Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:38

Wordt vast heel mooi Marjan! Ziet er goed uit in ieder geval!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:52

Haha, mijn vriend is ook wat meer behouden in de keuzes. Maar ik hou zelf ook wel van rustig. Ik vind de badkamer exclusief mannetje wel mooi in ieder geval :D
Hier in dubio over inbouw of opbouw regendouche. Ik vind inbouw veel mooier maar ik wil niet elke dag m'n haar wassen dus een stang met douchekop is ook fijn. Hoe doen jullie dat? En dan nog de kleur. En het merk. Keuzes..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:58

Wat een grote badkamer op de vorige pagina

En die andere mooie tegels

Wij zijn nu minder 22k kwijt met Japans toilet :Y) dat heeft mijn man zichzelf cadeau gedaan, haha. Maar verder met douche, bad, wastafelmeubel, spiegelkast, verlaagd plafond, en nog een extra kastje

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:47

LETS schreef:
Haha, mijn vriend is ook wat meer behouden in de keuzes. Maar ik hou zelf ook wel van rustig. Ik vind de badkamer exclusief mannetje wel mooi in ieder geval :D
Hier in dubio over inbouw of opbouw regendouche. Ik vind inbouw veel mooier maar ik wil niet elke dag m'n haar wassen dus een stang met douchekop is ook fijn. Hoe doen jullie dat? En dan nog de kleur. En het merk. Keuzes..

Wij hebben opbouw omdat we idd ook een gewone handdouche willen :j
Wij hebben de spullen van Blaufoss binnen gekregen, en dat ziet er goed uit en zijn veel mensen tevreden over. Is goed betaalbaar.
Ik had alleen ook een wcrolhouder van Blaufoss besteld, maar die gaat terug, want er passen net aan 2 rollen op :')

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:50

Handdouche zit er altijd bij bij inbouw toch.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:01

veerledec schreef:
Handdouche zit er altijd bij bij inbouw toch.

Ja klopt, maar dan aan zo'n houdertje en niet op een stang. Dus dan moet je hem zelf vasthouden. Wellicht zou je wel een losse stang kunnen kopen maar dan is het idee van inbouw weer weg.

Goed om te horen dat Blaufoss goed van kwaliteit lijkt!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:34

Wij hebben ook inbouw maar wel met een stang met handdouche er bij

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 21:45

Ik ben vandaag weer even wezen kijken.. het is half betegeld, ze gaan gestaag door .. van de buren hoor ik dat ze netjes werken en geen overlast geven .. ook fijn :j

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 00:18

Spannend Cer! Hier is het tegelwerk bijna klaar, nisjes en wc nog. Qua overlast (mijn werkplek zit er behoorlijk dichtbij) op week één na eigenlijk geen last.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 07:03

Ik zie de meeste hier betegelen, maar zijn er ook mensenmet voorbeeldfotos van die wandplaten? Benieuwd hoe dat eruit ziet in het echt. Voor de douche wil ik het zeker, de rest twijfel ik

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:16

Dumawall bijvoorbeeld bedoel je? Als je op mijn berichten kijkt, vind je foto's van de badkamer in onze kelder, met kunststof wandplaten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 08:29

veerledec schreef:
Dumawall bijvoorbeeld bedoel je? Als je op mijn berichten kijkt, vind je foto's van de badkamer in onze kelder, met kunststof wandplaten.

Ja dat bijvoorbeeld

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:53

Cer schreef:
Ik ben vandaag weer even wezen kijken.. het is half betegeld, ze gaan gestaag door .. van de buren hoor ik dat ze netjes werken en geen overlast geven .. ook fijn :j

Hoever zijn ze inmiddels Cer?

Hier is de schilder net klaar, vier(!) lagen op de plafonds. Morgen zou het meeste afgemonteerd moeten worden, nog wat kitwerk hier en daar. Dan zitten we op zes weken, en zou kunnen dat ze volgende week nog terug moeten komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:58

Oh!
Ik had dinsdag iemand aan de telefoon die aangaf dat het morgen klaar zou kunnen zijn. Ik ben er niet meer geweest, heb alleen telefonisch contact gehad, dus ik ben benieuwd!

Ik was nog 1 keertje langs gegaan omdat ik kleding op moest halen, en toen hadden ze grotendeels getegeld en dat zag er mooi uit :j

Kan je het wel al gebruiken dan Veerledec of moeten ze echt helemaal klaar zijn?
Heb je dan ook echt voor / na foto's? Dat is altijd leuk om te zien :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:04

Jeetje Veerle ze nemen wel de tijd zeg, hopelijk nu snel klaar!

