[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:48

Wij hebben nogal wat huizen in Spanje bezichtigd en daarvan waren de eigenaren vaak ook thuis. Heel vervelend vond ik dat, omdat je dan toch anders kijkt en ook niet openlijk 'commentaar' durft te leveren.

Vooral als mensen dan heel erg gaan aanprijzen wat ik (vooral bij Engelsen) vreselijk vond. Wat een zooi vaak ... ongeloofelijk!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:59

dat zou ik persoonlijk ook weer niet warderen als de eigenaren gewoon thuis zouden zijn, als je thuis wilt zijn moet je het niet uitbesteden aan een makelaar.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:48

Ik zou het ook niet prettig vinden als de verkoper erbij staat.
Wat ik ook niet erg leuk vond dat ik te horen kreeg van de taxateur wat de nieuwe bewoners van plan waren :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 03:10

Heel iets anders dan, maar ik ging een huis huren en ging het huis nalopen met woningbouw. De huurders waren nog bezig. Eenmaal in de badkamer zei mijn zoon keihard dat het er erg smerig was. Zij moesten toen nog beter schoonmaken en wij kregen de sleutel 3 dagen later, waren ze echt niet blij mee..............Maar hij had zooooooooooooooo gelijk. Ik heb het huis gedesinfecteerd.

Pashon, ik begrijp het hoor. Weet meer mensen die hun ( kleinere ) kinderen gewoon anar Duitse school hebben gedaan, maar ik vind dat nu echt te laat.

Mijn zoon is 13 en spreekt totaal de taal niet. Hij is met perfecte cijfers over naar 2 VWO, dus ga het hem niet lastiger maken, is al moeilijk zat en genoeg werk ook.
daarnaast traint hij 3x pw en speelde afgelopen seizoen best hoog voetbal. Aankomend seizoen is nog afwachten vanwege blessure, maar hij is daar erg serieus mee.

We wonen nu op 18 km van Emmen. dat houdt in dat hij 3 uur per dag op de fiets zit en 3 dagen pw nog eens 3 uur van huis is naar voetbal. Dan gaan wij mee, maar gaan niet op en neer. Als hij soms dus van een lange dag school en 18 km fietsen thuis komt, moet ie na een half uur weer weg. We komen vaak erg in de knoei met eten. Hij heeft nog huiswerk en dan wil je nog redelijk op tijd naar bed als je elke dag 6 uur op staat. Ik wil dus graag minder ver van Emmen, ook al kan hij het prima fietsen verder. Het kost ons zoveel tijd die hij beter kan besteden zoals aan zijn huiswerk wat echt pittiger wordt.

Ik twijfel ook weleens om voor die laatste 5 jaar een mooi huis te huren en daarna verder te zien voor ons 2en, maarbij dit ene huis kunnen de pony's mee en is 5 km van Emmen.

Ik twijfel ook weleens om ri familie terug te verhuizen. Zij wonen dan nu in Ermelo sinds een jaar, maar dat vind ik ook mooi wonen. ( voorheen Almere, Amsterdam en t Gooi )
Ik mis ze best en kan er minder snel naartoe. Alleen voor de prijzen van hier koop je daar een chalet. Wel een mooie, dat wel..........

Eerst maar 1 en ander afwachten.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 07:52

MISTRAL94 schreef:
Ik zou het ook niet prettig vinden als de verkoper erbij staat.
Wat ik ook niet erg leuk vond dat ik te horen kreeg van de taxateur wat de nieuwe bewoners van plan waren :+

wat waren ze van plan dan? := .

Vriend en ik hebben de knoop doorgehakt :j , we zien af van het huis waarover we aan het onderhandelen waren, zijn bijna 3 weken bezig geweest en de verkopende partij had zich helemaal vastgebeten in hoe hun het willen.

Zijn ook al verder aan het kijken geweest en hebben wat anders moois gezien waar we willen gaan kijken :D .

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:52

Kan je alleen maar groot gelijk geen Calice! Is de makelaar al op de hoogte? En wat zei hij/zij? Als ik jou verhaal zo hoor hebben die verkopers niet zoveel haast om te verkopen. Anders greep je het wel met beide handen aan om de onderhandelingen in te gaan.

