Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:47

Hedwig : dat ziet er uit als oldschool jaren 70 schrootjes ;)
of ik het mooi vind ligt echt helemaal aan het huis en de schrootjes hoor :j
de foto's die jij nu laat zien, dat vind ik ook wat drukkend, die zouden bij mij ook sneuvelen, of misschien wit verven als optie...maar denk optie sneuvelen ;)
vind lambrisering (das tot halverwege/bepaalde hoogte toch ? :+ ) vaak mooier, maar in het juiste huis , in de juiste kleur kunnen schrootjes ook mooi zijn

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:51

Wij hebben ook nog steeds schrootjes op het plafond in de hal. Dat is heel hoog door de vide.
We willen ze wit verven, maar zitten nog steeds een beetje met de plek, want omdat het zo hoog is moet er een steiger o.i.d in de hal en dan nog kun je nog niet overal bij door de trap......
Vind ze spuuglelijk, maar het is echt even een klein projectje.........

Leuk huis Hedwig :j

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:01

Dat is idd lambrisering Sonja...
Ik wil even kijken of er een houtkachel in kan en denk dat ik de schouw daarvoor wil laten verdwijnen, anders komt het zo ver de kamer in. Dus dan wordt het iets in deze stijl: http://www.houtkachels.com/aduro_10.html
Maar dat is dus nog even kijken of dat kan.
Er zit geen vloerverwarming in nee.

Dat is ook wel waarom ik graag een opknapper wilde. Daarnaast is dat hier in de buurt volgens mij de enige manier waarop je eventueel nog wat overwaarde kunt creëren. Maar het plan is wel om enigszins lowbudget te gaan verbouwen en ik wil een aantal meubels zelf maken.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:05

Leuk Hedwig! Vind vooral je tuin gaaf, ziet er goed groot uit :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:07

Je bent niet voornemens om hier te blijven wonen??
Zo'n houtkachel is gaaf zeg! En die geeft ook lekker veel warmte. Je grote glasoppervlakte geeft best veel koude af en alleen zo'n radiatortje ernaast gaat dat niet opvangen.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:20

Tuin is inderdaad lekker ruim. Fijn voor de hond ook.
Nou Kentaro nu weet ik gewoon nog niet hoe alles gaat lopen. Ik ben alleen dus wil eigenlijk alles open houden. Daarnaast zie ik mezelf hier niet de rest van mijn leven wonen nee, dus probeer ik dat wel mee te nemen in mijn doen en laten.

Dit wordt voor mij voor het eerst dat ik echt in een woonwijk ga wonen dus misschien ben ik daardoor ook wel iets verwend hoor.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:06

Leuk huis, de schrootjes bij de trap zou ik laten zitten en (wit) verven, maar dat komt omdat ik weet wat voor werk het is om het weg te slopen en weer netjes te maken!

En zo te zien trek je je plafond ook stuk boven.

Bij de trap vind ik het ook niet zo storend, bij de wc wel, net een hokje zo.

Afbeelding

Dit zijn mijn schrootjes/ lambrisering, inmiddels geschilderd enzo.
(bij mij zat er goor zwart geverfd zeil-achtig spul op de muur bij de trap dus ik weet hoe 'n rotplek en rotwerk dat daar is)

Ook mooi: grijs!

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:17

Dat is ook mooi zeg dat grijs!!
Het is inderdaad wel heel erg afwachten wat je aan gaat treffen als je schrootjes eraf gaat halen :P

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:21

Ik denk dat je opnieuw moet stucen. Ik heb dat zelf gedaan, nog nooit eerder gestuct :=

Zo te zien is de trap niet tegen de buitenmuur zoals bij ons, anders had ik ivm kou ook de schrootjes laten zitten.

Oh nog een tip:

Zo te zien heeft er een gaskachel bij die schouw gestaan.
Daar kan je niet zomaar een houtkachel voor terug zetten, het rookkanaal moet vervangen worden en dat is :$ :$ :$

Wij hebben ook een rookkanaal (schouw is al veel eerder, voor onze tijd weggesloopt) en ik wilde ook zoooooo graag een houtkachel maar dat wordt een te dure grap -O-

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:24

Die lambrisering vind ik wel mooi zo...
Bij bijvoorbeeld jaren 30 woningen vind ik dat ook super mooi.

Die grijze schrootjes ook wel, maar dan moet de ruimte wel groot zijn.

