[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:47

Grietje_1 schreef:
Kan echt erg zijn he Bloem, hebben wij gelukkig niet gehad. En wij hebben maar 1 bezichtiging gehad. Dus dat scheelde weer.

Plaatsvervangende schaamte bij de makelaar!
Zo erg was het in sommige huizen :n

Grietje_1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:23

Dan is het wel heel erg.

Zie soms op funda wel ook foto's staan, dat ik denk, dat had ik anders gedaan. Gewoon rommel overal, of wazige foto's. Natuurlijk moeten mensen er doorheen moeten kunnen kijken, maar jij wilt toch verkopen? Nou maak het dan zo aantrekkelijk mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:40

Bloem, dat wil ik inderdaad ook. Tonen zoals op de foto's straks tijdens bezichtigingen.
Maar dat is niet zo moeilijk. Op wat foto's na is er niet veel veranderd.

Ik schaam me soms al voor wat ik op funda zie staan. My God hoe kun je zo foto''s van je huis laten maken. Wordt nu al niet blij dat ze het bij ons gaan doen en dat er straks vreemden door mijn huis gaan...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:43

Niet iedereen wil zijn huis verkopen.
Dus misschien tref je daarom bij sommige huizen troep aan die je zelf wel zou hebben opgeborgen.
Wij proberen alles wel goed bij te houden. De tuinen zijn het meest tijdrovende....alles groeit nog zo uitbundig.
Mochten we ons huis nog lang in de verkoop hebben, dan wordt dat wel makkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:04

Ik geloof toch niet dat zoveel mensen hun huis niet willen verkopen terwijl het op Funda staat...

Er staan echt veel huizen op waar het volop rommel is vind ik.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:07

vonneke schreef:
Ik geloof toch niet dat zoveel mensen hun huis niet willen verkopen terwijl het op Funda staat...

Er staan echt veel huizen op waar het volop rommel is vind ik.

..... als mensen in scheiding liggen, willen ze er soms vaak echt niet
vanaf, tenminste meestal wil 1 partij dat niet :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:13

Soms worden er natuurlijk ook woningen verkocht door de bank omdat de bewoners het niet meer kunnen betalen. Die willen er niet uit dus doen ze ook geen moeite om het aantrekkelijk te maken.

Hier ook zo'n huis bezichtigd. Vreselijk!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:58

Dat gevoel ken ik Von, had ik ook. Achteraf hoorde ik dat er 45 mensen tegelijk in en om ons huis tegelijk waren. En ik vond het al een raar idee dat mensen, via Funda zo konden zien, hoe ik woon. Maar vond het helemaal absurd toen ik hoorde dat er zoveel mensen tegelijk er waren. Kan je toch ook niet goed kijken.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:43

Wij bekeken vorige week een huis dat nu tijdelijk wordt verhuurd. Ranzig hoor. Fruitvliegen wasmanden plakvloer. Gatverdamme.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:54

Erg dan he. Ik kan dan echt niet begrijpen dat mensen zo hun huis achter laten. Ik snap al niet als je zo willen leven, maar dan ook nog zo een bezichtiging door laten gaan. Gadver.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:09

O Zo heb ik er idd ook 1 gehad
Maar das dan vaak ook noet willen dat er verkocht word want dan kunnen ze blijven huren
Ranzig blijft het

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:03

Vriendinnetje van me moest in het donker bezichtigen omdat de makelaar niet wist hoe het licht aan moest :') "Ja, met de zaklamp op je telefoon kun je het toch ook zien?"

