Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:03

:j ja fietsplan is zeker leuk. Ik wilde dat al langer, alleen had een contract voor bepaalde tijd, dus dat ging ook niet. Nu met onbepaalde tijd gaat het wel :):) . Ik heb ook geen auto en fiets super veel dus ik mocht ook wel voor mezelf. Scheelt ook zoveel geld!

Wat is trouwens roomboter met camergue zout. Wat is daar speciaal aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:06

ChantalSmook schreef:
:j ja fietsplan is zeker leuk. Ik wilde dat al langer, alleen had een contract voor bepaalde tijd, dus dat ging ook niet. Nu met onbepaalde tijd gaat het wel :):) . Ik heb ook geen auto en fiets super veel dus ik mocht ook wel voor mezelf. Scheelt ook zoveel geld!

Wat is trouwens roomboter met camergue zout. Wat is daar speciaal aan?

Ik heb werkelijk waar gen idee maar de lidl verkoopt dat altijd met feestdagen (nu voor pasen dus) en dat is de enige roomboter die ze verkopen met zout erin. Ik ben er dolop. Maar de zoutkorrels zijn wat groter dus ik denk dat ze het zout gewonnen hebben uit het camergue gebied :o?
Ik ben dol op geroosterd brood met gezouten roomboter :o

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:14

Dat is idd roomboter met zout gewonnen in de Camarque!
Erg lekker!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:59

Ik kook alleen voor mezelf, dus erg ingewikkeld wordt het nooit :). Voorbeeldje van gerechten van deze week:

- groentepakket met noodles, vegagehakt en woksaus
- groentepakket met bonen en wraps
- groente met pasta, witte saus en een vegaburger
- stamppot andijvie

ChantalSmook schreef:
Sheran schreef:
Pfoeh, 98 cent, wel duur hoor mri :+

Nou, ik ben erachter gekomen dat ik voor 20 euro (in mijn eentje) heel ruim kan eten (zonder voorraden). Als ik dat dus budgetteer, hou ik waarschijnlijk aan het eind van de maand over. Kan dat weer op mijn spaarrekening :)

Gisteren was ik wel 18 euro kwijt aan wasmiddel (wit, kleur, zwart, wol). Wel van een fijn merk (Ariel) en ik doe er wel weer een jaar mee.

Eet je dan ook wel gevarieerd in een maaltijd of gewoon simpel? Ik kan ook prima eten voor 20,- als ik net als bv vandaag gekookte aardappelen met een stukje vlees en een potje groente doe. Maar als ik lekkere pasta wil met verse groenten e.d. dan gaat me dat weer niet lukken. Of iets speciaals zoals bv quich e.d.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:48

ChantalSmook schreef:
Mri schreef:
ChantalSmook schreef:
Mri wat is jou weekplanning ong?

Vanavond hadden we spinazie met aardappelpuree en een bal gehakt
Morgen lasagne met alle groente die ik nog in de koelkast heb + restje spinazie van vandaag
Woensdag eten we broccoli met kipfilet en restje aardappelpuree van vandaag (broccoli heb ik nog in de vriezer, kip ws ook, maar dat ik ook in de actie vanaf woensdag)
Donderdag eten we wraps met kip (en natuurlijk groente erop)
Vrijdag vers gemaakte soep (wat voor soep is afhankelijk van wat er te krijgen is op de markt) of gevulde paprika's
Zaterdag weet ik nog niet zeker, misschien blijven schoonouders eten (dan wordt het kippenpoten(vriezer) uit de oven met gebakken aardappels, groente van de markt en salade)
Zondag mag vriendje kiezen wat hij eten wil

Maar dan red je dat toch niet met die 98,- cent maar moet je dus nog meerdere dingen gaan halen? Of begrijp ik het verkeerd.

de 98 cent was voor 2 dagen ;) (spinazie + melk)
de rest al in huis.
Voor morgen avond hoef ik ook niks te kopen (wel brood voor de lunch), voor donderdag ook niet. Vrijdag ga ik naar de markt en haal ik alle groente die ik nog nodig heb :)

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:51

Sheran als je in plaats van groentepakketten gewoon zelf even groente snijdt dan ben je meestal veel voordeliger uit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:01

De groentepakketten die ik heb zijn 70 ct voor 400 gram, daar snijd ik niet alles voor zelf, vooral omdat er ook groenten als paprika etc. in zitten. Als ik zelf snijd ben ik duurder uit :).