Het plafond boven gaat er helemaal uit, dat is nog zachtboard. Daarnaast kan ik nu op de vliering alleen maar over de balken kruipen dus gaat dat er helemaal uit en dan maken we er een vloer in en een nieuw plafond.
Ik vind zachtboard echt super lelijk. Daarnaast vind ik de brandveiligheid en de vochtgevoeligheid daarvan een dingetje. Dus als er toch al gesloopt wordt, muur, plafonds e.d. dan kunnen de schrootjes er ook nog wel bij *D

Rookkanaal is ook vaak geschikt te maken door er een binnenpijp in te zetten, aldus mijn vader. Zo is het bij hun thuis ook geschikt gemaakt voor een houtkachel. Maar het exacte hoe en wat zou ik moeten navragen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:35

Is het een gemetselde schoorsteen?
Anders als de schoorsteen breed genoeg is, zou er inderdaad een dubbele pijp in geplaatst kunnen worden voor de houtkachel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:39

Hedwig@Leuk huis!!!
Schrootjes laten zitten en wit glans schilderen.Dan zijn ze wel mooi hoor!
Al eerder gezegt...landelijk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:45

Waarschijnlijk heeft mijn vriend dan gewoon geen reet zin gehad om het weer te slopen en een houtkachel er neer te zetten.
Inmiddels staat er ook bijna een voorzetwandje ivm. de buren die veel herrie maken.

Zachtboard is idd waardeloos.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:48

Oh dat grijze is wel mooi, maar niet voor op het plafond in de hal denk ik :+
Maar goed, wit is ook maar wit, dus binnenkort eens overnadenken wat daar voor kleur op komt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:49

Je kan er ook niet met een heel lange steel bij?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:52

nicolletje, als de schoorsteen te smal is, wordt het natuurlijk weer wel een hele ingreep!
(hebben jullie nog steeds zo'n overlast van de buren??)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:04

Ja, maar mijn vriend doet ook eeuwen over die wand :o

We haalden boven de houten vloer een stukje weg en zagen dat de centraaldoos van beneden (waar electra naar beneden moet komen & in de wand gedaan) geen centraaldoos was maar een simpel pijpje 8)7

Dus dat moet vervangen en alle oude 1960 leidingen moeten vervangen worden voor moderne en geaarde.
Dus dat duurt nog effe. En hij heeft een schurft aan die klusjes dus hij vertoont nogal eens klusjes-ontwijkend-gedrag.

Ik ben wel blij dat hij het kan, want anders hadden we voor alles een electricien moeten betalen...

Maarre ja, ze stampen zo hard de trap op dat je dat door de constructie heen 2 kamers verderop nog hoort -O-
Als we zelf alles klaar hebben (en zelf ook geen overlast met schuren boren en zagen veroorzaken) dan moeten we er wat van gaan zeggen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:06

Je kunt er wel bij met een lange steel maar het moet natuurlijk ook goed in de naden e.d. dus daar zal je gewoon met de kwast bij moeten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:09

Ja da's waar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:11

Het laten spuiten?!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:41

Kan je niet zo een trap gebruiken die op 2 poten staat waar je zelf op kan zitten/staan?
Kan alleen nu geen foto zoeken zit via foon.

Leuk huis zo ver ik het kan zien.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:14

secricible schreef:
Wij doen ook mee aan de hoekbankepidemie, maar niet antraciet ;)

Ik had een zwarte leren boekbank, die heb ik er juist wer uit gedaan vanwege het beperkte aantal opstellingen in de woonkamer :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:46

Je bent zeker een stuk beperkter!! (maar hij zit zo lekker :') )

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:49

Blij dat ik niet hoef te klussen als ik sommige verhalen lees of foto's zie.

Die donkergrijze schrootjes vind ik wel stylish, maar denk dat het maar in weinig huizen staat. Moet je wel een hele lichte hal hebben (en elders in het huis vind ik schrootjes meestal niet mooi).

Wij hebben een eettafel gekocht :):)
Afbeelding
Niet heel bijzonder maar wel praktisch. Basis is 85x140, uit te trekken tot 180 of 220. Dus wel handig als er een keer eters komen aangezien mijn vriend een redelijk grote familie heeft.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:25

Ik wil heel even promoten!
Mijn schoonmams is een Meubelpimper in haar vrije tijd en heeft een oude massief grenen buffetkast van mijn ouders onder handen genomen.
Hij is zo gaaf!!! Hij past helaas niet in mijn interieur, maar ik denk zet hem hier even neer dan zie ik hem nog eens langskomen misschien (ben er tenslotte toch mee opgegroeid!).

Let op, de verf is hier nog niet helemaal opgedroogd hier en daar..

Afbeelding
http://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inrichting/kasten-buffetkasten/m635563397-brocante-buffetkast-nieuw-geschilderd-met-ptmd-grey.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr