraagd (wat mij ook logisch lijkt) .. ik weet alleen niet of zij dat nog kunnen wisselen..

Verwacht van wel. Denk dat de 'omzet' van stopcontact naar usb in het plaatje zit, dus dan zouden ze er een nieuw plaatje tegenaan moeten schroeven. Denk niet dat het een groot probleem is om nu nog te switchen :)!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:41

Cer schreef:

Trimmers, epilady’s etc. En een telefoon idd.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:52

Ik wil mezelf hier ook graag melden, als het goed is krijgen wij van de zomer een nieuwe badkamer.

Budget is tot nu toe 6000 euro en hij komt op een hele andere locatie dus de leidingen ed. moeten ook allemaal. Hoop dat we een beetje in de buurt blijven van die 6000.

Gisteren al een rondje badkamer zaken gedaan voor inspiratie maar er is zoveel keus dat ik er keuzestress van kreeg. :=

We hebben wel het nieuwe ontwerp vast staan. De badkamer is 2.60 bij 4.20.
Afbeelding

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:09

€6000.- incl alles? Dat budget had ik ook en wij zijn uiteindelijk uitgekomen op €10.000.-. En wij hebben echt een schijtprijs betaald voor de installatie :') :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:30

En wij zijn alleen al 16 kwijt aan materiaal en we doen geeneens gek of luxe…

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:36

Jullie doen dan geen tegels op de muur of wel?

Weet iemand nog een fijne zaak omgeving Ede?

Hier had ik 10.000-15.000 bedacht als budget voor het totaalplaatje. Maar zal wel eerder iets van 18.000 worden :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:47

Ik had 7000 als budget en dat is uiteindelijk 3x zoveel geworden.. :')
En nee, de ruimtes zijn niet groot...

maar! het is wel af! dit weekend vertrek ik weer naar huis *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:58

Froukje schreef:
Ik wil mezelf hier ook graag melden, als het goed is krijgen wij van de zomer een nieuwe badkamer.

Budget is tot nu toe 6000 euro en hij komt op een hele andere locatie dus de leidingen ed. moeten ook allemaal. Hoop dat we een beetje in de buurt blijven van die 6000.

Gisteren al een rondje badkamer zaken gedaan voor inspiratie maar er is zoveel keus dat ik er keuzestress van kreeg. :=

We hebben wel het nieuwe ontwerp vast staan. De badkamer is 2.60 bij 4.20.
[ [url=m/p1TfIx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DDmHWJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

6000 inclusief plaatsing?? Of alleen materialen? Inclusief plaatsing gaat je niet lukken. Dat kost de plaatsing alleen al bijna tegenwoordig.

Heb je nou een deur in je badkamer gemaakt voor de wc of zie ik dat verkeerd?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:06

6000 is inderdaad niet erg haalbaar, hier was budget 12 incl plaatsing, komen uit op 20 -O- en dan worden hier leidingen enkel vervangen, niet verplaatst, laat staan rioolverplaatsing, dat schijnt heel duur te zijn

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:23

Selina schreef:
Jullie doen dan geen tegels op de muur of wel?

Weet iemand nog een fijne zaak omgeving Ede?

Hier had ik 10.000-15.000 bedacht als budget voor het totaalplaatje. Maar zal wel eerder iets van 18.000 worden :=

Jawel, nog hele luxe grote tegels ook. Ze zijn hier nu bezig met leidingen frezen enzo. Ik ben niet gewend om zo vroeg uit bed te moeten, dus ik ben helemaal kapot en ik wil alleen maar slapen :')

Misschien kun je eens bij X2O gaan kijken, die zitten verspreid in het land. Hebben wij wel goede ervaringen mee. En die hebben tenminste nog wat anders dan anders :P

Al hebben wij alles zelf ingekocht, mijn man heeft de badkamer getekend en we hebben een aannemer gevonden via onze overburen. En we hebben krijgen nu een superdeluxe exclusieve badkamer voor €10.000.- := *\o/* En met superdeluxe bedoel ik voornamelijk de bijzondere tegels, en met exclusief bedoel ik dat we een eigen stijl hebben gekozen en niet zijn gegaan voor standaard stijlen die je in de badkamerzaken vindt.

