Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:47

Ik moest alles eerst even proberen en als ik het niet lustte moest ik er een paar happen van nemen, en als ik het echt niet lustte aten we het daarna niet weer op deze manier :)

Hier gooi ik tegenwoordig, als ik erover nadenk, helemaal geen eten meer weg! Dat heb ik echt ontwilkkeld in mijn studententijd. Toen ik net student was gooide ik alles wat over was van het eten gewoon weg, want dat deden mijn ouders ook. Nu doe ik alles in bakjes en het enige dat nog af en toe wordt weggegooid zijn eieren, maar dan gaat het over 1 ei per maand ofzo.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:49

Nientje vervelend zeg ! Hoop dat die fase snel weer voorbij is voor jullie !
Hier de vriezer aan het leegeten dus vlees en pasta ed heb ik genoeg, alleen groenten deze week.
Ik hoefde vroeger niet te eten wat ik niet lustte, dus mijn vader kookte vaker 3 verschillende dingen. :=
Tegenwoordig eet ik een stuk meer omdat ik mezelf gedwongen heb dingen te leren eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:19

Ik heb vroeger soms heel lang aan tafel gezeten. Maar heb het idee dat ik daardoor bepaalde dingen wel ben gaan eten, waarvan ik eerst na 1 hap zei: lust ik niet. Want dat was natuurlijk altijd lekker makkelijk gezegd. Frietjes en lasagne vond ik veel lekkerder, dus dan hoopte je stiekem dat vaker te gaan eten. Nou mooi niet dus :') Verder zijn er ook veel dingen die ik nog steeds niet lekker vind. Maar als ik het bij een ander voorgeschoteld krijg wel beleefd op eet. Alleen thuis echt nooit zou nemen. Ben gewoon meer van de pasta en rijstgerechten en niet van de Hollandse stamppotten en vlees/groente/aardappels. Aardappel eet ik enkel gepoft, uit de oven met zeezout en rozemarijn of als van die toefjes goed goudbruin/krokant of ovenfrietjes. Maar geen puree of meelballen op mijn bord :P En die variatie aardappels die ik eet is dan ook 1x/maand ofzo.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 14:30

Zijn wij dus niet de enige :D

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:28

hoi hoi zou ik me hier ook mogen melden ?

hier een meisje dat boodschappen doet 1 keer in de zoveel tijd.
( ben 18, maar woon nog thuis)
ik moet nu eigenlijk opzoek naar goedkopere waspoeder. maar voordelige grootverpakkingen zijn ook toegestaan.

ik wissel meestal af met wat we eten. en ik zoek ook echt naar goede aanbiedingen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:15

Net boodschappen gedaan bij ah was 50euro kwijt voor twee volle tassen vond het toch wat veel. Heb ook vooral hamsterdingen niet per se noodzakelijk en dingen voor dagje Efteling zodat ik daar goedkoper uitben. Zit wel een pak page wcpapier bij was in aanbieding. Maar bv maar 1x gewoon eten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:56

SCC, ken je 'pinterest'? Dit is een digitaal prikbord waar ook posts over zelf te maken wasmiddel opstaan :)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:07

Ik moest ook altijd alles eten, alleen paprika en ui vind ik nog steeds niet lekker, en dan met name uit. Voor de rest lust ik alles, maar ik maak zelf bv. nooit spruitjes klaar en zal ook niet snel witlofsalade maken. Mijn vriend lust ook zo goed als alles, zou eerlijk gezegd geen relatie willen met iemand die bv. geen vis lust, of heel veel andere dingen niet lust, lijkt me zó irritant.
Ik ben wel verwend in dat als ik het niet lekker vind ik het vaak ook niet op eet, dat heeft dan niet zoveel met de ingredienten te maken maar vooral met de bereidingswijze, at vroeger in mijn studentenhuis ook nooit mee als een bepaalde huisgenoot kookte ;).
Wij hebben vorige week ook heel veel bio gehakt gekocht bij de hamsterweken en van die unox soepzakken, die bio pompoen soep vind ik erg lekker met een broodje als ik geen zin heb om te koken. Komende week denk ik de scharrelkip, rundertartaar, voorraad aardappelen, witlof (voor de konijnen), diepvriesvis, dropjes, sultana's. Ja hoor genoeg te hamsteren met wat in in principe normaal ook koop!

