Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quad

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:23

Dan blijf je gewoon het huidige abonnement houden. Wel even kijken hoeveel je straks betaalt.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:24

Ah oke. Hmm, ga er eens over nadenken!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:28

Ik zou het anders doen denk ik... als je abbo afloopt overstappen naar een sim-only wat per maand opzegbaar is. Als de nieuwe Iphone dan uit is, kun je zo weer terug overstappen.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:30

Wendy schreef:
Ik zou het anders doen denk ik... als je abbo afloopt overstappen naar een sim-only wat per maand opzegbaar is. Als de nieuwe Iphone dan uit is, kun je zo weer terug overstappen.

Waar je de hoofdprijs voor betaalt en waarschijnlijk geen korting kan afpraten wanneer je de iphone 5 wilt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:34

De hoofdprijs betaal je voor abonnementen met telefoon :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:36

Wendy schreef:
De hoofdprijs betaal je voor abonnementen met telefoon :+

Je moet het heel goed uitrekenen, soms heb je na 24 maanden de telefoon wel 3 keer betaald, maar soms is het goedkoper...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:14

Hier ook een bokker op zoek naar een nieuwe telefoon. In juli mag ik een nieuwe, maar kan nu al verlengen.

Ben het totaal niet eens met het lease programma dus dat word hem niet.
Ik ben nu aan 't kijken naar een losse telefoon en dan sim only of dat goedkoper is.

ik wil 1gb internet, 75 belminuten.

Ik heb nu de htc desire s. ben hier alijd tevreden over geweest maar na bijna 2 jaar begint hij behoorlijk wat steekjes te laten vallen. Hij is ook al diverse keren gevallen, en dat heeft ie ook overleefd.
Ben wel van plan bij een nieuwe goede hoesjes aan te schaffen.

Ik ben aan het kijken voor een S4 of in de nieuwe htc modellen. zolang het maar android heeft en geen apple.. Nu even dit topic vast terug lezen :)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:43

Ik heb nog eens alles wat is gezegd nagelezen en nu gekeken naar de android versie, dual processor en werkgeheugen. Ik kom daarmee op dit rijtje potentiële telefoons uit (ik heb al een sim only bij Telfort lopen, vandaar dat bij de meeste de prijs van een los toestel staat):

-HTC desire X (211,-)
-Samsung Galaxy s advance (216,-)
-Samsung S3 mini (248,-)
-LG E460 Optimus L5 II (192,-)
-Sony Xperia S (24,- p/m)
-Sony Xperia J (210,-) (deze vind ik mooier, maar is minder goed?)

Is er iemand die ervaring heeft met een van deze telefoons? :) Voor mij is de batterijduur, camera en breed aanbod van apps het belangrijkste. De telefoon moet daarnaast minstens 2 jaar mee gaan om het geld eruit te halen, hij moet dus niet voor die tijd afgeschreven zijn.. Welke telefoon is bij deze eisen het meest aan te raden?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:47

_mexx_lady_ schreef:
Ik vind 60-70 nog veel voor een mobiel van een jaar oud om eerlijk te zijn.
Ik zou eerder denken aan 50 euro.

Ondanks dat het vele pagina`s geleden is wil ik hier toch nog even op reageren

mijn oude telefoon is verkocht voor 60 euro

Nieuwprijs: 180 eur0
hoesje: 15 euro, is overigens niet meeverkocht, want ja, wat moet een volwassen man met een kinderachtig popcornhoesje? :')
hoesje: 5 euro

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:00

He jongens,

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe telefoon en aangezien jullie heel veel verstand hebben van telefoons, in ieder geval vast meer dan ik wil ik graag jullie advies vragen :)

Ikben op zoek naar een telefoon die sowieso touchscreen heeft en qwerty is ook goed.
Ik had hiervoor een galaxy S txt maar die liep heel vaak vast en had snel kuren.
Ik heb hem laten vallen en toenwas hij dood ;)

Ik zou wel graag een camera willen, hij hoeft niet veel megapixels te hebben of iets dergelijks.
Ik zou graag een beetje formaat telefoon willen hebben en hij moet wel simlockvrij zijn.
Verder maximaal 200 euro kosten.

Groetjes

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:02

prugelpiet schreef:
_mexx_lady_ schreef:

hoesje: 15 euro, is overigens niet meeverkocht, want ja, wat moet een volwassen man met een kinderachtig popcornhoesje? :')

Welke telefoon gaat het over?

xIrlijn schreef:
Ik heb nog eens alles wat is gezegd nagelezen en nu gekeken naar de android versie, dual processor en werkgeheugen. Ik kom daarmee op dit rijtje potentiële telefoons uit (ik heb al een sim only bij Telfort lopen, vandaar dat bij de meeste de prijs van een los toestel staat):

-HTC desire X (211,-)
-Samsung Galaxy s advance (216,-)
-Samsung S3 mini (248,-)
-LG E460 Optimus L5 II (192,-)
-Sony Xperia S (24,- p/m)
-Sony Xperia J (210,-) (deze vind ik mooier, maar is minder goed?)

Is er iemand die ervaring heeft met een van deze telefoons? :) Voor mij is de batterijduur, camera en breed aanbod van apps het belangrijkste. De telefoon moet daarnaast minstens 2 jaar mee gaan om het geld eruit te halen, hij moet dus niet voor die tijd afgeschreven zijn.. Welke telefoon is bij deze eisen het meest aan te raden?

HTC Desire X, prima toestel, heeft sinds een week update naar Android 4.1 en Sense 4+ gehad (zegt je niet veel denk ik, maar zit wel snor)
Samsung Galaxy S Advance, al een keer gemeld door mij, ik zou deze niet halen maar eerder kijken naar het iets snellere broertje de Samsung Galaxy S3 mini
Samsung Galaxy S3 mini, ook al vaak gemeld, in dit budgetklasse (tot 250,-) de snelste telefoon.
LG Optimus L5-II, deze Optimus serie is een afrader, de vorige generatie (L3, L5 en L7) zijn stuk voor stuk trage telefoons, ik vermoed dat het met de huidige (L3 II, L5 II en L7 II) niet echt opgelost is.
Sony Xperia S, prima toestel, maar via waar de 24,- p/m?
Sony Xperia J, Leuk toestelletje, maar alleen voor de looks, ik zou hem links laten liggen vanwege niet hele snelle processor en weinig werkgeheugen.

Kleine toevoeging, de Sony Xperia T (vanaf 23,- pm) of de Sony Xperia L (vanaf 250,-) zijn ook leuke toestelletjes.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:05

liespower94 schreef:
He jongens,

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe telefoon en aangezien jullie heel veel verstand hebben van telefoons, in ieder geval vast meer dan ik wil ik graag jullie advies vragen :)

Ikben op zoek naar een telefoon die sowieso touchscreen heeft en qwerty is ook goed.
Ik had hiervoor een galaxy S txt maar die liep heel vaak vast en had snel kuren.
Ik heb hem laten vallen en toenwas hij dood ;)

Ik zou wel graag een camera willen, hij hoeft niet veel megapixels te hebben of iets dergelijks.
Ik zou graag een beetje formaat telefoon willen hebben en hij moet wel simlockvrij zijn.
Verder maximaal 200 euro kosten.

Groetjes

Ik zou er een paar eurootjes meer tegen aan doen en de HTC Desire X aanschaffen.
https://www.studentmobiel.nl/htc-desire ... =%E2%9C%93

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:07

Liespower: ik heb van de week de Samsung Experia XCover gekocht voor 150 euro.

Mooi dingetje en behoorlijk hufter-proof zeg maar, water- en stof dicht en kan ook best een val maken schijnbaar. Ook kras-proof scherm, kun je gewoon met een bos sleutels overheen "krassen" zonder dat je een krasje ziet :)

Zal voor veel mensen wel niet hipperdepip genoeg zijn :P

Maar kan filmen (zelfs onder water), gewoon een touchscreen, ik vind hem snel zat en heb er een zooitje apps op staan.
Kan er eigenlijk gewoon alles mee doen, meer dan ik wil :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:13

Ik zit te twijfelen om van provider te wisselen.. mn huidige provider heeft niet de telefoon die ik wil, dus dan moet ik via een webaanbieder iets goochelen. Dat kan op zich wel maar kost duah :D
Hoe is het bereik van bijv. Tele2? Ik hoor wel eens wat over rekeninggedoe enzo?

