Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 16:49

Zo wat een lekker weer. Mezelf ingehouden en niet op een terrasje gaan zitten maar braaf thuis gelunched :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:16

Wij zijn naar het stadspark gewandeld, limonade gedronken en ijsje gegeten en weer naar huis.

Ik moet dringend aan mijn conditie gaan werken. Maar helaas voor mezelf ben ik ook best wel zuinig qua energie. Ook wel gekend als lui :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 18:07

:))
ik wilde dat ik dat meer had. Word soms gek van mezelf. Type ADHD. Elk nadeel heeft z'n voordeel (Cruyff).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:22

Ik ben selectief lui :') Ik ga bijvoorbeeld met alle liefde naar stal, naar de microgolfoven om een zak popcorn te maken, naar de keuken om cola, naar stad om te winkelen. Maar ik ben wat minder enthousiast in extra sporten :))
Ik ga heel graag naar bed tussen vers gewassen maken en ik stop ze met alle liefde in de machine. Maar ze weer op bed leggen? Bloody hell no, dat mag vriend doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 20:55

Ik ben van nature geen sporter maar ik sport wel 6 dagen in de week. Ik ben enerzijds erg lui maar heb ook wel veel energie en daardoor doe ik ook wel veel op een dag. Ben ik wel blij mee! Maar ik moet wel opletten dat ik niet lui wordt.

Na de grote uitgaves (gisteren ook nog naar Walibi geweest) vandaag enkel gewerkt en naar een feestje geweest en nu een wijntje bij een oppaskat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:08

Met een cocktail, Orval kaas en chipjes naar de voetbal aan het gluren 8-)

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:10

Nederland alweer klaar met voetballen. Niet zo erg, hebben zaterdag een etentje met klanten en dan zou NL de volgende wonde moeten spelen. Nu gewoon rustig eten haha.

Hier eigenlijk geen extra geld uitgegeven deze week. Vanmiddag een ijsje, dat had ik wel verdiend.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:19

Ik heb vandaag geld uitgegeven om te besparen :+ Ik heb een ticket omgeboekt naar een paar dagen korter. Ik moest nu wat wijzigingskosten betalen, maar bespaar zometeen 3 nachten. Dus die heb ik er wel weer uit.

En ik heb de afgelopen tijd wel veel uitgegeven maar daarvoor was ik dan ook op vakantie :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:33

Haha dat levert dan uiteindelijk weer geld op.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:35

Oeh orval kaas :) zo lekker. En dan een Chimay of orval biertje erbij :)

Paar dagen geen geld uitgeven hier en dan op naar de nieuwe maand. Komende twee maanden staan in het teken van dierenoppas vooral.

Varekaj: leuk met die shiften in het vaccinatiecentrum! Heel nuttig werk ook.
Ik werk ook vaak bij en veel dingen vallen best rondom je eigen leven te plannen :j

Ook belastingaangifte ingediend deze week. We krijgen 4500 terug,zal ergens eind dit jaar of begin volgend jaar zijn. Altijd prettig om dan enkele maanden niet te moeten overschrijven naar de gezamenlijke.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:40

Wat een mooi bedrag zeg!

@Fitzroy, fijn dat het toch geld oplevert!

Ik ben ook best lui… ik klom/klim wel 2/3x per week, maar nu door blessure even niet helaas.. mis het wel merk ik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:47

Komt voornamelijk doordat we een huis afbetalen, een poetsvrouw op dienstencheques hebben en pensioensparen doen. Is ook voor ons twee dit bedrag. Oja en komt ook nog compensatie op voor thuiswerken!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 23:03

Wij ook 1600 terug aan belasting. Komt ergens aankomende week.
Altijd mooi geld, al heb je het ergens zelf teveel betaald haha.

