E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:57

edit
Laatst bijgewerkt door tamary op 03-01-12 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:58

Wil je dat weer verwijderen tamary? Er is namelijk een waarschuwing van kracht op dit topic.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:59

F_Orumster schreef:
Heb je die met veel knopjes (toetsenbord) of de eenvoudigere? Is het beeldscherm even groot?

Ik heb zonder veel knopjes. Dat toetsenbord is ook eigenlijk helemaal niet nodig verder en mocht je toch willen typen dan zit er een onscreen toetsenbord op.
Het beeldscherm is gewoon even groot! Hij weegt ook iets lichter. Ik heb er nog wel een hoesje omheen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:59

Mooi, bedankt! Vind m mooier met weinig knopjes.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:00

Ik eigenlijk ook. Mijn broertje en vader hebben hem met al die knopjes, maar die gebruiken ze verder nooit.
Mijn kindle zonder veel knopjes kan precies hetzelfde, alleen is ie minder zwaar en zit het toetsenbord onscreen :+
(en hij heeft ook ietsje minder geheugen geloof ik, maar scheelt erg weinig hoor. Ik hoef er iig geen 300 boeken tegelijk op!)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:04

F_Orumster schreef:
Wil je dat weer verwijderen tamary? Er is namelijk een waarschuwing van kracht op dit topic.

Deze sites zijn absoluut legaal! Het gaat hier om auteursrechtenvrije boeken. Dit gaat dus niet tegen de boktregels in.

Ik heb een BeBook. Simpel apparaat, heeft maar heel weinig knopjes, maar je kunt er prima boeken op lezen. :)) Van mij hoeft hij ook niet meer te doen. Ik heb geen behoefte aan een tablet of iets dergelijks. Als je dat wel wil, zijn er volgens mij genoeg 'tussenvormen'. Ik weet niet hoe stevig die van mij is. Ik heb hem nog niet laten vallen en dat probeer ik ook liever niet, maar ik denk dat hij best tegen een stootje kan.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:09

Ik wil zelf deze denk ik als extra reader bestellen :

http://www.amazon.fr/Kindle-liseuse-int ... d_i=405320

Nu weet ik niet of amazon.fr de kindle alleen in Frankrijk levert (en had even geen zin de hele lap tekst te lezen := ), maar ik kan hem zelf in Frankrijk laten bezorgen. *Edit: zo te zien leveren ze alleen binnen Frankrijk. Ook raar eigenlijk, als je in Nederland (of Belgie) dus een kindle wil kopen, dan kan dat alleen in de VS en niet in Frankrijk of de UK... de logica ontgaat mij een beetje, maar goed...

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:15

Ik heb ook een kindle, maar dan die met veel knopjes, ik heb hem nu ongeveer een jaar. Langs het scherm zitten 2 kleine barstjes aan de onderkant, en ik weet echt niet waar ze vandaan komen. Niet laten vallen, maar misschien toch in mijn tas ergens tegenaan gekomen. Maar hij bevalt echt super! En inderdaad doet hij heel lang met een batterij..
Edit, mijn vriend heeft hem voor mij inderdaad in Engeland in de winkel gekocht :)

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:19

Heeft er iemand van jullie ervaring met deze:
Sony Reader™ Wi-Fi® (PRS-T1) (€149 op bol.com)

[size=9]En kan je eigenlijk al illegaal boeken downloaden?[/size]

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:22

Ja, net als met muziek is dat mogelijk. Hoe en wat moet je zelf uitvinden, op het forum is het in elk geval een verboden topic o.a. vanwege aansprakelijkheid forumbeheerders.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:35

Sankzzzz schreef:

Over illegaal downloaden mag niet gesproken worden op het forum, maar deze reader heeft een aantal mensen hier, dat kun je zien als je een aantal blz doorleest :) . Vikki heeft hem iig, en zelf heb ik hem ook :j . Ik zou je dan wel aanraden het hoesje met lampje erbij te bestellen. Ben heel tevreden over deze reader, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik geen andere readers geprobeerd heb :)) .