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:05

ik denk dat ik van de week eens bij Nettorama ga kijken.
Heb nu een reclame folder app op mijn telefoon en bekijk hier beetje de blaadjes.
Zag dat bij de NettoRama veel producten (amerken-huismerken) en stukken goedkoper.
Dus ben wat producten gaan vergelijken - grootste verschil zit 'm momenteel in de vakenshaasjes (lijkt wel overal in de aanbieding).
Bij NR voor 3,99 voor 500 gram, bij overige winkels is het 4,99+
Cougettes voor 49 cent.
3 pakken dubbelfrisss voor 1,99
2 zakjes knorr saus 0,99

Dus ga daar eens kijken. Ben er nog nooit geweest. Dus weet ook niet hoe het eruit ziet in de winkel. Maar proberen kan altijd.
Donderdag middag ga ik erheen.

Owja, ik zag in foldertje van de C1000 een Tristar tosti contact grill voor 15,00 euro (normaal 29,95).
Heeft iemand ervaring met dit apparaatje? Morgen begint de aanbieding en ben eigenlijk wel geinteresseerd erin ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:14

Sheran schreef:
De groentepakketten die ik heb zijn 70 ct voor 400 gram, daar snijd ik niet alles voor zelf, vooral omdat er ook groenten als paprika etc. in zitten. Als ik zelf snijd ben ik duurder uit :).

Wow, waar haal je die pakketten? Wij halen ze ook regelmatig, omdat we in sommige gevallen idd goedkoper uit zijn dan wanneer we elke groente los halen en zelf snijden. Maar zo goedkoop heb ik ze nog niet gezien! Of koop je ze in de aanbieding en vries je ze in?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:20

Wij hebben ook een contact grill maar dan van Tefal
Ideaal voor tosti's, sate, groente etc

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 02:38

Ik ga ook bijna altijd bij de Nettorama boodschappen, en ik ben altijd goedkoop uit.
Ben al even niet meer echt actief geweest hier, maar ga vanaf vrijdag weer bijhouden wat ik koop.

Ik heb trouwens mijn naam veranderd naar La_rouge, eerst was ik Roxyi..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 02:38

joyce2 schreef:
Sheran schreef:

Wow, waar haal je die pakketten? Wij halen ze ook regelmatig, omdat we in sommige gevallen idd goedkoper uit zijn dan wanneer we elke groente los halen en zelf snijden. Maar zo goedkoop heb ik ze nog niet gezien! Of koop je ze in de aanbieding en vries je ze in?

Markt! Maar de AH heeft ze ook goedkoop, voor 79 cent. Daar zit vooral kool, wortel en tauge in :). Ook lekker, vooral bij wraps.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:44

Ik meld me ook aan wil graag kijken hoe en wat ik allemaal kan besparen. Op dit moment moeten we echt op de kleintjes letten omdat we met sommige dingen flink zijn genaaid en waar we nu dubbel voor betalen :-S Dus elk beetje is meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:45

Sheran, oeh die heb ik nog niet gezien bij de AH .. toch eens beter kijken. Soms wel lekker om gewoon eens makkelijk te doen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:51

idinn schreef:
Sheran, oeh die heb ik nog niet gezien bij de AH .. toch eens beter kijken. Soms wel lekker om gewoon eens makkelijk te doen!

Ze liggen vaak bij de grotere AH's :). Zwart met witte sticker erop.

En iets heel stoms: ik had net wasmiddel bij de AH ingeslagen (40% korting), en dan loop ik de dag erna Kruidvat binnen. Ook wasmiddelenaanbieding maar dan 50% korting!
Dus, mensen: wasmiddel 50% korting bij Kruidvat :+

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:38

Ja dat is balen sheran, dat heb ik ook geregeld. Maar probeer nu altijd wel alle krantjes door te kijken die ik krijg en dat is nogal wat en dan vergelijken. En ik weet ongeveer de prijzen bij de op is op shop, is het goedkoper bij kruidvat neem ik die en anders toch vaak naar de op is op shop. Koop altijd die grote flessen van witte reus voor 10,- en daar kan ik een dik half jaar mee.

