Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:20

bij ons werd er niet moeilijk over gedaan.
je dronk wat je wilde en hoeveel je wilde.
dat was bij vriendinnen toen idd wel anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:20

Drinken bij het avondeten is heel erg ongezond....

asjemenou

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:21

Hoezo?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:21

Echt? Wij dronken er altijd water bij.... anders is het eten zo droog. Waarom is het slecht? In eten zit toch ook water?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:23

Droog? Dan is het niet smakelijk gemaakt...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:23

Asjemenou, Dat vind ik nog zo'n vreemd iets: soep voor het eten :=

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:25

Zijn jullie geen boeren zeker Mootje?
Was/is hier standaard: Soep, aardappels/vlees/groente, toetje. En dat alles werd uit 1 bord gegeten. :r

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:26

Haha, nee :) En maar schuiven met die lepel, of niet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:26

Harken..... :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:27

soep voor het eten deden wij ook vrijwel nooit

ik drink altijd bij het eten, heeft niets met de bereiding te maken :n

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:28

Als ik soep eet voor het eten zit ik meteen al vol en dan mis ik de calorieen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:30

Soep is goed voor de vertering....een half uur voor je eten...heel erg gezond. Vroeger was dat standaard

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:36

Wij dronken ALTIJD melk bij het eten, mijn kleine man krijgt dat ook te drinken bij zijn eten (en bij zijn brood).

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:37

Wij kregen altijd wat te drinken tijdens het eten, en zo doe ik het nu zelf ook. vond het altijd vreemd dat wanneer ik bij een vriendinnetje at ik geen drinken bij het eten kreeg :=

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:54

Wij kregen wel drinken bij het eten, maar alleen water. Of evt melk, maar iets anders ging niet gebeuren :n
Ik drink nu dus ook nog steeds water bij het eten :)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:56

Mareng schreef:
Een vriendin van mij heeft haar twee kinderen nooit frisdrank gegeven en hebben het ook niet in huis, alleen met een feestje ofzo... Scheelt een hoop en is veel gezonder! ik heb thuis ook nooit frisdrank gehad en zie het nu nog steeds als een traktatie, bijv. een etentje buiten de deur en dan drink ik een coca cola! Ranja is id een goedkope vervanging! Ik drink het niet, drink water, thee, melk en koffie..

Bij ons was er ook nooit frisdrank, en nu ik op mezelf woon hebben we het alleen voor gasten. Gaan ongeveer 2-3 1,5 liter pakken fruitsap per week doorheen voor 2 personen en de rest is thee en water en in het weekend koffie, en soms bier en wijn. Doordeweeks drinken we koffie op ons werk. Ik vind cola niet eens lekker, alleen in zomer icetea ofzo en dan vind ik spa rood met siroop ook erg lekker. Bij het eten mochten we wel water drinken, maar niks anders. De rest van de dag kreeg ik thee, als baby dronk ik blijkbaar al afgekoelde kruidenthee uit de fles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:21

Marley schreef:
Ik was vroeger altijd helemaal verbaasd als ik ergens anders ging eten en ze daar frisdrank bij het avondeten mochten.... bij ons stond er alleen melk en iets anders kreeg ik niet...
kreeg wel frisdrank verder maar niet veel

Fris tijdens het eten ben ik ook niet gewoon. Enkel als ik uit eten ga doe ik het thuis nooit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-12 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:26

Hier thuis ook dagelijks soep, a/v/g en pudding na. Doen mijn ouders nog. Wij niet overigens.
Zal wel aan ons dorp liggen An hihi.

Maar wat veel 'erger' is... Mijn ouders scheppen alles op aan het aanrecht en geven je zo het bord. Weet nog dat ik me doodschaamde bij mijn liefdes voor de eerste keer kwamen eten. Daar werd geen uitzondering voor gemaakt. Die kregen gewoon een opgeschept bord hihi.

Over niet opeten of meer opgeschept krijgen werd nooit moeilijk gedaan.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:39

Wij dronken ook geen frisdrank door de week vroeger.
En eerst een broodje hartig (kaas/vlees) voor je een broodje zoet (hagelslag/jam enz.) mocht nemen.
Gelukkig ben ik een van die personen die niet van frisdrank en zoet beleg snoep en chocolade hou :).

Nu vind ik bij het uitgaan een glaasje cola wel lekker!
En ik drink nu vaak een glaasje sap thuis omdat ik het water hier in Frankrijk uit fles niet zo lekker vind.

Gister voor 27 euro boodschappen gehaald bij de liddl en daar hadden we gewoon 2 tassen vol voor!

- Pak melk
- Pak appelsap 1.5 liter
- 2 pakken wijn 1.5 liter
- 1 fles ice thee
- 36 coffee pads
- 1 ananas (vers)
- 1 pak gesneden kip (500 gram)
- 2 mooie grote kartonnen opberg dozen
- zalm/groente burgers
- Grote pot honing
- 2 heineken biertjes
- buggels
- 4 sponsjes
- Soep uit pak
- 8 bakjes yogurt naturel

Vond het prima voor elkaar voor deze prijs!
De opberg dozen maakten het geheel wat duurder maar ze staan super mooi in mijn kamer (knal blauw met witte stippen)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:47

asjemenou schreef:
Zijn jullie geen boeren zeker Mootje?
Was/is hier standaard: Soep, aardappels/vlees/groente, toetje. En dat alles werd uit 1 bord gegeten. :r

jak. ja. dan heb je op een gegeven moment vanille vla met stukjes aardappel en vlees. getver.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:50

vonneke schreef:
Maar wat veel 'erger' is... Mijn ouders scheppen alles op aan het aanrecht en geven je zo het bord. Weet nog dat ik me doodschaamde bij mijn liefdes voor de eerste keer kwamen eten. Daar werd geen uitzondering voor gemaakt. Die kregen gewoon een opgeschept bord hihi.

bij mijn ouders ook hoor :j
net een gevangenis. in de rij met je bord zodat het opgeschept wordt. of je wordt geroepen en kan het a la afhaalchinees op komen halen :D

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:16

Wij aten thuis ook altijd soep voor het eten. Nu ik op mezelf woon bijna nooit. Ik mis het wel, maar vind het teveel werk

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:19

Ik krijg vaak juist dorst van soep, dus om soep als vervanger van drinken te zien, snap ik ook niet.
Ik drink altijd water bij het eten, ook als we soep eten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:40

Tieme schreef:
[naam] schreef:

bij mijn ouders ook hoor :j
net een gevangenis. in de rij met je bord zodat het opgeschept wordt. of je wordt geroepen en kan het a la afhaalchinees op komen halen :D

Bij ons meer restaurant. Het werd je geserveerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:44

Hier ook nooit fris en chips doordeweeks, mijn vader dronk ook geen bier doordeweeks, alleen als ze een verjaardag hadden, maar anders niet. Mijn schoonvader drinkt de hele week bier, vond dat zo raar.. :n

Tijdens het eten drinken wij ook nooit iets thuis, was bij mijn ouders niet zo en nu ook niet :n

Soep vooraf doen we ook niet, ook nooit gedaan.. Heb dan helemaal geen honger meer :n In een restaurant doe ik ook nooit aan voorgerechten ;)