Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:Uiteraard kun je tot het voorlopig koopcontract getekend is als verkoper je nog terug trekken en op een hoger bod in gaan, maar daarna kan het niet meer.
Mijn werkgever heeft op die manier toch het huis gekocht. Die werd gebeld dat ze het niet waren geworden. Die is vervolgens heel brutaal aan gaan bellen bij het huis en gezegd “we willen dit huis, zeg maar wat er moet gebeuren”. Niet via makelaar dus, maar die is gewoon zelf erheen gegaan en gaan onderhandelen.
Niet chique. Maar kan het hem schelen. Hij heeft zijn droomhuis![]()
Natuurlijk, alles wat je in een contract opneemt is rechtsgeldig. Maar het is niet bepaald gebruikelijk. Sterker nog, heb er in de praktijk nog nooit van gehoord.
flooooo schreef:Niet waar. Dat ligt er geheel aan wat je in het koopcontract afspreekt met elkaar. Het is inderdaad niet geheel gebruikelijk dat de verkoper ook een bedenktijd heeft maar kan zeker opgenomen worden en komt ook echt wel eens voor, zeker in deze markt. Ben je als koper niet blij mee natuurlijk, dat begrijp ik, dat maakt echter niet dat het niet mag.
flooooo schreef:Shiloh schreef:Uiteraard kun je tot het voorlopig koopcontract getekend is als verkoper je nog terug trekken en op een hoger bod in gaan, maar daarna kan het niet meer.
Mijn werkgever heeft op die manier toch het huis gekocht. Die werd gebeld dat ze het niet waren geworden. Die is vervolgens heel brutaal aan gaan bellen bij het huis en gezegd “we willen dit huis, zeg maar wat er moet gebeuren”. Niet via makelaar dus, maar die is gewoon zelf erheen gegaan en gaan onderhandelen.
Natuurlijk, alles wat je in een contract opneemt is rechtsgeldig. Maar het is niet bepaald gebruikelijk. Sterker nog, heb er in de praktijk nog nooit van gehoord.
Ik wel, ik ben getrouwd met een makelaar.
Shiloh schreef:Uiteraard kun je tot het voorlopig koopcontract getekend is als verkoper je nog terug trekken en op een hoger bod in gaan, maar daarna kan het niet meer.
paars schreef:Hier een bod! Aanvaarding pas over bijna 20 mnd. Dat betekent dat ik hier kan blijven tot ik kan verhuizen. Zou volgend jaar mss wel meer op kunnen brengen (daar staat het nu nog niet op)…alleen weet je nooit wat er gebeurt. Dus ik denk dat ik hier blij mee ga zijn. Voel nog wel 25% twijfels of ik toch niet beter kan wachten en dan meer uit de verkoop kan halen… of niet moet zeuren; nu op funda en dan jaartje huren.Door de kosten van huren icm eerder aflossen van de hypotheek zal die extra opbrengst ws meteen verdampen…kortom het is wat onrustig in het hoofd![]()
flooooo schreef:Voorbeeld: Wij hebben een huis niet gekregen op 2.500 euro, dat was het hogere bod. Prima maar dat zagen we pas veel later na passeren. We hadden natuurlijk als we dat meteen gehoord hadden kunnen zeggen dat we met 5.000 gingen verhogen tegen de verkopers, niet chique maar zolang er niks getekend is en het om zo'n laag bedrag gaat zijn er natuurlijk genoeg kopers die dat graag willen en dan hangt het van de verkoper af.
idinn schreef:flooooo schreef:Voorbeeld: Wij hebben een huis niet gekregen op 2.500 euro, dat was het hogere bod. Prima maar dat zagen we pas veel later na passeren. We hadden natuurlijk als we dat meteen gehoord hadden kunnen zeggen dat we met 5.000 gingen verhogen tegen de verkopers, niet chique maar zolang er niks getekend is en het om zo'n laag bedrag gaat zijn er natuurlijk genoeg kopers die dat graag willen en dan hangt het van de verkoper af.
Maar op zulke verschillen zal er denk geen makelaar zijn die opbelt met "jullie zijn het niet geworden, want het hogere bod was €2.500 meer". In ons geval ging het bijvoorbeeld om ons bod (460K) versus het hoogste bod (550K). Vrij kleine kans als je de VP als voorbehoud van financieren hebt dat je dat gat kan overbruggen
idinn schreef:Ons bod was ook boven de vraagprijs en meer eigen geld toveren, zeker zoveel is niet te doen
Citaat:paars schreef:
Hier een bod! Aanvaarding pas over bijna 20 mnd. Dat betekent dat ik hier kan blijven tot ik kan verhuizen. Zou volgend jaar mss wel meer op kunnen brengen (daar staat het nu nog niet op)…alleen weet je nooit wat er gebeurt. Dus ik denk dat ik hier blij mee ga zijn. Voel nog wel 25% twijfels of ik toch niet beter kan wachten en dan meer uit de verkoop kan halen… of niet moet zeuren; nu op funda en dan jaartje huren.Door de kosten van huren icm eerder aflossen van de hypotheek zal die extra opbrengst ws meteen verdampen…kortom het is wat onrustig in het hoofd
Je weet nu wat je krijgt voor je huis. Kans is ook groot dat je er volgend jaar minder voor gaat krijgen. Het kan beide kanten op gaan in deze krankzinnige wereld momenteel en de te verwachten recessie