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:15

Nou dat vind ik van de makelaar ook echt schandalig zeg. Dan belt hij toch die mensen op.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:17

Ik weet het, erg hè? Maar goed, een groot deel van de makelaars hier in Bristol is ook gewoon schofterig want ze zouden zelfs een grot nog verkopen. Ze zal wel geen zin hebben gehad om meer moeite te doen dan nodig was :+

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:22

Even weer uit de meeleesmodus :+
Ons huis was bij de bezichtigingen ook te ranzig om iets aan te raken en overal wasgoed en speelgoed. Zaten ook huurders in. Uiteindelijk toch gekocht en er een hele fijne plek van weten te maken!
Bij de verkoop van mijn appartement op advies. Van de makelaar heel veel spullen er uit gehaald en opgeslagen. Verder zijn er toen door een professionele fotograaf foto's gemaakt, dat scheelde echt heel veel vergeleken met vergelijkbare huizen die te koop stonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:57

Mag ik mij hier ook melden. Mijn vriend en ik willen gaan verhuizen en een huis kopen. We hebben wat huizen bekeken en nu een kanshebber gevonden. Dit is klushuis en ziet er op de foto's ook verschrikkelijk uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:16

Ik lees nog wel mee hoor maar even melden dat hier alle plannen in de ijskast zijn beland door omstandigheden. Ik blijf dus zitten waar ik zit en hier dan maar alle klussen afmaken, het is niet anders. En over 12 jaar zie ik dan wel weer waar ik tegenaan loop.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:31

Angela, spannend, zijn jullie erg handig?
Ik herken gelukkig de verhalen over plakkerige huizen niet.

Heeft iemand van jullie ervaring met de hypotheker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:05

Mijn vriend is erg handig en kan nagenoeg alles zelf behalve elektra zaken, daar waagt hij zich niet aan. Maar dat is bij dit huis ook niet nodig. Het gaat vooral om nieuwe keuken, badkamer, vloeren, wanden etc. De mazzel is dat er ook een nieuwe cv ketel in zit, dus daar hebben we ook geen omkijken naar.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:27

Wij zijn vanmorgen bij het huis van mijn vorige post wezen kijken. Echt heel gaaf! Wel ook een behoorlijke klus. Het is enorm verouderd en verrookt, dus eigenlijk de hele binnenkant moet meteen gedaan worden. Wij willen ook zoveel mogelijk zelf doen met hulp van onze handige vaders (mijn pa zegt dat hij het nog steeds leuk vindt, ook al is hij al een eeuwigheid bij mijn zusje aan het klussen).
Maar in essentie is het een erg mooi huis op een leuke locatie. We zijn nu dus hard aan het rekenen wat zo'n verbouwing zal gaan kosten en of en hoe hoog we gaan bieden. Het gaat sowieso boven de vp, maar hoe gek is een beetje de vraag. Uiterlijk vrijdag moeten we een bod uitbrengen als we mee willen doen. Spannend weer hoor...

Wij zitten bij de hypotheker. Tot nu toe vooral berekeningen laten maken van verschillende constructies en advies over de mogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:34

Begrijp ik nu goed dat jullie boven de vraagprijs gaan bieden?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:43

Ja, dat is helaas normaal hier tegenwoordig. Getikte huizenmarkt. Vorige huis waar we gekeken hebben was toen al 15000 overgeboden toen we er waren. Toen was het een weekje in de verkoop. Gekkigheid hier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:55

Niet normaal zeg.. Dan ben ik blij dat het hier wel anders is. Huis waar wij mee bezig zijn staat bijna een jaar te koop.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:58

Ons huis staat nu meer dan een half jaar te koop en nog geen enkele kijker gehad...
Nieuwbouwwoning, kun je zo in, fijne buurt. Alles prima in orde...Maar helaas. Niks noppes nada.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:43

Ik liep van de week in Leiden en hoorde een vrouw aan de telefoon ook zeggen : neeeeeheee, dat heeft geen nut! Iedere woning waar wij gaan kijken gaat boven de vraagprijs weg...binnen een dag! Ik word er gek van !
Hier loopt het geen storm, maar wel kijkers gehad in de tijd dat ons huis te koop staat.
Helemaal geen kijkers in een half jaar tijd lijkt me echt frustrerend , revanches !
Hopelijk staat de koper binnenkort bij je op de stoep.