Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:33

Het is boodschappen, niet boos happen :+

Steenbok12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:58

Mri wat is jou weekplanning ong?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:07

Zullen we een spellingswedstrijd houden? ;)

Pfoeh, nette lijst Chantal. En die van Mri valt natuurlijk niet te verbeteren, maar dat is dus maar voor de komende twee dagen? Woensdag moeten er weer boodschappen gedaan worden?

Op mobiele telefoonkosten bespaar ik in vergelijking met de gemiddelde persoon volgens mij enorm veel uit, want ik ben pas aan mijn tweede mobiel toe, die ik inmiddels alweer ruim 3 jaar heb. Geen smartphone, maar een simpel ding waar ik mee kan bellen en sms'en. En ik heb ook nog altijd prepaid, waar ik ongeveer 5 euro per maand aan kwijt ben. Veel goedkoper krijg je het niet, maar ik doe er dan ook bar weinig mee. :+

Wanneer komen de supermarkten trouwens eindelijk weer eens met interessante aanbiedingen? Vandaag viel het me alweer dik tegen. Alleen de groentenconserven en de broccoli bij de AH waren de moeite waard, verder heb ik niks uit de bonus gekocht. Want fruit heb ik voldoende voor de rest van de week en van vorige week heb ik nog courgette en wortel liggen die op moeten. Scheelt wel weer in de kosten. Voor de komende vijf dag heb ik 12,71 euro aan boodschappen gehaald.

- volkoren brood
- 500g broccoli
- fetakaas
- 1L melk
- 1L yoghurt
- blik tonijn
- 1kg aardappelen
- 500g rozijnen
- blik linzen
- blik kikkererwten
- smeerkaas
- kipfilet (brood)
- honing

Weekmenu:
- aardappelen, broccoli en kaasbal (diepvries)
- couscous met courgette, linzen en fetakaas
- pasta met broccoli en tonijn
- linzenrijst met wortel
- maïskoekjes met wortel/rozijnensalade

Zaterdag eet ik bij mijn ouders en zondag bij een vriendin, dus die dagen hoef ik niet zelf te koken.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:13

Chanen dank je :j
Die blikjes zijn handig voor onregelmatig werken, precies 1 portie. Stukje vlees en wat aardappels erbij is dan nog lekker om op te warmen.
Jou weekmenu klinkt ook lekker. Die kaasballen moet ik toch ook nog eens gaan proberen :P .
Balen die matige aanbiedingen, heb ook vaak dat het redelijk goed klinkt net als dat brood en dat ik dan kijk en het zonde van het geld vind :P .
Ik had nog een blok ham liggen in de diepvries. Van mijn pa gekregen. Die eruit gegooid, eens kijken of ik er nog wat plakken af kan schaven voor op brood. Anders mik ik hem misschien wel lekker in de courgettesoep die ik van plan was te maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:25

Ik ben ook maar gewoon naar de GB gegaan, AH had voor mij ook geen goede aanbiedingen. Heb vooral fruit gekocht (banaan, appel, kiwi), 2x yoghurt, champignons, brood, boter, salami, kaas en een zak chips. Was 14 euro kwijt, waarvan al 4 euro aan de kiwi voorraad. Maar hoeft er maar 1 in een smoothie, dus daar kan ik wel 2 weken mee doen. Heb er express genomen die nog heel hard waren.

Ik heb sim only en naast appen gebruik ik ook niet veel. Bellen sowieso niet, zeker niet als ik in Belgie zit. En verder stuur ik vooral de vrijdag smsjes naar huis als ik in de trein zit, hoe laat ik op station aan kom. En op zondag af en toe nog naar vriendinnen/collega's over iets van het weekend. Dus ik red het altijd prima en ben per maand 3,50 kwijt aan telefoonkosten :')

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:29

weet iemand trouwens waar ik nog capri sonne kan krijgen ??
normaal waren ze bij de action te krijgen, maar helaas nu hebben ze nepperts.. ( al hoe wel die ook wel lekker zijn )

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:39

Bij de xenos!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:43

dank je wel :)... ga ik daar eens kijken ;)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:46

idinn schreef:
Ik heb sim only en naast appen gebruik ik ook niet veel. Bellen sowieso niet, zeker niet als ik in Belgie zit. En verder stuur ik vooral de vrijdag smsjes naar huis als ik in de trein zit, hoe laat ik op station aan kom. En op zondag af en toe nog naar vriendinnen/collega's over iets van het weekend. Dus ik red het altijd prima en ben per maand 3,50 kwijt aan telefoonkosten :')

Wauw, je bent nog zuiniger dan ik! Overigens gaan de meeste sms'jes die bij mij de deur uit gaan ook over hoe laat ik op het station aankom als ik naar mijn ouders ga. En af en toe iets naar vriendinnen, maar zelfs dat gaat meestal over de mail. Lekker voordelig. :)

GB is trouwens groenteboer, neem ik aan? Ik kom daar eigenlijk nooit. Ik moet toch echt mijn horizon eens verbreden. (Zei ze voor de tigste keer.) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:53

Ik zag ze pas ook bij de kruidvat!