Haha Cer komt wel kijken als t klaar is. Wij gingen iedere dag wel 2x kijken (en zorgen voor koffie en wat lekkers enzo). Wilde wel echt zien wat ze deden op een dag en of alles goed ging.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:10

Ja dat was ik ook van plan hoor, maar met nu wonen in Rotterdam en dan werken/sporten/paarden is dat me gewoon niet gelukt... Vooral omdat de mannen zo hun best deden.. (althans, die paar keer dat ik wel geweest ben, zag het er prima uit) Ik heb een paar keer gezegd 'oh ja even koek en koffie voor ze kopen'..

We zijn in de weekenden wel geweest en dat zag er dan goed uit. En verder is mn appartement zo klein dat je elkaar dan ook echt in de weg loopt :') ik moest 1x wat afspreken met de hoofdaannemer en klus uitvoerder werd er volgens mij ook ongemakkelijk van, die wilde gewoon zn werk doen.. en aan t einde van de dag een biertje drinken op t balkon, zonder dat er mensen bij waren.. :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:45

Ik hoop dat we de badkamer na morgen inderdaad wel kunnen gebruiken, maar dat zal morgen blijken. Voor de echte voor en na foto's wil ik eigenlijk ook al wat decoratie hebben (we hebben veel plankjes en nisjes), maar daar heb ik nog niet echt iets voor. En we zitten hier nu met Corona, geen idee of dat dit weekend gaat lukken. Wat voor decoratie hebben jullie en waar gehaald? Ik heb al online gekeken maar dat is toch lastig zoeken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:50

Wat voor soort decoratie zou je dan zoeken? Ik ben zelf niet zo van die frutseltjes. Moet je met poetsen ook weer allemaal optillen enzo. Zelf heb ik als decoratie alleen een badmat op de grond liggen. Ik vind de badkamer an sich al mooi genoeg.
En... 3 van die gele badeentjes, die had ik nog vanuit mijn vorige badkamer :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:55

Nou, dit is het ontwerp:
Afbeelding
Dit is het niet volledig geworden, we hebben alleen die plankjes aan de buitenkanten. Maar die kan je niet echt leeg laten.
En:
Afbeelding
Nog twee nisjes. In de douche komen daar gewoon je douchespullen, maar bij het bad mag er wel iets decoratiefs in. Dat plankje boven het bad weet ik niet zeker of dat er ook echt komt eigenlijk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 17:05

Ziet er heel gezellig uit. Een klok heb ik trouwens ook bedenk ik net, maar die hangt gewoon tegen de muur. Die bij de douche zet je de douchespullen in en die bij het bad de badspullen. Maarja.. die boven je badmeubel… Plantjes? Al weet ik niet hoe goed die overleven op een badkamer. Potjes met van die geurstaafjes? Kaarsen?
Op de onderste plank bekertjes met tandenborstels en scheerapparaat spullen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:58

Het concept is echt wel heel gaaf veerledec! ik ben heel benieuw hoe het wordt bij jou :j

Ik heb echt gewoon ienieminieruimtes :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:50

Ja ik vind het ook wel anders dan anders, en daar houd ik van. :P
Onze tegels zijn binnen, ze zijn stuk voor stuk erg mooi <3 Nu alleen nog een toilet, maar dat gaan we zaterdag halen bij de Praxis. En dan misschien nog wat kleine dingen, maar dan zijn we er wel klaar voor en kunnen ze maandag beginnen! *\o/*

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 21:55

Heel gaaf! Ben benieuwd naar het eindresultaat (sowieso, iedereen die foto's heeft, leuk :j)

Ik heb tegels uitgezocht, combinatie van houtlook met grijs beton. De kranen willen we graag in gunmetal en na een weekend in een vakantie huisje ben ik eruit dat ik een opbouw regendouche wil :').

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:52

Hoi, mag ik me hier melden? Net voor het eerst ergens wezen oriënteren.
Is onderhandelen nog normaal bij een badkamer? Ik heb blijkbaar wel een dure smaak :Y)
Nu nog kijken waar we nog meer gaan kijken.

En lekkere lange wachttijden ook omdat alle aannemers het druk hebben :=

Dit was optie 1 trouwens. M'n man vindt gouden kranen vreselijk, maar ik heb al een compromis gedaan op geen roze tegels dus mag hij het op de kranen doen :')

Afbeelding

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 01:23

Gouden kranen.. I love it :) Ben benieuwd hoe t wordt Selina

Afbeelding

Ik denk dat ze bij mij bijna klaar zijn..