Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yv_ schreef:Ik heb de Instantpot sinds het voorjaar. Kocht 'm omdat ik elke keer zo laat thuis was van het werk en het ongezonde eten daar zo zat was. Is een apparaat waar echt wel iets van 8 verschillende functies opzitten. Pulled chicken (teriyaki) is favoriet, maar heb 'm van de week voor stoofpeertjes gebruikt en erwtensoep staat nog op het lijstje om te proberen. Met normaal koken of de pot gebruiken, merk ik echt geen verschil, maar wel bij stoofgerechten. De peertjes waren met 15 minuten klaar ipv 1,5 uur. De pulled chicken hoeft ook maar iets van 7-8 minuten en dat scheelt wel aanzienlijk. Er zit ook een airfryer functie op en dat gebruikt ook minder stroom dan mijn oven (heb geen gewone frituur, gebruikte altijd gewoon de oven).
extra airfryer functie klinkt mooi listiglistje schreef:Yv_ schreef:Ik heb de Instantpot sinds het voorjaar. Kocht 'm omdat ik elke keer zo laat thuis was van het werk en het ongezonde eten daar zo zat was. Is een apparaat waar echt wel iets van 8 verschillende functies opzitten. Pulled chicken (teriyaki) is favoriet, maar heb 'm van de week voor stoofpeertjes gebruikt en erwtensoep staat nog op het lijstje om te proberen. Met normaal koken of de pot gebruiken, merk ik echt geen verschil, maar wel bij stoofgerechten. De peertjes waren met 15 minuten klaar ipv 1,5 uur. De pulled chicken hoeft ook maar iets van 7-8 minuten en dat scheelt wel aanzienlijk. Er zit ook een airfryer functie op en dat gebruikt ook minder stroom dan mijn oven (heb geen gewone frituur, gebruikte altijd gewoon de oven).
Welke heb jij?extra airfryer functie klinkt mooi

voor datzelfde geld heb ik een nieuw shirt, of 2 dagen in de kou zitten = een nieuw vest. 3 a 4 dagen = een nieuwe winterjas. Pff wat een bedragen.
ik heb van het weekend voor het eerst de verwarming aangehad een half uurtje op 19 graden, verder staat hij nog steeds op 15 graden. Alleen alles wat ik bespaar kan ik uitgeven aan andere noodzakelijke dingen.MyWishMax schreef:Dat heb ik dus ookik heb van het weekend voor het eerst de verwarming aangehad een half uurtje op 19 graden, verder staat hij nog steeds op 15 graden. Alleen alles wat ik bespaar kan ik uitgeven aan andere noodzakelijke dingen.
Alleen mijn energieleverancier is ervan overtuigd dat ik in 3 maanden tijd tussen de 1100 en 1400 euro ga verbruiken... Die blijven roepen dat ik flink moet bij betalen, terwijl dat volgens mijn berekeningen echt absoluut niet klopt. Bij dit verbruik zou ik terug moeten krijgen en bij hetzelfde stoken als vorige winter zou het maar net 100 euro bijbetalen zjnn hooguit?
Spenk schreef:MyWishMax schreef:Dat heb ik dus ookik heb van het weekend voor het eerst de verwarming aangehad een half uurtje op 19 graden, verder staat hij nog steeds op 15 graden. Alleen alles wat ik bespaar kan ik uitgeven aan andere noodzakelijke dingen.
Alleen mijn energieleverancier is ervan overtuigd dat ik in 3 maanden tijd tussen de 1100 en 1400 euro ga verbruiken... Die blijven roepen dat ik flink moet bij betalen, terwijl dat volgens mijn berekeningen echt absoluut niet klopt. Bij dit verbruik zou ik terug moeten krijgen en bij hetzelfde stoken als vorige winter zou het maar net 100 euro bijbetalen zjnn hooguit?
De tarieven zijn toch vele malen hoger dan van vorig jaar? Zit hier echt meer dan euro verschil tussen per kuub.
), maar ik heb nog 1000 kWh te besteden dankzij de zonnepanelen, dus ik zit voor nu nog goed
MarlindeRooz schreef:Ik gebruik ook vaak mijn airfryer ipv gas / de oven. Scheelt toch weer iets. En wij hebben zonnepanelen.
Hier 31 kuub gas in oktober. Ben erg benieuwd naar november, we hebben deze maand al een paar keer een paar uur gestookt.
(Tussenwoning, 121m2, 2 personen)