Chanen, ik zit doordeweeks in Antwerpen ... als ik daar zou bellen of smsen kost dat gewoon teveel geld. Dus iedereen weet dat ik bereikbaar ben via whatsapp of mail. Ik heb de bundel met een actie genomen, dus heb 2 jaar lang 50% korting, vandaar de 3,50/3,75 .. ik zou niet eens weten hoeveel het precies is, iig onder de 4 euro :P En tegen het eind van dit abonnement kijk ik wel weer verder naar een goede actie.

GB is de supermarkt hier in Belgjesland (carrefour) .. ik kom ook nooit bij de groenteboer. Weet niet zo goed of je daar nu goedkoper uit kan zijn als bij de supermarkt of duurder?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 22:18

ChantalSmook schreef:

Vanavond hadden we spinazie met aardappelpuree en een bal gehakt
Morgen lasagne met alle groente die ik nog in de koelkast heb + restje spinazie van vandaag
Woensdag eten we broccoli met kipfilet en restje aardappelpuree van vandaag (broccoli heb ik nog in de vriezer, kip ws ook, maar dat ik ook in de actie vanaf woensdag)
Donderdag eten we wraps met kip (en natuurlijk groente erop)
Vrijdag vers gemaakte soep (wat voor soep is afhankelijk van wat er te krijgen is op de markt) of gevulde paprika's
Zaterdag weet ik nog niet zeker, misschien blijven schoonouders eten (dan wordt het kippenpoten(vriezer) uit de oven met gebakken aardappels, groente van de markt en salade)
Zondag mag vriendje kiezen wat hij eten wil

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 22:50

amanda2 schreef:
Al heb ik mij laten vertellen dat dat op termijn voordeliger is dan een abbo met toestel...

Ik heb een jaar of 3 geleden berekend wat voordeliger zou zijn, toen de 3gs zelf aanschaffen of via een abbo. Maakt dus echt geen drol uit :+. Het gaat pas voordelig (en dus leuk) worden als je abbo is afgelopen, in de meeste gevallen dus na 2 jaar.

Geloof dat de kijkshop best leuke samsung smartphones heeft, wellicht daar even kijken?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:09

Gisteren gewoon simpel gekookte aardappels, broccoli en voor mij een toscaanse carree en voor manlief en zoon vissticks erbij. Was lekker :9
Gisteren alleen aardappels bij Jan Linders gehaald. 1,98 voor 4 kg. Morgen nog bij AH wat boodschapjes scoren.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:45

Pfoeh, 98 cent, wel duur hoor mri :+

Nou, ik ben erachter gekomen dat ik voor 20 euro (in mijn eentje) heel ruim kan eten (zonder voorraden). Als ik dat dus budgetteer, hou ik waarschijnlijk aan het eind van de maand over. Kan dat weer op mijn spaarrekening :)

Gisteren was ik wel 18 euro kwijt aan wasmiddel (wit, kleur, zwart, wol). Wel van een fijn merk (Ariel) en ik doe er wel weer een jaar mee.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:27

Citaat:
Nou, ik ben erachter gekomen dat ik voor 20 euro (in mijn eentje) heel ruim kan eten (zonder voorraden).

Heb je een methode gevonden? ik ben wel eens benieuwd hoe je dat doet vooral zonder voorraad.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:04

Ik heb met de huisbaas een vriesvakje geregeld waar net een klein beetje brood en een bakje avondeten in past, dat is dus heel fijn! Ik haal elke dag een paar plakken van het brood af, zo blijft het lekker vers en hoef ik niks weg te gooien als ik eens wat minder brood eet. Met 1x avondeten koken doe ik minstens 2x. En dan heb ik ook nog wat geld over voor andere lekkere dingen! Ik doe nu eens in de week boodschappen bij de Lidl, dat scheelt echt veel, vooral qua brood.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:38

Whaha, oké. Geen groenteboer dus. Ik kom daar ook niet, dus zou niet weten of de prijzen zo anders zijn dan in de super.

Zeker fijn, een vriesvak. Zelfs al is de ruimte beperkt, alleen het kunnen invriezen van overgebleven maaltijden is al ontzettend handig. Spaart ook zeker geld uit en je bent niet meer verplicht om twee dagen achter elkaar exact hetzelfde te eten. Al maak ik in de praktijk vaak toch vaak één-persoons porties en gebruik de overgebleven ingrediënten de volgende dag in een ander gerecht. Vind de afwisseling persoonlijk toch wel lekker. Wel netjes trouwens, zonder voorraad met 20 euro per week rondkomen. ;)
Je moet bij de Lidl trouwens ook op de prijzen blijven letten hoor, want niet alles is daar goedkoper dan bij de AH!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:45

Dat is bij de Aldi ook zo! Soms is de AH goedkoper

Vd week nog even naar de plus. Wasa crackers 1+1

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:51

Chanen schreef:
Whaha, oké. Geen groenteboer dus. Ik kom daar ook niet, dus zou niet weten of de prijzen zo anders zijn dan in de super.