Als ik ander soort documenten wil lezen doe ik dat meestal via mijn tablet, daar heb ik trouwens ook een aantal rechtenvrije boeken opstaan. In de zon (eh, welke zon :+ ) zie je dan niet veel, da's een beetje lastig.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:38

vikki schreef:
Ik wil zelf deze denk ik als extra reader bestellen :

http://www.amazon.fr/Kindle-liseuse-int ... d_i=405320

Nu weet ik niet of amazon.fr de kindle alleen in Frankrijk levert (en had even geen zin de hele lap tekst te lezen := ), maar ik kan hem zelf in Frankrijk laten bezorgen. *Edit: zo te zien leveren ze alleen binnen Frankrijk. Ook raar eigenlijk, als je in Nederland (of Belgie) dus een kindle wil kopen, dan kan dat alleen in de VS en niet in Frankrijk of de UK... de logica ontgaat mij een beetje, maar goed...

Die van mij is idd ook geimporteerd vanuit de VS.

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:48

Gwen schreef:
Sankzzzz schreef:

Over illegaal downloaden mag niet gesproken worden op het forum, maar deze reader heeft een aantal mensen hier, dat kun je zien als je een aantal blz doorleest :) . Vikki heeft hem iig, en zelf heb ik hem ook :j . Ik zou je dan wel aanraden het hoesje met lampje erbij te bestellen. Ben heel tevreden over deze reader, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik geen andere readers geprobeerd heb :)) .

Als ik ander soort documenten wil lezen doe ik dat meestal via mijn tablet, daar heb ik trouwens ook een aantal rechtenvrije boeken opstaan. In de zon (eh, welke zon :+ ) zie je dan niet veel, da's een beetje lastig.

Oh oké, zoals al eerder vermeld heb ik daar echt totaal geen verstand van.. Het zou een cadeautje zijn voor vriendlief, en die had graag zo'n speeltje gehad, maar gaat nu enkel naar de bibliotheek boeken lenen, koopt ze igg nooit.. Het is maar dat ie dan niet elke keer 20€ moet betalen voor een boek ofzo.. Zijn er ook site's ofzo waar je wel legaal boeken kan kopen, maar voor een prijsje? Of ligt alles rond de 20€?
Ik ga eens een paar bladzijden terug bladeren dan, maar had geen zin om het ganse topic door te bladeren.. 92 pagina's is me net wat te veel :D
Andere documenten gaat hij er niet echt op lezen denk ik.. Zou echt gewoon om de boeken te doen zijn..
Met deze zie je wel gewoon goed in de zon?
Is hij verder een beetje 'robuust'? Vriendje is namelijk militair, en zou mee moeten kunnen op oefeningen en .. (Ik begrijp dat je er niet mee moet gaan smijten ofzo, maar.. ) En het bijhorende hoesje, geeft dat goede bescherming??

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:54

Volgens mij ligt het een beetje aan de uitgeverij of en hoeveel nieuwe ebooks goedkoper zijn dat de papieren versie. Er zijn sowieso veel klassiekers legaal gratis te downloaden omdat de autersrechten daarvan dus verstreken zijn. Waarschijnlijk kun je binnenkort ook ebooks lenen bij de bieb, maar dat is nog even afwachten: http://www.nu.nl/boek/2687900/e-books-l ... lenen.html

Edit: Er gelden trouwens geen vaste boekenprijzen voor ebooks zoals die er wel zijn voor papieren boeken, dus in principe kunnen winkels ze wel voor minder geld verkopen. :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:02