Ik ga morgen weer eens in mijn auto rijden. Dat ding loopt nu zo'n 2x in de week ipv bijna iedere dag 2x.
Zit nog een kwart tank in. Heb de kosten die ik zelf bij moest leggen bij mijn fiets er al bijna uit aan benzine! En dat in 2.5 maand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 23:04

Ik mocht niet thuiswerken al kon ik het in principe wel, of toch grotendeels. Maar administratie in zorg en we moesten bereikbaar blijven. Toen ik in de zorg zelf stond ging dat uiteraard niet :P

@poes: aangezien mijn vriend zoveel uren doet moet ik ook wel het huishouden inplannen en onze vrije tijd samen. Ik heb net mijn eerste B cross achter de rug en er is nog werk aan de winkel qua conditioneel werk, zowel bij paard als mijzelf. Dus dat wordt toch wel goed kijken en combineren hoor met die shiften. Maar elke euro extra is welkom, dat heb ik er graag voor over.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 23:12

Ja alles is plannen idd! Sporten, werken, tijd samen, heel herkenbaar. Op dat vlak ben ik wel blij met mijn energieniveau maar ik ben zo blij dat wij geen kinderen hebben haha. Hoe mensen dat doen is me echt een raadsel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:18

poes schreef:
Ja alles is plannen idd! Sporten, werken, tijd samen, heel herkenbaar. Op dat vlak ben ik wel blij met mijn energieniveau maar ik ben zo blij dat wij geen kinderen hebben haha. Hoe mensen dat doen is me echt een raadsel.

Daar groei je vanzelf in. Met een tweeling van 9 kan ik prima 4.5 dag werken, paardrijden, lesgeven, jureren, bestuurslid zijn, sociale contacten onderhouden, samenwonen en elkaar volop zien haha.

Gelukkig is mijn baan geen 9 tot 5. Dan zou ik minder gaan werken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:38

Leuk dat je zo veel terug krijgt poes! Altijd fijn, ook al heb je het inderdaad zelf betaald haha.
Hier ook een leuk bedrag. Eerst kreeg ik onverwacht ruim 1000 euro terug uit 2017, en nu nog eens ruim 2000 euro van vorig jaar :D
Komt wel goed uit met alle kosten die ik dit jaar heb.

Ik vind het ook knap wat mensen naast de kinderen nog allemaal voor elkaar krijgen! Jee, werken, paardrijden, lesgeven jureren enz enz, hoe dan _/-\o_
Ik ben soms nog te moe om 's avonds een lange ronde met de hond te gaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:50

Nou en ik wil nog wat hardlopen gaan doen ook :') denk dat ik gewoon paard aan een touwtje mee ga pakken op klein rondje rondom stal, dan kan hij mee draven op de rustdagen. Is wat anders dan stapronde onder het zadel haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:08

Sporten, buiten paardrijden, daar heb ik echt geen zin in. Ben heel de dag door al actief en vind de sportschool oid zo enorm saai...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:15

Ik zat net wat rond te kijken op internet. Las dat je gemiddeld 10% van je loon moet sparen en minimaal 5k op de spaarrekening moet hebben staan voor onvoorziene omstandigheden.

Ik werk op een school waar het grootste gedeelte rond de armoedegrens, daar is €15,- voor het kaartje van de Efteling nog veel te veel...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:21

Ik vind het ook knap zoveel als mensen weten te doen met kinderen :+

Dat zijn lekkere bedragen van de Belastingdienst. Ik kreeg ook veel terug maar nog steeds voorlopige aanslagen dus ik juich nog niet.

PS van Lot: 10% van je netto of van je bruto maandsalaris?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:25

Fitzroy schreef:
Ik vind het ook knap zoveel als mensen weten te doen met kinderen :+

Dat zijn lekkere bedragen van de Belastingdienst. Ik kreeg ook veel terug maar nog steeds voorlopige aanslagen dus ik juich nog niet.

PS van Lot: 10% van je netto of van je bruto maandsalaris?

Netto.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:08

Er zijn zoveel mensen die helemaal niks sparen. Die helemaal geen buffer hebben etc.
En dat zijn vaak niet alleen de armere mensen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:17

15 euro voor een efteling kaartje???

Volgens mij zijn die 45 euro, doe dat x4, parkeerticket 12.50, zelf broodjes mee maar een ijsje daar is toch wel het minste ben je gewoon 200 euro verder.

En dan moet je er nog heen rijden, of treinkaartjes...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 10:22

corinep schreef:
15 euro voor een efteling kaartje???

Volgens mij zijn die 45 euro, doe dat x4, parkeerticket 12.50, zelf broodjes mee maar een ijsje daar is toch wel het minste ben je gewoon 200 euro verder.

En dan moet je er nog heen rijden, of treinkaartjes...

Gezien ze het over school heeft vermoed ik dat de 15 euro de ouderbijdrage is voor een schoolreisje..