Zeker fijn, een vriesvak. Zelfs al is de ruimte beperkt, alleen het kunnen invriezen van overgebleven maaltijden is al ontzettend handig. Spaart ook zeker geld uit en je bent niet meer verplicht om twee dagen achter elkaar exact hetzelfde te eten. Al maak ik in de praktijk vaak toch vaak één-persoons porties en gebruik de overgebleven ingrediënten de volgende dag in een ander gerecht. Vind de afwisseling persoonlijk toch wel lekker. Wel netjes trouwens, zonder voorraad met 20 euro per week rondkomen. ;)
Je moet bij de Lidl trouwens ook op de prijzen blijven letten hoor, want niet alles is daar goedkoper dan bij de AH!

Ik ben ook een erg luie koker, dus vind het wel fijn als ik een dagje alleen maar hoef op te warmen :). Bij Lidl is zeker niet alles goedkoper, maar het maisbrood bijvoorbeeld is 1,59 in plaats van 2,09 :). En ze hebben ook redelijk goedkope aardappelsalade (mocht ik dat ooit nodig hebben), ravioli en olijven :). Bij de meeste dingen is de Euroshopper echter toch nog net wat goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:04

De biefstuk is in de aanbieding bij de COOP. Ik moest lachen want ik was op zoek naar een goedkoop stuk vlees voor vanavond maar met €2,19 voor 2 biefstukjes was een van de goedkoopste vleessoorten die er was _O-

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:31

Mijn post is weg ;(
Citaat:
Ik heb met de huisbaas een vriesvakje geregeld waar net een klein beetje brood en een bakje avondeten in past, dat is dus heel fijn!

Dat een vriesvakje zoveel verschil maakt....... wel een stuk prettiger voor je.
Bedankt voor je antwoord.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:36

Mri schreef:
ChantalSmook schreef:

Vanavond hadden we spinazie met aardappelpuree en een bal gehakt
Morgen lasagne met alle groente die ik nog in de koelkast heb + restje spinazie van vandaag
Woensdag eten we broccoli met kipfilet en restje aardappelpuree van vandaag (broccoli heb ik nog in de vriezer, kip ws ook, maar dat ik ook in de actie vanaf woensdag)
Donderdag eten we wraps met kip (en natuurlijk groente erop)
Vrijdag vers gemaakte soep (wat voor soep is afhankelijk van wat er te krijgen is op de markt) of gevulde paprika's
Zaterdag weet ik nog niet zeker, misschien blijven schoonouders eten (dan wordt het kippenpoten(vriezer) uit de oven met gebakken aardappels, groente van de markt en salade)
Zondag mag vriendje kiezen wat hij eten wil

Maar dan red je dat toch niet met die 98,- cent maar moet je dus nog meerdere dingen gaan halen? Of begrijp ik het verkeerd.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:37

Sheran schreef:
Pfoeh, 98 cent, wel duur hoor mri :+

Nou, ik ben erachter gekomen dat ik voor 20 euro (in mijn eentje) heel ruim kan eten (zonder voorraden). Als ik dat dus budgetteer, hou ik waarschijnlijk aan het eind van de maand over. Kan dat weer op mijn spaarrekening :)

Gisteren was ik wel 18 euro kwijt aan wasmiddel (wit, kleur, zwart, wol). Wel van een fijn merk (Ariel) en ik doe er wel weer een jaar mee.

Eet je dan ook wel gevarieerd in een maaltijd of gewoon simpel? Ik kan ook prima eten voor 20,- als ik net als bv vandaag gekookte aardappelen met een stukje vlees en een potje groente doe. Maar als ik lekkere pasta wil met verse groenten e.d. dan gaat me dat weer niet lukken. Of iets speciaals zoals bv quich e.d.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:39

:):) Ik heb vandaag een fiets gekocht d.m.v. het fietsplan op het werk. Nog nooit zo'n super mooie dure fiets gehad :o .
15% korting bij de rijfietscentrale en dat word dan ingehouden op je bruto salaris dus je hoeft er ook geen belasting over te betalen wat naast die 15% ook nog ong. 33% ? Scheelt :) . Scheelt behoorlijk en aangezien je het over meer termijnen uit kan smeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:58

Oh leuk he die fietsplan dingen? Ik heb helaas een leerlingen contract maar anders zou ik het ook doen!

Net boodschapjes gedaan, waren E25 kwijt maar wat luxere producten gehaald. Bij de lidl overigens

-zak aardappels
-roomboter met camergue zout
-doos frikadellen
-doos kroketten
-kattegritt
-pot mayonaise
-pot satésaus
-wasverzachter
-2x yogurtdrink
-zak geraspte kaas
-extra mager rundergehakt
-bodycreme