Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 07:45

DAMWolf schreef:
Leuk die Boxer helm Nina! Zit dat een beetje?

Het is geen boxer maar een shark RAW helm.
Dus een jethelm met een bril en een mondkapje..maar weinig mensen vinden hem mooi :+

@iedereen: bedankt ben er echt blij mee :D

@caprediem: ik zat met hetzelfde, willen rijden maar nog geen 24 en heb ook gewoon nog gewacht. Het scheelt je best veel geld aangezien je niet weer hoeft te lessen en op examen moet.
Dan kun je dat geld beter in een motor stoppen ;)

Niekj_Jente

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:57

Leuke motor op de vorige pagina!

Ik heb gisteren ook nog een ritje gehad met de motor. Wat een gedoe.
Stonden ergens in de file, op een begeven moment wijst een klein meisje naar me en zit wat te zwaaien, kijk naar de motor gooit hij koelvloeistof eruit en staat hij ineens op 136 graden!
Hij is dus in nog geen minuut tijd van 86 naar 136 graden gestegen, meteen dat ding uitgezet en aan de kant gegaan.
Gelukkig waren er nog 5 anderen bij me en hebben we ergens bij het cafe water kunnen regelen om eventueel wat bij te vullen.
na een dik half uur wachten wilde hij dus niet meer starten, gelukkig wat handige jongens erbij die ernaar hebben gekeken maar ze wisten het allemaal niet en hij wilde ook niet starten, ze dachten dat de koppakking kapot was ivm dat hij zo warm is geworden.

Dus hoppa ANWB maar gebeld maar na 1.5 uur wachten waren ze er nog niet, dus nog eens gekeken of hij wilde starten en hij deed het gelukkig, dus de ANWB maar weer gebeld en we kregen de mededeling dat het zowiezo nog zeker 2 uur zou duren, dus ben blij dat hij het weer deed.
Gelukkig daarna gewoon door kunnen rijden, toen was er niets aan de hand, zodra ik op een langzaam tuf tempo kwam steeg hij weer..

Bij thuiskomst gekeken en er was gelukkig maar een zekering kapot..

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:16

Jeetje wat een gedoe zeg! Ik hoop maar dat zoiets mij niet gebeurt als ik alleen op pad ben...

Vanochtend bijna 2 uren rondgereden in de omgeving, heerlijk! Eindelijk motorrijden! *\o/*

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:42

Mijn eerste motorrijles zit erop! Heb gelest op een Yamaha YBR als ik t goed heb. Heb snelle slalom, precisie stop en stapvoets rijden gedaan. Ik vond het zooooo gaaf!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:53

Wow melisjeee dan heb je al aardig veel gedaan voor de 1e les! En ga je nu voor het a1 rijbewijs?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:15

Leuk!! Vet veel gedaan al... Goed joh! :D
Ben ik dan echt zo'n uberkneus die de eerste les al blij was dat ze een rondje parkeerterrein kon (stapvoets rijden) en uiteraard remmen bij de pionnen enzo, maar verder niet :=

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:22

Goed gedaan melis! Leuk eh, motorhobbelen :D?

Goldie: Ik denk dat het ligt aan je eigen kunnen hoor :) Ik had ook al veel oefeningen gedaan (o.a. snelle slalom, remmen tussen de pionnen, noodstop en stapvoets), maar ik had dan ook al wat beheersing over de motor toen ik begon met lessen := Als je instructeur ziet dat jij meer kan, krijg je ook meer. Ze zullen je nooit echt pushen van, "je moet deze en deze en deze oefeningen VANDAAG leren!" In ieder geval, mijn instructeurs niet :)

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:31

En het maakt niet uit, toch? Als het dan toch een wedstrijdje moet zijn: degene die het meest geniet heeft gewonnen :P

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:54

_O-

Dat is zeker zo DAMWolf, heeft mijn instructeur gelukkig ook niet. We doen alles lekker in ons eigen tempo en we hebben er weer lol in iig. Uiteindelijk komen we er allemaal wel ;)
Hoe kwam jij dan al aan die voertuigbeheersing >;) :P

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:59

@ Goldie, ik mag donderdag voor het eerst en ben ook al blij als ik een rondje zelf kan rijden! Het ligt ook wel aan je lengte en de zwaarte van de motor. Mijn eerst ervaringen op een motor waren ruk, dus ben nu heel benieuwd met mn eigenste.. Nu zijn de valbeugels nog mooi zwart.. haha

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:02

Hihi op je eigen motor lijkt het me helemaal spannend, succes iig alvast :) Maar je gaat er vast van genieten :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:03

O:) Hahahaha eeeeuhmm......

