Wat een feestje, het dak gaat er af

Wordt het wel lekker licht van haha!
Ir111 schreef:Een vriendin van mij heeft een mooie houten bak gemaakt om er onder te plaatsen (goed in de beits gezet). Ziet er sjiek uit!
Zoiets hadden wij het (voor uiteindelijk) ook over inderdaad! Op dit moment echter nog zó vreselijk veel dingen op de "must", "want" en "todo" lijst dat ik het denk ik eerst even tijdelijk "lelijk maar functioneel" oplos.
Uiteindelijk zou ik in plaats van die grijze palletboxen bijvoorbeeld ook van die mooie hooihuisjes willen. Maar het kan nu eenmaal niet allemaal in 1x. Heel flauw
Maflinger_S schreef:Ha, jullie huis wordt ook weer verbeterd, dat gaat er vast een stuk beter uit zien en een stuk beter voelen qua comfort.
Een "donorwilg": hij doet zijn best om voor de volgende generatie te zorgen. Da's mooi. Ik hou wel van dit soort recycle.
Je zou onder dat hooinet een soort houten "asla" moeten maken, een bak met uitschuifbare lade waar het hooi op valt. Haal je die lade eruit kan je het hooi dat er op ligt nog eens in een bak gooien voor de tweede ronde.
Ja denk met het nieuwe dak (en nieuwe windveren etc) het straks er echt als een totaal ander huis uit gaat zien
. En dan volgend jaar de gevel hier en daar wat repareren en weer verven is het plan. Toont het echt totaal anders weer
Ja, donorwilg doet goed zijn best dit jaar
Had hem liever laten staan (ook al staat ie erg onhandig). Maar gezien de barst er zo ongeveer afvalt als je er te lang naar kijkt denk ik niet dat hij blijft leven. Maar zo lang ik er takjes af kan halen om nieuwe boompjes en een wilgenhaag te starten is dat al super!
Een asla concept is denk ik niet eens nodig. Gewoon een opvangbak is denk ik al wel prima. Dan eten ze zelf die bak wel weer leeg. Is ook makkelijker
. En extra handig dat je dan de laatste restjes uit het net ook gewoon weer in de bak kan mikken.