Ons badmeubel is dus een vintage dressoir en die stijlen we een beetje richting de hollywood regency stijl. Er komt een marmeren plaat op die ik bij de plaatselijke natuursteenbewerker als restpartij heb gekocht. Daarnaast komen er 2 grote langwerpige kommen op, 2 gouden spiegels en twee vintage lampen naast. We hebben gouden kranen, een gouden douche, een gouden douchewand en gouden wc-accessoires.

We hebben grotendeels deze (wat duur uitgeslagen) marmerlook (het is kunststof) tegels. Ze zijn echt ontzettend mooi, want ze hebben ongelofelijk veel diepte. Eigenlijk zoals ik eerder bij een andere zaak zag voor €300.- m2 := Nu zijn we geloof ik €110.- m2 kwijt, nog steeds veel meer dan we gebudgetteerd hadden, maar mijn man wilde wat moois. 8-)
Afbeelding

En sorry als ik soms wat in herhaling val, maar ik vind mn spulletjes gewoon zo mooi :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:35

Oh sorry, ik bedoelde eigenlijk Froukje. Omdat ik op haar schets geen tegels zie. (Of lijkt zo)

Wel mooi zo'n marmer wasbak! Ik ben gek op marmer <3

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:45

Selina schreef:
Oh sorry, ik bedoelde eigenlijk Froukje. Omdat ik op haar schets geen tegels zie. (Of lijkt zo)

Wel mooi zo'n marmer wasbak! Ik ben gek op marmer <3

Ik ben stiekem ook een sucker voor marmer haha. Dit plaatje hierboven gaat enkel om de tegel overigens. Die marmeren wasbak hebben wij niet. Ik wilde dat wel graag, maar dat werd iets te druk met de muur. Dus nu alleen een marmeren blad op het dressoir om het te beschermen tegen spatwater.
Wat ik trouwens nog mooier vond, was travertin. Maar dat past niet helemaal bij onze sfeer helaas :(

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:30

Plaatsen kunnen we voor een groot deel zelf met een bevriende timmerman dus ik hoop een heel eind te komen voor die 6000.

Plus we hoeven geen luxe dingen oid, gewoon simpele tegels. De enige vereiste die ik had was een bad.

Er komt inderdaad een deur vanuit de badkamer naar de wc. Dat is het enige wc die we krijgen en anders moeten wij vanuit de slaapkamer het hele huis door om naar de wc te kunnen.

Er komen wel tegels op de wand maar die staan inderdaad niet op de tekening.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:37

Froukje schreef:
Plaatsen kunnen we voor een groot deel zelf met een bevriende timmerman dus ik hoop een heel eind te komen voor die 6000.

Plus we hoeven geen luxe dingen oid, gewoon simpele tegels. De enige vereiste die ik had was een bad.

Er komt inderdaad een deur vanuit de badkamer naar de wc. Dat is het enige wc die we krijgen en anders moeten wij vanuit de slaapkamer het hele huis door om naar de wc te kunnen.

Er komen wel tegels op de wand maar die staan inderdaad niet op de tekening.

Als je veel zelf doet is 6000 echt wel haalbaar :j Wij ( of nouja mijn vriend) hebben alles zelf gedaan, behalve het tegelwerk en wij waren 1500-2000 kwijt. Hebben dan alleen geen bad en onze badkamer is iets kleiner, maar lijkt me dat je het voor 6000 met bad evengoed redt dan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:42

JA als je het installeren zelf doet, dan zou dat wel haalbaar kunnen zijn. Ik zou het alleen niet willen want het kost veel tijd haha. Vriend van mij heeft het zelf gedaan en hij is behoorlijk handig, maar hij is naast zijn werk bijna een maand bezig geweest _O- Nou was dat wel een joekelse badkamer, maar toch :P
Onze aannemer doet t waarschijnlijk in 2 weken, dan hoef je niet zo lang in de zooi te zitten :')