Sankzzzz schreef:
Oh oké, zoals al eerder vermeld heb ik daar echt totaal geen verstand van.. Het zou een cadeautje zijn voor vriendlief, en die had graag zo'n speeltje gehad, maar gaat nu enkel naar de bibliotheek boeken lenen, koopt ze igg nooit.. Het is maar dat ie dan niet elke keer 20€ moet betalen voor een boek ofzo.. Zijn er ook site's ofzo waar je wel legaal boeken kan kopen, maar voor een prijsje? Of ligt alles rond de 20€?

in het engels is er zat te vinden, nederlands is lastig.
geheel legaal en gratis zijn Gutenberg project (klassiekers) en Baen free library (sf en fantasy)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:52

Ja, precies waar ik niet van houd :)) (sf met name) of wat ik niet goed meer kan lezen vanwege hersensletsel ^) .

Moderne Nederlandse (vertaalde) e-books zijn vaak zowat of precies even duur als de papieren uitgaven, en afhankelijk van welke uitgeverij worden ze soms ook later uitgebracht dan op papier. Maar het kan ook zijn dat ik het gewoon niet getroffen had ;) .

Toch kun je ook via bol.com soms best goeie koopjes doen, zeker wat oudere exemplaren van thrillerseries of boeken van Nederlandse schrijvers die ze onder de aandacht willen brengen :) .

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:45

Ik heb zelf de Sony PRS-600, maar zou graag een keer het nieuwere model kopen. Ik ben er iig wel tevreden over, nadeel van die van mij is alelen dat deze een aluminium behuizing heeft en dit wordt in de winter dusdanig koud dat mijn batterij er van uit valt....grrrr. Ik heb mijn reader dus in een sjaal gewikkeld in mijn tas zitten.

Het is goed te doen om te lezen in de zon, en met de nieuwere modellen is dit nog beter want die hebben (als het goed is) helemaal geen weerspiegeling meer.

Wat voor soort boeken leest je vriend graag Sankzzzz? En leest hij alleen in het Nederlands, of ook in het Engels? (Als ik Engelse boeken koop, dan doe ik dat graag op smashwords.com :D ).

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:51

Jee, ben ik blij dat ik hem altijd gebruik in een relatief warme omgeving... :+

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:21

Ik ben inmiddels een paar weken en een paar boeken :D verder met m'n BeBook.
Vind het tot nu toe echt geweldig! Had niet verwacht dat ik zo enthousiast zou zijn; ik was bang dat ik het vasthouden en ruiken van een boek zou missen... maar het is gewoon super fijn om zo'n licht ding in je hand te hebben. Ik lees veel 's avonds in bed en dan kan ik hem zo in m'n dekbed zetten dat ik zelf gewoon lekker warm kan blijven liggen. :D

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:23

En je hebt niet meer dat gedoe dat als je op je zij in bed gaat liggen, dat je dan beide kanten van het boek vast moet houden. Dat vind ik ook heel fijn!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:32

Ik wilde ook heel lang niet aan een e-book, tot ik m'n broertje ermee zag lopen op vakantie en hij alleen dat lichte ding mee hoefde te slepen en ik zes zware boeken bij me had :+

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:41

Dat sjouwen met boeken haalt veel mensen over :)
Zlfs mijn aan boeken verslingerde ouders (categorie boodschappentas vol met vakantie :D) zitten nu al te verzinnen wat ze het handigste apparaat lijkt :j

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:44

Suprice schreef:
En je hebt niet meer dat gedoe dat als je op je zij in bed gaat liggen, dat je dan beide kanten van het boek vast moet houden. Dat vind ik ook heel fijn!

Jajaja!!! Pcies, zoooo fijn!!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:54

Ik heb mijn e reader (ook de nieuwe van Sony) nu vanaf begin dec. Heerlijk vind ik het, Ik
moest alleen nog een boek lezen wat ik geleend had van mijn moeder, boek was 650 pagina's, god wat miste ik die lichte e reader hahaha

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:42

Op vakantie met Millenium op je e-reader ipv drie dikke pillen in je koffer, heerlijk :-)