Ik liep voor 5 maanden stage in Maleisië en daar hadden ze ook motoren staan. Niemand geeft er iets om als er een "toerist" een motor pakt om een rondje mee te touren als ze nog geen rijbewijs hebben. Iedereen rijdt daar zonder. Ik heb dus gewoon op bergwegen op de motor gereden. Ik kreeg vanzelf die beheersing door het uitwijken en stoppen voor groot en klein wild :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:14

Hahaha :+ Dat is ook een manier om het te leren, maar geloof zeker dat dat heeft gescheeld :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 08:09

Ik had ook nul ervaring toen ik begon.

Jammer genoeg is mijn instructeur ziek vandaag, geen les dus. Dan nog 1 les te gaan voor t examen....brr

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:26

Spannend Snoevie!! Wel balen dat hij niet kan vandaag. Komt nou toch wel erg dichtbij.

Gisteren een AVB lesje gehad.
Halve draai is toch echt een ramp zeg haha. Moest er wel flink inkomen maar uiteindelijk lukte het. Ik hoef waarschijnlijk alleen maar linksom (aangezien dat veel logischer in het verkeer is dan rechtsom).
De rest ging wel gewoon super goed. Had samen les met iemand die voor haar A rijbewijs gaat. Voelde me na de oefeningen van de halve draai (waar we mee begonnen) toch gelukkig weer iets zekerder.
Zij had die halve draai veel eerder onder de knie, maar de rest kostte haar veel meer moeite.

Op zich ook niet gek aangezien ik wegervaring heb (dus lees: remmen, stapvoets rijden als ik wacht voor een stoplicht of kruispunt, wegrijden uit parkeervak is gewoon hetzelfde als ergens anders wegrijden met een strakke bocht)

Dus zaterdag gaan we mijn examen inplannen en dan doe ik nog een paar lesjes daarvoor maar veel hoef/wil ik er niet meer. Vind dat ik netjes genoeg rij op stomme fouten die ik een keertje heb gemaakt. Maar dat is iets dat moet je gewoon niet doen; dat leer je niet door te oefenen :')

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:03

Ik heb op de motorbeurs op een Suzuki gladius gezeten, leuk motortje :D
Kom ik met mijn voeten mee aan de grond, dus ik ben al om, haha
dat is een van mijn voorwaarden voor een motor voor mij

Heb nu een honda magna VF 700, wil opvolger die wat makkelijker de bochten in gaat en wat soepeler meekan met de anderen.
Geloof dat de gladius daar uitermate geschikt voor is.
Heb de wens van het liefste cardan maar vast over de schutting gegooid O:) dan kom ik meestal toch in de wat grotere/zwaardere motoren of een chopper zoals ik nu al heb

ben dus al wat aan het speuren op internet, heb ook al wat leuks gezien :D maarja een gladius is een naked.......
kan er op een naked een ruitje gezet worden?? topkoffer kan wel al heb ik gezien O:)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:26

Op de Gladius kan makkelijk een ruitje volgens mij :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:30

geloof me leprycorn,die examinator vraagt rustig ook de halve draai rechtsom hoor!

Ik vond een chopper helemaal niks,maar die foto van een paar pagina's terug in het topic(foto van op de motorbeurs) vond ik toch wel leuk,wie was t nou ook alweer! Kan m ff niet vinden.

Nouja,examen eerst maar halen en dan verder zien

Ik wil idd ook graag iets met een ruitje,nu op de Er6n mis ik dat wel denk ik,zeker op de snelweg!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:32

@Snoevie: Ze hoofd examinator categorie motor van Utrecht zei alleen linksom :+
Dus laten we hopen van niet! _O- _/-\o_

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:33

Haha nou hoop voor je dat ie gelijk heeft. Ik heb hem in Heerhugowaard gereden zien worden!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:36

Ik bedoel bij alleen mijn AVD examen, niet bij AVB. Of bedoel jij dat ook?

Ik moet oefeningen tijdens mijn examen ergens onderweg doen, dus op de openbare weg.
Zelf zou ik nooit een halve draai rechtsom maken op de openbare weg, tenzij ik in Engeland rijd. :Y)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:46

Leo zat op de chopper op de motorbeurs toch?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:50

Jup dat was Leo idd, maar die chopper vind ik ook leuk. Niet voor mij maar wel een super leuk ding om te zien!

Mijn lesje ging net ook weer lekker. Heel even weer wat strubbelingen met wegrijden links, maar daarna weer ruim :j

Leprycorn hoeft alleen avd toch met dan een paar oefeningen dacht ik.. :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:18

oh sorry leprycorn,ik dacht dat je het over het avb sprak!

En was t leo! vond m wel erg leuk. Al wil ik aan het motorrijden toch een sportief tintje geven. Niet te extreem,maar wel een beetje

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:04

Zoo, kan ik ineens morgen 2 uur lessen en donderdag. Spannend!