Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Minimus

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 01:04

Oke lepry, here goes:

Volgens hem moet je een route rijden en op die route vragen ze bijzondere verrichtingen. Dat was het geloof ik wel :p

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:18

pluche_pluus schreef:
Hee ook een micklem Goldie!

Jup, fijn ding :j

Les ging weer lekker! Alle snelle weer gedaan en ook nog de meeste langzame :Y)

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:42

Poeh wat gaan jullie hard. Doordeweeks hou ik weinig bokt-tijd over.

Maar zo te lezen gaan de lessen bij iedereen goed.

Ik rij zelf op vrijdag naar college op de motor. Sommige vinden mij maar dapper (de mooi weer rijders) en vragen of het niet te koud is. Levert weer leuke korte gesprekjes op met onbekende. Gelukkig heb ik handvat verwarming en een pak dat me warm houdt :D (en zo ver is het niet).

Voor diegene die een SV op het oog had. Ik heb een witte SV650 (met alle kappen) en ben er heel blij mee :D (foto staat ergens in het begin van het topic).

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:06

De gele kawa is al verkocht, stond nog geen week te koop -O-

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 08:19

Balen Snoevie.

Strakjes rondje met de motor rijden voor het eerst dit jaar. Ben natuurlijk al vanaf 6 uur wakker en aan het rondstuiteren *\%/* maar mag mijn vent pas om 10 uur wakker maken -O-

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 08:46

Goedemorgen dames!

Ik meld me ook! Niet in het bezit van een rijbewijs maar ik hoop hier moed te verzamelen om te gaan beginnen. Vriend heeft 2 motoren (een HD en Triumph) dus ik zit regelmatig achterop, maar wil eigenlijk toch zelf achter het stuur.
Wat houdt me tegen? De lessen!!! Ik was zo blij toen ik eindelijk klaar was met auto en daarna nog aanhanger.. En dan nu weer opnieuw! Pff..
Ik ben 28 dus ik mag, als ik het goed begrepen heb, gelijk voor het zware werk gaan..

Wie wil me overtuigen?!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:08

Zelf rijden is 100x leuker dan achterop :j meer snelheidsbeleving, zelf sturen en een eigen motor natuurlijk *\o/*

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:19

Je moet het echt gaan doen! Weet precies wat je bedoelt... Maar als je echt een dip krijgt weet iedereen je hier weer te motiveren. Ik weet zeker dat je na 1 les verkocht bent :Y)

Instructeur zou gisteravond de datum mailen voor het avb... Staat er niks in bij het cbr -O-

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:36

Goldie: Die is snel verkocht! -O-

Namiro: Zelf rijden is idd veeeeeeel leuker :) Gewoon een try the bike aanvragen, weet zeker dat je direct verkocht bent. Je mag idd direct voor vol vermogen

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:44

Zelf rijden is vele malen leuker dan saai achterop zitten. Ik heb ook een tijd noodgedwongen achterop gezeten omdat ik niet genoeg geld had om te lessen en een motor aan te schaffen. Nu eindelijk wel en zou wel elke dag op de motor willen zitten. Dat gevoel van vrijheid, heerlijk....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:26

Namiro, ik kan alleen maar zeggen, wacht maar tot je zelf een keer gereden hebt met je proefles....

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:42

Namiro, welkom! Ik heb precies hetzelfde als jou gehad en gisteren mijn eerste les afgesproken. Ik schijt nu al in mn broek. Maar als ik dan mn vriend en zn vrienden zie gaan.. zo gaaf, dat wil ik ook!

Ga zo maar op mn ros van vlees en bloed rijden.. terwijl mn vriend er lekker op uit is! (en ik wil wel achterop, maar dat wil hij niet, kan het me ergens voorstellen als ze met zn allen gaan rijden)

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:56

Ik heb zo veel zin om te rijden met dit mooie weer! Helaas woensdag tentamen, dus even wachten en leren. Iedereen de wel mag genieten van het mooie weer: Veel plezier!
Goldie: die kawa was mooi. Hij komt vast nog wel een keer erop.

