Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:09

ik heb alleen mijn eigen katten, andere katte durven niet zo goed :=

tussen de buien door even bezig geweest vandaag.
omdat bunnie los loopt, moet ik de tuin goed afzetten, om het mezelf makkelijk te maken moet er dus een deel zijn waar in de tuin in kan zonder dat bunnie er gelijk vandoor gaat.
ik heb er even over nagedacht, en besloten dat plantenbakken misschien wel handig kunnen zijn, vandaag begonnen en ik denk dat het wel goed gaat komen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

niet op de andere rommel letten :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 16:57

Leg je wel worteldoek in de plantenbak voor er zand in gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:50

Sonja_vR schreef:
kat detergent? zo een kastje wat een geluid voortbrengt wat alleen voor katten/dieren hoorbaar zou moeten zijn?

of net als wij, een hond waardoor we sinds zijn komst geen enkele kat meer in de tuin hebben ()ze denken wel drie keer na :+

'
Yessss

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:18

Zit er al in :D
Anders loopt alle aarde eruit :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:18

Dana01 schreef:
Zit er al in :D
Anders loopt alle aarde eruit :D

Heel slim. 8-)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:10

ik ben er nog niet over uit of ik van de andere wand ook een plantenbak maak.....
het ging er in eerste instantie om om de tuin af te sluiten, maar ik ben dol op bloemen en bunnie ook, dus op zich wel handig zo...

maar eens een poosje aankijken en eerst kijken of deze bak bevalt, voor hetzelfde geld stort ie volgende week in _O-

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:57

Ik heb gisteren een rozenboog gescoord bij de Action voor nog geen € 6,00! Nu maar hopen dat het ding wel wat kan verdragen... := Ik ga hem sowieso in 2 vierkante plantenbakken zetten en zou er graag clematis Hagley Hybrid op laten klimmen want het is voor de schaduw hoek. We'll see... Voor dat geld kon ik hem toch ècht niet laten liggen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:03

De Action heeft zóveel mooie én goedkopen tuinspullen.
Bij de Gamma zijn nu ook fruitstruiken te koop en bij de Lidl fruitboompjes voor weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:01

-valt over de drempel , veegt haar schoenen- Weet iemand of ze al aardbeien planten verkopen? , wil graag een plantje :P

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:08

Ik heb twee pluimhortensias gekocht kunnen deze ook in pot, mijn vriend denkt van wel, ik ga er vanuit ze gewoon in de grond te zetten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:28

takkie_muis ja er zijn al aardbeien plantjes te koop.Volgens mij zag ik ze bij de Coop te koop staan,maar kan ook Gamma zijn geweest.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:28

@ Shanelle: Dat is goedkoop! De clematis is alvast niet zwaar, maar of hij blijft staan met storm... :P Wel een mooie de Hagley Hybrid, ik heb hem ook, van de Aldi :P Zoals wel meer van mijn clematissen...

@takkie_muis: Ik heb ze nog niet gezien in het tuincentrum van de week, ik denk dat het nog een beetje vroeg is voor aardbeienplanten?

@eroslover: Kan vast wel in een pot, maar dan moet je wel een flink ruime hebben... Hortensia's houden ook van veel water...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:21

Gohya , ik zal morgen langs de gamma , Coop hebben we niet...

Dagmar80 , Ik ben een ongeduld :P , aangezien mijn eigen niet omhoog komt ik zijn mini kweekbak moet ik naar plan b :(

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 00:39

Even een vraagje ^^
Volgende week komt de nieuwe schutting.. nou hebben we vuren hout besteld met het idee dat het wat geliger en dus warmer is... Nou heb ik vandaag een sample binnen gekregen en is het een beetje groenig... Hebben jullie ervaring met rond beschaaft geimpregneerd vuren?

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:03

@ takkie_muis: Een beetje geduld is wel handig bij tuinieren... :P Maar ik snap het wel, kijk soms ook de plantjes de grond uit... Ik lees wel overal dat het lichtkiemers zijn, dus zaadjes niet toedekken met aarde. Verder zelf geen ervaring met aardbeien zaaien, ik heb gewoon plantjes gekocht toen. Ik kan je wel de Ostara aanraden, bloeit lekker lang door, in oktober nog wat aardbeien! Verder ook goed van smaak.