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:21

Toen ik nog Pimmetje was (mijn nickname toen ik klein was) moest ik ook alles proberen te eten. Als ik het echt niet lustte was het met een paar hapjes klaar, dan kreeg ik brood.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alles lust tegenwoordig, alleen spruitjes kan ik niet eten - op welke manier ik ze ook klaarmaak.
Manlief lust alles, maar eet geen vlees en eieren - al ca 25 jaar niet. Dat vind ik geen probleem.

Zo, vanaf vandaag ga ik echt bezuinigen - de komende twee weken geef ik geen cent uit. Ik ga morgen naar Hamburg naar het ziekenhuis. :evaw:
Voorraad hier in huis is zeker voldoende voor de komende week, dus ook manlief gaat weinig geld uitgeven denk ik.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:28

Hier tentamens, dus niet bezuinigd. Wel cola en ijsjes gekocht _O-. Dat is een privilege voor als ik tentamens heb :P. Ik heb wel bij de hamsterspullen gekeken bij de Albert Heijn, maar het waren dit keer waardeloze aanbiedingen voor mij. Of het waren dingen die ik normaal nooit koop, of het waren gewoon slechte aanbiedingen (van E 2,86 voor E 2,68 bijvoorbeeld). Dat ga ik dan ook niet kopen om in te vriezen of om een keer wat luxer vegavlees te hebben, dan wacht ik liever op een betere aanbieding.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:30

Sterkte pimmetje! Oef, twee weken in het ziekenhuis, das niet niks!

Ik moest vroeger ook altijd alles eten (behalve zuurkool, dat is een keer in mn keel blijven steken... heb het laatst weer geproefd en moet zeggen, het smaakte me eigenlijk erg goed :+ )
Ik moest dan altijd de helft opeten en moest net zo lang blijven zitten tot het op was.
Ze zeggen niet voor niks dat kinderen pas na 10 keer eten zelf kunnen bepalen of het echt lekker is of niet, daarvoor is het meestal wat de boer niet kent...
Ik heb dan wel geen kinderen maar kan me op een gegeven moment wel voorstellen dat je denkt, als er maar iets in gaat. Maar bij mij zou er dan ook zeker geen snoepje ofzo vanaf kunnen als ze niet gewoon eten :).
Witlof krijg ik nog steeds niet zo gemaakt dat ik het lekker vind. Spruitjes gaan in een stamppotje.
Deze week op het menu (ben alleen):
di: macaroni, tomaten, ui, spinazie en roomkaas
wo: boerenkooltaart
do: macaroni, tomaten, ui, spinazie en roomkaas
vr: wraps
za: probeer ik tegenwoordig iets van een lekker recept te maken, nog niet gekeken wat het gaat worden.

Nog halen; pindakaas voor op het verse brood, even proberen hoe het bevalt om dit kant en klaar in de vriezer te schuiven. Evt nog wat anders voor op brood, pasta ga ik ook proberen!

Vind trouwens deze hamsterronde ook niet bijzonder goed. Jammer trouwens dat het bij de AH op=op is :(

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:36

ik moest vroeger ook van alles een 3 hapjes proeven.. behalve witlof.. ouders vonden dat zelf te lekker dus kregen wij wat anders..
Ik snap ook dat je dan maar meer pasta's gaat eten,, Ik heb een zusje die vroeger geen brood at (sowieso moeilijke eter). Alleen maar tosti (alleen met kaas). Vonden andere mensen ook vreemd maar moeders blij dat ze iets at.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:37

Uiteraard zal iedereen wel iets hebben wat je nog steeds niet lust. Maar ik ben gewoon niet iemand die kinderen al teveel keuzes zal geven. Ik ben juf met moeilijk opvoedbare en moeilijk lerende kinderen. En ja ik ben ook daar streng en toch komen ze graag bij me, ook als ze niet meer in mijn klas zitten, blijven ze bij me langskomen en vragen om weer bij me in de klas te mogen :) (om even aan te geven dat streng zijn en bepaalde dingen eisen echt zo erg niet is)

Wij hebben vandaag een spitskool prutje met rijst op. Lekker goedkoop haha! En nog steeds volgens lijstje :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:57

Sterkte in het ziekenhuis, Pim!
Ik had trek in afhaal, maar heb netjes andijviestamp gemaakt :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:04

manzano schreef:
Maar zijn die niet dicht dan tegen de tijd dat je thuis bent??