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:37

Goedemiddag dames (en heren?) :wave:

Sorry dat ik ineens binnenval maar zijn er hier mensen die bezig zijn met hun a2 rijbewijs of deze al hebben?
Zoals elk jaar kriebelt het weer om voor mijn motorrijbewijs te gaan maar ben nu 23 (in december 24) wat maakt dat ik nu voor een a2 rijbewijs zou kunnen gaan.

Nu heb ik er helemaal geen verstand van :D, wat is wijsheid? Nog een jaartje wachten en dan gelijk voor een volledig/zwaar rijbewijs gaan of nu gewoon aan de gang gaan voor een a2?

Ik heb begrepen dat a2 tot 35kw is maar wat "krijg" je hiervoor? :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:48

Ik zou lekker wachten tot je voor je A kan gaan. Heb je alle keus

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:38

Ik zou toch ook nog een jaartje wachten, zonde als je daarna alsnog voor je A wil... Kost een hoop geld extra dan...

M'n instructeur loopt te vloeken op het cbr, geen data dus en nu is de site ook nog in onderhoud :') Maar ik baal ook als een stekker daarvan...

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:26

Afbeelding
Het eerste rondje zit erop.
Moest wel echt ff inkomen maar ging steeds beter.

Bij deze ook een foto van mijn nieuwe motor :D

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:01

Stoer Nina ,

Mijn eerste rondje.zit er ook op.
Rond de 170 km gereden.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:06

Stoer!!!!
Ik wil ook :+ Al waaide het hier toch te hard :=

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:15

Gaaf hoor nina! Helemaal in t zwart :)

Carpediem ik heb in december mijn a2 rijbewijs gehaald. En ben aan de ene kant heel erg blij dat ik nu al kan rijden, zou geen jaar meer willen wachten. En ik vind dat het snel zat gaat mijn 35kw motortje :)

Aan de andere kant is het wel jammer dat ik geen race motoren kan rijden. Dus wat wil je uiteindelijk rijden? En hoeveel geduld heb je? :P ik had dus geen geduld want word dit jaar ook 24 ;)

T was wel echt heeeerlijk vandaag, ben met mijn vriend ook heel de middag wezen rijden <3

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:36

Je kan ook halverwege het seizoen beginnen en in december na je verjaardag afrijden.. Zorgen dat je voor avb en avd aardig op weg bent dat je ze vlak achter elkaar kan plannen

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:16

Ons rondje zit er ook weer op! Heerlijk was het zeg onderweg! Wij hebben er zo'n 120 km opzitten :D

En jawel, morgen mn eerste rijles!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:49

Ik ben om!!!
Vanmiddag heerlijk stuk gereden (achterop).. En toen dacht ik echt 'niet zeuren maar gewoon doen!!'. Dus nu op zoek naar een goede rijschool en dan een afspraak maken!
Succes Anneert en Melisjeee!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:56

Leuk Namiro! Altijd leuk als mensen besmet raken met het motorvirus. Geniet ervan, motorrijden is lol :D

Leuk die Boxer helm Nina! Zit dat een beetje?

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:03

super leuk om te horen dat iedereen heerlijk de kriebels heeft, zeker met dit weer gieren ze hier ook!

Zou zelf wel als je de kans hebt gewoon lekker van de zomer beginnen met lessen en dan gelijk na je verjaardag afrijden!
Maar ieder voor zich natuurlijk ;) Als je niet kan wachten, dan moet je niet wachten!

Dankjewel voor de uitleg van het examen! Mijn rij instructeur had gebeld en zei inderdaad dat ik tijdens het AVD examen oefeningen moet doen. Dit moeten/kunnen zijn: stapvoets rijden, wegrijden uit een parkeervak, met de hand (achteruit) inparkeren en halve draai (links of rechts, weet niet wie beslist welke kant je op moet)

Dus nu 2e les gehad en morgenavond heb ik een AVB lesje en hopelijk hoef ik er niet meer. Dan ga ik morgenavond wel ff vragen of ze mijn examen aan kunnen vragen, want vaak zitten er nog wel 6 weken tussen. Heb ik nog zat tijd om te lessen wat nodig is. Wil hem hebben!!!!

Gave motor Nina! Hij is vet :+