@ _Patriciaa: Ik weet niet zoveel van de houtsoorten, maar wel dat geïmpregneerd hout wat groenige 'aanslag' heeft dat is ter bescherming tegen het weer e.d. Of bedoel je meer dat het hout zelf echt groenig is?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:17

We hebben ze gewoon in de tuin gezet. Gras is geverticuteerd en nieuw gras gezaaid, ben benieeuwd

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:33

de eerste opzet voor de bbq vandaag gemaakt :D
Afbeelding

heeeel langzaam komt er vooruitgang in :D
komende week even een recht deurtje maken :=

wat heerlijk he, dit weer.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:12

Dagmar: het hout zelf idd..

Vandaag her andere deel van de schuttinf weg gesloopt, wat een ruimte! Lijkt nou net of we een hele brede tuin hebben haha!

Zal morgen even proberen een foto te plaatsen! Volgende week wordt de nieuwe schutting geplaatst :)

(Krijg het nog steeds niet voor elkaar om vanaf Mn telefoon een foto op bokt te plaatsen)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:24

Ik kom ook even binnen vallen, ik zie hier mooi tuinen en leuke ideeën voorbij komen :j

Ik ben ook de tuin aan het opknappen, vandaag zijn ze begonnen met de sierbestrating en morgen wordt dat afgemaakt, ik ben er helemaal blij mee :):)
Echter vallen m'n lelijke schutting nu wel erg uit de toon -O- Iemand enig idee hoe ik die op een goedkope (want geldpotje is nu op :P ) een beetje kan opfleuren?
Dit is een voorbeeld van m'n bestrating :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:33

Letizia schreef:
Ik kom ook even binnen vallen, ik zie hier mooi tuinen en leuke ideeën voorbij komen :j

Ik ben ook de tuin aan het opknappen, vandaag zijn ze begonnen met de sierbestrating en morgen wordt dat afgemaakt, ik ben er helemaal blij mee :):)
Echter vallen m'n lelijke schutting nu wel erg uit de toon -O- Iemand enig idee hoe ik die op een goedkope (want geldpotje is nu op :P ) een beetje kan opfleuren?
Dit is een voorbeeld van m'n bestrating :)
[ Afbeelding ]

Clematissen, passiebloemen, of anders eenjarig goed zaaien, cobea, winde, Oost Indische kers.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:37

Bedankt! Alleen zit er niet langs de gehele lengte van m'n schutting grond, misschien nog wat niet-plantgerelateerde tips?
Passiebloem zit ik wel sterk aan te denken om in een van de borders te planten, vind ik een prachtige plant :j

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:03

Letitizia: Likje verf? Als je durft een kleurtje? Ik heb felblauw... Alhoewel het iets minder felblauw bedoeld was, staat mijn knalpaarse clematis (The President) er wel mooi tegenaan! :)

Je kan een tegeltje of wat eruit halen en er dan een clematis(sen) planten? Met pallets kan je ook leuke kastjes maken en daar wat leuks in tentoonstellen? Op Welke.nl bijvoorbeeld zie je mooie ideeën. Misschien tuinversiering er tegen aan? Vlinder o.i.d. Post je een foto als je klaar bent met opknappen? Altijd leuk om te zien vind ik!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:48

Miss. wat van die mooie grote tuinschilderijen aan je schutting hangen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:57

een pot beits tegen de schutting aan?
hebben wij hier vorig jaar samen met de buren gedaan (beide zijden zelfde beits er tegen aan)
geeft weer een hele nieuwe look aan het spul,
vervangen zal in de komende jaren een keer moeten gebeuren, maar dat is voor de volgende huurders(wij zijn op zoek naar koop)

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:05

Mooie bestrating Letizia! Wij hebben bijna dezelfde haha. Klimplanten tegen de schutting zijn idd mooi, anders een tuinposter, aardappelkistje met vaasjes/kaarsjes/frutsels erin of bloembakjes er tegenaan? Of andere decoratie?

Ik heb vandaag met behulp van mijn moeder en oma de border gevuld met mooie struiken en bloemen <3 zal binnenkort weer even wat foto's plaatsen!