Wat ik begreep willen ze een nieuwe vloer, de keuken doen de garage isoleren buitenom afwerken (dat moet idd ook) en ze hadden nog wat dingen. Als ik dat zo hoor dan zijn ze heel wat van plan :j Maar aan de andere kant, ik ben van dit huis af en ben dolgelukkig dat ik een nieuwe start kan maken dus aan de andere kant kan het me ook niets meer schelen.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:58

Heb het gisteren al min of meer aan de makelaar duidelijk gemaakt dat het hem niet gaat worden maar dat ik het met mijn vriend moest overleggen, hij gaat zo de makelaar bellen en meteen vragen wanneer we dat andere huis kunnen bezichtigen :) .
Ze lijken inderdaad niet zo'n haast te hebben met de verkoop.
Maarja we zien het gewoon zo: dan was dit ons huis gewoon nog niet :D .

kan begrijpen dat het niet zo leuk is als ze gaan zeggen wat ze allemaal niet goed/mooi vinden aan je huis, maar inderdaad wel heel fijn dat je het hebt kunnen verkopen :j .

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:08

Die mensen kunnen hun schoen straks wel opvreten weg potentiele koper in deze zeer slechte huizentijd :+ Maar je hebt gelijk dan was deze woning niet voor jullie bedoeld. Dat zeg ik ook altijd.
Ben benieuwd wat die makelaar straks te melden heeft. Die zal wel balen. Die wil maar 1 ding en dat is verkopen natuurlijk.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:11

Of de makelaar word blij :+ , woning waar we willen kijken staat ook via hun te koop én is een stuk duurder, dus mocht dat wat worden dan hebben hun een positievere deal.

de mensen waar we eerst mee in onderhandeling waren gaan inderdaad nog wel balen, wat hun er voor willengaan ze never nooit niet voor de woning krijgen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:32

superpony dan fiets je zoon niet zo snel, ik moest eerder verder fietsen en deed en krap aan een uur over hihi maar snap heel goed waarom jullie dichter bij Emmen willen wonen.

calice gelijk heb je! ik had al eerder afgehaakt, als het zo moet dan maar niet
wat betreft de prijs die is niet uit de duim gezogen natuurlijk, die is gebasseerd op de taxatie. Wij zijn de duurste qua woning van ons maar we zijn ook de netse en hebben het meest gedaan aan de woning.

mistral zou mij helemaal niks uitmaken als ik weet wat eventuele nieuwe bewoners zouden willen doen. zou het denk ik alleen maar leuk vinden om hun ideeen te horen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:37

Citaat:
mistral zou mij helemaal niks uitmaken als ik weet wat eventuele nieuwe bewoners zouden willen doen. zou het denk ik alleen maar leuk vinden om hun ideeen te horen.

Dat gevoel heb ik ook. Al maken ze het paars met een goud randje, het is dan tenslotte hun huis. Wij hebben vorige week de vorige eigenaar van ons huis op bezoek gehad, voor het eerst na 11 jaar. Die was ook verbaasd om te zien wat wij, vooral aan stallen en buitenterrein, gedaan hebben.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:39

Jullie maakt het niet uit ik hoef het niet te weten wat een nieuwe eigenaar allemaal wil doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:42

MISTRAL94 schreef:
Jullie maakt het niet uit ik hoef het niet te weten wat een nieuwe eigenaar allemaal wil doen ;)

Gewoon ene oor in andere uit ;) Mij zal het ook een rotzorg zijn ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:47

Het heeft geen meerwaarde dat ik het weet, ik vond het dan ook niet leuk dat dit medegedeeld werd. Dit is mijn gevoel en daar hoeft niemand overheen te lopen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:49

MISTRAL94 schreef:
Het heeft geen meerwaarde dat ik het weet, ik vond het dan ook niet leuk dat dit medegedeeld werd. Dit is mijn gevoel en daar hoeft niemand overheen te lopen ;)

Doet toch ook niemand?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:51

Pashon schreef:
superpony dan fiets je zoon niet zo snel, ik moest eerder verder fietsen en deed en krap aan een uur over hihi maar snap heel goed waarom jullie dichter bij Emmen willen wonen.

calice gelijk heb je! ik had al eerder afgehaakt, als het zo moet dan maar niet
wat betreft de prijs die is niet uit de duim gezogen natuurlijk, die is gebasseerd op de taxatie. Wij zijn de duurste qua woning van ons maar we zijn ook de netse en hebben het meest gedaan aan de woning.

Misschien was dit huis meer opgeknapt dan de rest van de wijk maar als je bedenkt dat de omliggende woningen (het huis ernaast e.d.) van de hand gaan voor zo'n 20.000 tot 30.000 minder zal dit betekenen dat wij nooit overwaarde kunnen creeren als de woningmarkt weer aan zal trekken.

Mistral, kan begrijpen dat je het niet leuk vond dat het even medegedeeld moest worden, het is toch een aantal jaar jou thuishaven geweest :) .

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:58

MISTRAL94 schreef:

Ik begrijp hoe jij je voelt.... hetzelfde toen mij verteld werd dat de nieuwe bewoners van mijn appartement 3 dagen met 4 personen aan het schoonmaken geweest zijn :? Terwijl ik er een week lang elke avond heb gescrobd, op mijn knieen, handen open, dag voor de oplevering nogmaals alles schoongemaakt had met mijn schoonmoeder, zelfs alle ramen gezeemd, het balkon helemaal gescrobt :n dat soort dingen hoor je liever niet :(:)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:00

calice dat zegt niks natuurlijk en niet uit elk huis kan je overwaarde crieeren denk ook neit dat dat de instellign moet zijn van het kopen van een huis zeker niet als je de intensie hebt om er "de rest van je leven te blijven".
Als ik kijk naar ons huis, is de duurste in zijn soort maar je kan met een paar simpele (simpel maar moet toch betaald worden) de woning nog dusdanig opknappen/ verbeteren dat er met gemak nog eens overwaarde gemaakt kan worden.
Je moet het even zien hoe je dit kan doen (al kan een blinde het nog bijna zien) en je moet het willen doen dat zijn de 2 belangrijkste dingen in overwaarde crieeren

miep kan me ook heel goed voorstellen dat mensen het niet willen weten, ik zeg enkel dat het mij niks uitmaakt dat ik het wel leuk vind om de ideeen van een ander te horen.
Dat mensen gaan schoonmaken kan ik ook wel voorstellen, je weet immers niet hoe de mensen die hiervoor er woonde leefden. wij hebben ook alles ontsmet en tot elk hoekje geschrobt dit omdat we kinderen en dieren hebben en ik geen zin heb dat die een "bacterie" of wat dan ook van de vorige bewoner in zich krijgen.
Moet wel melden dat de woning al een jaar leeg stond toen we het kochten. dus dat is ook weer iets anders.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:04

goedemorgen, ik kom ook even meekletsen :D
Ik heb volgende week een orienterend gesprek met de makelaar om te kijken of ik überhaupt in aanmerking kom voor een hypotheek en hoe dat allemaal geregelt is...

Ik heb een erg leuke starterswoning hier in het dorp gezien aan de rand van het bos en dichtbij winkels e.d; in diezelfde straat heb ik eerder gewoond toen ik nog thuiswoonde.
Daarna heb ik uitsluitend gehuurd; maar eens kijken dus wat de mogelijkheden zijn.... :o

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:05

jeetje miep dat is helemaal een l*llige opmerking :oo .

Pashon, doordat de grootste richtlijnen kwa mogelijkheden voor overwaarde al gedaan waren word het gewoon een stuk moeilijker, verder was het een koopwoning in een grotendeels nog huurwoning wijk, is verder niets mis mee maar in verhouding is de prijs dan gewoon te hoog :) , dat is ook de rede dat we er vanaf hebben gezien :) .

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:12

miep1979 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Ik begrijp hoe jij je voelt.... hetzelfde toen mij verteld werd dat de nieuwe bewoners van mijn appartement 3 dagen met 4 personen aan het schoonmaken geweest zijn :? Terwijl ik er een week lang elke avond heb gescrobd, op mijn knieen, handen open, dag voor de oplevering nogmaals alles schoongemaakt had met mijn schoonmoeder, zelfs alle ramen gezeemd, het balkon helemaal gescrobt :n dat soort dingen hoor je liever niet :(:)

Nou dat is helemaal lekker zeg. Kijk dat iedereen gaat schoonmaken is logisch maar 3 dagen lang met 4 personen. Heeft diegene smetvrees oid vraag je je dan af.
Het is idd jarenlang je "thuis" geweest en dat is niet leuk om te horen. Ik begrijp het wel maar leuk is anders.

Wildgirl: Spannend als je alles goed voor elkaar hebt, vast contract geen BKR ed dan moet het goedkomen mits de woning niet te duur voor je is.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:18

miep1979 schreef:
MISTRAL94 schreef:

Gosh miep, dat zegt meer over die nieuwe bewoners dan over jou!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:21

Ach en weet je := ik had ze nog duidelijk verteld in die week, ze kwam op woensdag kijken en maandags ofzo moest ik opleveren dat de badkamer en de keuken echt niet schoner konden worden en dat ze moesten proberen dat ze een nieuwe keuken en badkamer zouden krijgen...... dus tja wie niet luisteren wil ;)

Neemt niet weg dat ik echt even moest slikken natuurlijk!

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:27

jeetje wat gaan jullie hard zeg. Bij ons eigenlijk geen nieuws. we hebben al 1 kijker gehad maar die vond dat er te weinig bergruimte was. We wachten dus weer rustig af.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:31

calice jullie hebben er toch vanaf gezien omdat ze moeilijk deden over de vertrek datum?

wij hebben nog niks gehad, huis staat vandaag een week op funda