(okee, niet helemaal telefoonkeuze, maar wel een soort van inherent aan :o )

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:19

Wat is de telefoon wat je wilt?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:22

Als ik tegen een tweaker ga zeggen dat ik perse de iphone 4s wil, moet ik zeker wegduiken? :D
en 14.4 mbps, wat houdt dat in?
Laatst bijgewerkt door Cer op 21-05-13 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:22

ook ik zit in dubia of ik gewone abbo wil verder houden of toch een sim only abbo voor een jaar.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:26

prugelpiet schreef:
quad schreef:

Welke telefoon gaat het over? [/quote]

Htc ChaCHa, onding

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:47

Quad schreef:
HTC Desire X, prima toestel, heeft sinds een week update naar Android 4.1 en Sense 4+ gehad (zegt je niet veel denk ik, maar zit wel snor)
Samsung Galaxy S Advance, al een keer gemeld door mij, ik zou deze niet halen maar eerder kijken naar het iets snellere broertje de Samsung Galaxy S3 mini
Samsung Galaxy S3 mini, ook al vaak gemeld, in dit budgetklasse (tot 250,-) de snelste telefoon.
LG Optimus L5-II, deze Optimus serie is een afrader, de vorige generatie (L3, L5 en L7) zijn stuk voor stuk trage telefoons, ik vermoed dat het met de huidige (L3 II, L5 II en L7 II) niet echt opgelost is.
Sony Xperia S, prima toestel, maar via waar de 24,- p/m?
Sony Xperia J, Leuk toestelletje, maar alleen voor de looks, ik zou hem links laten liggen vanwege niet hele snelle processor en weinig werkgeheugen.

Kleine toevoeging, de Sony Xperia T (vanaf 23,- pm) of de Sony Xperia L (vanaf 250,-) zijn ook leuke toestelletjes.

Bedankt voor de duidelijke reactie, heel fijn! Wat de Sony Xperia S betreft, ik keek verkeerd :+ Het was 34,- in plaats van 24,- helaas. De Sony Xperia T is jammer genoeg niet icm een abonnement bij Telfort te krijgen, en los is echt boven mijn prijsklasse. Maar de Xperia L neem ik in mijn overwegingen mee :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:49

Als overstappen naar T-mobile geen ramp is -> gsmtopdeal.nl en daar lekker goedkoop de Xperia T oppikken. :)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:04

Ik zag het, wat een superdeal daar! Maar je kan pas weg bij Telfort als je het resterende abonnementsgeld betaalt (plus de ontvangen korting), wat bij mij neerkomt op ongeveer 350 euro. Kom ik niet bepaald goedkoper uit :P Of weet jij toevallig een goedkopere manier om bij een provider weg te komen?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:07

Cer schreef:
Als ik tegen een tweaker ga zeggen dat ik perse de iphone 4s wil, moet ik zeker wegduiken? :D
en 14.4 mbps, wat houdt dat in?

Nee hoor, zat Tweakers die ook een iPhone hebben, maar ik hoef ze niet :Y)

14.4Mbps is de maximale snelheid waarmee je kan downloaden via mobiel internet in het gunstigste geval.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:10

xIrlijn schreef:
Ik zag het, wat een superdeal daar! Maar je kan pas weg bij Telfort als je het resterende abonnementsgeld betaalt (plus de ontvangen korting), wat bij mij neerkomt op ongeveer 350 euro. Kom ik niet bepaald goedkoper uit :P Of weet jij toevallig een goedkopere manier om bij een provider weg te komen?

Nee, dat is dan pech hebben idd.
Telefoon kon niet RMA gestuurd worden?

Je hoeft de telefoon niet via Telfort te kopen, meestal zijn ze daar veel te duur. Via een andere webshop is het vaak voordeliger en ook nog eens simlock vrij.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:11

In het gunstigste geval?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:19

Cer schreef:
In het gunstigste geval?

Meest optimale bereik, vlak bij mast.

Maar de meeste mobiele abo's worden verkocht rond de 3,6Mbps, 14,4 is veel ;).