[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:15

Huis dat wij op het oog hebben is van 1890 :+ Als vriend enthousiast is morgen dan gaan we een goede bouwkundige + aannemer meenemen. Rather safe than sorry..

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:17

Ah, dan hebben wij ook een antiekje, 1939.

En sonja, idd gewoon lager bieden.

Daihyo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:19

Ik heb mazzel dat mijn huis in 1998 helemaal gerenoveerd is :D
Dat scheelt echt enorm :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:47

dit huis is uit 1948 en dat is gewoon al een nadeel... net na de oorlog moesten er aardig wat huizen bij gebouwd worden en daar zijn dus niet altijd de beste materialen voor gebruikt.
staat momenteel ook niets anders te koop wat vergelijkbaar is qua oppervlaktes, komt ook niet vaak voor trouwens :n vaak is de grond toch wel meer dan 100m2 minder.

maar het is niet dat we dit huis koste wat kost willen hebben... we willen het wel, maar wel voor een realistische prijs.

nu zijn we echt niet vies van verbouwen, die verbouwingen zijn dus ook allemaal wel overkomelijk,
maar , daar komt ie weer, wel voor de juiste prijs...
als ze bij deze niet laag genoeg willen gaan, dan komt er wel weer een volgend huis langs denk ik ook maar.

ideale huis zou ook iets ouder zijn, dus tussen 1900 en de tweede wereld oorlog in, toen er geen echt gruwelijke haast was met bouwen, na de tweede oorlog moest er als een dolle gebouwd worden en dat is nadelig geweest voor de gebruikte materialen wat betreft kwaliteit over het algemeen. sfeer van die huizen is ook gewoon gaaf...huis met karakter..
jaren 50 en zestig heeft ook wel leuke dingetjes zoals schouwen en mooie trapleuningen etc

we gaan van het weekend alles eens op het gemak op een rijtje zetten,
maandag wel of niet een bod doen , eventueel bod zal vrij laag zijn, maar wel realistisch in onze ogen :j
en ook in de ogen van de bouwkundige, hoewel die ergens verwacht dat ze niet zo laag zullen willen gaan
maar goed, we gaan het zien
als het niet zo is, zal het wel niet voor ons zijn bedoeld.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:34

Laat je de ontwikkelingen weten? Ben heel benieuwd. Wij moeten zo aan de slag, geen zin haha. Maar helaas komt het niet vanzelf in dozen :-)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 11:37

ik breng wel verslag uit...momenteel neigen we een beetje naar een nee , als we echt alles willen doen met het huis ex het onderheien komen we op een 60 duizend uit, veel zelf doen staat gelijk aan een 60% van dat bedrag.
dan kom je met het huis af dik over de 2 ton uit en dan is het huis gewoon af, dus niks geks, geen dikke luxe afwerking, maar gewoon netjes..
mocht er dan ooit nog geheid moeten worden , is dat weer minsten 10 er bij...
dus zou de prijs zo dik omlaag moeten dat de verkoper zich een hartverzakking schrikt

dat zou trouwens wel ideaal zijn, dat je zooi zich zelf in pakt , daar zie ik nu al tegen op en we hebben nog niet eens een huis gekocht :')

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:03

Ik heb bijna alles nog ingepakt staan.
Maar zou heel graag willen dat ik het weer uit mocht pakken.
Heel lief dat ik tijdelijk bij mijn ouders kan wonen maar ben toch echt wel heel blij als ik straks mijn eigen plek weer heb.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:50

Zo, dat zijn idd wel aardig wat kosten.

En zerena, snap ik, ik ben ook al het nieuwe huis aan het inrichten in mijn hoofd, maar heb het oude nog niet eens leeg. Haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 07:44

Ons nieuwe huis kwam op internet als verkocht onder voorbehoud te staan toen het voorlopig koopcontract getekend was. Qua bord in de tuin, geen idee. Ons verkochte huis had nog geen bord toen het al verkocht was. Is een paar uur later in de tuin gekomen. Morgen hopelijk daar het verlopig koopcontract voor tekenen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 09:21

:wave:

Ik lees wel mee maar weinig tijd om te reageren.

Afgelopen vrijdag koopakte ondertekend. Nu wachten tot de financiering rond is voordat we echt de champagne open kunnen knallen.