Ben vandaag ook weer even wezen boodschappen.
Bij de lidl : 34,32
prei
kreukelfriet
rauwe ham
kalkoenfilet vleeswaren
leverkaas
edelsalami
hamreepjes
pindakaas
magarine
mix voor boerencake
mix voor fijne cake
eierenen 20 stuks ( met stickervel om ze om te toveren tot paaseieren, kan vriendlief zich ook vermaken :P )
worstenbroodjes
cola 4x
casis 6x
witbrood
gehakt
speklapjes
kipfilet 2x

c1000: 11,96
2x doosje rode peper
aanbieding bonduelle blikjes : 5 voor 3,-
2x jonge worteltjes
rode bietjes
doperwtjes festini
snijbonen
rode kool met appel
2x mais
sperziebonen gebrokken
zak spitskool (hadden geen mooie kolen meer dus dan maar voorgesneden)
komijnpoeder

Mijn weekmenu:
do 21-3 Spitskool rijstschotel met satesaus ( smulweb)
vr 22-3 Aardappelen, sperzieboontjes uit pot en gehaktbal
za 23-3 Marine Nasi (recept staat in de map)
zo 24-3 Rollade met patat
ma 25-3 Kippenbout * uit de oven, met gebakken krieltjes en groente
di 26-3 Javaanse spercieboontjes ( smulweb)
wo 27-3 Hete kip ( smulweb)

Ik ga misschien nog even na de winkel voor diepvries sperciebonen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:13

Sheran fijn dat je de tip deelt!
en dat is inderdaad niet duur voor zo'n groentepakket als je inderdaad alle groente anders loskoopt.

Wemkelover ook een mooi lijstje :)

Pfoee drukke/ange werkdag gehad. Was echt zo moe na het werk en vergeten wat uit de diepvries te halen. Dus besloten om ragout met pasteitjes en lekker sla/tomaat/geitenkaas te eten, die had ik ook al zolang staan in mijn voorraad kast. Hij begint nu echt eindelijk te slinken! Ik zie de achterkant nu echt weer van mijn kast :P

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:24

Zaterdag net een groepje meiden van stal hier thuis Gourmetten. Dus niet echt een budget weekje. Maar dat maakt niet uit :)

Volgende week weer een mooi lijstje maken. :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:49

gourmetten is lekker :9
Alleen maakt het altijd zo'n zooitje :D

Hier zaterdag steengrillen met bowlen, ook niet echt goedkoop, maar geen afwas en een keertje iets buiten de deur is ook wel weer lekker!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:00

Hmmm, gourmetten! Steengrillen heb ik nog nooit gedaan. Is dat niet iets voor buiten?

Haha Chantal, ik las 'ragout met paaseitjes'. Ik dacht: :wow:

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:28

Even een 'tip': als je je inschrijft voor de nieuwsbrief van Jumbo, krijg je wekelijks ook op diverse artikelen extra kortingsbonnen van 25% op bepaalde artikelen! Altijd handig als er iets bij zit wat je eens wil uitproberen of regelmatig koopt! (Voor mij b.v. deze week korting op Arla yoghurt en kwarkyoghurt)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:42

Ik vind die bonnen nooit zo boeiend. Die producten vind ik meestal maar zozo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:22

Wij doen ook altijd steengrillen ... minder stank als gourmetten :) Wel lekker zoiets, maar inderdaad wat minder budget (of je moet ver van tevoren van elk stuk vlees een stukje afhalen en vast invriezen haha).

Vanavond pastasaus die ik paar weken terug had gemaakt eten ... gister vast ontdooit en er kwam een gigantische knoflookwalm vanaf :+
Ben laat thuis, dus dan enkel nog even uitje erbij doen (was toen op) en champignons en pasta koken. Het scheelt ook weer een flinke bak in m'n vriesvak.
Volgende week keer gevulde pasta eten en iets met kip, dan passen er na de paasvakantie wat doosjes fruit in :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:02

Staking bij de AH....... ook goed voor je portemonee...... :+

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:06

Ik vond de schappen hier gisteren nog goed gevuld moet ik zeggen.