De slager is tot 19.00 geopend ,als het echt laat word op het werk krijgen we daar een
warme maaltijd .

Ik moest vroeger ook alles proeven ..."eten wat de pot schaft " heette het .
En wat heb ik lang gezeten met mijn bordje spruiten :=

Sterkte morgen Pimmetje :(:) ...dat je snel weer mee kunt kletsen hier .
Voor hubbie is goed gehamsterd , dat gaat goed komen .

Gisteren heb ik nog wat pakjes cup a soup gehamstert ....niet bij de AH maar bij de Kruitvat :=
Vandaag bij Kaufland nog mineraalwater gehaald , sla , Vega Nuggets en twee flessen wijn
uit de aanbieding .
Vandaag gekookte aardappels , salade en een schnitzel op .

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:05

Ik vind de hamsterweken juist ideaal om dingen te kopen die ik normaal nooit koop.
Vind de wereldgerechten eigenlijk veel te duur, maar als het 1 plus 1 gratis is eet je toch niet heel duur?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:08

Pim, sterkte!

Hier ook een strenge mama wbt het eten. Wil je het niet? Prima. Maar niks anders en al helemaal geen snoep of koek. Een stuk fruit tussen door (na een uur of zo) mag ze dan weer wel. En de ochtend eet Amber alleen pindakaas op witbrood. Iets anders krijg ik er NIET in op de nuchtere maag van dochterlief :n Dus dan maar die witte boterham met oindakaas (had liever vlees of kaas gezien), maar dan heeft ze tenminste iets op .

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:10

Ik kreeg ook nooit iets anders, dan maar niks eten.
Maar heb er niks van geleerd, want ben een echte pitserd geworden. gelukkig is het de laatste jaren wel beter geworden en eet ik steeds meer, maar er zijn nog steeds heel veel dingen die ik niet lust.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:12

Ik vind wereldgerechten niet lekker, weet dus niet of t duur is want ik kijk nooit naar de prijs omdat ik t toch niet koop :)

Sterk Moo!
Ik had ook zin in tatjes (tijd van de maand) maar ook niet gedaan, we hebben een doel :))

Ik moest altijd eerst een boterham met hartig voor ik zoet mocht en witbrood was gewoon nooit in huis. Ik doe het zelf eigenlijk nog steeds zo hihi!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:17

Haha, lees dat het bij veel vroeger hetzelfde eraan toe ging :D.

net nog wat gehamsterd :+. Gasten krijgen iig over een paar weken rode kool, denk met een beenhammetje en nog wat erbij.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:20

Bij mij heeft dwingen te eten ook niet veel geholpen dan alleen maar strijd aan tafel.
Alles wat ze me hebben gedwongen maak ik eigenlijk nooit weer, vind ik niet lekker. Ik luste vroeger wel redelijk veel. Vlees ben ik niet heel gek op en vis krijg je er bij mij echt niet in.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:38

Sammyy schreef:
Dus dan maar die witte boterham met oindakaas (had liever vlees of kaas gezien), maar dan heeft ze tenminste iets op .

Het schijnt dat pindakaas gezonder is dan kaas en vlees ivm oa verzadigde vetten (of was het onverzadigd, die haal ik altijd door elkaar :') ) en zout. Dus dat scheelt weer, ook financieel :D

Mijn dochtertje van 3,5 heeft nooit iets hoeven eten als ze het niet lust. Geen gedoe van gemaakt. Alleen een klein hapje proeven zonder strijd. En ze lust alles. Gelukkig :) (was bij mezelf vroeger wel anders :') )

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:06

Verzadigde vetten zijn verkeerde vetten.

Ezelsbruggetje..

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:10

Ik raak dan in de war met on-verzadigde vetten zijn on-gezond := Maar ik ga het nu goed proberen te onthouden :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:13

Kijk, das weer een voordeel :P

Tis idd wel een ander verhaal als iets niet gelust wordt. Dat hoeft er dan ook niet perse in. Maar daar hou ik eogenlijk altijd wel rekening mee. Maar niet willen eten? Neuh, dan hoeft ze ook geen brood, koek en snoep :')