Op zoek naar een nieuw huis... wat een drama haha! Misschien nog wel erger dan je huis verkopen. We willen heel graag in de omgeving amsterdam blijven en de paarden bij huis zetten maar alles wat in ons budget valt wat op ons lijstje staat is wel iets mis mee. 9 van de 10 mag je geen bak/stallen bouwen. De overige zijn dusdanig verzakt, uitgeleeft etc. dat het niet meer binnen ons budget haalbaar is om op te knappen.

Na weken suf zoeken, gemeentes bellen, langsgaan etc. is het eigenlijk heel duidelijk: hetgene wat we willen is er niet binnen ons budget. -O- Of in elk geval, niet legaal. Wel huizen met grond, maar gewoon geen mogelijkheid tot bouwen van bak/stallen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:39

Als jij je bak niet omheimd valt ie niet onder bak ;)
En stallen kun je vaak oplossen door containers..die mogen vaak wel.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:43

Mijn zoektocht naar een huis was echt zo gepiept..
Ik ben maar bij 1 huis geweest om te kijken en dat is ook het huis wat ik gekocht heb.
Maarja het is eigenlijk ook best wel een buitenkansje dus ik was gek als ik het niet gedaan had.

Nelleke gefeliciteerd :)
Mellow wil het inpakken nog wat?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:02

hier afgelopen vrijdag 2 kijkers. grappig genoeg was de 1e kijker ( waarvan onze makelaar dacht dat het niets zou worden) erg enthousiast. De 2e kijkers wilden een paar maanden geleden al komen maar waren toen verhinderd, ons huis was blijkbaar toch blijven hangen dus onze verwachtingen waren hooggespannen. Het eerste wat de vrouw zegt bij binnenkomst; ja we hebben 2 auto's dus we moeten hier ook kunnen parkeren. Hallo!!?? Waarom ga je dan in godsnaam kijken voor een huis midden in het centrum van Amsterdam waar de wachtlijsten voor een parkeervergunning 6 jaar duurt. Nu huren wij een garage maar dat wordt een lekker kostbaar grapje elke maand voor 2 auto's. Vervolgens liepen ze heel gehaast door het huis omdat de parkeermeter afliep. Rare mensen zijn er toch op deze wereld. We hebben wel vaker gehad hoor dat kijkers het erg bont maakte. 1 keer wilden mensen perse op zaterdagochtend 9.00 uur komen kijken. Wij dachten dat deze vast heel geinteresseerd zouden zijn. Wij dus er alles aan gedaan om zo vroeg zaterdagochtend het huis in tip top conditie achter te laten ( zelfs nog s morgens vroeg verse bloemen op de markt gehaald), om met klein kind gevoed en al klaar te staan. Komen ze binnen en het eerste wat ze zeggen is " Oja, nee we wilden eigenlijk alleen maar komen kijken om er zeker van te zijn dat dit inderdaad NIET het huis is wat we zoeken" Daar zakt je broek toch van af? Of mensen die komen kijken en dan gelijk beginnen over een 3e slaapkamer die ze perse willen ( hebben we niet en staat ook duidelijk in de advertentie) of dat een tuin toch echt eerste vereiste is ( lekker logisch dat je dan gaat kijken bij een woning 4 hoog..) Grrrr ons huis staat nu bijna 2 jaar te koop en ik ben er zo KLAAR mee!!! Ik wil het liefst morgen nog vertrekken. Daarom; iemand nog op zoek naar een geweldig Loft appartement in het centrum van Amsterdam ( 160m2) met lift? Of weet je iemand die in Amsterdam op zoek is? PB me maar voor funda link.
@ Nelleke; ik ken het probleem. om die reden orienteren wij ons nu ook op een huis met reeds aanwezige rijbak en een groot bijgebouw voor stallen/opslag/garage aangezien je daar tegenwoordig vaak geen vergunning meer voor krijgt. We hebben er momenteel een op het oog die dit alles heeft met 1,6 ha grond. Dat is bijna uniek te noemen in deze omgeving. Maar ja wij kunnen voorlopig toch niets haha maar dromen mag..

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:33

Jammer idd dat mensen niet echt serieus gaan filteren op wat ze echt willen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 10:54

Bruceandnoon, dat lijkt me zo frustrerend. Ik ben ook blij dat ik zelf nooit bij een bezichtiging ben geweest want het lijkt me vreselijk.

Het jammere is dat de huizen waar alles (stallen/bak) al bij zit gewoon echt buiten ons budget liggen.

@ Jolliegirl, ik wil m'n paard niet in een container en ik wil ook zelf niet tegen een container aan kijken. Als ik een half miljoen aan m'n huis ga uitgeven wil ik niet uit ellende tegen een verroeste container aan kijken en m'n partner al helemaal niet.

Daarbij is dat met de bak niet omheinen niet altijd zo simpel, draineren, afgraven etc zitten allemaal regels aan verbonden en zijn per gemeente/regio weer anders.

Dan zit je ook nog met je mesthoop/opslag hooi etc etc. Ik wil echt niet tegen een troep aankijken of plastic zeiltjes etc. Klinkt verwend, maar het kost allemaal genoeg geld dus dan wil ik wel dat het er ook een beetje oké uit ziet.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:15

@Nelleke: :(:) , wij hebben ook 6 jaar gezocht en er leek gewoon niks passends te vinden, ik zat soms met tranen in de auto op de terugweg, maar hier ook bepaalde wensen van bv voldoende grond, want ik heb ook echt geen zin dat het één en al blubberbende is. Wij hebben dan ook uiteindelijk eerst de boerderij gekocht en daarna pas langzaam het huis te koop gezet, tja, ik wist dat er niet zo snel weer wat geschikts voorbij zou komen. Gelukkig ging de verkoop van ons huis heel erg snel.
Wij wilden het ook gewoon goed hebben en vaak was de boerderij echt niks en ook niks van te maken (wij hebben zelf een bouwbedrijf), maar mogelijkheden voor de paarden of boerderij geweldig, maar geen goede mogelijkheden voor de paarden en idd ik wilde ook een bak aan huis en stallen e.d. zoals we ons dit voorstellen, ook omheining e.d. en dat zijn toch dingen die je vooraf geregeld moet hebben. Bij ons is het gelukkig toch gelukt om wat te vinden, maar ik weet hoe moeilijk dit kan zijn :(:) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:45

Ons huis staat als ´verkocht onder voorbehoud´ <3

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 11:46

Jeej gefeliciteerd Joolien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:47

Dank je wel, was wel even bijzonder om te zien :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 11:55

Ja snap ik, de makelaar komt hier vandeweek een sticker plakken. :+

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:40

Wij gaan aanstaande woensdag de koopakte ondertekenen (met daarin onder voorbehoud van financiering enz.) Dan meteen bij de hypotheekadviseur langs. Ik heb zelf al BKR registraties opgevraagd en binnen plus andere belangrijke papieren. Hopelijk is alles dan snel rond. We willen eigenlijk voor de kerst in het nieuwe huis zitten. Maken jullie je btw ook zorgen over de bezuinigingen in 2014? We krijgen er hoe dan ook wat mee te maken, maar de 'druk' van een koophuis voelt iets zwaarder dan huren.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:55

Gefeliciteerd joolien!!!

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:45

Wat gaat het snel bij iedereen ineens, of lijkt dat zo :) Veel huizen gekocht en verkocht, misschien gaat het dan toch wat beter met de markt!
Iedereen in ieder geval gefeliciteerd met de verkoop en aankoop van huizen :D
Huis van mijn tante staat nog te koop er schijnt wel een bod te zijn waar ze verder mee gaan.
Afwachten maar weer, het is inmiddels 1 jaar geleden dat mijn tante van de fiets werd gereden...
We hopen op een afsluiting en dat de toekomstige mensen er goed op zullen passen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:17

@joolien: wat leuk *\o/* .

@malkesta: ook wel weer fijn als het hui weer bewoond is en een thuis wordt :(:)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:29

Gefeliciteerd joolien, :-).

En zerena, ja op zich wel, maar had gehoopt dat er meer klaar was. Wat een troep kan een mens hebben.

Een zeecontainer als stal kun je ook mooi maken hoor, dakje erop maken en potdekselen. Hebben vrienden van ons ook gedaan en het is dat mijn vriend het zei, anders had ik het niet gezien.